back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Čo má vodič idúci z Galanty cez Nebojsu a Dolnú Stredu do centra mesta Sereď s uzatvoreným mostom ponad železnicu?

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Dopravným značením presmerovávajú aj autá idúce z Galanty do Serede napriek tomu, že uzatvorený most je mimo bežnú trasu

Sereď / Asi najväčšou perlou v podobe dopravným značením vytýčenej obchádzky, je cesta z Galanty do centra mesta  Sereď. Bežná po desaťročia priama cesta je Galanta – Nebojsa – Dolná Streda – Sereď (aj centrum).

Po osadení dopravného značenia  OBCHÁDZKA, pribudli aj ďalšie značky obchádzkovej trasy (Obchádzky čoho ??) pred výjazdom na most ponad R1 so smerovaním OBCHÁDZKY vpravo SMER NITRA na  spoplatnenú rýchlostnú komunikáciu R1 až po výjazd do Šoporne, resp. Šintavy. A následne späť cez obec Šintava do Serede (napr. CENTRUM). Áno, píšeme o trase z Galanty do Serede – centra!!

Takto pred mesiacom vyznačená obchádzka sa podľa dopravného značenia týka aj vozidiel obchádzajúcich úsek R1 (Milex – Dolná Streda) cez Gáň a Nebojsu. Takto boli pôvodne smerované autá bez diaľničnej známky. Asi nemiestny žart dopravného inžiniera, alebo snáď niekoho iného?

Nechápete?

Asi je potrebné položiť si otázku, čo je týmito obchádzkovými trasami sledované. Nie je to presmerovanie dopravy do centra Serede namiesto cez Dolnú Stredu s desiatkami kilometrov navyše cez inú obec – Šintava?

- Článok pokračuje pod reklamou -

Kde je ekológia a uhlíková stopa,ktorú zanechávame?

Keby takéto smerovanie po trase obchádzky vylúčilo obce, možno by išlo o racionálny argument, aj keď ťažko akceptovateľný poškodenými občanmi z dôvodu výrazne narastajúcich nákladov (až o 100%) na obchádzku. No v týchto prípadoch je doprava „len“ presmerovaná cez inú obec plus už spomenuté  kilometre navyše.

Dôležité je pripomenúť, že samospráva Mesta  Sereď nebola informovaná o iných obchádzkových trasách a ani občania neboli okrem značenia oboznámení so žiadnymi zmenami. Ani o tých posledných, ktoré sa znovu priamo dotýkajú ich peňaženiek.

Posledné týždne zaznamenávame dopĺňanie dopravných značiek týkajúcich sa obchádzky o značky nové, čo však orientáciu môže komplikovať, prípadne značenie začína byť neprehľadným.

– – –

Takto vyzeralo značenie OBCHÁDZKY pred mesiacom:

Sledujúc priebežné zmeny a osádzanie dopravného značenia to vyzerá tak, že kompetentní sledujú naše priebežné na úplnú, minimálne však čiastočnú nezmyselnosť obchádzok a do určitej miery stratu logiky v ich stanovovaní. A pravdepodobne videli aj kritické video priamo poukazujúce na menované problémy. Video bolo uverejnené aj v jednom z predchádzajúcich článkov ešte pred osadením ďalšej tabule pred Dolnou Stredou.

Práve pred premostením R1 pribudla tabuľa „SEREĎ Centrum“ rovno s dodatkovou „pre osobné autá“, no za ňou je ďalšia už bez dodatkovej tabule smerujúca celú obchádzku doprava na R1 smer Nitra. To isté sa opakuje aj priamo na nadjazde.

Pýtame sa teda, aj ten,kto dopravné značenie navrhuje, kontroluje ho, alebo niekomu takýto postupne budovaný „chaos“ vyhovuje? Ak áno, prečo?

- Článok pokračuje pod reklamou -

A otázka na záver – prečo vlastne je trasa od Galanty do „Sereď CENTRUM“ vôbec riešená obchádzkou, keď vodičov idúcich po tejto trase sa uzatvorený most ponad železnicu vlastne vôbec netýka?

Súčasný stav pri odklonení sa od vyznačenej obchádzky, môže  vodičom za určitých okolností spôsobiť vážne problémy. 

 

 

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. verejne sa musím priznať, že keď ten most zavreli, fakt som uveril, že ho do 3 týždňov podoprú, aby mohli ísť vlaky…

  2. To je totálny chaos a jasný príklad, keď SSC „pracuje „.No a primátor rieši ľadovňu zatiaľ ! Však most počká, tak klídek-sme predsa na Slovensku!!!!!

  3. No to by aj mňa zaujímalo, preto ze na inom mieste sa píšete, že bývalé vedenie mesta nič resp malo robilo vo vzťahu k mostu, ktorý a v správe SSC…?

  4. Pedrito 16. júla 2023, 23:05 – fajn, skusim strucne vysvetlit.

    – jedna vec je sprava mosta, s ktorou nema primator a mesto nicspolocne

    – druha vec je konanie, kde zakon ustanovuje ucastnikov konania. A jednym a hodne podstatnym z ucastnikov,je aj mesto v zastupeni primatorom a statutarom.

    Dolezity moment v konani ale su terminy a teda cas,kedy / dokedymaju ucastnici moznost podavat pripomienky. V prvom kole toto mesto v zastupeni exprimatorom Tomcanyim nevyuzilo – tak sa nevbyjadrujem ja, alebo novy primator, to je vyjadrenie spravcu mosta.

    Este bude stavebne konanie,kde sa znovu dostanu do hry vsetky dotknute strany zo zakona. Tu ale uz (nakolkoje most zatvoreny) kazda pripomienka, podmienka a pod.bude v podstate oddalovanim konecnej rekonstrukcie mosta.

    Preto ste citali to, co ste spomenuli. Veci je potrebne vidiet v suvislostiach a mat vedomost o tom, ako funguju.

    Ak mate zaujem, kludne sa pytajte, co viem, to odpoviem…