back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Slovenská správa ciest konečne vyhlásila verejné obstarávanie na výstavbu nového mosta v Seredi

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Ing. Zuzana Slahučková, referent komunikácie MsÚ Sereď |  V stredu 25. septembra vyhlásila Slovenská správa ciest (SSC) verejné obstarávanie na zhotoviteľa komplexnej obnovy uzatvoreného mosta ponad železnicu v Seredi. Stalo sa tak 16 mesiacov po tom, ako z hodiny na hodinu uzatvorila most, ktorý je pre mesto Sereď bytostne významný. Keďže spája dve časti mesta Sereď, obyvatelia, aj dochádzajúci za prácou musia denne znášať obchádzku po rýchlostnej ceste R1.

Súčasťou zákazky SSC je zbúranie mosta, ktorý bol v havarijnom stave už dlhodobo a výstavba nového, aj vybudovanie dočasnej lávky pre peších. Rekonštrukcia cesty je plánovaná v dĺžke približne 200 metrov. „Predpokladaná hodnota zákazky bola vyčíslená na viac ako 9,6 milióna eur bez DPH. Lehota na predkladanie ponúk končí 28. októbra 2024. Zhotoviteľ bude mať na práce najviac 12 mesiacov,“ uviedla hovorkyňa SSC Jana Lukáčová.  S prácami chce SSC začať najneskôr v prvej polovici roka 2025.

Mostom sa zaoberala aj vláda SR na svojom výjazdovom rokovaní v Galante. Problémy spôsobené jeho náhlym uzatvorením vtedy prezentoval aj priamo primátor Serede Ondrej Kurbel, ktorý sa opieral o okrem praktických skúseností z reálneho života opieral aj o informácie, ktoré mu poskytli obyvatelia v dotazníkovom prieskume.

Následne, aj po rokovaniach s vedením mesta Sereď, hľadala Slovenská správa ciest možnosti sprejazdnenia podopretého mosta aspoň pre osobné vozidlá, čo sa však po výsledkoch meraní ukázalo ako neefektívne. „Posúdenie statiky mosta expertom ukázalo, že súčasný stav mosta by umožnil prejazd jediného vozidla do 3,5 tony pri maximálnej rýchlosti 10 kilometrov za hodinu. K tomu by bolo treba zabezpečiť maximálne dodržiavanie tohto pravidla nepretržitou kontrolou prejazdu. Takto nastavený režim by však nijako nevyriešil dopravnú situáciu v Seredi,“ doplnila Lukáčová po obdržaní výsledkov od statika.

zdroj: Mesto Sereď
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Už len dúfať, že neúspešní nebudú vznášať námietky, lebo to nebude mať konca kraja.

    2
  2. Však ste v správach počuli, že koľko je v takomto stave na Slovensku mostov? Myslím, že hovorili, viac ako 800. Naskytuje sa otázka, čo robili viac ako 30 rokov, že sú mosty v takomto stave, keď štát je zadlžený miliardami? Nikto nenesie za to zodpovednosť, len sa prstom ukazuje jeden na druhého. To je to najľahšie.

    15
  3. Vyhodnotenie ponuk -jar 25
    Zaciatok stavby leto, jesen -25
    Ukoncenie stavby jesen 26 ?

    Verime, ze sutaziaci su uz dopredu dohodnuti a zakazky na rozne mosty maju uz vopred rozdane a bude to bez namietok.

    Cenu akceptujeme s vedomim, ze sa z nej uleje asi 20 % navyše niekam na Cyprus.

    Hlavne nech uz to je.

    Dakujeme pekne

    13
  4. Zrušiť všetky vojenské nákupy a presmerovať to do kritickej infraštruktúry. Na čo nám bude bojovat technika ke nebudú mat možnosť sa presúvať keď nebudú mosty. Mosty aspoň budú slúžiť ľuďom kde to vojenská technika budú slúžiť maximálne na fotky na Instagram

    4
  5. Čo si dovoľujete kritizovať vojenské nákupy?! Súdruh Kali, krycie meno biely nos, povedali, že treba minimálne 2 miliardy utopiť na vojenskú techniku, lebo máme vládu, ktorá hlása mier, vládu, ktorá je zásadne proti vojne a ešte je to vláda slušnosti a pokoja, žiadne hádky a spory v parlamente. Tak jest!

    10
  6. Dobre vies, ze ty nemozes navrhnut ani to, co budete vecer pozerat v tv. Doma drzis hubu, v robote drzis metlu, tak aj tu sa zdrz tych blbych reci.

    6
  7. Anonym 4. októbra 2024, 15:54:
    Verejne obstaravanie je vecou niekolkych mesiacov ak nie rokov. Na vsetko su prislusne lehoty, ktore sa musia dodrziavat.

  8. Hlasim, ze kto chce ist lidlovat alebo do kauflandu, nech si zebere parazol, kabele a nohe a pekne pesi nech vyrazi, lebo mesto je zapchate.

  9. Ktovie, kedy v EU schvália limit..jedno auto do domácnosti ..aj emisie sa znížia,nebudú kolóny..

    2
  10. Nic netreba schvalovat.
    Robí sa to nepriamo, chudoba nebude mat na drahe elektroauta.

    V Europe sa cez drahe energie likviduje priemysel, ten automobilovy este aj emisne normy.
    Neni praca, nebudu peniaze.

    Slovensko je nielen na greckej ceste ale moze ho stihnut osud Detroitu. A ved vzdy sme sa chceli mat ako Americania
    Ako sa hovori
    Daj si pozor na to, co si zelas. Moze sa ti to splnit.

    1
  11. Zdravím, vie niekto ako bude nový most skutočne vyzerať? V minulosti boli vizualizácie aj s cyklotrasami po oboch stranách mostu….

    0
  12. asi tak 4. októbra 2024, 17:49 – uz dneska je cena elektromobilov od 20tis, stredna trieda sa zacina na 30-40tis. O com to kecas pre Boha. Pohon na BEV (externe nabijana bateria) ponuka dojazd v priemere dnes 400km. Na to ze je to pomerne mlada technologia a takmer zo dna na den zaznamenava technologicky pokrok da sa realne ocakavat zvysenie dojazdu a aj prijatelne ceny.

    Len to by chcelo trochu pozitivity v tvojom zivote a nehladat za vsetkym sprisahanie.

    1
  13. Ja nehovorim nic o tom, ze je to zamerne alebo nie, vravim len tolko, ze elektromobil v ziadnom pripade nebude pocas nablizsich 10-15 rokov tak dostupný a takym sirokym masam ako bolo auto na začiatku 21. Storocia.

    Priciny su rozne, ale zakladna je schudobnenie strednej vrstvy.

    Tých analyz na obe temy je uz dnes pomerne dost.

    1

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img