back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Úvod Blog Strana 391

Keď sa jedny dvere zatvoria, otvoria sa druhé

0

Farská charita Sereď /  S veľkými obavami sme prijali skutočnosť, že pre tohtoročnú pandémiu musela byť zrušená najväčšia TESCO-potravinová zbierka na Slovensku. Pomocou nej mnohými dobrovoľníkmi vyzbierané potraviny, hygienické veci, drogéria,…. mnohým charitným organizáciám umožňujú pomáhať núdznym.

Keď sa však jedny dvere zatvoria, otvoria sa iné. A nám sa otvorili v podobe „mega“ zbierky, ktorú pre nás zorganizovali farníci z Dvorníkov, Bojničiek, Šalgočky, Zemianských Sadov pod vedením d.p. Róberta Ťapušíka. Vďaka ich obetavosti a štedrosti sa na dlhý čas mohli obnoviť naše zásoby.

Všetkým z celého srdca ďakujeme a prajeme požehnaný Advent.

 

 

Toto sa nachádzalo v ohrievacom telese z vody dodávanej z verejného vodovodu

30

Sereď /  Ďalším obyvateľom mesta sťažujúcim sa na špinavú vodu dodávanú z verejného vodovodu je Jaroslav Hrušovský ml. Práve pán Hrušovský mal problémy s kúrením a pri výmene kotla prišiel na to, čo likviduje rozvody vody v rodinných domoch, ako aj vykurovacie telesá.

„Toto som našiel pri výmene kotla, no dôležitejšie je, že to aj pijeme, nakoľko inú ako mestskú vodu nepoužívam“ povedal pán Hrušovský.

Napriek tomu, že kvalitu, resp. nekvalitu pitnej vody kritizujú obyvatelia mesta aj na stránkach našich novín už niekoľko rokov, situácia sa výrazným spôsobom nezlepšila. Obyvatelia z verejného vodovodu od dodávateľa veľmi často dostávajú vodu kalnú, hrdzavú a tým nevhodnú na konzumáciu. Skutočne tým trpí nielen ľudský organizmus, ale aj technika.

Pán Jaroslav Hrušovský ďalej povedal: „Mal som aj filter a takto som dopadol. Nevidím dôvod montovať ich na svoje náklady viacej“.

Jednoznačne treba povedať, že k výraznej náprave počas posledných 10 rokov nedošlo, o čom svedčia sťažnosti ľudí hlavne na sociálnych sieťach.

Dokedy budú odberatelia vody z verejného vodovodu platiť za dodávku špinavej a nepoužiteľnej vody a dokonca aj za jej odkanalizovanie?

 

 

Pri požiari rodinného domu v obci Šúrovce prišla o život jedna osoba a psík

0

KR HaZZ Trnava |MM|  Dňa 27. novembra 2021 po 16-tej hodine bolo na tiesňovú linku prijaté oznámenie o požiari rodinného domu v obci Šúrovce, okres Trnava.

Zasahujúce jednotky z Galanty, Serede a Trnavy boli po príchode informované, že v dome sa nachádza jedna osoba.  Rodinný dom bol odpojený od energetických zdrojov. Na lokalizáciu požiaru bol použitý jeden vysokotlakový prúd. Pre silné zadymenie bolo potrebné použitie autonómnych dýchacích prístrojov. Na odvetranie priestoru hasiči rozbili sklenené výplne okien a následne bola v jednej z izieb nájdená osoba bez známok života a jeden uhynutý pes.

Na mieste bola ošetrená osoba, ktorá udalosť nahlásila, pre vnútornú nevoľnosť. Záverečný prieskum prostredníctvom termovíznej kamery ukázal, že jedna z miestností rodinného domu bola vyhorená a ďalších päť zadymených.

Pri udalosti zasahoval aj Dobrovoľný hasičský zbor obce Šúrovce.

 

Opustený rodinný dom v Dvorníkoch zachvátili plamene

0

KR HaZZ Trnava |MM|  Dňa 25. novembra 2021 po 15-tej hodine prišlo k požiar rodinného domu v obci Dvorníky – miestna časť Poláne, okres Hlohovec.

Po príjazde na miesto udalosti sa prieskumom zistilo, že opustený rodinný dom je celý zachvátený v plameňoch. Na likvidáciu požiaru boli použité tri prúdy „C“ na tri strany rodinného domu. Postupne bola odkrývaná strešná krytina, ktorá sa vplyvom sálavého tepla stala nestabilnou a bol zlikvidovaný požiar tlejúcich časti drevených trámov.

Príčina vzniku požiaru bola stanovená ako manipulácia s otvoreným ohňom, ktorá spôsobila škodu na majetku v sume 100€.

Bývalá Niklová huta a skládka lúženca v dokumente RTVS

RTVS vo svojej relácii EKO ďalej natočila dokumentárny film o najväčších hrozbách pre naše životné prostredie. Jedna časť dokumentárneho filmu je venovaná aj bývalej Niklovej hute a skládke lúženca v Seredi.

Ako v reportáži povedal zástupca primátora Ľubomír Veselický, skládka je uložená na ploche 36 ha a jej hmotnosť je 6,5 milióna ton. Ide o jednu z najväčších enviromentálnych záťaží na Slovensku. Reportáž si môžete pozrieť od cca 8 minúty.

https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/17919/297430#540

 

Prečo by malo obecné zastupiteľstvo v Šintave dokončiť zisťovanie možného porušenia zákona exstarostom Miroslavom Holičkom?

Na poslednom obecnom zastupiteľstve v Šintave bola snaha niektorých poslancov ešte pred dokončením zisťovania a preštudovania všetkých skutočností ukončiť konanie voči exstarostovi Miroslavovi Holičkovi ,a tak sa vyhnúť tomu, aby mu bola možno udelená ďalšia pokuta. Dajme si niekoľko otázok a odpovedí v tejto súvislosti.

1, Prečo sa tým obecné zastupiteľstvo vôbec musí zaoberať?

Ústavným zákonom je v každej obci zriadená komisia, ktorá má názov Komisia na ochranu verejného záujmu. Už názov hovorí za všetko – ochrana verejného záujmu. Tejto komisii, ktorej zloženie určuje zákon a môžu v nej byť iba poslanci OZ, starostovia predkladajú majetkové a iné podania. Komisia ich preštuduje a ak zistí skutočnosti, ktoré nasvedčujú, že bol porušený ústavný zákon, informuje obecné zastupiteľstvo. To ďalej koná. Komisia a následne obecné zastupiteľstvo má teda v rukách nástroj, ktorým môže brániť obec, ak starosta nekoná vo verejnom záujme. Ak toto zistí, môže mu OZ udeliť pokutu až do výšky ročného platu alebo až trest straty mandátu starostu (!)

2, Ako je chránený starosta proti svojvôli obecného zastupiteľstva?

Obecné zastupiteľstvo musí preskúmať všetky skutočnosti týkajúce sa udelenie pokuty, dať priestor dotknutej strane… Následne väčšina poslancov hlasuje o udelení pokuty. Samozrejme, že aj zastupiteľstvo sa môže mýliť. Na to pamätal aj zákon. Preto starostovi dáva možnosť odvolať sa priamo na Ústavný súd SR. Prakticky sa preskakujú všetky súdy: okresný, krajský a aj najvyšší. Takže starostu môže ochrániť ústavný súd (!). Lepšiu ochranu si ani nemôže želať.

3, Prečo bola snaha o hlasovanie o zastavení konania voči Miroslavovi Holičkovi?

Ústavný súd vo svojich výrokoch nám ako obecnému zastupiteľstvu ukladá, aby sme prešetrili všetky skutočnosti, aj keď sú obtiažne a zdĺhavé. Sám som OZ upozorňoval, že sme si nepreštudovali všetky dokumenty, ani tie, ktoré zaslal Miroslav Holička. A to už je čo povedať. Ani si nechcem predstaviť, že týmto hlasovaním chceli niektorí poslanci túto kauzu, ešte pred jej úplným zisťovaním, zamiesť pod koberec. Určite by to neprispelo spravodlivosti v našej obci.

4, Prečo to musia poslanci na každom zastupiteľstve rozoberať?

Taktiež nás to neteší, ale inú možnosť nemáme. Zákon žiada, aby konanie bolo transparentné. Všetky úkony v tejto veci môže urobiť iba obecné zastupiteľstvo. Po zistení dôkazov si môže vyžiadať ďalšie, ktoré na to nadväzujú. Taktiež OZ musí zistiť a preveriť všetky skutočnosti, ktoré Miroslav Holička uviedol na svoju obranu. To netreba opomenúť. Zisťovanie sa dá konať iba na zasadnutí obecného zastupiteľstva, nie mimo jeho  zasadnutia! Ak by boli zasadnutia OZ každý mesiac, určite by sa veci riešili rýchlejšie.

5, Aká je teraz situácia v tejto veci?

Zisťovanie pravdy je náročné ako každá spravodlivosť. Miroslav Holička podal oznámenie zo zákona po termíne (až 28. 4. 2000), za čo mu hrozí pokuta. Vo svojej obrane uvádza, že podanie dal včas – a to už 23. 12. 2019 Ak by to bola pravda,  všetko by bolo v poriadku. Ale… Miroslav Holička tvrdí, že podal dve podania, aby mal právnu istotu, že splnil zákon. Poslanci, ktorí hlasovali za zastavenie konania o pokute prezentovali, že ani ich nemusel podať. Tak ako to je? Nemusel podať, a napriek tomu podal dvakrát to isté, aby mal právu istotu? Toto musí OZ vyriešiť.

6, To je dosť zložité.

Samozrejme, že to nie je jednoduché. Potrebujeme dokazovanie. Najskôr OZ zaujímalo, či bolo oznámenie Miroslava Holičku skutočne podané 23. 12. 2019 Zo zverejnených informácií je zatiaľ zrejmé, že obecný úrad v došlej pošte nemá zapísané žiadne podanie zo dňa 23. 12. 2019 od Miroslava Holičku. Iné jeho podania s inými dátumami sú v došlej pošte zapísané. Taktiež všetky (!) administratívne pracovníčky obecného úradu dali „notársky“ overené čestné prehlásenie, že dňa 23. 12. 2019 žiadnu poštu (oznámenie) od Miroslava Holičku neprevzali. Pracovníčky OÚ si zrejme hája svoju česť , a preto nemali problém podpísať čestné prehlásenie. Treba dať do pozornosti, že čestné prehlásenie s overeným podpisom má už aj svoju trestnoprávnu rovinu. O to viac si tento postoj pracovníčok OÚ vážim. OZ požiadalo Miroslava Holičku, aby zaslal notársky overené podanie zo dňa 23. 12. 2019, ktoré bolo už doručené. Bez toho, aby si ho niektorí poslanci chceli čo i len pozrieť, aj keď OZ si ho vyžiadalo, navrhovali na OZ dňa 15. 11. 2021 ukončiť konanie o pokute. Zvláštne, že nechceli vidieť dôkazy na obranu Miroslava Holičku. Osobne som navrhoval, aby sme dali zadosť dôkazom Miroslava Holičku a pozreli si ich.

7, Na obecnom zastupiteľstve boli spomínané dve právne stanoviská. O čo ide?

Obecné zastupiteľstvo si vyžiadalo od dvoch právnikov právny názor na výklad článku ústavného zákona, podľa ktorého postupujeme. Právne stanoviská boli rozdielne. Ku ktorému sa prikloniť? To je právny problém, ktoré OZ nedokáže vyriešiť. Ani to nie je jeho poslanie. My sa musíme prikloniť k jednému právnemu názoru. Osobne sa prikloním k právnemu názoru MST partners, aj keď doplnia ten, ktorý je momentálne publikovaný na stránke obce. Prečo? Je to obdobné s tým, ako keď ma bolí koleno. Snažím sa vyhľadať vynikajúceho ortopéda, aj keď môj priateľ je vynikajúci zubár. Aj lekár je špecializovaný na určité veci. Obdobe je to aj s právnikmi. Právnická kancelária MST partners je veľká právna kancelária a má za sebou niekoľko podaní, ktoré uspeli aj na ústavnom súde. Nie každý právnik podával podania na ústavný súd, ktoré boli úspešné. A možno to niektorých poslancov znervózňuje…

8, Treba na to právnu kanceláriu?

Aby OZ posúdilo všetky informácie ohľadne možnej pokuty, ktorá by obstála aj na ústavnom súde, určite treba. Odpovede Miroslava Holičku s najväčšou pravdepodobnosťou pripravuje právna kancelária, čo mu nemožno zazlievať. Aj preto dokazovanie OZ je také zdĺhavé. Obec by si mala vybrať právnickú kanceláriu, ktorá by ju odborne a skúsenostne zastupovala. Tá by mala spravodlivo a odborne zhodnotiť všetky informácie a navrhnúť riešenie. Je to ako operácia spomínaného kolena. Samozrejme, že mi ho môže operovať chirurg, ktorého to bude prvá operácia a nemusí to dopadnúť zle. Ak však mám možnosť výberu, tak si vyberiem lekára, ktorý už zoperoval napríklad dvadsať kolien. Je veľký predpoklad, že to dopadne dobre, ale nemusí to tak byť. Rozhodujeme sa podľa odborných preferencií. A ešte jedna vec je dôležitá. Záruka. Keď obec v minulosti úspešne zastupovala na ústavnom súde právna kancelária MST partners, v zmluvných podmienkach mala, že odmena jej bude vyplatená až po úspešnom ukončení sporu. Neobvyklé? Nevýhodné pre právnu kanceláriu? Ale férové a výhodné pre obec. Zatiaľ nám táto právna kancelária do rozpočtu po odčítaní nákladov priniesla skoro 7000 eur.

9, Prečo toto všetko podstúpiť?

Mám za to, že je to dôležité. Starostu si vo voľbách volia priamo občania. Preto je v rozhodovaní  štatutárom obce, so silným mandátom. Majetkové a iné priznania, kontrola konania starostu vo verejnom záujme, chránia obec pred starostovou svojvôľou (podáva ich komisii OZ). Každý štatutár si musí byť vedomý, že tá kontrola tu je a bude. Ak sa spravodlivosť nebude uplatňovať voči  starostom na komunálnej úrovni, ako môžeme čakať, že sa to bude diať na „vyšších“ miestach? Zametania pod koberec už bolo dosť!

Ján Šimulčík, predseda Komisie na ochranu verejného záujmu

Foto: (C) Miloš Majko, archív SOL / Na fotografii: Miroslav Holička

Odpad zo zahraničia ktorý mal končiť v Seredi, sa pokúsili nelegálne vyložiť na cudzom pozemku pri Bratislave

Na ostatnom rokovaní MsZ, primátor mesta  Ing. Martin Tomčányi poslancov a verejnosť v mimoriadne dlhom referáte informoval aj o stave kauzy týkajúcej sa mestského pozemku v Malom Háji, na ktorom aj v rozpore s nájomnou zmluvou podnikala najskôr firma TEKADEX s r.o. a následne firma GreecCon Recycling. Obe pod vedením konateľa Ing. Krošláka. A obe so smutnou bilanciou pre mesto – vysokými dlhmi za nájom, ale aj ďalšími problémami v podobe nelegálnej stavby a znečisteného mestského pozemku po nelegálne navozenom plastovom odpade. A na dôvažok  problémoch a vyšetrovaním políciou.

Nie však len „stará“ firma mala problémy s ignorovaním nájomnej zmluvy a pravdepodobne aj vážnym porušovaním zákonov.

Od januára roku  2021 na základe úspechu vo výberovom konaní (aj podla poslankyne MsZ  Fačkovcovej, bol zo strany vedenia mesta na výberovú komisiu vyvíjaný tlak), začala na mestskom pozemku podnikať iná firma, no s rovnakým konateľom.

„Zmena“ IČO teda nepomohla.

– – –

V máji 2021 do objektu bývalého MILEXu bol nezákonne vyvezený plastový odpad podľa zloženia obdobný, ako sme mali možnosť vidieť uskladnený na mestskom pozemku v Malom Háji. Ten podľa zistení SIŽP pochádzal z nezákonného cezhraničného dovozu odpadu kontrolovanou firmou podnikajúcou v objekte pod vedením jej konateľa Ing. Krošláka. Netvrdíme, že odpad navozený do areálu MILEXu pochádza z rovnakého zdroja, resp. má priamu spojitosť s firmami podnikajúcimi na mestskom pozemku – to je na vyšetrovaní polície.

O odpade v MILEXe sme písali v týchto článkoch:

Ďalší odpad navezený do mesta. Ide o biznis – občania pomôžte polícii odhaliť páchateľov

Ďalší nelegálny odpad môže byť problémom pre mesto Sereď

Faktom ale je, že v poslednej dobe sa z obchodovania s odpadom evidentne stal výhodný biznis a faktom je aj to, že tento rok bolo vozenie a skladovanie tohto druhu odpadu na pozemku v Malom Háji podstatne problematickejšie, keďže na problém verejne upozorňujú niektorí poslanci MsZ, ako aj naše noviny.

Skládky pravdepodobne pribúdali / pribúdajú v okolí. A aj v iných objektoch, kam mali / majú byť autá s odpadom pôvodne určeným do Serede „presmerovávané“.

Ešte v júli 2021, teda začiatkom leta, nás kontaktovali vlastníci pozemku pri Bratislave s prípadom, ktorý sa len tak často nevidí. Na ich súkromný pozemok vošiel  kamión so zahraničnou poznávacou značkou s návesom a s tým, že vodič vezúci plastový odpad  „bol presmerovaný dispečerom zo Serede k nim. A tam má vyložiť tento zo zahraničia na Slovensko dovezený  odpad. Majitelia pozemku si vypýtali doklady, ktoré skutočne dokazujú, kam odpad pôvodne smeroval. Ide o spoločnosť GreenCon Recycling a adresu – mestský pozemok v Seredi.

V kamióne sa podľa dokladov nachádzalo 18 330 kg plastového doapdu zo zahraničia. Jedná sa o jeden kamión, ktorého odpad s hmotnosťou  18 ton, len náhodou nelegálne neskončil vyložený na ďalšom súkromnom pozemku, ktorého vlastníci by asi skolabovali, keby sa jeho vykládka v danom momente vodičovi podarila.

Kamión vlastníci pozemku zablokovali a privolali políciu. A kontaktovali nás, nakoľko mali vedomosť o tom, že predmetnej problematike sa venujeme.

Dokumentáciu sme  následne na osobnom stretnutí ukázali aj konateľovi firmy GreenCon Recycling Ing. Krošlákovi. Konateľ firmy povedal, že „niekto asi sfalšoval doklady“. Toľká to smola po problémoch ktoré sme popísali už v niekoľkých samostatných článkoch…

Následne podnikateľ dal výpoveď z nájmu a začal so sťahovaním firmy a to vrátane vypratania niekoľko miliónovej linky na spracovanie plastov, ktorú v prenajatých priestoroch osadil bez povolení. Podľa viceprimátora Mesta Sereď  Bc. Veselického, „len predbehol vybavovanie povolení“. Zvláštny prístup vedenia mesta nielen k mestskému majetku, ale aj vybraným podnikateľom a samotným občanom, od ktorých je podriadenie sa byrokracii a dodržiavanie legislatívy vyžadované.

Mali sme záujem znovu dat priestor na vyjadrenie aj konateľovi firiem dlhujúcich Mestu Sereď desiatky tisíc Eur, pánovi Ing. Krošlákovi. Mobilný telefón nedvíhal.

K uvedenému prípadu máme archivované nahrávky, ďalšiu dokumentáciu a tu a teraz sa pýtame – dokedy bude vedenie mesta zavádzať občanov tvrdeniami nezodpovedajúcimi realite?

Pokrivené a hrdzavé „zábradlie“ bolo k chodníku privarené aj po jeho rekonštrukcii

Sereď / Pred bodovou kina NOVA je teda dokončený chodník. Konečne ostrovy vyrastajúcej buriny uprostred popraskaného asfaltu odišli do histórie. Po desiatkach rokov došlo k zmene vizuálnej, aj keď za použitia snáď najjednoduchšej a pravdepodobne aj najlacnejšej dlažby na trhu.

Ten, kto predpokladal, že vedenie mesta bude mať záujem o komplexnejšie riešenie dedičstva druhej polovice minulého storočia a skutočné povzdvihnutie verejného priestoru  popri najfrekventovanejšej komunikácii cez mesto na úroveň hodnú súčasného dátumu, sa veľmi rýchlo musí vrátiť do reality.

Po dlhé roky intenzívne kritizované zničené chodníky sú teda vylepšené, no Mesto Sereď ročne pracujúce s rozpočtom vo výške cca 15 MILIÓNOV Eur zopár „šestákov“ na odstránenie hrdzavého „zábradlia“ architektonicky patriaceho skutočne do 70-tych rokov minulého storočia ani len neuvažovalo. Už pri kladení dlažby staré držiaky zostali a pred dvomi dňami na čerstvo zrekonštruovanú plochu boli späť privarené aj pokrivené zábradlia.

O bezpečnosti takto realizovaného „zábradlia“ vzhľadom na aktuálnu fotodokumentáciu je asi písať zbytočné.

Ďalšia ostuda? V prvom rade vizitka vedenia mesta.

Koľko nás obyvateľov mesta stála rekonštrukcia zistíme a zároveň si ukážeme, ako obdobné veci riešia inde. A ako mohli bezpečnostné prvky v meste vyzerať pred viac ako desaťročím. Teda za predpokladu, že by vizuál mesta, verejných priestranstiev a bezpečnosť bola aspoň niekde v rebríčku priorít, čo zatiaľ žiaľ nie je. A takýmto spôsobom ani nebude.

Scenár v Malom Háji sa opakuje – rozhovor s poslankyňou MsZ Máriou Fačkovcovou – VIDEO

Scenár v Malom Háji sa opakuje – dlhy starej aj „novej“ firmy voči mestu sú vysoké

Určite si ešte mnohí čitatelia   pamätajú na koniec podnikania pána Krošláka, konateľa firmy TEKADEX s. r. o., na mestskom pozemku v Malom Háji. Mal ho prenajatý od mesta od roku 2013 až do roku 2045 za účelom skladovania a spracovania biologicky rozložiteľného odpadu(BRO). Súčasne sa zaviazal, že až do skončenia nájomnej zmluvy, teda do roku 2045, bude zadarmo od rodinných domov zvážať a spracovávať bioodpad z hnedých kontajnerov, plastových vriec, konárov, kuchynského a reštauračného odpadu, použitých rastlinných odpadov. Za tento zmluvne „dohodnutý“ výborný obchod pre Mesto Sereď, primátor Tomčányi udelil prednostovi Krajčovičovi  65 000 Eur odmien. (mimo štandardný mesačný plat)

To, čo malo fungovať viac ako 30 rokov, vydržalo s ťažkými problémami  len 6 rokov. Aj to len s finančnou pomocou mesta (teda vlastne dotáciou), ktoré postupne za spoločnosť preberalo zmluvné záväzky  – nakoniec spoločnosť TEKADEX zvážala od rodinných domov iba BRO len z hnedých kontajnerov.  Aj to mesto veľa krát za neho platí jeho subdodávateľov tejto služby  a spätne si to od neho vymáha. Pomáha mu aj platením za triedenie BRO, ktoré ani nekontroluje, či vlastne vytriedil. A minimálne v roku 2020 sa BRO nielen nespracovával (pre častú nefunkčnosť bioplynovej stanice), teda ani netriedil. To skutočne vedenie mesta je schopné platiť za nevykonané služby a toto ústami prednostu ešte aj obhajovať?

Situáciu v Malom Háji si začína  všímať aj malá skupina poslancov, ktorá začína v roku 2020 upozorňovať mesto a verejne aj primátora mesta Tomčányiho na nedodržiavanie nájomnej zmluvy s touto spoločnosťou. Na pozemku sa začínajú konať poslanecké kontroly, ktoré naviac zisťujú navážanie stovky ton plastového odpadu, nelegálnu prístavbu k stavbe na pozemku, dovezenie novej recyklačnej linky bez akýchkoľvek súhlasov, spracovávanie odpadov nielen v rozpore s nájomnou zmluvou, ale aj s povoleniami   Okresného úradu Galanta, odbor starostlivosti o životné prostredie.

Zopár poslancov MsZ na zväčšujúce sa problémy verejne primátora a prednostu upozorňuje, no práve oni dvaja stále firmu obhajujú a problémy neriešia.

Ťažko udržateľnú situáciu končí práve spoločnosť TEKADEX vypovedaním nájomnej zmluvy v septembri 2020 . Pre vážnu ekonomickú situáciu a aj preto, že už nemá oprávnenie na vykonávanie a nakladanie s BRO. Po uplynutí nájomnej zmluvy k 31.12.2020 končí nájomný vzťah s mestom s dlhom viac ako 50 000 eur! Znehodnotený mestský pozemok plastovými, ale aj BRO odpadmi, ktoré sa neskladovali na spevnených plochách, nikto nevyčíslil. Dnes už vieme, že vzhľadom na zmrazené účty spoločnosti tento dlh bude veľmi ťažko vymáhateľný.

Od 1.1.2021 sa novým nájomcom pozemku v Malom Háji stáva nová spoločnosť, nový právny subjekt – spoločnosť GreenCon Recycling s.r.o., s tým istým konateľom Ing. Tomášom Krošlákom! Vo vyhlásenej   obchodnej verejnej  súťaži(OVS) vna prenájom pozemku najskôr neprejde, komisia ho aj napriek tomu, že bol jediný uchádzač , vzhľadom na doterajšie  negatívne skúsenosti  s osobou p. Krošláka , neyberie. Nasleduje 2. kolo OVS, kde je už spoločnosť GreenCon Recycling vybratá.

Spôsob výberu a dokonca nátlak na komisiu (prezentovaný a potvrdený jej členmi) zo strany vedenia mesta je síce neprijateľlý, no reálny!

Začína teda od 1.1.2021 nový nájomný vzťah na pozemku so spoločnosťou GreenCon Recycling. Tiež za účelom dočasného uloženia a spracovania BRO. Pre komplikované vlastnícke vzťahy k bioplynovej stanici (stačí si pozrieť LV 6256), bioplynová stanica viac nefunguje ako funguje, nová spoločnosť nezískala povolenie na prístavbu k stavbe, ani na spracovávanie odpadu k novej dovezenej linky, neplatí nájomné už od apríla 2021! V septembri vypovedala nájomnú zmluvu, a ak nezaplatí nájomné ani do konca výpovednej lehoty, t.j. do 31.12 2021, skonči s dlhom 19 170 eur!

Scenár z minulého roka sa opakuje !!

Koľko mesto bude stáť ešte nezodpovedné podnikanie p. Krošláka na našom pozemku? Ním znehodnotenie a znečistenie pozemku nikto zatiaľ nevyčíslil. Nehovoriac o tom, v akom stave po sebe zanechá prenajatý pozemok, ktoré mesto na vlastné náklady bude musieť vyčistiť.

Rozhovor s poslankyňou MsZ  Máriou Fačkovcovou:

Fotodokumentácia z mestského pozemku v Malom Háji bola vyhotovovaná priebežne počas prakticky niečo viac ako jedného roka.

Dnes uverejnené fotografie sú aktuálne a zachytávajú stav na pozemku dnes (nedeľa 24.10.2021 po 17.00 hodine).

– – –

Od natočenia rozhovoru v štúdiu  SOL s poslankyňou MsZ v Seredi  Máriou Fačkovcovou uplynuli snáď tri týždne. Čakali sme, či sa niekto z dotknutých a oslovených ohlási – preto, lebo je dotknutý a téma sa ho buď profesne, z dôvodu zastávanej verejnej funkcie, alebo občiansky dotýka. Neohlásil sa nik. Ako všetko ostatné, aj toto všetci chcú nechať „vyhniť“, odísť do zabudnutia a – nemať starosti a už vôbec nečeliť zvedavým otázkam.

Problém Malého Hája, podpory neserióznych firiem s rovnakým konateľom  súčasným vedením mesta cez verejné financie, NEkonania tam, kde kompetentné osoby mali povinnosť konať vo verejnom záujme a – NEkonali – to všetko tu bolo, je a zostáva.

Ako som povedal vedúcej oddelenia na MsÚ, hovorkyni, ako aj niektorým poslancom, nateraz sa môžu tváriť, že problém nie je, no po 31. decembri s najväčšou pravdepodobnosťou bude. Resp. sa ukáže v plnej paráde.

Ako sa následne budú všetci tváriť pri opätovne položených otázkach týkajúcich sa dotácií, nátlaku na výberovú komisiu, nekonania napriek upozorneniam a nedodržiavaniu nájomnej zmluvy, či 65 000 Eur odmeny prednostovi, uvidíme všetci.

Je však smutné, že skutočný záujem o veci verejné a prehľad v nich, má tak málo poslancov MsZ. A zle je aj to, že vysvetľovať svoje postoje k správe vecí verených, má záujem len zlomok z nich.

 

Termín rekonštrukcie mosta nad železničnou traťou je známy. Premávka bude vylúčená, pre peších a cyklistov bude postavená dočasná lávka

Most ponad železnicu v Seredi je roky v dezolátnom stave. Z tohto dôvodu Slovenská správa ciest- Bratislava, ktorá je správcom mostného objektu už dlhší čas pripravuje zlepšenie bezpečnostných parametrov mosta.

Pre zlý technický stav je most od februára 2019 uzatvorený pre nákladné vozidlá. Nepriaznivá situácia nastala aj pre autobusovú dopravu, ktorá musí na vjazde do a z mesta už cez dva roky využívať obchádzkové trasy. Správa z diagnostiky mostnej konštrukcie totiž ešte v roku 2019 hovorila, že na základe vykonanej diagnostiky, prehliadky a statického prepočtu možno technický stav mosta označiť stupňom VII. HAVARIJNÝ. Znamená to, že stav porúch je na hranici havárie a vyžaduje okamžité opatrenia.

Aj napriek stavu mosta reálne kroky k rekonštrukcii stále neprichádzali. Občania z obavy o bezpečnosť sa právom dotazujú na konkrétny termín opravy. Slovenská správa ciest – Bratislava podľa najnovších informácií ale už disponuje predpokladaným začiatkom prác.

Na konkrétny termín sme sa informovali priamo na Slovenskej správe ciest, Bratislava.„V súčasnosti SSC spracováva majetkovoprávne vysporiadanie dočasných záberov pozemkov potrebných pre stavbu a zabezpečuje potrebné vyjadrenia, stanoviská k vydaniu stavebného povolenia (SP). Zároveň prebieha proces posudzovania vplyvov na životné prostredie EIA (zisťovacie konanie). Predpoklad začatia stavby je v druhej polovici roka 2022. Dĺžka realizácie sa predpokladá na cca 12 mesiacov. Stavba bude realizovaná za vylúčenia premávky po obchádzkových trasách. Pešia doprava bude zabezpečená dočasnou lávkou pre peších a cyklistov, povedal Martin Guzi z SSC.

Obchádzkové trasy sa najviac dotknú ľudí denne jazdiacich cez most na a z rýchlostnej komunikácie R1, zamestnancov firiem fungujúcich v lokalite za mostom, ale najmä samotných obyvateľov Trnavskej, Kasárenskej či Bratislavskej ulice. Na dlhšiu trasu sa musia pripraviť napríklad aj rodičia voziace deti do a zo školy na osobnom motorovom vozidle.

Aktuálne informačný portál rezortu MŽP SR na svojej webovej stránke uverejnil vizualizáciu mosta ponad železnicu po rekonštrukcii.

Cesta je súčasťou cestnej siete SR v smere západ -východ, v úseku Senec – Sládkovičovo – Veľká Mača – Sereď– Šoporňa. Začína v križovatke s cestou I/61 v Senci a končí v pred Šoporňou, kde sa napája na R1, ktorá je súčasťou európskej cesty E58. Predmetom navrhovanej činnosti je podľa MŽP SR modernizácia a zlepšenie bezpečnostných parametrov mosta. Mostný objekt premosťuje železničnú trať ŽSR na trase Galanta – Leopoldov. Na predmetnom úseku cesty je riešená rekonštrukcia a rozšírenie vozovky s cyklochodníkom a chodníkom pre peších, úprava resp. výmena dopravného značenia, výmena a doplnenie bezpečnostných zariadení. Cieľom stavby sú stavebné úpravy na moste a priľahlých úsekov cesty podľa aktuálnych STN a EU noriem kvôli zabezpečeniu bezpečnosti cestnej premávky na tomto dôležitom cestnom ťahu. Zmena navrhovanej činnosti sa netýka zmeny umiestnenia mosta. ( zdroj informácií : www.enviroportal.sk )