V prvom rade považujeme za nutné uviesť, že koncept tohto materiálu vznikol ešte v máji roku 2022. Všetky informácie z katastra nehnuteľností boli zabezpečené v danej dobe, teda v čase, kedy Martin Tomčányi bol v treťom volebnom období vo funkcii primátora mesta. Zastával teda volenú funkciu a bol verejným činiteľom.
Pre úplnosť dodávame, že Martin Tomčányi je voleným zastupcom aj v súčasnosti. Zastáva post poslanca VÚC a stále teda je volenou osobou, ktorá musí zniesť značnú stratu súkromia a kontrolu verejnosti a médií. Práve občanom sa totiž zodpovedá v činnosti spojenej s výkonom mandátu poslanca.
Prečo o pozemkoch vlastnených pred vchodom do mestskej nehnuteľnosti na jednom z najfrekventovanejších miest v meste píšeme?
Nuž, v budove mesta zo strany od hlavnej cesty desiatky rokov podniká blízka rodina bývalého primátora mesta a to ako na prízemí, tak poschodí. Výška nájmov v tomto materiáli nie je podstatná, dôležité je, či vôbec niekedy budovu z tejto najlukratívnejšej strany strany, má mesto možnosť prenajať niekomu inému.
Prenajali by ste si priestory na podnikanie, keď by o tom, či sa do prevádzky dostanete rozhodoval cudzí súkromný subjekt?
Máme zato, že mestskú budovu zo strany od hlavnej cesty je reálne prenajímať už len súčasnému nájomcovi (teda rodine blízkej bývalému primátorovi), samotnému vlastníkovi pozemku pred vchodom do nehnuteľnosti teda exprimátorovi. V podstate nikomu inému.
K ešte lepšiemu ozrejmeniu veci si pomôžeme textom vyhotoveným 7. apríla 2020 a slúžiacim ako koncept pripravovanej knihy o arogancii v samospráve:
„Práve v tejto mestskej budove obsadila rodina vtedy poslanca Tomčányiho najlukratívnejšie priestory ako na prízemí (predajňa bicyklov a výmena autoskiel), tak na poschodí (reštaurácia) s priamou viditeľnosťou od hlavnej cesty. Ich dlhodobý záujem o podnikateľské priestory v mestskej budove potvrdili snáď štvrť storočným výhodným nájmom s mestom a neskôr dokonca „zaklincovali“ takpovediac naveky aj odkúpením lukratívneho pozemku priamo pri budove. Pri tomto pôvodne a pochopiteľne mestskom pozemku ide o skutočnú anomáliu, pretože na základe zmeny vlastníctva pozemku je dnes pre obmedzený (znemožnený) prístup ku vstupom do mestskej nehnuteľnosti prakticky jej využívanie štandardným spôsobom inému podnikateľskému subjektu, ako rodine Tomčányiovcov nie je možné.
Predal by si Tomčányi pozemok pred vchodom do svojho rodinného domu inému občanovi? V prípade pozemku mesta takúto krkolomnú transakciu s mestským majetkom poslanec Tomčányi urobiť problém nemal.“
Otázka občanom mesta: predal by niekto z vás pozemok blokujúci vstup do vchodu do vášho domu alebo bytu?
Mesto tak urobilo a vtedy poslancovi MsZ pozemok pred mestskou budovou – priamo pred vchodom do budovy predalo!!
Keď „dostali“ iní, mohol každý? Mal obdobnú možnosť každý občan či podnikateľ, alebo len ten, kto o majetku mesta zo zákona spolurozhodoval?
Alebo ešte inak – myslíte si, že by kolegovia poslanci a hlavne vtedy poslanec Tomčányi súhlasil s predajom predmetného pozemku komukoľvek z vás, prípadne inému podnikateľovi?
Zhodnotenie priorít presadzovaných vo verejnej funkcii, zastávaných hodnôt a morálneho kreditu voleného zástupcu Martina Tomčányiho nechávame na samotných občanoch.
Občanom a obyvateľom mesta nesledujúcim dianie v samospráve tak intenzívne, ako my, prípadne s kratšou pamäťou pripomíname, že rodina exprimátora Tomčányiho podnikajúca v mestskej budove len pred niekoľkými rokmi prejavila záujem od mesta odkúpiť ďalšie pozemky okolo, resp. v blízkosti mestskej budovy, čo však MsZ neschválilo. Schválilo im však nájom týchto pozemkov.
Dôkazy k vyššie uvedeným tvrdeniam zaobstarané v roku 2022:
Poznámka: v súčasnosti niektoré linky na kataster nehnuteľností a mapy nie sú aktívne. Z dôvodu zachovania autenticity materiálu ich však nemeníme. Všetky informácie však nájdete v priložených PDF súboroch a na fotografiách.
Aktuálne listy vlastníctva nájdete tu:
Pre budúcnosť je LV aktuálny k dnešnému dňu archivovaný tu:
Kópia katastrálnej mapy:
Mesto Sereď (zatiaľ) vlastní okolo lukratívnej budovy v centre mesta tieto pozemky:
Aktuálny list vlastníctva nájdete tu:
Pre budúcnosť je LV aktuálny k dnešnému dňu archivovaný tu:
– – –
Tento materiál publikujeme dnes z dôvodu, že už onedlho vďaka Vládou SR schválenému zákonu, kontrola aj takýchto majetkov volených funkcionárov pravdepodobne NEBUDE MOŽNÁ. V lepšom prípade bude náročná, výrazne sťažená, resp. nahliadanie do katastra bude spoplatnené a občanom za kontrolu či porovnávanie majetkov bude hroziť pokuta 10 000 a právnickým osobám až 50 000 Eur.
Je takéto cielené konanie predstaviteľov štátu smerujúce k utajeniu majetku volených zástupcov a osôb s extrémne dobrým prístupom k informáciám potenciálne umožňujúcim konflikt záujmov v 21. storočí normálne? Takémuto obmedzovaniu kontroly verejnosťou a médiami sa snáď hovorí transparentnosť?
Kde to žijeme?
Tak na túto a ďalšie otázky si musí odpovedať občan sám…
– – –
Aktuálne údaje z dnešného dňa:














má restiku a furt je nenažrany
Vôbec nejde o Tomčanyiho, treba rýpať a vyrábať politiku pre opozíciu, schvaľujem nový zákon, čo koho, do toho, čo ja vlastním? Právo na lustráciu majetku by ma povoliť len sudca, a nie aby si ktokoľvek prezeral kataster nehnuteľností, ako to bolo doteraz.
Anonym 27. januára 2026, 0:30 – netusim, kto ste Vy, preto aplikujem na seba – hovno je kazdeho do toho, co mam ja.
No ja nie som voleny zastupca, nerozhodujem o majetku obcanov a nemam tak moznost kupit si pre seba ten najlukrativnejsi v meste, ktory mi zabezpeci bezproblemove a vlastne trvale fungovanie /podnikanie v mestskej. teda kazdemu obyvatelovi z nejakej casti „patriacej“ budovy.
No, este su tu najmy co do vysky a dane z nehnutelnosti, ktore za prenajate priestory najomca neplati.
Tak rozmyslam, preco sa to oplati prenajimat a nie mat vlastne? 😉
Ak ste v obdobnom postaveni (ako ja), tak je to OK.
Ak ste v obdobnom postaveni ako exprimator (teda vo verejnej funkcii) chapem, preco nechcete, aby mohol hocikto pozerat, aky mate majetok, aky je jeho prirastok pocas obdobia v ktorom ste vo funkcii a teda kontrolovat, ci ste si neprilepsil na ukor obcanov. Plati samozrejme obecne.
majko pýtaš sa kde to žijeme? Odpoved:predsa v kapitalizme
A čo keď má?
Špina jedna sa vedela zariadiť keď bol primátor a ja splácam úver 30 rokov!!!!!!
Je to parazit mesta. Treba to pomenovať jasne. Tomčany vždy bol ,je a bude parazitovať na meste a teda na nás obyvateľov. V tomto meste počas svojho života a funkcii ktoré na meste vykonaval tu nic nevybudoval ale len na všetkom parazitoval.
To co vybudoval Tomcany to nevybuduje pat primatorov po sebe,tento drevenny panak co tam je teraz nevybuduje ani mestsky hajzel.
A čo tak pozemok pri Váhu kde mu vojaci v rámci asi cvičenia bezplatne vybágrovali prístup člnom v podstate až ku chalupe.
Alebo pozemok v bývalom Milexe kde navozili tony odpadkov pravdepodobne iba preto, aby klesla cena pozemku. A roky tvrdil že majiteľ Milexu odmieta komunikovať, nedá sa s ním spojiť a odpad pribúdal a pribúdal. Čím viac bordelu tým nižšia cena pozemku. A po nástupe nového primátora sa to všetko zrazu dalo. Stačí sa spýtať zástupcu majiteľa ako to v skutočnosti bolo s tým nekomunikovaním a ktorá strana odmietala a hatila komunikáciu.
Myslím ,že ani jeden z Vás , čo tu kritizujete MT ste neurobili pre mesto toľko ako on. Či bol iba podnikateľ , poslanec ,primátor. Verejne kritizovať je super ,ale spraiť ten krok a stať sa polancom a uázať ,ako sa to má, to žep. Majko . Myslím že pizzeria ,ktorp prevádzkuje rodina MT je najdlšie otvorená reštaurácia, pizzeria v meste , ktorá je modernizovaná a ktorá sa aj stará o uvedené pozemky , zveľaďuje ich. Kým bolo miesto parkoviska ihrisko , kde sa hrávali deti , tak ste držali huby , zrazu problém. Je logické ,že si požiadal o odkúpenie pozemku , tak ako to urobili iný ( je jedno či poslanec ,občan ,podnikateľ ) . Iba predchádzal tomu ,aby ľudia ,ktorý nič dobré v živote neurobili ,neparazitovali na tom ,že pozenok kúpia a budú ním robiť zle. Ešte otázka : zarobil si na tento pozemok svojím podnikaním ? Vymenil ten pozemok ?
p. Majko , píšeme o MT a čo terajší primátor ? Prečo stojí terasa jedenej kaviarne v Seredi na ul A. Hlinku na čierno ? Stratili ste objektivitu pri pohľade na mesto.
No tak pre Vás bol práve ten kataster otvorený ,aby ste si overil tieto bludy čo tu vypisujete . Vy musíte riadne blbý a závystlivý. Pretože ,ak by ste si na kataster klikol, našiel kataster mesta Sereď tk by ste prišli na to ,že MT nič nekúpil, nič mu tam nepatrí a žiadny vojaci mu nič nebudovali. Robil to pre ľudí , ktorý majú lode ,aby sa dostali na vodu
p. Majk ,to skutočne ešte sága s MT neskončila ? Rodinný pizzeria je najdlhšie otvorná reštaurácia a pizzeriav meste a teda mestu platia najdlhšie nájom . Má to úroveň , inestuje sa do nej , vážia si zákazíkov. Pre nich v minulosti vybudovali na uvedených parcelách : detské ihrisko ( dnes parkoviko) , hrali sa tam deti z celého mesta ( to vtedy nevadilo ? ) Parkovisko je logické že kúpil , aby sa vyhol špekulantom,ktorý by to kúpili a následne ho vydierali,alebo im musel platiť vysoký nájom. To by už bolo v poriadku ? Môžete sa ísť od neho a jeho rodiny učiť podnikať. A k tej objektivite : Kaviareň na A.Hlinku , blízka ( dobre známa ) osoba terajšieho primátora , prečo v minulom roku ( leto 2025 ) užíval vonkajšiu terasu ,ktorá nebola schválená mestom ? Viem ,že to sem neatrí ,ale ak by to bolo za MT , myslím ,že šlánok by už bol na svete .
MT má pri Váhu pozemky ,ale slúžia verejnosti . KAtaster je stále prístupný a treba sa pozrieť . Nie som si istý , či sa dá zistiť ,od koho to kupoval ?
Pre 27. januára 2026, 13:51
A ty si si dobre klikol? Lebo ak hľadáš na katastri kto čo bágroval, tak si mimo. Tam sa o vojakoch nedočítaš nič. Ale zato pozemok pri Váhu by sa nejaký našiel, len treba vedieť hľadať.
MT podniká v mestskom za smiešny nájom. Tak sa jemu a jeho rodine potom lahko podniká. Napiste niekto co postavil za svoje v meste MT z čoho platí mestu dane okrem svojho domu . Zatial len vychcano poskupoval pozemky. Ale co realne MT za svoje peniaze vybudoval v meste by ma naozaj zaujimalo..
tak Tomčanyi nema pozemky pri Váhu? Nedaj sa vysmiať tak prečo „ukradol“ Majkovi vizuàl tabuliek aumiestnil ich okolo svojej nenuteľnosti pri Váhu?
anonym 13:18
maš pravdu hajzel nevybudoval ale napríklad niekoľko ihrísk. a športovísk áno
celé desaťročia má jeden z najnižších näjmov od mesta za porovnateľné nehnuteľnosti
pre pre parkovisko je logické že kúpil aby sa vyhol śpekulantom ktorí by to kúpili a následe vydierali.
Ty si sa asi s koňom zrazil že ? A nebol to žiadny poník ale kus riadneho koňa lebo ti to riadne udrelo na mozok. Ten pozemok patril mestu a mesto ho nikdy neponúkalo na predaj. Veď je to pozemok okolo mestskej budovy. Iba debil by ho ponúkal na predaj. Teraz v podstate sa do predajne bicyklov ktorá je v mestskom da od hlanej cesty dostať iba cez jeho pozemok. A pokial viem tak ho kúpil vtedy keď bol poslancom. Myslí si snáď niekto že by ten pozemok kúpil on alebo niekto iný keby nebol poslancom ? Na to nech si každy odpovie sám
pre 15,05 to ano,ked dostal presny badzet penazi na presne urcenu vec,nedaj sa vysmiat,to by zvladol aj Lolo.
Anonym 27. januára 2026, 15:45 – A súčasný primátor do dáva zo svojho?
PRE 27. januára 2026, 14:00 – pod roznymi nickami zatial pod tymto naozaj faktograficky dotiahnutym clankom ste napisal 4 prispevky plne uvah a nezmyslov.
Skuste si precitat publikovany material znovu, pomaly a ak sa da, tak s porozumenim citaneho textu.
Pripadne poziadajte niekoho, nech Vam s tym pomoze.
Nasledne vyuzite moznost napisat znovu, dokonca mozno nieco zmysluplnejsie.
Inak, priam na tacke ste nacrtol potrebu dat von dalsie informacie. Vnimavy obcania a hodne beznych podnikatelov by Vam v skutocnosti onedlho malo podakovat. 😉
Myslím že súčasný článok je o Tomčanym a jeho pozemkoch ktoré kupoval počas svojho poslancovania alebo primátorovania a či ich kúpil preto že zneužil svoje postavenie poslanca či primátora alebo nie. Takže o tom sa treba baviť. Či by ich on alebo niekto iný mohol kúpiť keby nebol poslancom alebo primátorom. Som hlboko presvedčený že určite nie. Presne ako sa píše v článku, kto z nás by si predal pozemok pred vchodom do svojho domu? Takého idiota určite nenájdete a mesto to napriek tomu urobilo, možno aj preto že ten kto kupoval o tom zrejme zároveň aj hlasoval.
Pre Anonym 27. januára 2026, 15:23
V podstate súhlasím s tým čo píšeš, ale v jednom si odporuješ. Píšeš, že ten pozemok patril mestu a mesto ho nikdy neponúkalo na predaj. Keby mesto neponúkalo pozemok na predaj, asi by ho nekúpil. Takže ho ponúkalo, resp. s predajom súhlasilo. Či?
Úbohé, veľmi úbohé.
Obecne . Samospráva je dávno v mnohých obciach skorumpovaná. Jedinou, neverejnou túžbou je mamon a dosah na obecný majetok, vrátane financií eurofondov. Najhoršie je to, že takmer nik verejne neodhaľuje protiprávne praktiky. Prokuratúra je takmer vždy mimo veci. Samospráva je samostatnou časťou spoločnosti. Viz Ústava. Radu dávam. Okamžite podriadiť kontrolóra obce kontrole zastupiteľstva! Dnes je hlavný kontrolór n e k o n t r o l o v a t e ľ n ý! Presne tak ako NKÚ na úrovni štátu. Máte slovo občania , tlačte na volených poslancov!
Anonym 27. januára 2026, 17:29 – v dolezitych dohodach, zmluvach, na vaznych rokovaniach a pod. existuje tzv. „vymedzenie pojmov“.
Mam na mysli konkretne co znamena pojem:
– mesto
– poslanci
– primator
– rokovanie MsZ
a dalsie v kontexte s funkciou a pravomocami vyplyvajucimi zo zakona.
– Mesto Sered NIE JE primator, ani poslanci.
– poslanci rozhoduju o majetku, maju konat v zaujme mesta (obcanov) a v zaujme VEREJNOM
Konali tak pri predaji pozemku pred vchodom do mestskej nehnutelnosti kolegovi, ktory / jeho blizka rodina v predmetnej nehnutelnosti ma vlastne celozivotny biznis?
Ake moralne hodnoty vyznava nepochybne stastny vlastnik pozemku s rodinkou prakticky blokujuceho vstup do nehnutelnosti a do prdele, aky VEREJNY zaujem je naplneny tym, ze vlastne nik iny okrem sucasnych najomnikov tam podnikat bez suhlasu vlastnika pozemku blokujuceho vstup nemoze?
Alebo este inak a jednoduchsie – je stav sposobeny poslancami a Tomcanyim v zaujme mesta, resp. vo verejnom zaujme?
Je potrebne poznat problematiku, system fungovania (sveta) samospravy a sledovat dianie v nej v kontexte na aktualny vyvoj s branim zretela na minulost.
V takychto pripadoch na minulost nepochybne. Ta bola hodne zaujimava.
V danej dobe a myslim ze dokonca na rovnakom rokovani MsZ viacej ludi / poslancov od mesta za extremne vyhodnych podmienok ziskalo to, co povazovali pre svoj zaujem / biznis za dolezite.
Predmetny pozemok vsak bije do oci najviac tym, ze ide o tak neskutocnu aroganciou moci, bezprecedentne priparvenie mesta o realne zmysluplne vyuzitie MESTSKEJ nehnutelnosti vlastne natrvalo.
Povedane inak, poslanci MsZ sa v podstate „vzdali“ casti nehnutelnosti, resp. mesto, teda nas vsetkych o cvast nehnutelnosti do znacnej miery pripravili. Konali tak cielene a to v prospech jedneho z nich!!
K Vami napisanemu – citujem: „Parkovisko je logické že kúpil , aby sa vyhol špekulantom,ktorý by to kúpili a následne ho vydierali,alebo im musel platiť vysoký nájom. To by už bolo v poriadku ? “
len toto:
Skuste navstivit odbornika – ak Vase stavy v ktorych ste schopny napisat o MESTSKOM POZEMKU PRED MESTSKOU BUDOVOU toto nie su caste, vidim sancu na zachranu.
A co sa tyka tohto – citujem: „Môžete sa ísť od neho a jeho rodiny učiť podnikať. “ – teda, neviem ako ini, no ja podnikam dlhsie, ako existuje Slovenska republika a citajuc vysetrovaci spis objednavky podpalenia nasho auta s cielom ma zastrasit, NECHCEM MAT NIC SPOLOCNE s rodinou Tomcanyiho.
Pochopil?
Anonym 27. januára 2026, 18:28 – hlavny kontrolor sa podla zakona zodpoveda poslancom. Otazkou je, na akej moralnej a mentalnej urovni, s akymi prioritami a v koho zaujme vacsina poslancov vykonava svoj mandat, teda rozhoduje o mimoriadne zavaznych otazkach tykajucich sa majetku mesta / obce a pod.
Su tu prave poslanci, ktori spravidla na navrh vedenia mesta schvaluju podzakonne normy, poplatky a tak rozhoduju, ako sa nam v meste bude zit, podnikat a to moze prebiehat ferovo, alebo zaujato, co dokonca cielene mozu niekomu skodit. To sa prirodzene tyka aj primatora / starostu.
Vzdy je najlepsia a jedina skutocne ucinna SYSTEMATICKA KONTROLA MEDIAMI A OBCANMI.
Ako vazny nedostatok zakona 369/1990 Z.z. vidim absenciu tvrdych a vymozitelnych sankcii voci jeho porusovatelom.
vrabci na streche cvirikali že to bolo takto nejako:
na jednom zo zasadani zastupiteľstva sa čast poslancov myslim že z klubu HZDS a k nim pridružení rozhodli že si prihraju par pozemkov a nehnuteľnosti v majetku mesta. Napriklad očnú optiku alebo pozemky pri kempingu. Pán MT k tejto partii nepatril. Jeden z poslancov ktorí nič nekupoval mi to osobne popísal asi takto. Ale ked videl ako sa „rozdáva“ zobral rozum do hrsti a pridal sa. Výšiel z rokovacej miestnosti a o chvílu sa vrátil s kúskom papiera na ktorom mal napísané čisla parciel ktoré chcel od mesta kúpiť. A keďže sa vo veľkom nakupovalo ušlo sa aj jemu. A ešte dodal že keď som sa ho pýtal prečo to urobil odpovedal že len využil príležitosť.
Majko,opýtajte sa primátora ako je možné,že majiteľ Zerethu má na čierno postavení drevenný altánok a prisvojil si mestský pozemok.
TAK POZOR. !! NA SLOVENSKU JE TO TAKTO !!!! A INAK TO ANI NEBUDE ! JE TO HANBA SLOVANOV !
V tej dobe bolo všetko možné. Napríklad také odmeny za bezplatný odvoz odpadu…. Koľko to vydržalo? Komu sa platilo za „dozbieranie“, koľko to vlastne všetko nakoniec stalo? A ako skončila odmenená osoba? Sedí na stoličke riaditeľa spoločnosti, ktorá u nás v meste zbiera odpad.
a citajuc vysetrovaci spis objednavky podpalenia nasho auta s cielom ma zastrasit, NECHCEM MAT NIC SPOLOCNE s rodinou Tomcanyiho.
Zda sa mi, ze v minulosti ste pisali o dokazoch na objednavatela, ze nimi disponujete, ak sa mylim opravte ma.
Ak je teda objednavatel znamy, ako s tym nalozili organy cinne v trestnom konani?
Bol potrestany?
Ak nie, nebolo by vhodne dany spis, teda konkretnu cast zverejnit aby sa lady pohli?
Pre kritikov Tomčányiho 27. januára 2026, 13:47
Ako občana mesta by ma naozaj zaujímalo čo také úžasné MT za 12 ročného bačovania pre Sereď spravil? Bývam tu celý život ale pevne dúfam, že ani on ani žiadny z jeho posluhovačov sa už do vedenia mesta nevrátia.
Vsetci tu exprimatora chvália, ako keby premenil vino na vodu. Co take zásadne urobil, fakt netuším. Ako nič zlé proti nemu nemam. Ale predstavme si, ak by sa ukoncil nájom, tak by bolo zaujímavé sledovať, co by sa s tými pozemkami dialo…
Nie je to v poriadku, ale je chyba že boli tie pozemky odpredané, nie to že kto ich vlastní.
Ak by chcelo mesto prenajať priestory niekomu inému, bez problémov sa dajú vstupy spraviť aj inakade do priestorov a parkovanie je okolo celej budovy – stále môže mesto zrušiť príjazd ktorý vlastní ak by pán T. namietal parkovanie povoliť aj inej prevádzke a tie pozemky by razom stratili na hodnote.
Obe prevádzky však vynikajúco fungujú a sú v meste obľúbené tak neviem čo sa vôbec rieši.
niekto to tu asi ceľkom nepochopil. Rieši sa tu to či MT sa k pozemku dostal len preto že bol poslanec alebo sa k tomu pozemku mohol dostať aj niekto iný. Jednoducho či zneužil postavenie poslanca alebo nie .
samozrejme že fungujú … veď majú oveľa nižšie nájomné ako je trhové nájomné a ako aj iní podnikatelia. To sa potom ľahko podniká keď je lacný vstup. a to nájomné potom chýba mestu na napríklad nové investície alebo opravy
Vaz.pan Majko,je dobre, ze informujete obcanov mesta Sered o kadejakych zaujimavostiach ,co,kde kto a s kym…. verim,ze kazdí z nas si v tom najde to svoje co ho zaujima a spravi si svoj nazor.
V meste sa deje tolko zaujimavych veci,a dam Vam jeden tip a to na komplot poslancov a pana primatora vo veci pozemkov na Kapustniskach.Ruka ruku myje.Vlastnim tam pozemok dlhsie ako vek ktorehokolvek poslanca a neviem sa dostat s svojim pravam,lebo niekto nerespektuje zakony a robi si co chce.Mali ste to aj v TV,tak si pozistujte a urobte reportaz ci clanok o tom.
Spriaznené duše pomohli primátorovi, a on zas pomohol poslancom. Takto to chodí.
Prečo píše autor članok v množnom čisle ako by sa jednalo o viac osôb. Ak je článok písaný single-man-show ako ak celý web . A potom v komentároch už z autora článku zrazu nieje viac osôb, ale už iba jedna.🤣
Ak podnikám na nejakom mieste 20 rokov, začínam chtiac, či nechtiac hrať Monopoly.
Ak budujem značku od nuly, držím kvalitu a spokojnosť u zákazníkov tretiu dekádu som dobrý podnikateľ.
Inak by som zbankrotoval!
Ak sa snažím, a pracujem 16 hodín denne, 365 dní do roka po dobu 20tich rokov, tak jednoznačne, ak mám príležitosť odkúpiť pozemok, pri mojej prevádzke, tak to spravím. (Kto nie?)
A ak naňom vybudujem za vlastné verejne-prospešnú funkciu s pridanou hodnotou som dobrý človek!
A ak sa toto celé niekomu nepáči, je to len jeho vec!
Pán Majko prosím kandidujte a prineste už prínos v podobe Vašej verejnej funkcie.
Ukážte svetu, ako sa to robí v praxi.
Teória bez výsledkov sú len prdy vo vetre.
Ak podnikám na nejakom mieste 20 rokov, začínam chtiac, či nechtiac hrať Monopoly.
Ak budujem značku od nuly, držím kvalitu a spokojnosť u zákazníkov tretiu dekádu som dobrý podnikateľ.
Inak by som zbankrotoval!
Ak sa snažím, a pracujem 16 hodín denne, 365 dní do roka po dobu 20tich rokov, tak jednoznačne, ak mám príležitosť odkúpiť pozemok, pri mojej prevádzke, tak to spravím. (Kto nie?)
A ak naňom vybudujem za vlastné verejne-prospešnú funkciu s pridanou hodnotou som dobrý človek!
A ak sa toto celé niekomu nepáči, je to len jeho vec!
Toto je pekne staré, neviem načo ma poslúžiť kostlivec v podobe tohto článku?
Pán Majko prosím kandidujte a prineste už prínos v podobe Vašej verejnej funkcie.
Ukážte svetu, ako sa to robí v praxi.
Teória bez výsledkov sú len prdy vo vetre.
Pán Majko 17:04 ste doslova napísali:
Pod rôznymi nickami…
To fakt na tomto smetisku duševných akrobacií lustrujete komentujúcich?
Je to tak v poriadku v demokratickom 21. storočí?
Za toto ste štrngali v 89tom?
Ps: nekomentujem to tu, ale môj predchadzajúci príspevok nevidím. Pravdepodobne bude duplicitne.
Znamená to, že ich ešte aj schvalujete.
Silná demokracia
Ján Pravda 28. januára 2026, 22:57 – Vase 3 prispevky (vratane toto) system sutomaticky stiahol do karanteny, nakolko identifikoval porusenie pravidiel v minulosti.
Ide vsak pre mna a dovolim si povedat ze aj obcanov o naozaj podnetny text a tak boli vsetky Vase prispevky uvolnene a su teda verejne.
Dovolim si moju reakciu rozdelit. Nieco bude analyzovane v kontexte pozemkov verejneho cinitela a exprimatora neskor v samostatnom clanku, nieco teraz.
Takze prva cast:
Presne pre smetisko dusevnych akrobacii niektorych pisatelov dokonca napr. s krajne pravicovymi a tvrde rasistickymi prispevkami, systematickymi a umyselne pravidla diskusie a etiku porusujucimi jedincami a tiez ludmi, ktori na naklady inych radi a s lahkostou v centre bezpecia, blahobytu, demokracie a slobody slova radi bojuju za agresorske Rusko a vojnoveho zlocinca Putina prave tu, v diskusii, je nevyhnutne sustavne prijimat opatrenia, aby SeredOnLine.sk, noviny s medzinarodnou registraciou sa nedostali mimo civilizovane media.
Otazky na Vas:
– aku zodpovednost nesiete za noviny Vy osobne?
– aku investiciu v nich mate?
– na zaklade coho sa ANONYMNE domahate moznosti napisat cokolvek tu v mediu?
a „drobnost“ – vychadzajuc z Vasho verejne prezentovaneho vyjadrenia mi vyplyva, ze schvalujete sposob, akym sa aj v danom case verejny cinitel a poslanec Tomcanyi dostal k MESTSKEMU pozemku pred vstupom do MESTSKEJ NEHNUTELNOSTI.
Chapem to spravne, alebo sa mylim?
Dakujem za odpovede.
Na zaver moja odpoved na Vami polozenu otazku, za co som v ´89 strngal na namesti klucmi:
Za zivot v demokracii, pravnom a spravodlivom state, za slobodu slova, za pravo cestovat a slobodne sa rozhodovat, kde chcem zit, za pravo podnikat a dalsie veci, ktore dnes (zatial) povazujeme za normalne a akosi dane natrvalo.
Nie je to vsak pravda, zakerni, bezcharakterni, moci chtivi a nenazrati voleni zastupcovia na vsetkych urovniach riadenia spolocnosti namiesto sluzby obcanom ktoru slubovali a dodrziavania zakonov, demokraciu a pravny stat postupne rozoberaju. A nielen teoreticky, ale aj prakticky – vid vyssie.
Nestrngal som ani za to, aby stat ovladla mafia a aby nasej rodine niekto doteraz beztrestne objednal podpalenie nasho auta, ktore bolo este v zaruke.
A dovolim si pripomenut, ze v demokracii, resp. prave v nej okrem prav, kazdy z nas ma aj povinnosti.
Na to zial stale viac ludi cielene zabuda…
Keby som bol Tomčány kúpil by som pozemok pre domom trápneho Majku aby z tej búdy nemohol vystrčiť ani nos. Ty progresívny pes.
Ak je teda objednavatel Vasho podpaleneho auta Vam a mozno aj organom cinnym v trestnom konani znamy a mate dokazy, ako je teda mozne, ze si beztrestne pobehuje po slobode?
Nie, nie je správne prenajímať mestský priestor pod cenu nákladov, A nie je správne mať rozdielne ceny nájmov za meter nájmu mestských majetkov. Nie je správne niektorých zvýhodňovať na úkor iných…
Ako je možné že sa v našom štáte rozsudky vybavujú za kabelčičky?
Martin 29. januára 2026, 8:14 Bolševici a proletary vylížte si prdel.
Vidíte niekde písané pánom Majkom kto mu podpálil auto? Alebo zle hľadám?????
Ako to tu čítam,tak Kurbel má tiež za ušami.Tiez ma prekvapila terasa oproti Narelu,ale keď má niekto kamoša primátora tak môže mať aj terasu načierno postavenú bez stavebného povolenia tým pádom ani májom neplatí. Super pán Šesták.Takto sa to robí Čo sa ešte dozvieme o vašej kaviarni keď ste taký zvýhodnený na meste!!!
nie je dôležité kto mu podpálil auto to tu už v minulosti písal . Ten bol aj odsudený na smiešny trest. Ale kto to podpälenie objednal. A to to už v minulosti a aj teraz napísal.Chlapík asi spieval
Možno námet na ďalší článok, primátor Dolnej Stredy a jeho pozemky 😉
Anonym 29. januára 2026, 10:38
Ako je možné že sa v našom štáte rozsudky vybavujú za kabelčičky?
A to ste len poculi, videli v telke alebo niekto od niekoho pocul alebo nebodaj zazili na vlastnej kozi? Ak to posledne, isto mate dokazy a treba ich posunut tam kde patria, cize na OCTK. A garantujem Vam, ze sa tym budu zaoberat pretoze ak su dokazy, praca je jednoducha, ak nie, je to mlatenie prazdnej slamy, senzacia, jedna babka povedala, strateny cas.
stači sledovať dianie na Slovendku a zistíte že rozsudky sa vybavuju za kabelčičky a podobne drobnosti. A s tou vašou garanciou sa tu neoháňajte mám osobné skúsenosti takže viem o čom hovorím
Poznám aj primátora aj Šestáka. Primátor je s ním taký istý kamoš ako s ostatnými 15 000 obyvateľmi Serede
Pre Kurbel 29. januára 2026, 13:03
Na terasu, ktorá nie je pevne spojená so zemou sa vzťahuje predpis, ktorý jasne hovorí, že ak sa jedná o stavbu menšiu ako 50m2 a nižšiu ako 5 m, nepotrebujete stavebné povolenie, ale iba povolenie od obce. Zákon č.25/2025 Z.z. platný od 1.4.2025
To si potom každý môže pred činžiak spraviť terasu .vau dobre vedieť.
ak maš povolenie tsk môžeš aj ty
bruchovci sa tu rozčuľuju nad Šestakovou pergolou a tvrdia že si ju dovolil postaviť len preto lebo je kamoš s Kurbelom. Ale bruchovci už nepovedia že podobných pergol bez povolenia je v meste asi 6 a všetky boli postavené za brucha.
Načo povolenie,ani on ho nemá
Čo vám to už naozaj preskočilo? V mestách sú všade bežné terasy vonku pred reštikmi, barmi a cukrárňami, prejdite sa po Trnave, Nitre alebo aj toť po Galante. Ešte aj takúto aktivitu tu bude niekto kritizovať? Bodaj by bolo takýchto terás plné mesto, aby to tu aspoň trocha bolo ako v civilizácii.
Haló tu sa hovorí o terase postavenej načierno a ani za ňu neplatí nájom.Dokonca aj tie kríky čo má nasadené okolo mu preplatilo mesto z našich daní a zopár z nich si zobral pán Šesták aj domov.
Nelogické predať pozemky pri takejto budove,nemuseli byť na predaj ,dá sa kúpiť aj bez toho,keď niekto chce,ale bolo to schválené ostatnými poslancami,ktorí v tom nevideli nič divne,alebo nespravne,že????
Nerád sa zapájam do diskusií, ktoré sú plné klamstiev a poloprávd, predovšetkým zo strany ľudí, ktorí sa skrývajú za anonymnými účtami. Rád však s vami rozoberiem témy, ktoré tu zazneli, a osobne vám odpoviem na všetky otázky, ktoré vás zaujímajú.
Môj kontakt je verejne dostupný a pokojne ma môžete kontaktovať na e-maile tomas@zereth.sk. Zároveň chcem upozorniť, že obviňovanie z krádeže a očierňovanie môjho mena a mena mojej firmy je podľa § 373 trestným činom.
Budem rád za akékoľvek osobné stretnutie, aby ste mohli pochopiť pravdu. Na ďalšie obvinenia a očierňovanie už nebudem v tejto diskusii reagovať.
Ďakujem a prajem všetkým rozumným diskutujúcim pekný deň.
veď oni si to schaľovali vzájomne. Ja tebe ty mne a kažďému sa ujde. To zastupiteľsvo keď si „delili“ mestský majetok bolo jedno véľké eldorádo. Ako povedal klasik, no nevyuži príležitosť, veď nie som blbý.
Dáme to na pravú mieru.Zmluvy o nájmoch sú verejne dostupné a vaša zmluva na meste chýba.Dokonca je vidieť , že vaša firma mala dokonca nájomné aj na trhovisku aj na jarmokoch nulové ,oproti ostatným, ktorí si nájomné museli zaplatit! Takže vaše vyhrážanie sa tu paragrafom373 nemá význam. Jedine ak chcete poškodiť sebe a pánu primátorovi,lebo on o Tom musí vedieť!Stavebný zákon (zákon č. 50/1976 Zb.)
Ide o tzv. čiernu stavbu – stavba bez stavebného povolenia alebo ohlásenia.
Je to správny delikt / priestupok, za ktorý môže stavebný úrad uložiť pokutu a nariadiť odstránenie stavby.
Občiansky zákonník (zákon č. 40/1964 Zb.)
Neoprávnené užívanie cudzieho pozemku = bezdôvodné obohatenie (§ 451 a nasl.).
Mesto môže žiadať náhradu za užívanie pozemku spätne (ako keby nájomné).
Zákon o majetku obcí (zákon č. 138/1991 Zb.)
Mestský majetok možno užívať len na základe zmluvy schválenej mestom.
Užívateľ porušuje pravidlá nakladania s majetkom obce.
Miestne všeobecne záväzné nariadenia (VZN)
Väčšina miest má VZN o užívaní verejného priestranstva.
Nelegálna terasa bez povolenia a bez platenia poplatku = ďalší priestupok.
Pekný deň.
brucho sa za svojho primátorovania stal jedným z najbohatších ľudi v Seredi
Pán primátor o tom vie ,lebo navštevuje váš podnik a tým vedome:
Porušenie povinností mesta pri správe majetku
Zákon č. 138/1991 Z. z. o majetku obcí
obec je povinná chrániť svoj majetok,
nesmie umožniť bezodplatné užívanie bez právneho titulu.
Relevantné:
§ 7 ods. 1 – povinnosť hospodárne nakladať s majetkom obce
-ak mesto nekoná, ide o nehospodárnosť a porušenie zákona.
Zodpovednosť primátora (osobitne dôležité)
Zákon o obecnom zriadení č. 369/1990 Z. z.
Primátor:
je štatutár obce,
zodpovedá za ochranu majetku mesta.
Ak o tom vie a nekoná:
-porušenie povinností verejného funkcionára.
Pri vážnejších následkoch môže ísť aj o:
Trestný zákon
§ 326 – zneužitie právomoci verejného činiteľa
§ 237 – porušenie povinnosti pri správe cudzieho majetku
(hlavne ak vzniká majetková škoda alebo zvýhodnenie súkromníka)
Argument „mesto o tom nevedelo“ neobstojí, ak:
stavba stojí dlhodobo,
je viditeľná,
mesto má stavebný úrad alebo kontrolné mechanizmy.
Podnet na stavebný úrad
– rieši čiernu stavbu
Podnet hlavnému kontrolórovi mesta
– nehospodárne nakladanie s majetkom
Podnet na prokuratúru
– porušenie zákona obcou
Rodinkárstvo sa nevypláca!
Anonymovi 11:40 a 18:54 pekne ti to pán Šesták napísal, netreba na teba reagovať, stačí ťa zažalovať, ale to by si sa musel podpísať, že? Závisť je strašná vec, asi ťa ide poraziť, ukľudni sa radšej, a naštuduj si tie paragrafy lepšie
Zákony nestačí len čítať. Je potrebné ich aj chápať. Zrejme si si akurát dobre zavaril.
nekecaj pan primator nenavstevuje Sestakov podnik
Tomcanyi co vybudoval a spravil pre sered,si zasluzi omnoho viac ako tento sucasny leprou a neschopnostou postihnuty primator.
A co tak pozriet sa aj na vlastnika pozemkov na mieste starej trznice. Kratko to ma vo vlastnictve firma ktora sponzorovala kandidaturu primatora. Urcite si pamatate zlate pastilky
Ak má niekto podozrenie, že niekto nadobudol majetok nelegálne, a nemá nasráte v gatiach, má možnosť ísť na políciu a podať trestné oznámenie.
nikto tu nepísal o tom že brucho získal pozemok o ktorom sa tu bavíme nelegálne, či ho ukradol alebo neukradol. . Bavíme sa o tom či zneužil alebo nezneužil svoje postavenie poslanca a či to bolo v súlade s morálkou
anonym postihnutý si zrejme len ty a to zúrivosťou a nenávisťou
A ide sa znovu predávať pozemky v bývalých kasárnach a okolí.Poslanci a ich kamaráti sa už tešia.
Pán Majko prečo píšete iba o Tomčánim.Však napíšte aj o tých ostatných čo si prihrávali majetok mesta kvoli objektivite.Takto sú pochybnosti ovašej nestranosti.e.
viete kam sa môžete bruchovi strčiť? Hlavne že má pozemky
Brucho sa musí z vás riadne smiať. Tie komentáre sú mu len na zábavu.
kedy sa tu konečne vyjadrí aj pán Tomčány
A prečo by sa mal?
19.09 ty si dobrý kus kokota