back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

ŠKODA Favorit a Forman a koniec socializmu v Československu

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

Krátko pred koncom socializmu v Československu záujemcovia o nové auto stáli v radoch pred Mototechnami na nový model Škodovky s názvom ŠKODA  FAVORIT a predĺžená verzia FORMAN. Na tú dobu išlo o prelomový dizajn áut v krajinách tzv. „Východného bloku“ s rukopisom kapitalistického západu a ich dizajnérov.

Niečo viac z Wikipedie:

Škoda Favorit je malý automobil, ktorý vyrábala automobilka Škoda od roku 1988 do roku 1995. Automobil predstavili po prvý raz v roku 1987 na strojárskom veľtrhu v Brne. Pre domáci automobilový priemysel znamenal Favorit veľký krok dopredu. Vývoj Škody s predným náhonom sa uznesením československej vlády číslo 228 z decembra 1982 stala priorita strany. Celé auto sa muselo poskladať z domácich častí. Favorit mal parametre moderného auta, porovnateľného s podstatne drahšou západnou konkurenciou. Aktuálny dizajn, karosériu hatchback s priestranným interiérom a kufrom s objemom od 251 litrov. [1] Mal hospodárnu prevádzku, nízku cenu (Mototechna predávala v roku 1988 základnú verziu za 84 600 a potom luxusnú verziu 136 LS za 89 123 Kčs) a tak počiatočný záujem o neho prekonával výrobné kapacity.

Obšírny originálny manuál k týmto modelom Škody máme aj v Múzeu totality.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

Aktuality

Sponzorované