back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

SSC: Most v Seredi zostane pre autá uzatvorený, nový chceme začať stavať v júni 2025

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Mesto Sereď |  Generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Norbert Polievka na osobnom stretnutí informoval primátora mesta Sereď Ondreja Kurbela o výsledkoch expertízy, ktorá mala zhodnotiť reálnosť spustenia dopravy v obmedzenom režime na podopretom moste ponad železnicu v Seredi. I keď sa zo začiatku javila táto dočasná alternatíva ako reálna, statické výpočty nakoniec povolili iba tak obmedzenú dopravu, ktorá by bola absolútne neefektívna. Most tak naďalej zostane uzatvorený pre automobilovú dopravu, povolená je jedine cyklistická a pešia doprava. Prečítajte si komplexné stanovisko, ktoré mestu zaslala Slovenská správa ciest:

„Investičný dlh na mostoch na cestách nielen prvej triedy po celej krajine sa dotkol aj Serede. Most na ceste I. triedy nad železničnou traťou je v havarijnom stave – v najvyššom stavebno- technickom stupni VII. Od roku 2019 bola na ňom obmedzená premávka nákladných áut a autobusov, ktoré museli využívať obchádzkovú trasu. V máji 2023 bol most na základe výsledkov mimoriadnej prehliadky uzavretý pre všetku dopravu vrátane vlakov a premávka bola presmerovaná na obchádzkové trasy . Slovenská správa ciest vykonala bezpečnostné podopretie mosta, aby sa mohla obnoviť premávka vlakov a most mohli využívať chodci a cyklisti. Slovenská správa ciest reagovala na komplikovanú dopravnú situáciu občanov Serede a hľadala riešenie, ako ju do vybudovania nového mosta uľahčiť. Dala vypracovať statický posudok podopretého mosta s cieľom zistiť, či by bolo možné povoliť na moste prejazd dopravy do 3,5 t v smere do mesta, čím by sa odľahčila doprava na R1 v úseku pripájača na Dolnú Stredu.

Posúdenie statiky mosta expertom však ukázalo, že súčasný stav mosta by umožnil prejazd jediného vozidla do 3,5 t pri maximálnej rýchlosti 10 km/hod. K tomu by bolo treba zabezpečiť maximálne dodržiavanie tohto pravidla nepretržitou kontrolou prejazdu. Takto nastavený režim by však nijako nevyriešil dopravnú situáciu v Seredi. Slovenská správa ciest už zabezpečila kompletnú dokumentáciu, projektovú dokumentáciu a stavebné povolenie na výstavbu nového mosta. Príprava podkladov na vyhlásenie verejného obstarávania zhotoviteľa nového mostu v Seredi je vo finálnej fáze a  bude vyhlásené na jeseň tohto roku. Búracie práce a následná výstavba nového mosta začnú po ukončení verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby. Slovenská správa ciest verí, že výber zhotoviteľa prebehne bez problémov a prieťahov a predpokladá, že komplexná obnova mosta začne najneskôr do júna 2025. Počas výstavby bude most úplne uzatvorený na jeden rok, k dispozícii bude iba pešia lávka. Slovenská správa ciest už vopred ďakuje občanom Serede za trpezlivosť a verí, že nový most významne prispeje k zvýšeniu komfortu dopravy v meste.“  (Slovenská správa ciest)

Primátor Ondrej Kurbel sa na stretnutí s generálnym riaditeľom SSC Polievkom vyjadril, že nie je spokojný s tým, ako sa situácia vyvinula a ani s tým, akým tempom je problém zatvoreného mosta v Seredi riešený. Primátor Serede apeloval na podpis zmluvy zo strany SSC s realizátorom prác v čo najkratšom možnom čase a o dohľad zo strany SSC, aby už žiadne okolnosti nespôsobili odklad začiatku prác. Ondrej Kurbel požiadal Norberta Polievku i o efektívny manažment počas procesu samotnej realizácie obnovy mosta s cieľom ukončiť ich v čo najkratšej možnej dobe

 

Ing. Zuzana Slahučková, hovorkyňa mesta Sereď

- Článok pokračuje pod reklamou -

 

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Treba sa poďakovať SSC keď odmietla ponuku strabag že urobí most len za náklady. Most už mohol byť dávno hotový. Ale to by sa niekto nemohol nabaliť

    37
  2. Takže rok sa nič nebude robiť a ďalší rok sa bude stavať. A s týmto je Primátor akože OK ? Reálne nový most s kolaudáciou bude otvorený niekde v roku 2028. Dobrá práca

    13
  3. Toto je len taka náplasť pre obyvateľov a diskutujúcich ci je na tom niečo pravdy ukáže čas.

    3
  4. ešte niekto dnes pochybuje prečo vznikla táto vláda?
    Zrušiť špecializovanú prokuratúru a NAKA, znížiť tresty odsúdeným kamarátom a premlčať tresty ešte neodsúdeným, pomstiť sa všetkým ktorí si nás dovolili trestne stíhať. Zabezpečiť si dôchodky, bývanie a ochranku do konca života. Zvýšiť platy kamarátom vo vláde. V neposlednom rade aj zničiť slobodu v kultúre.
    Vaše ceny potravín a energií, vaše mosty a cesty máme hlboko v … debilkovia.
    A nezabudnite si zopakovať: zlí progresívci, mimovládky, novinári, opozícia, únia, prokurátori a sudcovia.

    38
  5. TOTO JE HNUS . ZASLEPILI OČI TROŠKU LUĎOM A RADŠEJ TO SEM NEMALI ANI NAPÍSAŤ . ŽE ZA ROK 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😩😩😩😩😞😞😞😞😞

    2
  6. Do roka mozu byt aj predcasne volby, moze byt ine zlozenie vlady, iny menezment SSC a zasa pojde vsetko odznova.

    7
  7. Treba sa podakovat zberbe co nam vladla 12 rokov a vladne zas. Co sa dalo nechali zchatrat a bude to este horsie. Neviem co tu ocakavate ake zazraky od primatora, tym co su tam teraz je uplne jedno ze ludia prichadzaju o peniaze a maju komplikovany zivot, a ze to presne padne na hlavu chudaka primatora.

    19
  8. V prvom rade stanovisko vedenia SSC vnimam obdobne, ako vsetky stanoviska pred nim.

    – spravca majetku statu IGNOROVAL rok a pol upozorneni na systematicke nicenie nimi spravovaneho majetku nedodrziavanim zakazu prejazdu aut nad 3,5 tony a NEVYKONAL pozadovane mechanicke zabranenie NICENIU mosta

    – spravca klamal verejnost doteraz vo vsetkych zverejnenych terminoch tykajucich sa mosta

    – spravca napriek pozvaniam primatora aj obcanov sa NEZUCASTNIL na ziadnom stretnuti, kde by celil otazkam, (dotknutej) verejnosti ci medii

    – spravca PREDCASNYM UZATVORENIM mosta vygeneroval a sustavne generuje naklady tretim stranam sposobene zanedbanim udrzby mosta, jeho neochranenim pred nadmernym opotrebovavanim a predcasnym uzatvorenim

    – platne stavebne povolenie na prace ma investor VYDANE od septembra 2023, teda zhruba o mesiac ROK!!
    Napriek tomu sa dozvedame,ze dalsi ROK bude most zatvoreny z vyssie uvedenych dovodov a dalsi MINIMALNE ROK budu dotknuti obcania znasat naklady (rizika) a stracat cas pri obchadzkach.
    A nasledne pocas realizacie prac dalsi minimalne rok.

    Sumar:

    Predpoklady nami prezentovane hned po uzatvoreni mosta sa naplnaju.
    Novy most bude k dispozicii najskor koncom roka 2026, skor vsak v roku 2027 a to za predpokladu, ze by k dalsiemu oddalovaniu terminu realizacie nedoslo.

    Vyzera to vsak tak, ze most bude mimo prevazdky NAMI PREDPOKLADANYCH 5 ROKOV!!, co pre dotknutych obcanov neskceptovatelne.

    32
  9. Treba zvolať protestné zhromaždenie občanov, zablokovať dopravu na R1, zavolať televízne štáby, upozorniť na problém čo najširšiu verejnosť. Majko to vystihol presne, že správca klamal vo všetkých doterajších termínoch… a nič, vôbec nič sa nedeje.

    19
  10. a nakoľko robíme všetky kroky k tomu aby sme stratili aj eurofondy, ktoré do značnej miery suplujú štátny rozpočet, tak tento most už nebude opravený nikdy.

    14
  11. A čo iné sa dalo čakať? Keď oznámili že most sa bude podopierať už vtedy som vedel že nového sa tak skoro nedočkáme.

    4
  12. Nebude sa stavať .toto je len aby sa utisila nevôla okolo mosta. Ssc má plán na 5 rokov, je tam 500 mostov.strategickych a dôležitejších ako tento. Nemajú ho v pláne opravovať nie to stavať. Ono možno trepnem: možno mal padnúť,potom by sa niečo pohlo.

    9
  13. Ten most nebude ani keď ja budem dedo nebodaj sa dožijem dôchodku. A to mám 31 rokov

    3
  14. Než začnú opravovať henten podopretý tými zápalkami zatiaľ schátra ten druhý čo je za dolnou stredou

    5
  15. Vlastne az teraz vychadza aka zranitelna je nasa uboha Sered, obklopena troma starymi mostami. Ak lahnu vsetky tri, boh nas ochranuj, cierna diera na mape tu zostane.

    5
  16. Nie sú schopní vymeniť jeden most ktorý rozdeľuje mesto na dve časti, ale bez problémov postavili za dva roky päť mostov na rieke Ipeľ medzi Slovenskom a Maďarskom. Hanba.

    6
  17. Niekto ma silní záujem zlikvidovať firmu za mostom. Oni vedia hadí z vrchní h pozícii mesta koho mislim špina

  18. Kým sa postaví most nad železnicou tak hneď potom môžu zatvoriť most nad diaľnicou lebo dovtedy bude v takom a ešte horšom stave ako tento

    8
  19. Tomu panovi z SSC dobre hrabe na tu sprostu hlavu.Rok robit most? Co tam budu robit dvaja ludia z miesackou? Darebaci s ssc plateni z nasich dani,nakopat

    6
  20. Neschopnosť nášho pána primátora sa ukazuje. Chodí na SSC ako na klavír a nič.
    Čo takto podať žalobu na SSC? Aj keď by z toho nič nebolo, ale dá sa to pekne medializovať.
    Alebo naozaj spraviť protest. Ohlásiť a zablokovať v piatok poobede diaľnicu medzi DS a Milexom. Bola by tam obchádzka cez Sládkovičovo. A dať tam veľký billboard s nápisom „my toto máme každý deň“. Keď neviete kde zohnať billboard, tak sa spýtajte na ten čo bol na križovatky a nápisom o odmenách.
    A čo armáda. Keď Tomčányi odchádzal, tak bolo, že armáda postaví most. Príde Kurbel a nič z toho.
    Snaha tu bola, len sa zmenilo vedenie, ktoré je úplne neschopné. Jediné čo dokázali je… premýšľam… premýšľam… nič ma nenapadá.

    7
  21. V prvom rade je za súčasný stav zodpovedná vláda ktorá riadi SSC prostredníctvom svojho nominanta. V druhom rade je tu primátor, ktorý keď už teraz vidí, ako SSC dlhodobo ignoruje potreby svojich občanov, mal by zmeniť postoj a pristúpiť napríklad aj na tú blokádu.
    Napadlo ma (a dúfam že sa mýlim), že tento stav vyhovuje stavebninám jeho strýka, ktorý bol bezpochyby aj jeho sponzorom v kampani. Predsa len sieť stavebnín stavmat za nefunkčným mostom na trnavskej je viac než bežná konkurencia.

    5
  22. Firmy za mostom sú vlastne odrezane od sveta no kto tam pôjde naokolo, ľudia hľadajú možnosti v meste(napr. len taká kúpa pohonných hmôt,umývanie áut). Nový most mohol byť dávno hotový, ni č sa tu roky nedeje len sa tu o tom rozpráva a skutek utek. Keby sa staval teraz aj tak je neskoro. Takže ešte si počkáme 5 rokov a cesty v meste, most ponad Váh, nadjazd pri Dolnej Strede budú v katastrofálnom stave a to sa potom kedy dá do poriadku? Za 10 či 15 rokov?

    5
  23. To sa ešte posunie o rok, dva. Veď len tú spomínanú lávku pre peších ešte musí niekto postaviť, výberové konanie atď… rátam, že len tú lávku budú stavať rok.
    Primátor je malý pán, veď most patrí SSC, ale kto zaplatí zvýšené náklady za dopravu do zamestnania, do škôl. Nato by mohol mať páky napr. podobe zniženia mestských daní.
    Poznámka: jedna cesta tam a späť,po obchádzke diaľnicou alebo cez Majer je cca 18 km.

    4
  24. Jednoducho primátor je neschopný. Za SSC ešte aj kosíme a upravujeme okolie ciest a platíme to my. Prečo si to nijako nenárokuje? Náklady, ktoré malo a aj má spojené s uzáverou mosta sa dajú vyčísliť a právne vymáhať od SSC. Jednal