back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

spot_img

Výsledky celoslovenského testovania deviatakov

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -

MŠVVM SR |MM|  Celoslovenské Testovanie 9 tento rok absolvovalo vyše 49-tisíc žiakov na 1 653 školách. V teste z matematiky dosiahli deviataci a ich rovesníci na iných školách priemernú úspešnosť 57,4 %, zo slovenského jazyka a literatúry 60 % a z maďarského jazyka a literatúry vyše 59 %. Rozdiely vo výsledkoch jednotlivých okresov opätovne potvrdili, že socioekonomický status je určujúcim činiteľom vplývajúcim na výsledok žiaka.

Z matematiky dosiahli testovaní žiaci celkovú priemernú úspešnosť 57,4 %. Deviataci základných škôl dosiahli priemernú úspešnosť 55,4 %. Ich rovesníci na stredných školách, vrátane gymnázií, mali úspešnosť cez 74 %. Pritom najlepšie výsledky dosiahli žiaci v Bratislavskom kraji a v okrese Košice I. Naopak výrazne horšie oproti celoslovenskému priemeru sa darilo žiakom v okresoch Medzilaborce, Rimavská Sobota, Gelnica a Trebišov. Horšie výsledky  dosiahli aj žiaci z Rožňavy, Poltára, Vranova nad Topľou či Kežmarku. Pritom platí, že vo všetkých týchto okresoch zastúpenie žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia alebo žiakov z rodín v hmotnej núdzi prevyšuje hranicu 5 %.

Test zo slovenského jazyka a literatúry napísali žiaci v priemere na 60,0 %. Žiaci deviateho ročníka základných škôl dosiahli priemernú úspešnosť 58,2 %, pričom medzi jednotlivými krajmi boli výsledky porovnateľné. Na stredných školách bola priemerná úspešnosť 74,4 %, z toho gymnáziá prekročili 75 percent a osobitne osemročné gymnáziá dosiahli priemernú úspešnosť 78 percent. Najlepšie priemerné výsledky dosiahli žiaci z bratislavských okresov i okresov Banská Bystrica a Košice I. Naopak, najhoršie oproti celoslovenskému priemeru boli výsledky žiakov v okrese Gelnica, ale aj v okresoch Medzilaborce, Kežmarok, Trebišov, Poltár, Vranov nad Topľou, Rožňava a Krupina. Aj tu platí, že v týchto okresoch je podiel žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia alebo žiakov z rodín v hmotnej núdzi viac ako 5 %.

„Výsledky Testovania 9 opäť potvrdili, že sociálne zázemie má zásadný vplyv na výsledky žiakov. Preto intenzívne pracujeme na tom, aby všetky deti – bez ohľadu na to, v akom regióne alebo podmienkach vyrastajú – dostali šancu na kvalitné vzdelanie. Verím, že práve touto cestou dokážeme postupne znižovať regionálne rozdiely a posilňovať férovosť v našom školskom systéme,“ povedal minister školstva Tomáš Drucker.

Ministerstvo školstva postupne zavádza povinné vzdelávanie od čo najútlejšieho veku, realizuje národné projekty podporujúce inklúziu, desegregáciu, ruší dvojzmenné prevádzky a zvyšuje kapacity materských i základných škôl. Podporuje vzdelávacie príležitosti všetkých detí prostredníctvom adaptačných tried a zabezpečuje podporu učiteľom i odborným zamestnancom, vrátane systému nárokovateľných podporných opatrení. Pomôcť by mala aj zmena spôsobu vyučovania matematiky a dvojúrovňová maturita z nej.

Testovanie 9 sa tento rok konalo v druhej polovici marca a v náhradnom termíne
začiatkom apríla. Zúčastnili sa na ňom žiaci 9. ročníka základných škôl a ich rovesníci, ktorí navštevujú 4. ročník gymnázií a tanečných konzervatórií s osemročným vzdelávacím programom. Rovnako patria medzi testovaných žiakov aj prváci stredných škôl s päťročným vzdelávacím programom, ktorí nastúpili z ôsmeho ročníka základnej školy. Absolvovali ho aj žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Zúčastniť sa na ňom mohli aj žiaci vzdelávaní podľa vzdelávacích programov pre žiakov s mentálnym postihnutím.

- Článok pokračuje pod reklamou -

Testovanie sa uskutočnilo na 1  653 školách, z toho bolo 1 483 základných škôl, 146 gymnázií, 21 stredných odborných škôl a 3 tanečné konzervatóriá. Z celkového počtu škôl  bolo 1 506 s vyučovacím jazykom slovenským, 126 s vyučovacím jazykom maďarským, 15 s vyučovacím jazykom slovenským a maďarským, 1 škola s vyučovacím jazykom ukrajinským a 5 škôl s iným vyučovacím jazykom.

Na Testovaní 9 sa v riadnom termíne zúčastnilo 1 008 žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia (2,1 % z testovaných žiakov), 845 žiakov z rodín poberajúcich príspevok v hmotnej núdzi (1,7 % z testovaných žiakov), 956 cudzincov (1,9 % z testovaných žiakov) a 14 žiakov vzdelávaných podľa vzdelávacích programov pre žiakov s mentálnym postihnutím.

Viac informácií nájdete tu: https://nivam.sk/testovanie-9-2025-vysledky/

 

 

- Inzercia -spot_img
spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
-spot_img

Ďalšie články

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_imgspot_img

Aktuality

Sponzorované