Nadjazd ponad železnicu je v dezolátnom stave. Čo vieme o jeho oprave?

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Sereď  /  Nadjazd ponad železničnú trať v Seredi nie je len transportným premostením železničných koľají, ale hlavne nevyhnutnou spojnicou časti mesta a teda aj obyvateľov s jeho centrom, infraštruktúrou čo do nákupov, služieb pre občanov, ale aj servisu, ktorý je samospráva povinná vykonávať.

O zlom stave nadjazdu pochybovať netreba, ide o holý fakt. Keďže s denným využívaním tohto nadjazdu máme viac ako dvadsať ročné skúsenosti vieme, že napriek viditeľne sa zhoršujúcemu stavu nadjazdu, chyby a dlhodobo znateľné  prejavy opotrebenia neboli desaťročia opravované, ale len zakrývané, aby ich nebolo vidieť. Rozširujúce a prehlbujúce sa praskliny asfaltu na vozovke svedčiace o pracovaní či pohybe samotnej konštrukcie  boli len plátané asfaltom, čo však skutočný problém neriešilo. Takýto “servis” spôsoboval jedine ľahšiu a bezpečnejšiu  prejazdnosť nadjazdu nielen pre autá, ale najmä cyklistov.

V podstate správca a vlastník nadjazdu klamal sám seba, nás občanov a problém neschopnosťou riešiť ho priebežne, odsunul na ďalšie obdobie.

V súčasnej dobe prebieha príprava rekonštrukcie nadjazdu. Ako bude rekonštrukcia vyzerať, ako sa dotkne ľudí denne mesto opúšťajúcich a do neho vchádzajúcich z najfrekventovanejšieho vjazdu do mesta z rýchlostnej komunikácie R1 Sereď-Juh, zamestnancov firiem fungujúcich v tejto časti mesta  a samotných obyvateľov Trnavskej, Kasárenskej, Bratislavskej ulice a novo realizovanej výstavby na nových uliciach, kde sú rodinné domy v súčasnosti vo výstavbe?

Zatiaľ úplne presné predstavy nie sú, no uvažuje sa s viacerými variantami. Dôležitá je hlavne obslužnosť obyvateľov a občanov bývajúcich v časti mesta za železnicou. Toto by malo byť prioritou samosprávy.

Ako teda bude vyzerať oprava nadjazdu ponad železnicu?

V prvom rade s najväčšou pravdepodobnosťou sa nebude jednať o opravu, ale vybudovaný bude úplne nový nadjazd. Znamená  to teda, že súčasný nadjazd by mal byť rozobraný, s najväčšou pravdepodobnosťou by mala byť skrátená dĺžka nadjazdu a to dosypaním priestoru medzi piliermi a násypom z obidvoch strán. Dôvodom skrátenia dĺžky nadjazdu a  zmenšenia prejazdného otvoru pod mostom, je výrazné zníženie nákladov na výstavbu nového mosta. Táto úprava ale súčasnú infraštruktúru a jej funkčnosť neobmedzí.

Samotná rekonštrukcia, resp. výstavba nového nadjazdu by mala fungovať tak, že terajší nadjazd bude na komplet rozobraný a odstránený, s tým, že pod nadjazdom bude vyhotovené debnenie, ktoré zamedzí pádom prípadne iných predmetov na železničnú trať. Dá sa predpokladať, že železnice obmedzia rýchlosť v uvedenom priestore podľa ich interných predpisov.

S výmenou mosta by mal investor začať predbežne na jar v roku 2022 a realizačné práce by mali trvať asi 1 rok. Z technických dôvodov je problematická obchádzka pre motorové vozidlá a preto sa predpokladá, že obchádzka pôjde cez Dolnú Stredu po premostení železnice po rýchlostnej komunikácii R1 s návratom do mesta okolo Milexu, po Bratislavskej ulici na Trnavskú a opačne. Pre obyvateľov časti mesta za železničnou traťou toto bude samozrejme spôsobovať mimoriadne vážne komplikácie hlavne v exponovaných časoch a to ráno a v popoludňajších hodinách. Problémy budú mať rodičia voziace deti do a zo školy , ale aj zamestnanci firiem v tejto lokalite využívajúci na dopravu auto. V mobilite obyvateľov a občanov využívajúcich bicykle prípadne chodiacich pešo by mala byť lávka, ktorej vybudovanie súbežne so súčasným nadjazdom má zabezpečiť investor.

Pre obyvateľov mesta a občanov by mal byť pozitívnou informáciou fakt, že nový nadjazd ponad železnicu bude podstatne modernejší a mal by obsahovať okrem bezpečných chodníkov aj bezpečnú cyklotrasu.

Vzhľadom  na náročnosť prác a bezpečnosť na železnici je uvažované s niekoľkými nočnými prácami na rozoberaní nadjazdu a ukladaní nového, čo si s najväčšou pravdepodobnosťou vyžiada zopár nočných výluk v železničnej doprave na trati Galanta-Sereď a späť. Počas tohto obdobia budú práce prebiehať v nočných hodinách, čo spôsobí väčší hluk na stavenisku, ktorý budú musieť hlavne obyvatelia najbližších bytoviek zniesť.

Pre ucelenú informáciu pripomíname, že lávka pre peších a cyklistov bude dočasná, len počas rozoberania starého a výstavby nového nadjazdu.

Ďalšie informácie dôležitých pre občanov a najmä obyvateľov časti mesta za železnicou prinesieme v najbližších týždňoch.

Stav súčasného nadjazdu na fotografiách:

- Inzercia -
  1. “predbežne na jar v roku 2022” ?? neschopnost tohoto statu cokolvek riesit promptne je neskutocna a je hanbou pred inymi krajinami 🙁

  2. Výstavba 20 metrového premostenia má trvať rok? Tak že diaľnica do Košíc asi nebude dokončená v tomto storočí.

  3. Treba osloviť stávkové kancelárie spadne-nespadne. Keď bude dobrý výnos určite prispejú na výstavbu mosta.

  4. V Spišskej Novej Vsi spadol tiež nejaký most, dúfam, že to nebude aj v Seredi. Vždy, keď po tomto moste idem ( bicykel) , mám veľmi zlý pocit. Na Slovensku je ( že vraj) 20% mostov v havarijnom stave. O tomto čísle sa dá veľmi úspešne pochybovať. Ako sa hovorí: keď nejde gazda na dom, ide dom na gazdu. Pane Bože, pomáhaj!

  5. Pre čisté zúfalstvo:

    Treba nosiť na chrbte padák, keď budeš padať tak sa zachrániš, možno ani nespadneš na elektrické drôty.

  6. Primator ako /štatutár mesta/ by mal podať trestne oznamenie, alebo vyrokovať urýchlenie konanie na oprave mosta. Radšej budem obchádzať ako chodiť a čakať kým to padne.
    Ide o občanov na čo čaká, kto si to zoberie na zodpovednosť !!! Poslancov stačila info že sa primator stretol a oprava v nedohľadne. Dezolátnom stav vyhovuje len zberačom pokút

  7. Dobré prirovnanie , ale pri tej rýchlosti by sa nestihli všetci zúčastnení nabaliť. Presne ako sa hovorí, že veľa opráv a rekonštrukcií by sa dalo zvládnuť za tretinové sumy a rýchlejšie. Vidíme , že ani župa pod vedením OLANO sa stým asi nevie vysporiadať. Cez Šintavu jazdia kamióny do Hlohovca tiež pre poškodený most, aj tam nikto občanom nepovedal dokedy!!!

  8. Hlavne ze mestská polícia púšťa naschvál kamióny a potom ich pokutuje toje logika pokiaľ sa nič nestane!!!!

  9. pre Maca presne tak…..najlepsie by bolo,keby padol co najskor,najlepsie v case,ked tadial bude prechadzat nejaky vlak….to by sa hadam riesilo okamzite….

  10. Neviem si to predstaviť, že keď bude nadjazd rozobraný, kadiaľ budú chodiť ľudia domov na Trnavskú, alebo na cintorín, keď je brána, kade si ľudia skracovali cestu, zadebnená. Budú to musieť asi znova otvoriť, aby nemuseli chodiť pešo cez Dolnú Stredu. Ale je najvyšší čas to urobiť. Musíme to pretrpieť.

  11. Pre ucelenú informáciu pripomíname, že lávka pre peších a cyklistov bude dočasná, len počas rozoberania starého a výstavby nového nadjazdu.

  12. pre Maca
    Teba čítať predchádzajúce komentáre, lebo tento dotaz bol už položený, dva komentáre nad vašim-názor!

  13. PPri citani niektorych diskusnych prispevkov sa zamyslam nad tym, ci ma zmysel nieco pisat do samotneho clanku, kedze su ludia, ktori evidentne nedisponuju schopnostou citat…

    Odpovede na polozene otazky su v clanku dokonca zvyraznene zltou, co teda fakt nie je v mediach standardom. Aj tak nestaci…

  14. Ako dočasné núdzové riešenie počas rekonštrukcie by mohol vzniknúť pre osobnú dopravu prejazd cez železnicu od Pažitnej respektíve Pribinovej ulice ku cintorínu. Toto ale asi bude administratívne a finančne dosť náročné.

Pridať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte vaše meno

- Inzercia -
- Inzercia -

Ďalšie články