back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Slovensko kolabuje na všetkých úrovniach. A ľudia si zvykajú… – AKTUALIZOVANÉ

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Po rannej bezproblémovej ceste vlakom do Žiliny, som sa mylne domnieval, že to bude celkom fajn deň. A že vlaky národného prepravcu svoje jediné poslanie – za peniaze dopraviť cestujúcich načas a bezpečne do cieľa – zvládnu.

Popoludňajšia cesta domov:

Žilna, dnes 12:56 hodín. Kupujem si lístok na rýchlik R 708 „Považan“ do Bratislavy s otázkou, či rýchlik nebude meškať. „Tak snáď nie, tu má východziu stanicu“ – znie odpoveď pri uzatváraní zmluvy klienta s prepravcom.

Platím, dám si nejaké občerstvenie a hľadám vlak. Nástupište „U“ – cez celú stanicu, podchodom, krížom cez nejakú ulicu a následne stovky metrov v smere šípok k vlaku zoradenému na snáď až odstavnej koľaji.

- Článok pokračuje pod reklamou -

Súprava pár minút pred odchodom stojí bez lokomotívy. Problémom je, že lokomotíva nie je pripojená ani 5 minút po plánovanom odchode z východzej stanice.

Je 13:31 a rýchlik má mať odchod. Nič, stojíme.

O 13:39 k súprave prichádza lokomotíva.

Asi o 13:45 vypínajú LED panel s informáciami pre cestujúcich.

13:48 vlakvedúci vyhlasuje meškanie 30 min a informáciu, že cestujúci v Púchove rýchlik do Prahy nestihnú. Nezávidím im.

14:02 pozeráme nasledujúci vlak IC. Prestúpime? ICéčko mešká 65 minút!! Neprestúpime, niet do čoho.

Mešká aj osobák, ktorý mal ísť po nás.

- Článok pokračuje pod reklamou -

Mešká snáď všetko, čo nesie hrdé logo s nápisom „Národný dopravca“.

Je 14:11 a rýchlik Považan sa pohýňa z východzej stanice Žilina so 40 minútovým meškaním!!

LED panely nezapínajú, asi si sami uvedomujú, že by to bolo na hanbu. A údaje by aj tak nesedeli. Vlakvedúci sa ospravedlňuje za 40!! minútové meškanie. LED panel sa rozsvietil pri Považskej Bystrici.

Čo je platné ospravedlnenie cestujúcim, ktorí nestíhajú prípoje po trase až po Bratislavu? Čo je hodné ospravedlnenie cestujúcim, ktorí v Púchove nestíhajú rýchlik do Prahy? Zaujíma niekoho od železníc, aké problémy a následky práve spôsobili desiatkam až stovkám cestujúcich?

Nuž, pokým prepravcovi zostanú financie zaplatené za prepravu bez povinnosti ich vrátiť poškodeným cestujúcim a pokým nebude prepravca povinný vyplatiť náhradu za nesplnenie verejného prísľubu v cestovnom poriadku daného daného klientovi, dovtedy sa problém zodpovedných vlastne netýka.

V danom čase a na danom mieste teda mešká všetko idúce po koľajniciach smerom na Bratislavu, čo od klientov – nás občanov, vopred skasírovalo peniaze.

Čo si myslíte, meškajú aj odmeny manažmentu železníc?

AKTUALIZOVANÉ: 14:54

Sprievodca kontroluje cestovné lístky. Otázke, ako vidí meškanie a následky pre cestujúcich, ktorí nestihli prípoje, sa vlastne čuduje. „Stať sa môže hocičo“ hovorí a dodáva, že sme sa mohli vzdať prepravy. Úžasné, takmer ako v komédii so zlým scenárom.

- Článok pokračuje pod reklamou -

Či ho to nemrzí, ako zamestnanca? „Že prečo by malo“ – a dodáva, že to nezmení.

Kto teda, keď zamestnanci prepravcu nie? Z rozhovoru mám pocit, že si za všetko môžu cestujúci.

Slovensko? Nie! Hlúpi Slováci, ktorí už zlyhávanie prakticky všetkého berú ako  fakt a vlastne nevyhnutnosť prispôsobiť sa. Či a nakoľko sa dokážeme prispôsobiť pri reálnom rozpade zdravotníctva a polície, sa možno dozvieme už onedlho.

Záver:

Pri čakaní na odchod vlaku v interéri železničnej stanice v Žiline inak v podobe zo sedemdesiatych rokov minulého storočia, som si odfotografoval  reklamu viac ako hodiacu sa k tomu, čo denne cestujúci na železnici zažíva.

Nápadité, nie?

Trnava 16:15 – rýchlik po Trnavu meškanie žiaľ nestiahol ani o minútu. Na začiatku súpravy sú zaradené dve lokomotívy, dôvod nepoznám, no tak krátka súprava ich reálne nepotrebuje.

Prakticky hodinové meškanie má aj nasledujúce ICčko.

Mešká vlak od Senice, aj  od Galanty  asi 10 minút. Po príchode samozrejme rezerva na pobyt v stanici padá a obratom s troj minútovým meškaním vyráža späť do Serede a Galanty.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články