back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

UNAS: „Mýtny systém, ktorý bol spustený v roku 2010 bol nevýhodný pre Slovenskú republiku“

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Tlačová správa UNAS:

ÚNIA Autodopravcov Slovenska – UNAS je prekvapená,  že NDS,a.s.,  podáva trestné oznámenie na Generálnu prokuratúru na  prešetrenie  výberového konania na nový mýtny systém na UVO.

UVO zrušil NDS už tretí krát výberové  konanie na mýto .  UNAS stále trvá na tom,  že celý mýtny systém, ktorý bol spustený v roku 2010 bol nevýhodný pre Slovenskú republiku.

Do štátneho rozpočtu sa vracalo len 10% na výstavbu a údržbu ciest. Najväčšiu výhodu mal a doteraz má prevádzkovateľ mýta  SKYTTOL, ktorý počas prevádzky získal 1,2 mld. za 12 rokov.

V roku 2020 mal odovzdať celý mýtny systém Slovenskej republike ,ale bohužiaľ sa tak nestalo. NDS to zázračne nestihli.

Preto musí UNAS poukázať na to,  že sa celý mýtny systém vracia do starých koľají.

- Článok pokračuje pod reklamou -

Sme prekvapený , že sa nikde nepíše a ani NDS o tom nerozpráva za akú cenu by mal uchádzač, ktorý vyhraje výberové konanie prevádzkovať  tento mýtny systém.

Pevne veríme, že sa nevraciame o desať rokov späť  a nebude opätovne podpísaná zmluva z tým istým prevádzkovateľom alebo z jeho dcérskymi spoločnosťami.

Slovenská republika neustále bojuje z rozpočtom . Nevieme si prestaviť, že by sme vybudovali súkromnú dopravnú firmu, ktorú bude platiť štát, dopravná firma si ešte nechá zo zisku 50% tak, ako to bolo doteraz.

To nehovoríme o Mýtnej polícií, kde štát platí policajtov zo štátneho rozpočtu pre súkromníka  a doteraz nás stáli cca 50 mil. EUR !

Skyttol mal veľký zisk počas 12 rokov a preto jeho dcéra Czechtoll  mohla  ponúknuť najnižšiu cenu.  Máme tu aj platobný terminál PayPal, kde sa bude dopravcom za služby strhávať  4,5 % .

V Európskych krajinách je to od 1,8 % do 2,5 % maximálne .

UNAS víta službu EETS  a nemáme proti EETS žiadne námietky. Je to dobrá vec, ktorá pomôže dopravcom , kde budú mať jednu OBU, ktorá sa bude používať po celej EÚ .

Skôr nás trápi prevádzka mýtneho systému a jeho výber . Štát by mal dbať na to, aby sme dokázali prevádzkovať mýto efektívne  a z výberu mýta, aby mal štát najvyšší výnos na opravu ciest . Dopravcovia poctivo platia mýtne poplatky a cesty máme v katastrofálnom stave.

Treba si uvedomiť , že od roku 2025 prestane EÚ dávať financie na výstavbu a opravy ciest. Máme si to hradiť z výberu mýta a DZ. Pri tomto mrhaní financií nás čaká katastrofa.

- Článok pokračuje pod reklamou -

 

Stanislav Skala

Predseda UNAS

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. A napriek tomu sme si ich zvolili…Nadávame na nedostavané a nekvalitné cesty – zaslúžime si iich.

  2. Čo to vykrikuje ten Richter? Že mi nedá plný 13-ty dóchodek? Šak mi to slúbil ten Pelegrin, kvôli tomu som ho volil, kvóli mojím penázom a teraz mi ich nedá? Je toto možné? To ma ozaj ošálili?

    To mi dajú ozaj ten 13-ty dóchodek len taký jak mi dal ten Matovič? Nič vác?

  3. Minulý týždeň sme tu diskutovali o tom ako „hospodárne“ štat digitalizoval pod vedením Rašiho a Pelleho verejnú správu a zdravotníctvo…chybné tendre a predrazene nákupy za desiatky miliónov- napríklad tá likvidacia krabice od pc za 420 eur…teraz môžeme súvisle prejsť na rezort dopravy kde to nie je o nič lepšie…každému slušnemu človeku čo tu pracuje a odvádza dane sa musí žalúdok dvíhať keď vidí ako Smeraci hospodaria s našimi peniazmi…ale máme čo sme chceli…
    https://www.nku.gov.sk/nku-v-mediach/-/asset_publisher/iPxv5CFcIQ6z/content/sef-nku-na-myte-dnes-zaraba-sukromnik-nie-stat-rozhovor-trend?inheritRedirect=false

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

Aktuality

Sponzorované