ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Naozaj počkáme na tragédiu a až následne začneme problém skutočne riešiť?

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Na výjazde z rýchlostnej komunikácie R1 bolo odbočovanie v smere na Dolnú Stredu problematické vždy. Odbočuje sa totiž na nadjazde ponad R1 doľava a vodič dáva teda prednosť autám idúcim zľava, zprava, ale aj autám idúcim od Dolnej Stredy na Nitru a vlastne aj autám, ktoré prídu od Nitry a smerujú na Galantu.

Viditeľnosť pri odbočovaní je výrazne sťažená profilom nadjazdu a niektorí vodiči situáciu komplikujú aj tým, že sa do kopca nevedia rozbiehať úplne plynulo.

Výrazné problémy a vznikanie nebezpečných situácií priamo na R1 sme predpokladali už z návrhov obchádzok ešte pred uzatvorením nadjazdu, čo sme dostatočne vizuálne prezentovali aj na stretnutí primátora s občanmi a následne priamo riaditeľovi ODI PZ v Galante Jozefovi Bičanovi a ďalším policajtom pri samotnom odstavovaní mosta ponad železnicu v Seredi.

Následne sme systematicky upozorňovali na riziko tvorenia sa kolón na rýchlostnej komunikácii bez odstavného pruhu, čo sa samozrejme potvrdilo už veľakrát kolónami až po logistické centrá Amazon a v niektorých situáciách dokonca po výjazd Sereď sever.

V súvislosti s aspoň akým takým znížením rizika vážnej kolízie sme upozorňovali na nevyhnutnosť zníženia rýchlosti na R1, čo bolo aj následne vykonané dopravným značením, ktoré však nie každý vodič rešpektuje.

- Článok pokračuje pod reklamou -

Most ponad železnicu v Seredi je uzatvorený už viac ako pol roka, doprava po železnici kompetentných po podopretí mosta už netrápi, bola spustená aj keď v spomalenom režime. S nadjazdom sa však odvtedy veľa neudialo.

foto: archív – redakcia Seredonline

Ľudia sa oprávnene pýtajú, prečo? Nie každý – hlavne nie tí, ktorí tento stav spôsobili si uvedomuje, že obyvatelia mesta bývajúci v časti odrezanej uzatvoreným mostom za rok prejdú cca 18 000 km navyše a to za predpokladu, že využijú obchádzku práve cez Dolnú Stredu, ktorá však už takpovediac „nie je oficiálnou“ a dopravným značením vyznačenou obchádzkovou trasou. Ak by sa občania držali na ceste z ulíc Bratislavská, Trnavská, Kasárenská a iných dopravného značenia, za rok by navyše urobili cca 30 000 a viac km a to už je číslo, ktoré by malo kompetentným napovedať, že majú dočinenia s výrazne oprávnene nas*atými stovkami občanov.

Prvoradá by ale mala byť vždy bezpečnosť, za ktorú sú zodpovedné konkrétne osoby, v konkrétnych funkciách, konkrétnych inštitúcií platených štátom, teda samotnými poškodenými občanmi. Mnohí z nich sú verejnými činiteľmi.

Opätovne prinášame zábery takej jednej bežnej dopravnej zápchy, ktorá sa tvorí mimoriadne často na rýchlostnej komunikácii R1 s tým, že kompetentné osoby by mali vedieť akému riziku sú denne vystavení občania dochádzajúci do centra mesta za povinnosťami, prácou, školou, nákupmi, lekármi, poštou či úradmi. A práve títo kompetentní by sa mali desiť dňa a hodiny, kedy niekomu nejaký kamionista križujúci Európu pri chvíle nepozornosti rozfláka auto s manželkou a deťmi po rýchlostnej ceste tak, ako to vídavame v iných prípadoch už roky.

V septembri došlo k zmene vlády a vidíme, že aj mnohých priorít, ktorým sa štát chce venovať. Ako dopadne seredský most a zostane medzi prioritami aj v čase, kedy sú v obdobnom stave ďalšie mosty na Slovensku?

- Inzercia -spot_img
Predchádzajúci článok
Ďalší článok

Ďalšie články