back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Okamžitým úplným uzatvorením nadjazdu každá sranda skončila – čo tento stav znamená pre občanov?

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Sereď / Asi takto je možné charakterizovať súčasný stav.

K čomu vlastne došlo a ako sa súčasný stav dotkne obyvateľov mesta a firmy za nadjazdom?

Došlo k mimoriadne vážnej situácii a obyvatelia, ale ani firmy ešte nevedia presne, čo všetko bude problémom v najbližšej dobe.

Skúsme zjednodušene:

  • dochádzka do centra mesta (a je úplne jedno z akého dôvodu) sa každému výrazne predraží finančne, časovo a skomplikuje po stránke logistiky. Obchádzka je o minimálne 6 km dlhšia a to  v každom smere. Znamená to teda, že za ideálnych podmienok (bez zápchy na R1) bude predraženie každej cesty vo finančnom vyčíslení minimálne o 100%. Pravdepodobne viac.
  • dochádzka do centra taxíkom sa predražila z 3 až na 10 Eur za cestu. Teda o STOVKY PERCENT!!
  • obyvatelia z časti mesta za nadjazdom voziaci svoje deti denne do jaslí, materskej školy, základnej školy a pod., musia počítať s výrazne skorším odchodom ráno a neskorším príchodom popoludní. Teda výrazne menej voľného času a stres navyše.
  • v časti mesta za nadjazdom sa nenachádza žiaden obchod so základnými potravinami. Nieje tu pošta, úrad, ani poliklinika. Povedané inak, momentálne je z mesta bližšie na odpočívadlo pri rýchlostnej komunikácii R1, ako do časti mesta,v ktorej bývajú stovky obyvateľov a pracujú tisícky.
  • značná časť mesta má významne sťaženú dostupnosť lekárskej starostlivosti, príjazd hasičov v prípade požiaru, záchranky v prípade úrazu, akútnych zdravotných ťažkostí, MESTSKEJ POLÍCIE a hliadky  OO PZ v prípade potreby ich zásahu pri ohrození bezpečnosti, dopravnej nehode, alebo v akejkoľvek krízovej situácii, ktorá sa môže vyskytnúť. 
  • dostupnosť  bežných služieb je pre obyvateľov výrazne sťažená a minimálne sa im výrazne predražuje. Všetko si vyžaduje podstatne viac energie a inak voľného času, ktorý je ťažké nateraz zrátať. 
  • len dovoz jedla, pizze a pod. sa výrazne predraží. Zvýšené náklady zaplatí koncový zákazník, teda znovu poškodený občan.
  • cesta do a z práce sa ľuďom výrazne predražuje. POZOR! Aj keď je verejná doprava z časti pre občanov zadarmo, práve tu do bodky platí  staré známe – ČAS SÚ PENIAZE!!

Vyjadrite sa v diskusii, ako sa vás situácia reálne dotkla a v čom očakávate problémy. Ďakujeme.

Najbližšie sa zamyslíme nad tým, kto je za súčasný stav zodpovedný a kto mohol a z pozície svojej funkcie mal povinnosť, minimálne možnosť urobiť viac.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Celé to je napiču. Kokotov čo sú za toto zodpovedný treba nakopat do piče . Aspoň že tie kurvy čo tam chodá cmúlat kokoty budú spravodlivo potrestané. Hneď druhý deň tam mali nabehnút robotníci a mali bud začat opravovat alebo búrat a začat stavat nový most

  2. Sledujem vývoj uzatvorenia tohto mosta. Je to presne, ako keby sa pre mnohých malo zastaviť časť ich organizmu. Život nie je možné pozastaviť len tak. Najskôr v tejto dobe je potrebné nájsť východisko ako maximálne obnoviť miestnym ľuďom každodenný život. Potom je nutné si konečne nájsť zdatného právnika, ktorý vyúčtuje idiotom škody, ktoré napáchali tým, že most zo dňa na deň uzatvorili. A verte, že v tej Amérike by toto ani štát, ani samospráva neustáli. Náhrady by znamenali koniec samopašných indivíduí. Samozrejme na Slovensku z pánov politických nominantov / ale aj odborných prisluhovačov / nik za nič nezodpovedá. Akí sú len prechytračelí. Právne firmy čakajú, ľudia bráňte sa. Právne vedomie je potrebné neustále zvyšovať, lebo nás tu idioti úplne zničia / česť výnimkám/. Veľa úspechov.

  3. 6km obchádzka a robí sa tu z toho dráma. Prosím vás, všetko v centre mesta je dostupné busom ktorý je ZADARMO. O akých zvýšených nákladoch je tu potom reč?
    V Hlohovci bola obchádzka 40km!
    Dojazd polície, hasičov, RZP je v norme, sú na SK oblasti kam to trvá výrazne dlhšie…
    Ja mám fakt pocit, že pre niektorých ľudí je toto asi koniec sveta, čo by ste robili keby tu bola vojna? Fakt sa má o vás niekto nonstop starať alebo vám všetko preplácať?
    Rozhodli ste sa bývať v časti mesta bez občianskej vybavenosti za mestom, musíte teda rátať s určitým diskomfortom. Keď nechcete stat v zápche pri ceste na nákup, choďte do Vlckoviec.
    Okem toho za pár týždňov vám otvoria most na pešo a bicykle a budete sa môcť prechádzať hore dole.
    Tento stav je dočasný, prežijete a potom bude nový parádny most ktorú hádam opäť vydrží 50+ rokov bez problémov…

  4. Čo keby sme tento starý podopreli paletami ? Určite by ešte slúžil 10 rokov… dovtedy by snáď aj prebehlo výberové konanie tak aby sme boli všetci spokojný 💸

  5. Anonym19 47 keď pracuješ na Mnv tak pre teba je to brnkacka 40 min peši 30 min bus a naspäť 2 20 stratený čas zaplatíš to cesta na bicykli 20 min doma Tak už prestaňte vy jebliny hovoriť že to nič neni

  6. Nuž k Anonym 13. mája 2023, 19:47
    Každý ma na to iný pohľad. Ten kto neprežije dané veci neverí. Určite je potrebné zobrať súdne štatistiky a hneď sa objavia iné čísla. Neodporúčam sa obhajovať žiadnou vojnou, dnes je mier, ale nie je tu žiaden zmier na zastavenie života pre havarijný stav mosta. Ako som písal vyše, nie je to otázka dneška. O Hlohovci nie je reč. Čo do času opravy a vôbec konkrétnej podobnosti. Bohužiaľ aj tam bolo vidieť svojvôlu samosprávy a štátnej správy.

  7. Fíha strasne niečo. Ja chodím do práce 2 hodiny jednu cestu, v minulosti aj 4. Sťažoval som sa niekomu? Chcel som od niekoho nejaké preplácanie nákladov? Či ako by ste si to predstavovali? Každému helikoptéru?
    Ľudia inde riešia existenčné problémy, niektorí ľudia aj na SK musia len do nemocnice ísť 80km ale pre ľudí z Trnavskej a Kasaranskej je koniec sveta 6km obchádzka s autobusom zadarmo…

  8. Však o to tu vlastne ide. Stále tu niekto s ľudmi cvičí. Hop, hop. Poslúchaj, lebo bude zle. A riadenie mesta, obce, spoločnosti je kde? Či žijeme iba na nejaké náhody, napríklad si most len tak spadne? Ak ste si vybral cestu na 2 hodiny / v minulosti 4/ to je Vaša súkromná vec. Asi sa Vám to stále oplatí / ekonomicky/. Ale aby ľudia , ktorí platia štátu a mestu dane a to priame, či nepriame zrazu dostanú do vienka neprekonateľnú zábranu / zatvorený most/ svedčí o zásadných chybách. Takže nie je dobré tých funkcionárov vôbec ospravedlňovať. Mosty spájajú a nie rozdeľujú. Ľudí, názory, svety a aj Sereď. Ešte na preštudovanie , koľkože tých kamiónov prešlo to tomto moste? A ďalšie ekonomické ukazovatele, veď to nie je iba tak.

  9. máš pravdu čo si ľudia zvolili to mali. Brucho miesto toho aby sa staral o to aby kamiony most nepoškodili tak zariadil aby mestskí policajti vyberali pokuty

  10. Som pred dôchodkom, chodím do práce v Trnave. Dnes som pozerala, všetky vlaky meškali okolo 40 minút. Tie ste nespomenuli, ale najviac ľudí chodí do práce a škôl vlakom. Neviem si predstaviť ako sa budeme v práci ospravedlňovať, veď to je katastrofa. Ako budú chodiť napr. tie stovky študentov ? Veľa ide aj do Bratislavy.

  11. Fíha neviem ako to zvládnuť keď bude meškať vlak, čo tak skúsiť zistiť od ľudí ktorý vlakom cestujú po SK a meškajú I’m vlaky? Neviem asi sa to ešte nikdy nestalo….

  12. Nuž. A to nieje len tento most. Ďalšie stovky a možno tisíce mostov a mostíkov sú v ťahu. Tu je tak, že sa kašle na prevenciu a riešia sa kseftiky kde koho. Tu sa opravuje iba ak sa niečo zhruti… Treba sa opýtať predchádzajúceho primátora , SSC a ZSR, kde boli… kto preplatí tieto náklady ľuďom. Ze sa pýtam

  13. Ja vidím problém v tom, že sa všetko rozkradlo, porozoberalo… Aj napr. železnice. Jedni majú kolajnice, druhí vagóny nákladnej dopravy, ďalší osobnej, atď. Tak je to aj s cestami. Jedni majú diaľnice, druhí rýchlostné cesty, tretí druhej triedy… Vyberať poplatky na to sú, ale na opravy sa už nikto nenájde. Každý sa vyhovára, že mu to nepatrí.

  14. Nech tam natáhnu lano a budeme chodit s tyčku v ruke po lane jak cirkuse . Riešenie za pár euro . Ešte dajte pri to lano stánek s chlastom nech si možeme jebnut volačo na guráž a je po probléme . V budúcich volbach budem Seredi kandiduvat za richtára , tak ma volte. Lebo ja som slovenský elon musk a postavím Seredi Hyperloop že Šintavy až k amazonu a zadarmo pre šeckych

  15. Ten most ani neopravujte. Takto ked je zatvoreny, je to ovela lepsie. Doprava do centra nepatri a konecne je v meste mensia premavka

  16. Ved ste si zvolili ondra, tak to hovorte jemu. Ondro má z malej uličky na úrad cca 500m , tak nejaký most mu je u prdele a na Trnavskú cestu on nechodí. Hlavne že sa mu sype plat a občania sú mu ukradnutí !!!!!!!

  17. cela trnavska ty si riadna magorica. Trikrat tu volili brucha a ten na to z vysoka kašlal jedine čo vedel bolo vyberať pokuty. Čo tu trepeš o ondrovi.

  18. Prosim Vas, je to pravda, ze cez kolaje dali vagony, aby tadial ludia neprechadzali??? Preco tam nespravia prechod pre ludi, ked vlaky nechodia?

  19. 14. mája 2023, 7:51
    Čo s tým má Kurbel? Most patrí pod správu SSC, nie mesta. Primátor sa k problému vyjadriť môže ale o riešeniach nerozhoduje. Tie môže vziať jedine na vedomie a tlmočiť ďalej občanom. Treba sa obrátiť na slov.správu ciest prečo zas a znova nechali zájsť situáciu do krajnosti. Koľko rokov sa vie, že most je v zlom tech.stave 4, 5?

  20. Niekto tu zabudol poznamenať, že na príčine sú predovšetkým komouši pre rozkradnutie cementu.

  21. Núdzové premostenie pre chodcov malo už dávno stát. Slovensko ovláda somárska banda.

  22. pre anonym 14.mája 2023 o 7:51 hod.
    Ty si tupec ako poleno, zrejme si volil Ondra ako ryťovlezec. Ak nevieš samospráva obce ma veľké slovo aj k oprave mosta a na čele stojí tvoj Ondro, ktorí nato sere.
    Keď si frajer tak sa podpíš. ja viem kto si.