back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Peší a cyklisti vstúpia na podopretý most v septembri, informuje primátor Ondrej Kurbel

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Ing. Zuzana Slahučková, referent komunikácie MsÚ Sereď /  Správca komunikácie, Slovenská správa ciest, začal v prvých augustových dňoch tohto roka s dlho očakávaným podopieraním mosta ponad železnicu v Seredi. Ten je pre svoj havarijný stav uzatvorený pre všetkých od 11. mája 2023. Primátor Serede Ondrej Kurbel má dnes pre verejnosť pozitívnu správu. Informuje, že návrat peších a cyklistov na most bude umožnený už o pár dní.

I keď úvodom rezonovala nádej, že most bude podopretý do pár týždňov po jeho uzávere, ukázalo sa, že optimizmus nebol na mieste. „Až koncom júla som bol telefonicky informovaný pracovníkom Slovenskej správy ciest, že výherca verejného obstarávania na podopretie mosta začne s prácami počas prvého augustového týždňa. Tieto práce sa práve dejú a pod mostom vidno drevené podpery,“ uviedol primátor Serede Ondrej Kurbel. Doplnil, že všetky náklady súvisiace s podopieraním mosta hradí správca a nie mesto Sereď.

Kedy teda môžeme po moste bezpečne prechádzať? Pýta sa verejnosť. Primátor však rázne hovorí, že ešte nie. „Kým od správcu mesto nedostane vyrozumenie, že merania statika vykazujú stabilizovaný stav mosta, nemôžeme verejnosť informovať o tom, že je bezpečný. Preto stále platí uzávera a prechod cez neho je z bezpečnostného hľadiska zakázaný,“ zdôraznil primátor.

Až po plánovanom pracovnom stretnutí v priebehu najbližšieho týždňa bude zrejmé, či sa dosiahol stabilizovaný stav mosta a bude určený termín otvorenia pre peších a cyklistov. Podľa priebežných informácií mesta Sereď by sa tak mohlo udiať od prvého septembra 2023. Mimoriadna autobusová linka mesta Sereď, ktorej prevádzka stojí mesačne mestský rozpočet približne 16.500 eur, bude následne zrušená a železnice budú môcť obnoviť vlakovú dopravu na trase Sereď – Galanta.

A čo motorová doprava? „Nad podopretý most bude možné vybudovať naprojektovanú ťažkú mostnú súpravu (TMS), ktorá opäť prepojí dve odrezané časti mesta. TMS je samostatnou iniciatívou mesta Sereď, mimo plánov jeho správcu. Cieľom je umožnenie skoršieho prepojenia mesta, než to dokáže Slovenská správa ciest projektom komplexnej prestavby. Hotovú projektovú dokumentáciu máme v rukách niekoľko týždňov, dostali sme kladné stanoviská na realizáciu od viacerých štátnych orgánov. Stále však nemáme oficiálne potvrdenie z ministerstva obrany kvôli TMS. Avšak ani na tieto dvere neprestávame búšiť,“ uzavrel primátor.

foto: autor

zdroj: Mesto Sereď
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Lujza, to ze porusuje niekto predpisy, robi to na vlastnu zodpovednost a nikto (a neurobil/a by si to ani ty) sa pod to nepodpise, aby tam chodili ludia skorej, nez to niekto schvali. Preto sa caka na to, aby to islo podla predpisov.

  2. Namiesto drevených podpier mali dať betónové a vydržalo by to pár rokov. Nový most nepostaví už nikto.

  3. pre Anonym 25. augusta 2023, 13:39

    Už keď toto dokážeš obhajovať, škoda reči. Takto sa podniká, takéto zákazky Slovensko potrebuje, do psej matere.

  4. Kde tam vidis obhajobu?
    Precitaj si zmluvu a pozri vykaz vymer. Aj ked bez sum, ale cinnosti ano.

  5. Podoprieť drevenými lištami kus masívneho betónu,priam most je škôlkarsky nápad.
    Predsa nebudeme múkou podopierať stôl!!!

  6. zase je to veľa znalcov na stavebníctvo a statiku, každý Slovák je lekár, hokejový tréner, stavebný inžinier … čo čakať a len kritizovať a kritizovať

  7. Však na týchto článkoch je najlepšia ta „odborna“ diskusia pod ním. To sa vždy pobavim.

  8. Super, ak bude možné onedlho prechádzať aj autami. Treba do toho na. Min Obr poriadne ztlačiť – nech tam nespia.

  9. Kolko stojí kubík dreva?

    Kludne tam mohli na seba poukladať europalety tie majú tiež slušnú nosnosť

  10. Som stavbár a ty si chuj…(Anonym 26. augusta 2023, 4:50) vysvetli mi kolko stáli jednotlivé položky… či je v tom zahrnutý aj dlhodobý výskum počas piatich rokov čo bol most v havarijnom stave?

  11. Zbožňujem ľudí ktorí ešte nič nedokázali a už urážajú druhých Tu máme debatovať o Tom či je to v poriadku Kedy bude hotový most A poháňať tu neschopnú bandu ktorej to trvá neskutočne dlho A nabaľujú sa na moste

  12. Dobrá dobra picovina napíšem prečo!!! Je to na cca 1r možno pokiaľ to nespadne skôr!!! Ľudia nenechávajte sa už ojeb………!!!!!

  13. Toto tu už je iná káva, samý mudrlant.. ešte že tu už nebývam,chudáci … najmúdrejší 😁😁

  14. Japonka bola tvoja mama? A pomiešala sa v kocke s Ludvom Stojkom?… koniec príbehu už poznáme-> vznikol si z toho ty

  15. Odbornosť nedáva priestor slepo veriť, ze odbornici sa nemozu nabalit na nezmyselnych veciach. A toto je hlavny problem Slovenska. Vyuzivanie titulov Mudr. Ing…. atd. na slepu doveru, lebo vsak ty „chudák Jano“ nemas co premyslat a do niecoho sa montovat, ci dokonca pouzivat vlastny rozum, lebo ty si len obycajni sprosti Jano a my sme studovani vzdelanci. Co my povieme to je vzdy najlepsie. Ked povieme, ze betonovy murik, 5 robotnikov, par hranolov, vypocet, doprava a dozor stal vyse 100 000 eur a udrzi stotonovy most a otrasy vlaku, tak sa nicomu necuduj, vyval prachy zo statnej kasy a podakuj nam za brilantne riesenie.

  16. Veterán & truck stretnutie potešilo milovníkov motorizmu ………………………. kokoti vyjebany trúbili od večera do 22:00 . Buzeranti aby sa vam zadrel motor!! skurvysyny

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie