Ondrej Kurbel, primátor mesta Sereď | Projekt parkovacej politiky sme tento týždeň predstavili poslancom mestského zastupiteľstva. Aktuálne sa nachádzame vo fáze pripomienkovania návrhu regulovaného parkovania.
Chcem zdôrazniť dôležitú vec – našou prioritou je najskôr zlepšiť situáciu s parkovaním v meste.
Čaká nás optimalizácia existujúcich miest a najmä budovanie nových parkovacích kapacít.
K návrhu a zavádzaniu regulovaného parkovania pristúpime postupne – až keď budú viditeľné pozitívne zmeny v uliciach.
Po ukončení pripomienok zo strany poslancov bude nasledovať ďalšie kolo, do ktorého sa zapojí verejnosť. Návrh predstavíme obyvateľom a každý bude mať možnosť vyjadriť sa ešte pred finálnym nastavením a realizáciou projektu.








Super by bolo dať spoplatniť parkovanie aj pred kauflandom a bilu tak ako má Lidl aby sa zaplnilo aj to platené parkovisko aj tak tam parkujú dodávky a osobné autá cez noc no hrôza
Optimalizaciou existujúcich vela nezískame, zabijeme čas a peniaze na prerábanie. Efekt minimálny, komfort horší. Jedine riešenie je budovanie nových parkovísk a to rýchlo. Novo vybudované parkoviská môžete spoplatnit. No staré už vôbec nie. Tolko rokov sa nič nebudovalo, že pýtat peniaze na starých nedajbože “optimalizovaných len aby sme mali dôvod vyberať” je tragédia. Celkovo slovo optimalizácia by som vyhodil.. nezaoberat sa tým a nestrácať čas. Sústredit sa iba na vybudovanie nových.! Šup nestrácaj čas a rob iba nové
A potom sa budeš so susedom hádať, že ti zabral miesto na neplatenom parkovisku a tebe nezostalo nič iné ako ísť na platené. Či?
Kurbelovi veľmi trápi tá parkovacia politika. Len aby z každého auta odstaveného na sídlisku mal peniaze. Aby ho pes ……
Čo sú v tomto prípade merateľné kritéria optimalizácie? Meraním čoho vyhodnotia, že sa situácia v uliciach zlepšuje? Toto ma ako občana zaujíma.
Viete mi niekto vysvetliť, čo vyrieši parkovacia politika v meste okrem toho, že sa bude platiť za parkovanie?
vyriesi to napriklad to, ze tu nebudu stat dodavky na kazdom sidlisku
Ten neschopny Kurbel z tyzdna na tyzden ukazuje nezmyselne pokreslene papiere.Chlapce zober sa chod svojej obvodnej lekarke,lekarovi a nech ti da vymenny listok smer psychiatria.Sak si neni schopny dat pokosit travu,pozametat chodnik,poliat kvety,stromy v meste.Pre Obcanov mesta Sered si nespravil vobec nic.
Peter si pekný k…. Urážaj svoju mater
Peter ty by si zase mal ísť k očnému keď nevidíš že tráva je pokosená, kvety a stromy poliate a dokonca tento rok pribudli kvety v nových kvetináčoch ktoré vyzeraju veľmi pekne a sviežo. Alebo si len potrebuješ kopnúť ?
cesty a chodníky okolo bytoviek a činžiakov s aprepadajú do kanálov okolo, skrz stále viac a viac parkovacích miest a váhu áut,na to seriete… Som zvedavý čo spravíte až začnú praskať ešte viac. Aby sa na ľudí myslelo, to nie, zas len na vlastný vačok, pri koryte zachutilo, že.. Chodníky rozbité jak Gaza, div si človek členky nedoláme, osvetlenie mesta slabé,.. no ale dobre, prežili sme zimu, zas máme asi 6 mesiacov bezpečných ciest do/z práce..
Napríklad v Bratislave parkovacia politika priniesla okrem iného aj to, že zmizli autá z ulíc. Doteraz netuším kam, ale vo veľa častiach ich je menej ako predtým. Tí čo majú rodinné domy začali parkovať vo dvoroch, ale reálne sa počet áut znížil aj na sídliskách. V Seredi by minimálne zmizli firemné vozidlá alebo by ich aspoň dobre skasírovali.
Tiež mám firemné auto a myslíte, že nebudem parkovať v Seredi? Veď rozmýšľajte, parkovacie miesta nepribudnú a autá tu budú stále parkovať a je jedno, či dotyčný tu býva v podnájme alebo je auto firemné. Keď mám 3 autá v rodine, tak budem tie autá stále mať, kvôli parkovacej politike ich nepredám, takže zmení sa len to, že mesto zarobí a vy naďalej budete nadávať, že nemáte kde parkovať. Ľuďom to vôbec, ale vôbec nepomôže.
Peter pravdu mas,tento geneticky talent na neschopnost sa nevidi tak casto,keby neschopnost kricala tak sme v Seredi vsetci hluchy.
Peter velmi pekne,jednoducho zhrnute a pravdivo napisane ten neschopny pajac sa zrejme nevidi,ze nic nerobi pre obyvatelov Serede.
Peter s tým nekosením trávy nemáš pravdu, mlynarska,novomestská, garbiarska..tam sa kosila 5 cm tráva a niekde sa to ani nedalo pokosiť.. zbytočné vyhodené peniaze..
vám by nevyhovel ani svátý Peter. Jeden chce viac parkovacích miest druhý to kritizuje že sa kvôli autám prepadávaju chodníky.A Osvetlenie jak svätojánske mušky treba reklamovať u brucha a tiborka tí to vybavili a predpokladám že aj im z toho niečo kvaplo
Peter a Zuzka ty si jeden a ten istý hejter, nestrápňuj sa. V meste hučia kosačky ako nikdy, asi si hluchý a slepý. A k parkovacej politike, už aby to tu bolo ako v Trnave, už teraz je neskoro. Prvé auto v rodine zadarmo, druhé za pár šupov a ďalšie si plaťte do bludu. Už ma serie taká Garbiarska, kde idem zaparkovať a nemám kde, pretože 90% miest je označených tabuľkami, každá je iného dizajnu, a polovica z nich prázdna, to čo je za debilný systém.
zuzka a peter kolko ti plati brucho za každy nenavistny ci klamarsky koment? Ty asi budeš jeden z tych co sa rano zobudíš ako zuzka o desiatej si peter o tretej u gorila a zaspavas ako vrtulník
Peter 23. apríla 2026, 16:34
Kurbel spravil v Seredi viacej ako Tomčány s jeho partiou za 12 rokov. Stačí otvoriť oči. Najkrajšia bodka za ich bačovaním je stav v akom ostal štadión. Ale tak väčšinou končia megalomanské nápady.
Pre Dušana uvoľnia sa plochy a keď máš auto tak by bolo aj fajn keď zaplatíš mestu keď parkujes na mestskom nie?
Jasné 🤣🤣🤣ale bravúrne ste vyriešili parkovanie v cepeni tam už môžu stáť na chodníku aj keď majú dvor aj bránu taká Priečna a tak ďalej a treba tam jebnut viac retarderov ako tam býva tá cesta je samá jama
brucho po dlhom hladaní a presviedčaní kde koho už konečne našiel svojho favorita na primátora. Preto tolko urážajúcich komentárov na súčasného primátora
Niektorí sa tu tvárite akoby Sereď malo byť prvé mesto na Slovensku, kde bude zavedená parkovacia politika.
Brucha mozeme osrat,tento neschopny slimak Kurbel nieco sluboval pred volbami,ze bude lepsi,Sered sa konecne bude rozvyjat a podobne blaboly,ako otvaram oci tak otvaram,ale teda nevidim co take konkretne vybudoval pre rozvoj mesta.
Parkovacia politika by mala byt o tom, aby ludia ked sa vratia poobede z prace mali kde zaparkovat a aby ludia co idu aj odinakadial do serede daco vybavit mali kde zaparkovat. A myslim si, ze sa to da urobit aj bez vytahovania dalsich penazi z vacku ludi
Ak má niekto garáž, samozrejme, že dať auto tam je lepšie ako nechať ho stáť na ulici. Ale ak príde niekto na návštevu zo zahraničia, tak bude platiť za to, že parkuje pred mojím domom? Smiešne. Ľudia už beztak nemajú kde parkovať, nehovoriac o uliciach ako Vonkajší rad alebo Fándlyho. Je pravda, že je v Seredi strašne veľa áut, ale vybudujte páni z mesta najprv nové adekvátne parkoviská, potom riešte tie staré.
Anonym 4:04 návštevou zo zahtaničia myslíš srbov v podnájme?
je smiešne sa domnievať že každý má automaticky nárok na parkovanie vedľa svojho činžiaku. to by sa tie ulice museli nafúknuť. A ak by sa vybudoval na niektorom sídlisku parkovací dom kto ho zaplatí. Nikto nikdy v živote lebo pýtať 1000 či 2000 euro ročne za parkovanie je nereálne. Volakedy bolo na 5 rodín jedno auto dnes je to takmer opačne. Vyriešiť tento problém k spokojnosti všetkých je nereálne. A ak by ho aj niekto dnes vyriešil o 20 rokov tu bude znova lebo aut pribúda
sereďan keď si taký múdri navrhni reálne riešenie bez toho aby si zrujnoval mestský rozpočet. A samozrejme aby boli všetci spokojní. To znamená aby ich to nič nestálo a všetci parkovali pred svojim vchodom. Lebo navrhnúť parkovací dom za 10 či 20 miliónov a ešte k tomu niekde v Čepeni aby ho bolo kde postavíť to vie každý a ani sa nemusí skrývať pod nikom sereďan
Kedy konečne mi pán kompetentný odpovie na e – mail z januára, kde bola ĺadovka na Námestí slobody 31 až 28 ,a údržba komunikácie žiadna??? Arogancia moci – či ako ?
Pre Dilino 23. apríla 2026, 20:39
Ako sa uvoľnia plochy? To ako ľudia popredávajú autá alebo ako to myslíte? Ja platím mestu aj teraz za dve autá, takže mi je jedno, čo to bude stáť, len stále chcem vedieť, ako to pomôže ľuďom v Seredi, keď budú platiť všetci. Lebo stále mi vychádza, že zarobí len mesto na tom a ľudia tak či tak nebudú mať kde na sídliskách parkovať ako doteraz.
Pre Anonym 24. apríla 2026, 6:10
Či sú to Srbi, Ukrajinci alebo niekto iný v podnájme, tak či tak budú môcť parkovať, nič sa na tom nezmení. Keď ja ako majiteľ bytu, ktorý prenajímam, mám tiež nárok na parkovné, tak jasné, že to dám tomu, kto si platí prenájom. Takže nič sa nezmení na tom, koľko áut tu je.
Dusan aj ja chcem platiť mestu aspoň za jedno auto, ale už sa to nedá, kapacita je plná, vidieť to aj na množstve dopravných značiek s ešpézetkami. A tak blúdim po sídlisku a smutne pozerám na tvoje 2 prázdne parkovacie miesta, ktoré by pri parkovacej politike ako v TT prázdne neboli a všetci by zaparkovali v pohode. Stále nechápeš? Ja zato chápem, prečo práve ty vykrikuješ. Ty si stihol kúpiť dokonca 2 miesta, a čo my ostatní? Len sa ty neboj, tie autá zmiznú, tak ako zmizli v TT, a porozmýšľaj prečo, keď máš čím.
Jasne, zadarmo parkovat, ideálne pred vchodom, ideálne 2 autá…Seredan a tebe doporučujem sa dat liečiť, ebo podľa toho, čo tu píšeš si mierne retardovaný…ok sorry, nie mierne ale poriadne…Kup pozemok, postav tam parkovisko nechaj nas tam zadarmo parkovať…takto to kamarat nefunguje…Osobne sa najviac teším, ked Kaufland aj Billa daju an svojich pozemkoch závory…pecička…
Mňa by skôr zaujímalo ako to spravia pri školách a škôlkach. Teraz ráno okolo 7:00 a poobede napr. na Fándlyho neni kde zaparkovať, lebo mamičky si to tam celé zapracú s autami a ešte sú drzé na domácich, keď chcú zaparkovať pred činžiakom. Tak keď to spoplatnia, tak to ako bude? My budeme platiť a cudzí tam stáť?
áno presne tak . Nič neplatiť za parkovanie a nech mesto postaví parkovacie domy pre všetky autá.
A najlepšie zadarmo.. To sa ako dá? Napíšte na mestský úrad keď viete ako. A nie na seredonline.
A to vám nevadí, že sú v centre mesta voľné garáže? Lebo veľa áut parkujú vonku? Keď sa bude platiť, hneď ich dajú do garáže. A garáže sú na mestských pozemkoch. Nebolo by dobré tam postaviť parkovací dom radšej?
Zlatá doba kedy bolo všetkého dostatok a zadarmo je už dávno preč. Vtedy súdruhovia pri stavaní sídlisk nerátali s tým, že príde doba keď 30-ročné husákové deti zostanú v mamahoteli, kde bude okrem rodičov vlastniť auto aj syn či dcéra, že príde doba keď jeden nahlásený vlastník bytu si pozve 6-7 pracujúcich zahraničných kámošov, ktorí prídu na troch autách, že sa vyroja podnikatelia s dodávkami, že si človek, ktorý má zaplatené vyhradené miesto bude parkovať mimo tohto vyhradeného miesta….. Parkoviská nafúknuť nejde, chápem, že mesto musí pristúpiť k regulácii, tak ako v iných mestách. Argument, že tu platím dane, je fajn, ale kopec parkujúcich, tu trvalý pobyt nemá a tým pádom ani dane do mesta neplatí. Verím, že mesto pristúpi k takej parkovacej politike, aby boli rezidenti po návrate z práce poobede spokojní…. Mier
Pre Anonym 24. apríla 2026, 14:37
Tie parkovacie miesta mal možnosť si každý prenajať, tak isto ako som ich prenajal ja pred 10 rokmi a tiež som to spravil z toho dôvodu, že keď som prišiel z poobednej, tak som parkoval o 3 sídliská ďalej. Ty keď obhajuješ parkovanie v TT, tak si jediný, lebo každý z TT na to nadáva. Keď pán primátor zabezpečí dostatok parkovacích miest, tak kľudne nech zriadi aj jeho parkovaciu politiku a kľudne za každé auto nech sa platí aj 500 € ročný poplatok, ale najprv treba zabezpečiť miesta a potom platiť. To, že sa spoplatnia miesta a nové nepribudnú, nepomôže nijak ľuďom.
Dušan, mýliš sa. Každý nemal možnosť si parkovacie miesta prenajať, nakoľko to bolo VZN -kom obmedzené. Možno vyhrali tí rýchlejší, ale každopádne to bolo diskriminačné a ostatní proste nemali nárok. Bohužiaľ to bol systém ako v živočíšnej ríši, rýchlejší vyhral. Parkovacia politika nefunguje iba v Trnave, ale vo veľa mestách. Ľudia si zvykli a podmienky sú dosť spravodlivejšie ako to čo ešte stále vidíme v Seredi (dopravné značenie na vyhradené parkovanie pôsobí ako tabuľová alej na niektorých miestach). A výsledkom toho je aj to, že niekto má vyhradené miesto, ale parkuje na „obyčajnom“ mieste pred vchodom, lebo to má bližšie. Jeho vyhradené miesto živá prázdnotou a ja nemám kde odstaviť auto. Čudný výmysel.
Každé 15r a viac autá treba dať preč a nie hnilobu parkovať
18:12 máš úplnú pravdu, ten zabrzdený Dušan nepochopil, že tie parkovné miesta si kúpili iba najrýchlejší a teraz sa už pár rokov kúpiť nedajú. A on dement sa chváli, že má kúpené 2 kusy, no neporazilo by ťa? To čo je za systém?
Parkovacia poitika v meste chýba už niekoľko rokov. Mesto má miesta , kde by vedelo postaviť aj parkovací dom , skoro v centre. Garáže na Čepenskej , kľudne ich vie dať presťahovať k niklovke , pretože sú “ prenosné “ , parkovací dom minimálne na 4 poschodia a v meste zakázať parkovať mimo vzhradených miest. Mlznárska garáže podobne, dá sa tam nadstaviť a taktiež parkovací dom. Pri nájme miesta za 50 eur mesačne si myslím ,že bude vypredané . Áno ,stojí to prachy ale návratnosť je zaručená . Dodávkari od Billy za chvíľu zmiznú , pretože Billa to uzavrie.
K primátorovi : tu je vidno ,že diskutuje tu 20 ľudí a nikomu sa nič nepáči. Primátr postupuje podľa ňa správne , pretože rieši veci ,ktoré by sa mali realizovať , víziu a to je sorávne. V tejto chváli nevyrieši parkovaciu politiku .
Samozrejme netreba zabudnúť ani na hlavný článok mesta : POSLANCI oni majú v rukách mandát a silu , promátor to “ iba vykoná „
Navrhujem aby primátor urobil poschodové ulice. Na hornej ulici by parkovali domáci a na dolnej dodávky a návštevy. A ak by bolo málo nech urobí dvoj alebo aj troj poschodové ulice. Tí ktorí bývaju na druhom či treťom poschodí by pohodlne mohli chodiť domov cez okná. Takto by každý mohol parkovať pred svojim vchodom aj tri autá. A nemuseli by sa stavať drahé parkovacie domy mimo sídliska.
PRE. SÚHLAS….
Všetko toto je o peniazoch nič nevybudovali ale veľké peniaze chcú mať
z ničoho za chvíľu dostanete daň aj za to že dýchajte od toho 89 nespravili nič pre občanov chodníky sú stále v zlom stave a cesty ani nehovorím asi im začneme nosiť šeky za nápravy od auta Potom sa budú čudovať prečo že ony stým nič nemajú Existuje nejaký zákon že keď mesto si neplní opravy chodníku a ciest nemusia občania platiť dane dakujem
A kto.je mesto? Mesto si aj ty.a tvoji.poslanci. su zvolení demokraticky. A ked nechcú aby sa chodníky opravili, tak sa neopravia. Tak vol takých ktorím na meste a jeho.problémoch záleží…
Samozrejme že to stojí peniaze a bude to už drahšie . Víziu parkovania v meste na pozadí riešil asi každý primátor a poslanecký zbor. Nikto nechce byť ten , ktorý to začne ,pretože tu podľa nich veľa nespokojných ľudí . Ak to zrátam tak asi 200 z 15 000 ľudí . Jednoducho ide o vyšší záujem . Vyhradené parkoviská musia zaniknúť ,pretože samospráva nevie ponúknuť takúto možnosť každému obyvateľovi bytového domu . Parkovacie domy v Seredi sú riešenie . Čepenská , garáže preč , a pozemok ako vystrihnutý , 5 poschodí . Tých cca 60 garážistov presunúť k zadnej cukrovarskej bráne . Vybavené. Druhý parkovací dom na Mlynárskej , nadstaviť nad garáže. Ďalších 5 poschodí .
Mal by sa začať dôsledne kontrolovať stavebný zákon a v Seredi aj spätne . Bytovka p. Kollárika na Pažitnej , počet parkovacích miest v pomere k bytom ? To je len jeden príklad ,…. .
rozdrbané cesty po celom meste a primator ide riešit parkovaciu politiku.To je p.Kurbel.Viac penazi na cyklotrasy ako na cestnu siet mesta.
Pracujem v nemecku a meste kde posobim, maju politiku jedneho auta na jeden byt, ostatne auta musia prec. Samozrejme maju parkovacie domy a ludia poctivo platia.Ano, viem, oni nato maju…😉 Parkoviska, cesty prazdne.Aj tak sa da…
Ja sa chcem spytat, ako to je s garazami na Cepenskej, udajne sa maju rusit, je tam mestsky pozemok, ak ano, vyhradi mesto nahradny pozemok pre majitelov garazi? Mnohi dali za garaz velke peniaze.Dakujem! 🤔
Pre :Anonym 25. apríla 2026, 17:29- inak, napadlo ma, ked tak roky pocuvam v bytovke prerabky bytov, skoro kazdy druhy mesiac, malokedy vyveseny oznam, buracie prace, otvory aj do nosnych stien, kto toto kontroluje? Ci sa zase caka, kym spadne nejaka bytovka? O byvani na cierno ani nehovorim, sama cudzia znacka…
Pre :Anonym 25. apríla 2026, 17:29- ono by bolo v poriadku ze garaze prec, je to mestsky pozemok, ale vazne tomu veris ,ze tam postavia parkovacie miesta, prip.parkovaci dom? Uz teraz som pocul, ze si brusia na pozemky seredski oligarchovia…🤫
Všetky peniaze s prepáčením nadrbe do kaštiela. Jeho chodníky a cesty nezaujímajú….
A parkovanie duplom,on má v centre dom a jeho otec veľké parkovisko pred Hrachom a Da Vinči a zarobené má….
Sereďskí oligarchovia? To akoze kto?
Odporucam do vyhladavaca zadat katasterportal a trosku popozerat co,kto,kde a potom sa vam trosku rozsvieti…Zaujimave je jedno, ked chcete od mesta odkupit pozemok pod garazou,tak to nejde, ked si chcete kupit parkovacie miesto,to nejde, ale ,,niekto,, si tu skupuje co sa da, co bezny clovek ,,nemoze,,…🤫