back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

Každé dieťa si zaslúži rovnakú šancu na úspech v škole a v živote

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

MŠVVŠ SR |MM| Rezort školstva predstavil Metodickú príručku desegregácie vo výchove a vzdelávaní. Jej cieľom je prispieť k zlepšeniu aplikačnej praxe pri predchádzaní a eliminácie segregácie  v školskom prostredí na Slovensku, v nadväznosti na definíciu segregácie vo výchove a vzdelávaní zavedenú do školského zákona na jar 2023.

Metodická príručka vysvetľuje segregáciu ako prierezový fenomén vo vzťahu k všetkým dôvodom diskriminácie uvedených v antidiskriminačnom zákone, pričom sa zameriava predovšetkým  na ozrejmenie pojmu segregácia vo výchove a vzdelávaní z dôvodu rasy, etnicity a farby pleti. Metodická príručka ponúka rámcové návody pre školy a zriaďovateľov na praktické riešenie situácií s rizikom segregácie podľa rôznych typov lokalít s koncentráciou rómskeho obyvateľstva na Slovensku.

Cieľom je prispieť aj k strategickému zámeru zvyšovania kvality a inkluzívnosti vzdelávania
na Slovensku a znižovať vplyv socioekonomického zázemia na výsledky žiakov a ich šance plnohodnotne sa uplatniť v živote. Ministerstvo reaguje aj na konanie Európskej komisie voči Slovensku vo veci porušenia európskej smernice o rasovej rovnosti. Téma desegregácie
vo vzdelávaní je zároveň súčasťou Plánu obnovy a odolnosti SR. „Žaloby sú, samozrejme, silná motivácia konať. Ale nerobíme to kvôli nim. Robíme to preto, aby sme každému dieťaťu na Slovensku dali šancu na dobrý život,“ zdôraznil minister Tomáš Drucker.

Zvyšovanie povedomia o inklúzii a desegregácii v školskom prostredí, vytvorenie vzorových desegregačných plánov s návrhmi riešenia predchádzania a odstraňovania segregácie
pre rôzne typy lokalít a situácií, či eliminácia neodôvodneného zaraďovania rómskych detí
do špeciálnych škôl pre deti a žiakov s ľahkým mentálnym postihnutím, to sú hlavné ciele chystaného národného projektu desegregácie.

Príručka ozrejmuje segregáciu ako prierezový fenomén vo vzťahu k všetkým dôvodom diskriminácie uvedených v antidiskriminačnom zákone. Praktická časť príručky prináša konkrétne návody na riešenie situácií s rizikom segregácie podľa rôznych typov lokalít s koncentráciou rómskeho obyvateľstva na Slovensku. Zaoberá sa najmä diskrimináciou a segregáciou, ktorá sa v medzinárodnom práve označuje ako „rasová segregácia“.

Ďalším krokom v rámci projektu je zavedenie jednotného systému monitorovania rizika segregácie. Pilotné monitorovanie začne v roku 2024. Jeho primárnym cieľom je správne nastavovanie a vyhodnocovanie desegregačných politík s ambíciou ich pretavenia
do efektívnych inkluzívnych opatrení. Účelom analýzy nebude hodnotenie, alebo penalizácia škôl v prípade identifikácie rizika segregácie. Naopak, účelom monitorovania škôl bude zabezpečiť každej škole adresnú pomoc a podporu na základe zistenia reálnych potrieb.

- Článok pokračuje pod reklamou -

Do konca roka 2025 ministerstvo školstva zverejní komplexnú monitorovaciu správu spracovanú na základe administratívneho vyhodnocovania dát na všetkých stupňoch vzdelávania z monitoringu rizika segregácie. Do komplexnej správy rezort zahrnie aj informácie a údaje o uplatňovaní desegregačných štandardov.

 

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Nie.nesuhlasim. ja aj moja žena robíme od rána do večera.mame tri deti.vsetko majú čo treba,študujú,pracujú. Cigán NEBUDE robiť. Načo by aj. Aj za komunistov aj teraz je chránený druh. Nebodaj im siahnuť na niečo,nebodaj im nedať,nebodaj im neake blížiť.Hned si rasista,utlacanie,diskriminácia.Nikto sa snimi nechce špiniť a hlavne je VOLIČ.

  2. No čo komu. Dovolím si tu povedať, že veľmi málo z tu prítomných, ale aj neprítomných je v tejto veci tak dobre doma ako ja. Osobné veci nemusím vykladať, len poviem svoj názor.
    Za mojej éry sme v ZDŠ ke , teda hlavne na prvom stupni / niektorí ,,vyštudovali až aj 5 tu triedu – skutočne/ sme boli všetci v jednej triedičke. Kolotočári, deti funkcionárov, deti zo zhoršeným zdravotným stavom, skrátka aké bolo na sídlisku osadenstvo. Aj cigánčatá aj deti tých nás gadžov. A všetko fungovalo. Neprišlo decko do školy a už mali doma zo sociálky komisiu a riešili odňatie rodinných prídavkov a núkali tresty pre zanedbanie výchovy. Ešte raz – všetko fungovalo. A dnes? Škoda rečí. treba konať. A ak sa siahne na peniaze, hneď zázračným prútom všetko zrazu začne fungovať. Však nech tu popíšu tí, čo boli za robotou v tom Anglicku, ako to tam je. Ak tu niekto robí rasovú neznášanlivosť, tak to robia zrovna tí, čo buď majú robiť, alebo byť ticho – politici. No a to je všetko. Bývalý poštár Drucker – by som sa od hanby prepadol. Pošty v rici, poštárky v rici a peniaze ťahajú a ťahajú. No celý Druckeroplán. Nech teraz nemudruje a nech radšej ide robiť do tých osád osvetu k svetu. Samozrejme, za darmo.

  3. Do osád treba poslať Matoviča hneď im môže porozdávať sľúbené peniaze za voľby. Polakovci mu budú robiť ochranku.

  4. Chceš poraziť nepriateľa, vychovaj jeho deti. Buzerant Drucker pokračuje v debilizacii deti. Takže jebnute deti cigánov a asocialov, ktoré nie sú schopné ani vytriet si rit, budú naďalej brzdiť vývoj väčšinovej populácie. Drucker za toto by si mal ísť k múru, Ty bastard.

  5. Segregácie v školskom systéme? Aká je segregácia na školách v dedinách s výrazným zastúpením Rómov? Čo bráni tým deťom, aby sa riadne vzdelávali? Vôbec nič. Tak prečo nedosahujú výsledky? A k tej rovnosti len toľko – každý má rovnakú šancu. Ale ak nemáš výsledky, hľadaj chybu v sebe. Nikto nebráni Rómov vzdelávať sa, problém je inde.

  6. Kedysi tu bol taky navrh…zobrat tym opiciam parchantov, poslat do internatnej skoly a pokusit sa z nich vychovat ludi.
    Samozrejme po odvsiveni.

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

Aktuality

Sponzorované