back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Aj na kritiku je potrebné poznať fakty. Inak je z občana maximálne vulgárny hlupák

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Sereď | Realizácia dočasnej odstavnej plochy pre autá a bicykle pri železničnej stanici v Seredi je v podstate ukončená. Čaká sa na kolaudáciu a priestor bude odovzdaný do užívania.

Pri železničnej stanici vzniká základ na bezpečné odstavenie auta či bicykla pre cestujúcich a to aj na celý deň.

Realizáciu plochy sme sledovali a dokumentovali priebežne. Písali sme o nej napríklad tu:

Pri železničnej stanici v Seredi pribudne parkovisko pre autá a bicykle – VIDEO

Sereď začala budovať odstavné plochy pre autá na železničnej stanici

Už čoskoro budú otvorené nové odstavné plochy pri železničnej stanici

- Článok pokračuje pod reklamou -

Večne nespokojní jedinci vždy sa sťažujúci bez poznania faktov. Alebo že by opačne – fakty poznajú, no za každú cenu zneužívajúc anonymitu internetu cielene útočia na konkrétne osoby? Nie, nekritizujú vecne, nenavrhujú riešenia, ale chrapúnsky, vulgárne osočujú a nepravdivé informácie využívajú na neoprávnené útoky.

Jedným z takýchto diskutujúcich je aj anonym vystupujúci pod niekoľkými nickmi.

Príspevok anonymného diskutujúceho pod článkom:

Ty moj boh 13. marca 2024, 10:57  Kurbel to si pojebal na plnej ciare 🤣
Vyzera to jak v rusku. Uz len dieru do zene vykopať ako hajzel

Tak povedzme si teda fakty. Získali sme ich jediným telefonátom s kompetentnou osobou z MsÚ:

Odstavná plocha ŽSR

–          Začiatok rokovania so ŽSR rok 2019

–          Spracovávanie štúdie odstavnej plochy rok 2019-2020 podľa podmienok ŽSR

–          Určenie pozemku a podpis zmluvy 2020

- Článok pokračuje pod reklamou -

–          Proces územného a stavebného povolenia rok 2020 -2023

–          Verejné obstarávanie koniec roka 2023

–          Realizácia 2024

V rámci komunikácii so ŽSR boli návrhy zo strany mesta na prenájom pozemkov na parkovanie v pravej časti objektu ŽSR, kde už je hotová betónová plocha. Vyčlenenie pozemkov bolo zo strany ŽSR len na zmluvne prenajatom pozemku (ľavá strana objektu ŽSR pri koľajisku). Nakoľko je nájomná zmluva na dobu 10rokov, tak podmienky realizácie dočasnej odstavnej plochy boli vo forme štrkodrvy.

Mesto urobilo maximum prác v danej lokalite  pre občanov a verejnosť v rámci zvýšenia počtu odstavných plôch pre autá a taktiež zákazníkov ŽSR a zároveň aj pre cyklistov, nakoľko cykloprístrešok a motorové vozidlá  budú monitorované z hľadiska bezpečnosti.

Do budúcna mesto Sereď plánuje rozšírenie predmetnej plochy v prípade disponibilných finančných prostriedkov.

    S pozdravom

Ing. Marián Šišo
Oddelenia realizácie projektov, rozvoja mesta a verejného obstarávania
vedúci oodelenia

V súhrne faktov sme zvýraznili podstatné skutočnosti, ktoré presne dokazujú, kto, čo, kedy do*ebal (terminológia diskutujúceho) diskutujúcim kritizovaný projekt. Aj keď ani to v tomto prípade nie je úplne presné. Stačí si prečítať fakty.

Takže sumár nielen vulgárnemu indivíduu, ale aj ostatným občanom zaujímajúcim sa o problematiku:

- Článok pokračuje pod reklamou -
  • zámer mesta bol parkovisko realizovať na vybetónovanej ploche – ŽSR pozemky neposkytlo
  • ŽSR nesúhlasilo s betónovaním na pozemku prenajatom mestu
  • zámer, štúdia a povolenia sa začali riešiť hlboko v predchádzajúcom volebnom období, teda pod vedením mesta primátorom Tomčányim
  • súčasné vedenie mesta a kompetentné osoby hľadali spôsoby, ako dočasnú odstavnú plochu v rámci zmluvných podmienok a možností urobiť čo najlepšie – osobne som bol pri tom, keď sme robili reportáž počas realizácie
  • dočasná odstavná plocha bude pre ľudí k dispozícii zdarma – v Trnave neďaleko železničnej stanice za parkovanie na deň som zaplatil bez pár centov 10 Eur

Záver:

Verejný útok anonymného diskutujúceho bol teda úplne neoprávnený, resp. bol smerovaný voči nesprávnej osobe, aj keď vzhľadom na fakty je na zváženie, či by iní v minulosti vyrokovali iné podmienky. Ide o ochranné pásmo a majetok železníc, tak možno ani nie.

Z môjho pohľadu rozdiel medzi súčasným vedením mesta je zásadný – vedenie mesta s občanmi a médiami komunikuje. Z našich daní nezákonne neplatí hovorcu, ktorý komunikáciu odmietal desaťročie a stále doťahuje veci a sanuje následky (dokonca aj nekonania bývalého vedenia) dlhodobo neriešených, nedostatočne, alebo zle riešených problémov priamo sa dotýkajúcich života v meste a nás občanov.

Nič nie je a nikdy ani nebude  ideálne. Aj dnes by to mohlo byť lepšie, dôslednejšie a v mnohých prípadoch výrazne tvrdšie. Dôležitá je ale snaha a smerovanie, ktoré už na prvý pohľad je výrazne odlišné. V prospech väčšiny občanov a v súlade s verejným záujmom.

Ospravedlní sa diskutujúci neprávom verejne a vulgárne osočenému primátorovi, alebo „len“ otočí list a bude pokračovať ďalej?

– – –

Aktuálny stav:

 

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Som zvedavý kedy sa tam Jožo Karvay aj s jeho princeznú pôjdu vys.at.Inak dobre to tam spravili.isiel včera okolo a padlo mi tam na okamih oko.

    4
  2. Ale ved nahodu je to dobré mne sa to paci zväčšila sa tym aj stanica.este treba kameru poriadnu kedze tam budu auta bike kolobezky nejake elektricke.lebo apalujem deno dene je na stanici fetakov a narkomanov.treba byt opatrny a davat si pozor na veci.a castejsie kontroly policii.hivorim plna stanica vselijakych narkomanov a zlodejov.sak Sered odjak živa a este nejake toalety lebo to je vizitka tiež. Clovek sa nema kde vysrať alebo zacnu využívať to parkovisko dobre tam poosiraju ten pristrešok

    1
  3. Z časti mal komentujúci ktorému bol venovaný celý článok pravdu.Ozaj to tam vyzerá ako nejaká plocha v Ulanbátare.Cize to ešte viac vyzdvihlo skaredost seredskej vlakovej stanice.By ma aj zaujímalo koľko a komu mesto zaplatilo za realizáciu tohto hnusu.

  4. Ako aspoň niečo sa urobilo, len zdravý rozum mi neberie prečo dali stojisko pre bicykle tak blízko? (Irónia samozrejme…)
    To nevedeli dať ešte ďalej?
    Určite to navrhoval človek iba od stola z kancelárie, čo bicykel ani nemá, max elektrokolobezku…

  5. Váh 14. marca 2024, 11:02
    Možno práve z toho dôvodu, čo píše Kecup tú búdku nedali do kúta k budove.

  6. Tých pár metrov nikomu neublíži, či už tam nechá auto alebo bicykel. Dôležité je, že tam budú v bezpečí a tak ako sa patrí, nie kade tade o zábradlia pozamykané. V Galante na stanici je zákaz zamykať bicykle o zábradlia.

    3
  7. Ja len na uváženie, ti stojany na bicykle umožňujú len uzamknutie o koleso, čiže tí ktorí majú rýchloupínanie na kolesách budú aj tak bicykle zamykať za rám o zábradlie na stanici a stojan asi bude zívať prázdnotou.
    Kamery žiadneho feťáka nezastavia, kamera je aj teraz na stanici pri bicykloch a predsa sa tam kradlo.

    1
  8. to nie sú stojany na bicykle, ale len stojany na koleso, takú debilinu vymysleli iba hlupáci, čo ani nevedia na čo je bicykel, radšej ho zamknem niekde o zábradlie o kostru ako to sem dávať a potom si tam nájsť len to koleso zamknuté na stojane

    3
  9. Tak vám poviem. Ľudia by sa sťažovali aj keby tam bola SBS a strážila vše, zadarmo pečene holuby padali a železnice platili cestu vlakom..aj tak by bolo zle. Za mňa je to v poriadku a fajn, že sa aspoň niečo v tomto pohlo. Ešte keby sa rozhýbala oprava mostu a bude fajn. Frflat môžeme, ak máme nejaké rozumne riešenia. Ale väčšina nevie nič a proste musí sa ozvať.

  10. Cestujúci vlakom sú zákazníci železníc . Preto ŽSR sa majú postarať o svojich zákazníkov.
    Prečo má mesto za makadam a prístrešok zaplatiť 45000 € z daní občanov ???
    v súčasnej dobe je na stanici priviazaných cca 17 bicyklov.
    riešenie bicykle 1
    Na stanici je miestnosť po Gašparíkovi kde sa dajú dať dvere ktoré budú otvorené na základe QR kódu cestovného lístka
    riešenie bicykle 2
    vedľa stanice je veľká betónová plocha aj pre 20 bicyklov a dá sa tam spraviť aj prístrešok pre čakajúcich na autobus
    Za modrou bránou je hotová betónová plocha po bývalej nákladnej pokladni a skladoch
    zopár otázok
    kto jednal za mesto so ŽSR ????
    kto dával podklady projektantovi ?????
    ani bývalí ani súčasní primátor to nebol, tí tie nezmysli len podpísali
    čo sa týka železničného mosta
    V našom meste máme fabriku STRABAG (ZIPP) ktorá vyrába prefabrikáty pre diaľničné mosty a aj dielce pre METRO a vozili ich do Nemecka a po celej Európe
    čo na to páni z mesta ????

    1
  11. https://youtu.be/7JVMvn5yT1Y?si=X8ktypr1pod-0K-i
    Esce pridam, minule som natrafel na mladeho Dvoraka, syna stareho Dvoraka, to bol ten co nam tak pekne vypraval o historii, mlady vcul byva jako ve Cine a obcas ze zenu idze aj sem kuknut do slzaveho udola,ale inse som scel, ked sa scete hambit jak ja, tak skuknite odkaz, jak ne, opite sa…😉😂

  12. S tymi bicyklami suhlasim ze by to malo byt ovela viac zabezpecene. Darmo si zamknem niekde bicykel. Pokial niekto ide na tutofku kradnut bicykle tak ho nezastavi ziadne zamknutie bicykla ci uz len o koleso ktore sa da na dnesnych bicykloch dat dole raz dva alebo o kostru. Nedokazal by som si tam nehat bicykel zamknuty pol hodinu a nie to este cely den.

    1
  13. Tie stojany su materialovo sialene poddimenzovane. To by malo byt urobene z trikrat masivnejsieho materialu. A chyba tam stlpik s okom na uchytenie ramu bicykla. Chvilu to vydrzi, ale v realbej vyberovej sutazi by vyrobca tohto nepekneho cuda bez akejkolvek estetickej hodnoty nemal sancu. Tie stojany vyzeraju hrozne.

  14. Keď sa tu navážalo do predošlého primátora to bolo opodstatnené? Tam neboli dáke fakty na očistec?

  15. Budte radi ze sa nieco spravilo a mozete parkovat. Som rad, ze uz nemusim parkovat na ceste pri chodniku. A toje podstatne. Co viac este chcete ti, co tu tak vehementne ofrflavate vsetko a vsetkych? Sltavila sa dibra vec a hotovo. Dakujem mestu a ZSR.

  16. Uff, tak toto je taký typický slovenský „projekt“, kde nikto nerátal s tým, že ľudia budú chodiť z toho parkoviska priamo na stanicu a nie vracať sa cez bránu späť na chodík. Nulová snaha to spojiť aspoň so štrkom. Darmo v štátnych firmách nesedia tí najbystrejší. Tie najlacnejšie a najmenej bezpečné stojany sú už taká klasika to nemá cenu ani komentovať.

    1
  17. Хотели как лучше, а получилось как всегда
    Chceli sme to najlepšie a dopadlo to ako vždy

  18. pre Miro: si skvelý škoda že si to kompetentným nepovedal skôr, …či?
    pre ABE: ďakujem už mi je jasnejšie prečo ubúda obyvateľov Serede, seredská komunita v Ćíne bude o chvíľu väčšia ako počet sereďanov v Seredi.. alebo je tam už „búm“ a seredským batolatám už v roku 2021 poslali železničnou hodvábnou cestou 740 000 litrov dojčeneckej vody Miláčik priamo zo Serede? … či? domáca strava je domáca? možno nám slovenská mládež príde postaviť ten most ako podakovanie sa životadárnu čistú vodu – ved vraj voda je nad zlato? či to je len v rozprávke soľ nad zlato ? … či?

  19. Hanba toto parkovisko,myslis,ze budu chodit dookola cez branu?ja hovorim,ze ani jeden co tam bude parkovat auto nepojde cez branu,pekne krasne prekroci ten „mega velky a bezpecny betonovy blocek“a pekne skratkou pojde priamo k vlaku.

    2
  20. pre Info – a v čom sa do neho navážalo, že sa tam za neho vyberali pokuty a dávali papuče? Nie je to pravda? Robili to mestskí, nie štátni.

  21. Článok mi pripomenul tie odkazy po ludoch ktoré ste dávnejšie komentovali pod iným článkom, tam kde henti dvaja sedia 😀

  22. Anonym 15. marca 2024, 11:00, Ná šak ,ked to pójde taktok dalej, čochvila tu Seredanov bude menšina, začni sa učit Srbsky, Ukrajinsky, Bangladešsky, možno aj Čínsky, alebo aj Nemecky, lebo vláda sa o to postara abys ból doma menšina, lebo víš, biznis nepuscí, srat na tvoje potreby, biznisové kolečko sa musí krúcit, jak sa ty nahodu nepáči, táhni ven žit,robit, jak volakedy, keho zaujíma čo sce národ?🤑

  23. Chápem aj si vážim snahu mesta niečo vytvoriť, ale sú tu zásadné chyby. Ten stojan na bicykle tam vôbec nemusel byť, lebo nikto ho používať nebude. Dá sa tam totiž zamknúť bicykel len o koleso, čo je istota, že vám ho ukradnú. Ďalej tá poloha toho stojanu je asi najhoršia aká mohla byť. Jediným bezpečným riešením je CYKLOVEŽA ako v Trnave. Štrk sa bude autami rozrývať – nedalo sa osloviť Semmelrock alebo Strabag, aby si tam spravili reklamu dlažbou/betónom ? A nakoniec ľudia sa nebudú vracať na chodník, ale budú prechádzať šikmo na stanicu.
    Stále mám na pamäti, že najväčšie maslo na hlave majú Železnice, tak ako Slovenská správa ciest pri moste. Štátne inštitúcie jednoducho nefungujú – z kancelárie v Bratislave na to všetko kašlú.

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

Aktuality

Sponzorované