Ing. Monika Kroláková riaditeľka CZŠ sv, Cyrila a Metoda v Seredi / Poslanci Mestského zastupiteľstva v Seredi môžu podporiť zvýšenie kvality vzdelávania detí nášho mesta.
Vo štvrtok 14. 12. 2023 budú mať poslanci Mestského zastupiteľstva v Seredi jedinečnú príležitosť rozhodnúť o možnosti ako zvýšiť kvalitu vzdelávania detí nášho mesta a súčasne zhodnotiť mestský majetok investíciou minimálne 1 300 000 eur bez akýchkoľvek finančných, personálnych a prevádzkových záväzkov mesta. Výsledkom ich pozitívneho rozhodnutia bude možnosť získať uvedené financie z externých zdrojov Plánu obnovy SR a možnosť uspieť vo výzve s jedinečným projektom. Výsledkom bude transformácia zastaralého objektu do podoby zodpovedajúcej nárokom výchovno-vzdelávacej inštitúcie 21.storočia, slúžiacej predovšetkým deťom nášho mesta, no i seniorom. Nevyhnutný krok v rozhodovaní poslancov je jednoduchý : vo štvrtok hlasovať v prospech projektu.
V čom spočíva naliehavosť múdreho rozhodovania poslancov vo štvrtok?
V mesiaci február 2023 ponúkla CZŠ sv. Cyrila a Metoda zastupiteľstvu mesta Sereď nadčasový a moderný projekt kompletnej rekonštrukcie starej chátrajúcej nefunkčnej kotolne v školskom areáli na Komenského ulici. Projekt bol z programu zastupiteľstva stiahnutý. Už vo februári t.r. CZŠ možnosťou realizovať tento projekt ponúkala príležitosť zvýšenia kvality vzdelávania detí mesta Sereď prostredníctvom využitia finančných prostriedkov z Plánu obnovy a odolnosti SR. V súčasnosti na základe aktuálnej, novovzniknutej situácie – uvoľnenia priestorov na Komenského ul. a otvorenej možnosti čerpania finančných externých zdrojov so zreteľom na potrebu reagovať na pokračujúci nárast požiadaviek na kvalitu vzdelávania v základných školách (nároky novej školskej reformy) CZŠ hľadá a predkladá konštruktívne možnosti, ako tieto výzvy realizovať.
CZŠ prináša možnosť realizovať komplexné rekonštrukčné práce na transformácii predmetného objektu na Komenského ulici v najbližšom možnom časovom horizonte z prostriedkov, ktoré finančne nezaťažia mesto ako vlastníka objektu, s priamym dosahom zabezpečenia kvalitatívne vyššej úrovne vzdelávania detí mesta Sereď. Rekonštrukciou objektu sa vytvorí možnosť nezávislej prevádzky 2 samostatne existujúcich subjektov s vlastným vstupom. Pri tvorbe nosného konceptu sa maximálne vnímavo pristupovalo k prevádzke existujúceho Klubu seniorov a s návrhom možného riešenia boli oboznámení. Komplexnou rekonštrukciou 1.poschodia predmetného objektu, pôvodného skladu „ hračiek“ /existujúca samostatne stojaca prízemná budova/ a navrhnutou dvojpodlažnou prístavbou so spojovacou chodbou sa v maximálne možnej miere zlepší stavebno-technický stav majoritnej časti objektu s čím priamo súvisí aj ekonomické prevádzkovanie budovy. Priamym následkom realizácie tejto nemalej investície bude výrazné finančné zhodnotenie nehnuteľnosti so súčasným predĺžením jej produktívnej životnosti.
CZŠ sv. Cyrila a Metoda ponúka mestu Sereď získať realizáciu komplexnej rekonštrukcie dožívajúcej budovy na Komenského ulici na objekt so všetkými hodnotovými parametrami stavby 21.storočia. Prináša inovatívne riešenie vybudovania stavebného komplexu, ktorý kvalitatívne a kvantitatívne zlepší služby obyvateľom mesta Sereď.
Mesto Sereď súhlasom s touto realizáciou projektu môže získať viacero benefitov .
- ZVÝŠENIE KVALITY VZDELÁVANIA DETÍ MESTA:
– novovytvorené a rekonštruované pôvodné stavebné objemy vytvoria pre deti priestor na edukáciu v podmienkach ako vyžaduje nové vzdelávacie kurikulum,
– environmentálne prínosy navrhovaných riešení a realizácia opatrení a systémov aplikovaných v objekte zabezpečia žiakom bezprostrednú možnosť sprostredkovania osobnej skúsenosti a vedomostného zážitku ako forma praktického zapojenia do výučby,
– zvýši sa atraktivita edukatívno-vzdelávacieho objektu podporená hodnotami kultivovaného a esteticky pôsobivejšieho výrazu celého areálu s priamym vplyvom nárast kvality základného vzdelávania detí v meste.
- ENVIRONMENTÁLNY PRÍNOS A TRVALÁ UDRŽATEĽNOSŤ:
– zhodnotenie procesu rekonštrukcie budovy v zmysle vysokého stupňa materiálovej recyklácie podľa najnovšej environmentálnej klasifikácie,
– trvalá udržateľnosť realizáciou opatrení a systémov aplikovaných v objekte.
- FINANČNÝ:
– zhodnotenie majetku mesta Sereď vo výške minimálne 1 300 000 eur,
– rekonštruovaný pôvodný objekt ostáva majetkom mesta Sereď,
– navrhovaná a zrealizovaná prístavba bude novým majetkom mesta Sereď,
– nulové finančné záväzky mesta na rekonštrukciu a následnú prevádzku,
– vznikne objekt s takmer nulovou energetickou náročnosťou,
– životnosť budovy sa výrazne predĺži.
Obr.1 Grafický návrh možného riešenia.
Akákoľvek investícia do vzdelávania prosím áno!
to som zvedavá čo teraz tá jankulárovská banda vymyslí aby to nemuseli schváliť. Pri minulej žiadosti tvrdili že nemôžu rozhodnúť lebo nemaju dosť informácií.Teraz budú zase tvrdiť že ich majú až priveľa ? A to Slovenko v medzinárodnom testovaní žiakov dopadlo katastrofálne. Tak dúfam že to tie naše pomazané jankulárovské hlavy pochopia že je to pre dobro našich detí a daju tomu zelenú. Inak si zaslúžia defenestráciu
Pre dobro všetkých alebo len cirkevnej? Tam je ten pes zakopaný…
1, na cirkevnej skole sa učia deti obyvateľov nášho mesta.. A dlhodobo v celoštátnom testovani dosahuju najlepšie výsledky v meste Takže dobro pre všetkých
2, Majetok mesta sa rozrastie o 1,3 milióna, takže zase dobro pre všetkých
a teraz malá otázka keby o to isté žiadala Komenského škola tiež by si sa tak hlúpo pýtal
pre dobro všetkých alebo len Komenského školu?
Len tak stručne, tie výzvy z eurofondov to je jeden veľký podvod. Vyplatenie peňazí sa robí až po nejakej realizácii. A keď nebudete mať poriadne naštudovanú zmluvu a niečo nespravíte podľa nej nedajú vám na to peniaze a nakoniec to bude musieť preplatiť mesto…
aky si múdri? Tuším si objavil Ameriku.Mesto z eurofondov už získalo miliony eur a nič nevracalo. A k naštudovaniu zmluvy ťa riaditeľka určite prizve. To aby nemusela nič vracať. Len tak mimochodom žiadateľom bude cirkevná škola nie mesto. Takže mesto by určite nič nevracalo Ale mám taký dojem že nevadí že sa zveľadí majetok mesta ale to že sa jedná o cirkevnú školu. Tam je pes zakopany
Anonym, vôbec mi nevadí, že sa jedná o cirkevnú školu, doprajem im a dúfam, že budú aj naďalej taký úspešný. Majú najlepšie výsledky z mesta, to je fakt. Nepíšem tu, že mesto nezískalo peniaze z EU, ale vyskúšajte si zistiť, koľko výdavkov pri niektorých výzvach nebolo uznaných a preplatených a prečo… Prerábať sa bude stará budova, kde neviete dopredu povedať, čo všetko tam budete musieť nakoniec spraviť. Aby potom tie nepreplatene výdavky nepýtali od rodičov detí navštevujúcich CZŠ. A naštudovanie niekoľko desiatok strán zmlúv, by bolo pre väčšinu ľudí zbytočné, pretože podmienkam ktoré si tam euroúradníci napíšu rozumie iba určitá skupina ľudí, ktorý vybavujú tieto dotácie a živia sa tým. Ani riaditeľka CZŠ nebude rozumieť tomu, čo sa všetko preplatí a čo nie. Dopredu ľutujem ich účtovníčku. CZŠ má veľmi dobré výsledky v oblasti vzdelávania, ale keď vedenie školy bude musieť riešiť problémy spojené s projektom, podľa mňa ich úroveň klesne. Nebude sa dať stíhať riadiť takýto projekt v nejakej časovej tiesni a popri tom riadiť školu. To je iba môj názor, ale mohli by sa kompetentný nad tým zamyslieť a urobiť nejaké príslušné opatrenia.
ale veď aj Komenského škola a aj Fándlyho škola boli rekonštruovane z eurofondov a všetko bolo v poriadku Ako poznám riaditeľku cirkevnej školy tak to bez problémov zvládne aj popri vyučovaní
To zasa bude vyzerať… CEnu ZA ARchitektúru to určite nevyhrá. Nehovoril primátor náhodou niečo o mestskom architektovi a verejných architektonických súťažiach? Alebo sa to zasa šije horúcou ihlou. Deti zo základnej školy sa budú presúvať v daždi, v snehu do hlavnej budovy? Cez cestu? Nedá sa tam spraviť lávka/premostenie, aby tade deti vedeli prejsť suchou nohou? No nie ideme bagrom cez mŕtvoly skoro ako Igor…
aj dnes sa deti a učitelia medzi Komenského a bývalou Hviezdoslavovou presúvaju po daždi a nikomu to „nevadi“. Prechod je síce prestrešený ale tak geniálne že pri silnejšom daždi tadiaľ suchou nohou neprejdeš To by si zaslúžilo nejakú architektonickú anticenu
Treba v prvom rade energeticky doriešiť nezateplené budovy v areáli školy t.j. to co bolo naposledy postavené panelovým systémom …a usetrit na prevádzkových nákladoch vrátane telocvične …
ako sa hovorí Keď dávajú ber, keď bijú utekaj. Aj tebe keď dá babka peniaze na kúpu bytu, tak neprídeš za ňou, že nech ti dá radšej na kúpu auta…
Na deťoch a vzdelaní sa jednoznačne neoplatí šetriť. Ale úprimne, ak má dieťa rodičov ktorí sa mu nevenujú alebo sú bohužial slušne povedané jednoduchí, tak žiadna špeciálna učebňa im veru nepomôže. Už len voľby ukázali aká spoločnosť tu žije.
Neviem kto písal tie argumenty ale už dlho som nečítal toľko zbytočného balastu. Aký je vlastne plán? aké konkrétne učebne tam majú byť? Je aj nejaká vizualizácia ako chcú prilepiť modernú budovu na starú socialistickú stavbu? Stihnú sa deti vôbec presunúť do učebne vrámci prestávky? Veď to je možno 100m po chodníkoch a musia 2x do šatne obliecť/vyzliecť a po hodine detto.
Ale za pokus to možno stojí.
Myslím, že sa hlavne jedná o naše deti a vnúčence, o ich kvalitu vzdelania a preto by som podporil tento projekt. Na CZŠ s určitosťou viem povedať, že chodia aj iné deti ako len deti z katolíckych rodín. Viem to s určitosťou, pretože aj známej som sa pýtal prečo jej vnúčik chodí na CZŠ, kedže nie sú veriaci. A odpoveď, je tam väčšia možnosť anglištiny a je najlepšia.
Marek na všetko toto myslela riaditeľka spolu s architektami. Na všetky tvoje otázky existujú uspokojivé odpovede. Ak ťa to skutočne zsujíma dvihni telefón a zavolaj riaditeľke
/8:57/ Ocenil by som keby pani riaditeľka zdvihla telefón a zavolala do SOL aby odpovedala na otázky v diskusii. Asi to bude jednoduchšie ako telefonicky odpovedať každému občanovi osobne ktorému niečo nie je jasné. Možno stačí málo aby dostala obyvateľov na svoju stranu a tí dajú poslancov pod tlak.
Inak neverím že poslanci toto nepodporia pokiaľ tam nie je nejaké ALE o ktorom sa tu nepíše. Napr. má mesto iné plány s budovou, neviem, len hádam.
K siedmej vete článku v znení „ Projekt bol z programu zastupiteľstva stiahnutý.“ je potrebné doplniť ešte jednu informáciu.
a) MsZ 9. 2. 2023 – Uznesenie č.2/2023 schvaľuje návrh poslanca Mgr. Jankulára – bod č. 13/E – výpožička majetku mesta Rímskokatolíckej cirkvi presunúť na ďalšie rokovanie MsZ. Hlasovanie: prítomných 19, za 12, proti 7, zdržalo sa 0
b) Zápisnica z rokovania Mestského zastupiteľstva v Seredi, konaného dňa 13.4. 2023 str. 10 a str. 11
Mgr. Karmažín – Cirkevná ZŠ – stiahla projekt rekonštrukcie kotolne. Mal otázku kto podá nový projekt, či sa pripravuje projekt na rekonštrukciu kotolne ?
Ing. Kurbel – Cirkevná ZŠ stiahla žiadosť na projekt rekonštrukcie kotolne. Akékoľvek investície do mestských objektov, ktoré majú slúžiť pre obyvateľov mesta by boli pozitívne. Mesto mohlo získať zrekonštruovanú budovu kotolne. Obnova objektu a vznik športoviska, ktoré by slúžilo pre občanov by bolo pozitívne. Pri projekte rekonštrukcie kotolne – spoluúčasť by bola cca 160 tis eur. Mesto nemá túto investíciu zaradenú do plánu v rámci priorít. Mesto v tejto veci nekoná. Základná škola J.A. Komenského má plánované iné rekonštrukčné práce.
Dôvody stiahnutia žiadosti na projekt rekonštrukcie kotolne cirkevnou ZŠ neboli poslancom MsZ nikdy vysvetlené.
To naozaj najlepšie výsledky má cirkevná základná škola?
Ano už celé roky
No ja neviem. Hodnotenie robí INEKO a síce cirkevná mala výborné výsledky testovnia piatakov a deviatakov, do celkového hodnotenia škôl nešla z dôvodu že nebola prítomná inšpekcia. Neviem čo to znamená… Avšak Fándlyho prešla do celkového hodnotenia a bola 15.naj vrámci TT kraja. Komenského až na 47.mieste, aj dedinské školy sú lepšie. A pre dezolátov doplňujem že INEKO je mimovládna organizácia.
Tak opravujem, v kategórii inšpekcia sa hodnoti riadenie školy, podmienky a proces výchovy a vzdelávania a vedmostné testy zadané štátnou školskou inšpekciou zo SJ, prirdovedy, fyziky atď. No a tu nemá cirkevná škola z nejakého dôvodu žiadne hodnotenie a teda jej nebola daná celková známka.
Výsledok monitoringu je percentuálny pomer medzi správnymi a nesprávnymi odpoveďami v teste. Ak máte medzi dvadsiatimi žiakmi v triede päť veľmi slabých, tak priemer bude určite horší ako celoslovenský. Ak máte testovaných dvadsať šikovných žiakov, budete mať priemer lepší ako celoslovenský. Ak ZŠ JAK povinne vzdeláva žiakov z detského domova a aby sa niektorí naučili aspoň základné veci musia mať aj asistenta, tak výsledok triedy nebude žiarivý. Preto by som bol pri hodnotení škôl podľa výsledkov monitoringu piatakov, či deviatakov veľmi opatrný. Za každým prípadom úspechu žiakov seredských škôl však vidím trpezlivú prácu ich učiteľov. Monitor je iba štatistika.
dnes to na šťastie a v súlade so zdravÿm rozumom prešlo. Vďaka každému poslancovi čo za to zahlasoval a neurobil zo seba idiota