Už o niečo viac ako dva týždne, sa prakticky každého vodiča prechádzajúceho po diaľnici D1 v smere Bratislava – Trenčín, ale aj vodičov idúcich po rýchlostnej komunikácii R1 s pripájaním sa na diaľnicu D1, významne dotknú rekonštrukčné práce.
Rekonštrukcia sa týka tzv. „štvorlístkovej“ mimoúrovňovej križovatky D1-R1 pri Trnave – Modranke.
Viac vo videu NDS:
Už od polovice marca 2024 budú v súvislosti s rekonštrukciou tejto mimoriadne dôležitej a frekventovanej križovatky platiť výrazné obmedzenia v jej prejazdnosti. Doplatí na ne prakticky všetka hlavná doprava a teda spojenie východu Slovenska so západom, ale aj tranzit cez Slovensko zo západu na východ, sever a technicky aj južnou trasou na Košice.
Mimoriadne vážne sa opatrenia dotknú ľudí z nášho regiónu denne dochádzajúcimi do Bratislavy napr. za prácou, do nemocnice, či na rôzne úrady.
Samozrejme, vytýčené budú obchádzky, no vzhľadom na frekventovanosť tohto úseku D1 a R1, sa dajú očakávať zápchy nielen na spomenutých komunikáciách tvoriacich vlastne „chrbtovú kosť“ dopravy na Slovensku, ale aj na obchádzkových trasách a napr. aj mestách a dedinách, cez ktoré budú obchádzky smerované.
Pripravujú sa samosprávy na tento pomerne ľahko predvídateľný stav?
Denné dochádzanie stoviek občanov z nášho regiónu, týmto ľuďom už dnes trvá cca 2 hodiny za predpokladu, že sú komunikácie plynule prejazdné a bez havárií. S tak výraznými obmedzeniami sa dá odhadovať čas strávený v kolónach obchádzok takmer na dobu rovnajúcu sa pracovnej dobe. Samozrejme, že hovoríme prioritne o hodinách, ktoré sú pre dopravu kľúčovými. Nakoniec, čo dokáže s dopravou spraviť havária na D1 alebo R1 v piatok alebo v nedeľu popoludní, nám často tieto komunikácie využívajúcim vodičom netreba hovoriť.
Riešenie nehľadajme ani v autobusovej doprave. Ani autobus totiž kolóny nepreskočí!
Vhodným a asi jediným riešením by bolo okamžité výrazné posilnenie vlakovej dopravy minimálne na trase Bratislava – Galanta – Sereď – Bratislava a to maximálne na polhodinové intervaly so zabezpečením obvyklého nemeškania spojov a – bez prestupu v Trnave. Práve vlakové spojenie tohto najviac postihnutého regiónu takto možné je. Úvrať v Galante je možné bez problémov riešiť nasadením vlakových súprav s hnacími jednotkami v oboch smeroch.
To si ale vyžaduje pripravenosť železníc a dostatočné predvídanie dotknutých samospráv – zamýšľal sa už niekto vôbec nad problémom, ktorý vlastne o niekoľko dní budú musieť riešiť občania, aby sa v daný deň vôbec dostali do práce , či na plánované vyšetrenie do nemocnice?
– – –
Napíšte do diskusie, či o plánovaných obmedzeniach viete a aké problémy budú spôsobené vám po dobu cca 8 a viac mesiacov.
– – –
Problematike sme sa venovali a viac informácií, ako aj obchádzky nájdete tu:
Most v križovatke diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 čaká od marca komplexná oprava
Vlaky tazko posilnia ked nemaju dost rusnovodicov…a ked do toho zacnu burat/stavat seredsky most, to budu aj tak chodit autobusy asi…no srandu kopec Bude
Čistá katastrofa,dennodenné kolóny v smere na Senec aj Trnavu po starej ceste ešte aj uzavretý most v Seredi a v dezolátnom vstave v Dolnej Strede a kompetentný doteraz spali,všetko treba robiť v extréme to je také Slovenské
Pre Anonym 25.2.2024, 18:47: Takze bude sa burat a stavat novy most je uz znamy termin a bude NAD chodit namiesto vlakov? Odkedy dokedy to bude?
Pre Anonym 25.2.2024, 19:01: Vie sa uz kedy a ako bude prebiehat buranie a stavanie mosta? Ako dlho to bude trvat?
Musim najst cislo na Pana Bo