back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

UZATVORENIE NADJAZDU nad železnicou sa nás týka !! Prednesme požiadavky kompetentným, pokým je čas

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -

UZATVORENIE NADJAZDU
nad železnicou, sa výrazne dotkne značnej časti občanov. Necháte preniesť náklady spojené s navrhovanou obchádzkou na svoje peňaženky?

Uzatvorením nadjazdu ponad železnicu na minimálne rok, výrazne stúpnu finančné náklady na dopravu do a z mesta pri každej ceste, ktorú po plánovaných obchádzkových trasách budú robiť obyvatelia mesta bývajúci od centra mesta za železničnou traťou.

Čakanie v kolónach na obchádzkach nás všetkých neoberie len o peniaze, ale aj o čas, teda veličinu najcennejšiu, ktorý nám nikto nikdy nedokáže nahradiť.

Na základe doterajších našich zistení, obchádzkové trasy sú zvolené po rýchlostnej komunikácii  R1 – s vylúčením spoplatnenia tohto úseku NDS nepočíta – cez Gáň a Nebojsu, prípadne ešte dlhšie.

Je evidentné, že takto mohli voliť obchádzku „len“ ľudia takpovediac „od stola“, ktorých sa netýka a ktorí zvýšené náklady pociťovať nebudú.

Za mimoriadne dôležitú považujeme aj bezpečnosť a samotné kompetentné osoby nám potvrdili, že trasu detailne nepoznajú a neprešli ju simultárne v prevádzke, ktorá minimálne v dopravnej špičke bude, resp. nemôže nebyť. My však trasu dôverne poznáme a vieme, čo tisíce áut na R1 (hlavne pri odbočovaní z cesty na Sládkovičovo a následne pri odbočovaní na Dolnú Stredu) spôsobia. Trasu sme prešli niekoľkokrát aj s kamerou a predpokladáme množstvo kolíznych situácií, havárií a kolóny nie na samotnom nadjazde, ale už na rýchlostnej komunikácii.

- Článok pokračuje pod reklamou -

Prečo si to dovolíme povedať? Nuž, sme to my, kto niekoľkokrát denne má problém na hlavnú cestu sa vôbec dostať a to teraz je možností ako sa k súčasnému nadjazdu dostať viac. Pri obchádzke po R1 vznikne kritické hrdlo práve na nadjazde pri odbočovaní doľava na Dolnú Stredu.

Riešenia sú, len bývalá samospráva o nich s občanmi rozprávať záujem nemala.

V stredu 15. marca 2023 primátor Mesta Sereď Ondrej Kurbel zvolal stretnutie občanov vo veci rekonštrukcie železničného nadjazdu v Seredi.

Železničný nadjazd je nateraz jediným prepojením značnej časti mesta a jeho úplné odstavenie sa výrazne dotkne obyvateľov ulíc Trnavská, Kasárenská, Bratislavská, Poľná, Nový Majer a ďalších iba nedávno vybudovaných ulíc a zároveň zamestnancov firiem ako IDC, ďalších firiem a všetkých logistických centier.

Odstávka nadjazdu plánovaná na zhruba rok, spôsobí výrazné navýšenie finančných nákladov, ale aj straty času na obchádzkach pre občanov bývajúcich a pracujúcich v časti mesta za železnicou.

Občianske združenie Občan rozhodni pozýva obyvateľov na stretnutie v predvečer rokovania zvolaného primátorom mesta a to za účelom dohodnutia požiadaviek dotknutých občanov voči investorovi a ďalším kompetentným orgánom.

Stretnutie sa uskutoční DNES, teda UTOROK 14.marca 2023 o 19.30 hod.
na adrese Milos Majko, Trnavská 53. Úćasť na stretnutí prosíme potvrdiť na tel. čísle: 0907 277 777 

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Neviem načo je dobré dnešné stretnutie, keď sa môžu požiadavky sformulovať zajtra na stretnutí s primátorom?

  2. je to dobrý nápad prísť na stretnutie dohodnutý.tam bude veľká debata a veľa ľudí sa nedohodne na ničom.

  3. Načo? Aby si svoj názor povedali aj iní, lebo ako to je v týchto komentároch zvykom stále kritizovať pána Majku, že do všetkého sa mieša. Nestačí, keď tam bude len p. Majko. Obchádzka sa bude týkať mnohých a potom kritizovať a nadávať bude neskoro.

  4. Skutocne si vysoko vazim aktivitu noveho primatora a jeho pristup k veci. Chape, ake problemy uzatvorenie nadjazdu na tak dlhu dobu pre ludi sposobi.

    Poskodena je ale hlavne cast obcanov spoza zeleznice a pri mnozstve ludi ktori s najvacsou pravdepodobnostou budu na stretnuti pritomni nebudu mat realne sancu sformulovat poziadavky a voci kompetentnym.

    A POZOR !! Nie voci vedeniu mesta, resp. samosprave. Nadjazd totiz nie je v majetku mesta – samosprava ma „len“ hajit opravnene zaujmy obcanov. Ak nebudu poziadavky, nebudu sa kompetentni nimi zaoberat.

    Zajtrajsie stretnutie – bol som na vela obdobnych stretnutiach – bude hlavne informacneho charakteru.

    Problemom u nas dnes vecer je kapacita – tak max 20 ludi si myslim, ze dokaze konstruktivne k veci hovorit a aj sa dohodnut. Preto prosim SMS s menom.

    Zajtra na MsU ocakavam stovky ludi, co by bolo dobre. Aby nasledne neboli prekvapeni…

  5. Požiadavky bolo treba formulovať pri zadávaní projektovej dokumentácie, prípadne pred hľadaním investora. Komunikovať bolo treba hlavne s TTSK a to malo robiť minulé vedenie mesta. Treba sa pýtať prečo nekomunikoval verejne pán bývalý primátor, vyhli by sme sa problémom, ktoré nás v najbližšom období čakajú v súvislosti s uzavretím žel. mosta. Podľa mňa je teraz už dosť neskoro prísť na TTST s nejakými požiadavkami. Niečo sa možno ešte dá vyjednať, ale ideme s požiadavkami 5 min. po 12 tej. Bohužiaľ.

  6. Pán Majko, problémy a obchádzkové trasy ste popísal detailne. na základe vášho konštatovania – Riešenia sú, len bývalá samospráva o nich s občanmi rozprávať záujem nemala – mám dojem že toto lepšie riešenie poznáte. Myslím že SOL je ideálne miesto kde by ste mohli občanov o týchto konkrétnych riešeniach informovať.

  7. aby to zase nedopadlo tak ze to bude riesit iba Majko a ostatni si povedia, ze ved to vyriesi. Potom to vyzera tak, ze to zaujima iba jeho. Potom mozu ludia nadavat ked nevyuziju svoje prava a nepridu aj vo velkom pocte a vzdaju sa moznosti vyjadrit svoj nazor.

  8. este k tomu dodam, ze podla mna tradicne sa vela ludi spolieha na Majka a jeho aktivitu a oni len nadavaju ake je to zle a este ho pri tom ani nepodporia. Je vela oblasti kde mozeme byt radi, ze sa niekto vobec o to zaujima a chce veci posunut dalej. Len bohuzial, chyba potom podpora a masa ludi.

  9. Niekto sa opyta „Naco je to dobre?“ . No minimalne nato, aby ludia trosku zdvihli zadky a aspon sa vyjadrili k tomu, co sa chysta. Kazdy caka, ze tu nieco zanho niekto iny urobi. Ano, p.Majko je tu za „zlobra“, ale kto iny sa ma pytat na problemy, ked ludom je vsetko jedno? Som zvedavy, ked sa to realne zacne.

  10. Napriek vsetkemu si dovolim povedat, ze tak polovica ludi sa zbada az v momente, kedy raz rano budu zabrany a obchadzka po dialnici. Ked si v kolone odstoja dve hodky a zmeskaju vsetko, co zmeskat necheli, zacnu rozmyslat nad tym, ako dlho to potrva. No to uz bude na pripomienky neskoro – uz zostane len priestor na rozculovanie sa.

  11. Odstávka mostu na minimálne rok? To považujem za neakceptovateľné, to kto je developer? jeden robotník s miešačkou? Pri dnešných technológiách si osobne myslím že by to mala byť maximálne mesačná záležitosť. Kto robil plánovanie prác? Skutočne (rozobratie koľají a trakčného vedenia 2-3 dni, rozbitie starého mostu s odvozom 3-4dni, odkopanie násypu 2-3 dni, uloženie bet. prvkov pre podpery a znovu navezenie nasýpu 4-5 dni, hutnenie 1-2 dni, uloženie bet. konštrukcie nového mostu 2-3dni, navezenie podkladu a hutnenie 2 dni, natiahnutie novej vozovky 2 dni). cca. ani nie mesiac a betónové prvky sa dajú vyrobiť dopredu stačí ich len následne priviezť a uložiť, (a to strabag ktorý tieto veci vyrába máme doslova za rohom). Vážne by som chcel vedieť na čom sa tam bude zhruba rok onanovať.

  12. Pán Majko, teraz už otázka. Oboznámite občanov o vašom riešení alebo nie? Vo svojom príspevku sa vyjadrujete že riešenie existuje.

  13. Vy sa to tu hambíte uverejniť ako vaše riešenie, som presvedčený že by to občanov zaujímalo, a môžu prísť na vaše stretnutie už pripravený.

  14. Pre Miloš Majko 14. marca 2023, 13:34 – uz zaklad mate zly. To nie je MOJE stretnutie, ale obcanov, ktori napr. denne vozia deti do skoly alebo skolky. Pracujucich a teda tych, ktori denne potrebuju prejst nadjazdom niekolkokrat.

    Nas syn od septembra bude studovat mimo mesto.

    Kedze mame demokraciu, kazdy sa musi rozhodnut sam, nic nie je povinne. Ale za pokus to stalo, nie? 😉

  15. Ak som sa vyjadril nesprávne tak sa opravujem – na vami organizované stretnutie – predpokladám že ak je to na vašej adrese tak to pravdepodobne organizujete vy, samozrejme pripúšťam že to môže byť aj niekto iný, komu ste prenajali miestnosť. Ak som sa dopustil nejakej chyby v záklede tak sa vopred ospravedlnujem. Samozrejme uznávam vaše právo neodpovedať ale pri vašom vyzývaní na informácie som myslel že sa to od vás salušným požiadaním dozviem.

  16. Navrhujem,aby mesto postavilo letisko a zakúpilo eroplán a pre p.Majka teplovzdušný balón

  17. Pre Miloš Majko 14. marca 2023, 14:02 – nic sa nedeje, organizujem to ja vo svojich priestoroch.

    Ako som povedal, to, na com sa pritomni dohodnu, bude nasledne aj odprezentovane.

  18. Ja sa tiez obavam ze to rok nebude, ale viac a ako tu bolo napisane, ludia sa zobudia az ked sa cez most nebude dat prechadzat. A prinajmensom obyvatelia ulic, ktorych sa to tyka najviac by sa mali zobudit uz teraz. Osobne si myslim, ze sa to dotkne nas vsetkych, aj co tam nebyvame (okrem uderky – 14:28)

  19. Akože, zbytočná debata? Že treba nový most je každému jasné, o tom tu nie je reč. Ale o tom, kade má ísť obchádzka. Ide tu o to, aby sa zbytočne nenadchádzalo, ale aby sa našlo riešenie na skrátenie obchádzky. Myslím, že by sa mali do toho zapojiť hlavne vodiči, ktorí túto trasu často využívajú, aby zbytočne nestrácali čas a peniaze.

  20. Podla mna by malo mesto od investora stavby ziadat, aby namiesto lavky pre pesich zaistil premostenie umoznujuce prechod pre pesich a neprerusenu jazdu pre jednostope vozidla,t.j. bicykle a skutre do urcitej kubatury. Da sa bicykel aj potlacit vedla seba po lavke pre pesich, ale neprerusena jazda je vyssi komfort. Investor si bude tu lavku asi prenajimat, tipujem. Tak ze by namiesto lacnejsej prenajal drahsiu. Bolo by dobre od nich mininalne ziadat odpoved, ci to je technicky zrealizovatelne a kolko naviac by to stalo. Menej by to oddelilo mesto od priemyselnej zony. Ludia by mohli lahsie chodit do prace a aj ludia spoza trate na nakupy.

  21. Zas mám taký pocit, že sa to tu chytilo zo zlého konca, počnúc majkom končiac diskutermi.
    V prvom rade, obchádzka je už dávno zavedená pre nákladné vozidlá, autobusy… Tým kto teraz „prepláca“ náklady? Uhádli ste, nikto.
    Reálne je obchádzka v trvaní do 10 minút. Áno v špičke odbočenie na výjazde Dolná Streda bude trvať dlhšie. Ale tak bez diaľnice Mača – Gáň – Sereď 20 minút. Stále v pohode.
    Keď bol uzavretý most v Hlohovci tak aké boli obchádzky??? Cca 40 minút. A ľudia to prežili.
    Aké sú iné „alternatívy“ jedna je prejazd cez Horný Čepeň, ktorý už dnes využívajú niektoré nákladné autá, cesta je ale poddimenzované na takúto premávku. Jej úprava do dvojprudovky by stála viac ako nový most = hlúposť.
    Ďalšia alternatíva je vybudovanie urovnove križovanie so železnicou, napríklad niekde pri Dufrexe. Lenže na to, vysporiadanie pozemkov na príjazdovú cestu, projekt a vybudvanie križovania, značne investície zo strany železníc aj do zabezpecovacieho zariadenia a tak podobne. Tieto veci sa nerobia z večera do rána. Opäť náklady pomerne vysoké.
    Čo nám teda ostáva? Veľa asi nie však, ale zdá sa, že tu je nejaké zázračné riešenie…
    A to že výstavba mostu bude trvať rok. Jasné, že sa to dá postaviť rýchlejšie, lenže je to otázka peňazí a keď takých mostov ako v Seredi je po Slovensku stovky až tisíce, nemôžu predsa minúť tu všetky peniaze, lebo niekto nevydrží 10 minútovú obchadzku (v prípade mimoriadna to dlhšie).
    A to ešte neviete že sa bude rekonštruovať diaľničný most na križovatke Trnava s uzáverom pruhov tak že budú prejazdné po jednom kuse v každom smere a pekne v plnej premávke. Neviem či by niektorí jedinci tuná nenavrhol spraviť najprv tunel…
    Realita niektorých ľudí obchádza na kilometre…

  22. nechcem brat nikomu iluzie, ale mohli ste si vsimnut ze na Slovensku maju mocni tazko v pazi nazory beznych ludi a inak to nebude ani s touto rekonstrukciou mosta. takze mozete sa stretavat a diskutovat kazdy den, aj tak budu rozhodovat peniaze a investor… Seredska zippka dokaze vyrobit diely na ten most, ale vyrabat sa budu vo fabrike v Madarsku/ zdroj od pracovnikov zipp/. Takze +cas + peniaze za dopravu + „uhlikova stopa“ +praca pre Madarov… A samozrejme ze prace budu trvat o pol roka dlhsie

  23. Najmä pre Mike
    Pre každú stavbu sa vypracováva harmonogram výstavby, ktorý zohľadňuje projekčné riešenie, technológie výstavby a ďalšie skutočnosti, ktoré môžu ovplyvniť postup výstavby. Následne z toho vyplynie tzv. kritická cesta, ktorá stanoví najkratšiu dobu reálnej výstavby. Kritická cesta navrhnutá pánom Mike je skutočne kritická a odporučil by som, aby si to raz v riadení stavby skúsil. Ak sa to podarí, klobúk dolu, a ponuky sa mu budú hrnúť zo všetkých strán.
    Most cez Váh pri Hlohovci sa len rekonštruoval, pokiaľ som zachytil tak z pohľadu statického sa zosilňovali podpery a mostná konštrukcia sa zosilňovala predpínaním. Most železničný sa ide komplet realizovať ako nová stavba.
    1 rok je veľmi dlhá doba na strpenie všetkých nepríjemností s tým spojených, samospráva by mala minimálne trvať na prepojení samostatnou lávkou pre peších aj hendykepovaných, s možnosťou jednostopovej dopravy.
    Držme palce investorovi aj dodávateľovi, aby to ozaj trvalo len 1 rok.
    Som stavebný inžinier pre dopravné stavby , mosty a geotechniku so 43 ročnou praxou. Prepáčte , že neuvádzam svoje meno, ale úroveň niektorých komentárov mi to nedovoľuje.

  24. Anonym 14. marca 2023, 19:24 – nie, ziadne zazracne riesenia nie su.

    Situacia s Hlohovcom je uplne, ale uplne odlisna. Hlohovec mesto je cele na jednej strane Vahu, jedine Sulekovo je za. Takze obchadzka sa tykala ludi, ktori dochadzali za parcou. Nie deti vozili do skoly, vybaovali veci na urade, chodili na polikliniku a nakupy.

    Za zeleznicou je dnes snad stvrtina, mozno takmer tretina Serede.
    A drviva vacsina velkych zamestnavatelov. Vsetok servis pre obcanov spoza zeleznice je na nou.

    Pri takto navrhnutej obchadzke – s cestou cez Nový Majer by som nepocital ň bude pre ludi spoza zeleznice rychlejsie a jednoduchsie ist nakupovat do Trnavy.

    Mimoriadne dolezita je aj dostupnost lokality pre ZACHRANARSKE ZLOZKY, Policiu, MP a hasicov.

    Vo vsetkych krizovych situaciach prave v tychto pripadoch hraju ulohu SEKUNDY !!

    Hasici, RZP, ale aj policia rovnako na zakrok pojde po rychlostnej komunikacii a to sa neda vylucit, ze znovu z TT by bol zakrok vykonany skor ako zo Serede, no s najvacsou pravdepodobnostou VZDY NESKORO !!

    Pisete o desat minutovej obchadzke – za desat minut sa do mesta nedostaneme v spicke ani cez funkcny nadjazd.

    Co sa tyka obchadzky v klucovych hodinach, je skor potrebne hovorit o hodinovych kolonach a zdrzaniach.

    Problematiku prezentujete mimoriadne zjednodusene – uz na dnesnom stretnuti sme si vysvetlili, ze to je pre nas vazny problem.

  25. Pán Majko nehnevajte sa, bluznite tu o hodinových zápchach máte to nejak podložené? Nejaké data? Alebo len strielate od boku?
    Situácia s Hlohovcom je identická. Je to uzavretý most. Podľa vás asi ti ľudia zo Šulekova nechodia do Hlohovca do škôlky, k doktorom, na úrad…
    Prepáčte, nie nie ste o nič dolezitejsi ako ľudia zo Šulekova.
    Všetko čo ste popísal sa dá zvládnuť buď obchadzkou alebo môžete ísť k lávke a prejsť do mesta peši. Reči o RZP, Hasicoch, polícii.
    Viete o Tom že sú na SK sídla kde RZP vlastne ani nestíha prísť v čase do 15 minút? Príde mi naozaj zvláštne, že ľudia „za mostom“ ku ktorým vedia prísť hasiči a rzp z Galanty či Trnavy za 10 minút tu idú robiť z toho katastrofu, opäť, čo mali hovoriť tí ľudia zo Šulekova??? Veď k nim ti hasiči aj RZP počas uzávery chodili ešte dlhšie…
    Áno bude to nepríjemné, bude to znamenať, nepríjemnosti ale stále je to nič oproti iným situáciám aj na Slovensku, ktoré zažívajú ľudia denne. Ten rok to vydržíte, zažijete niekoľko tých vašich vysnívaný ho zápch a neubudne z vás. Potom bude nový most a skončí sa to. Takto to je, aj na západe aj všade, kde sa niečo opravuje.

  26. preco nie, pokial by to bol docasny prejazd len pre domacich….osobaky, sanitky a hasici….
    pre chodcov docasna lavka -uz je naplanovana + cajglisti na peso.

  27. Anonym 15. marca 2023, 7:23 – ak niekto bluzni, ste to Vy.

    Pisete NEZMYSLY bez znalosti konkretnej situacie !!

    Ani pri funkcnom moste cez Vah s najvacsou pravdepodobnostou v krizovej situacii v Sulekove nezasahuje OO PZ Hlohovec a HaZZ Hlohovec, ale oddelenie OO PZ Leopoldov (sidlo pri zeleznicnej stanici, teda asi kilometer) a HaZZ Leopoldov (sidlo pri odbocke na basu v zakrute, rovna cesta az do Sulekova).

    Minimalne pocas odstavky mosta ponad Vah, bol dojazd zloziek vyrazne rychlejsi, ako by bol z HC.

    Fakt nechapem Vasu motivaciu takto VEREJNE klamat v diskusii – uz ste si mohli zvyknut na to, ze mnou podpisane informacie su overene a preukazatelne.

    Co sa tyka dat vytazenosti a teda kolon na obchadzke?

    Nuz, skusim to takto:

    Ani nasledky padu meteoritu vacsiych rozmerov na aglomeraciu velkosti napr. Viedne, realne nepozname. Asi nastastie…
    No vieme ich predpokladat na zaklade skusenosti z inych lokalit vo svete, kde k obdobnej udalosti v minulosti doslo.

    Rovnako to je aj s popisovanou obchadzkou – kedze problem s kolonami je aj v sucasnosti pri funkcnom nadjazde, pricetny jedinec s najvacsou pravdepodobnostou predpoklada (aj to su ale vynimky mozne), ze situacia bude vyrazne horsia, kedze najkritickejsie hrdlo obchadzky bude v krizovatke na nadjazde, vo svahu pri odbocovani vozidiel VLAVO !!

    Ale kludne pokracujte vo svojich uvahach a dalej sa nas snazte presvedcit o tom, ze dva a dva nie su styri…

  28. Nezmysel je uvažovať keď je neskoro. Koľko rokov sa vedelo čo bude keď sa bude stavať nový most.

  29. Pan Majko, verejne tu klamete vy, lebo HaZZ SR nema v Leopoldove stanicu, maju tam len dobrovolnych haiscov, ktory na Slovensku nespadaju do klasickeho vyjazdu t.j. v pripade zasahu v Sulekove to maju najblizsie hasici z Trnavy, Piestan a Serede.
    K vasemu predpokladu k odbocovaniu vlavo, ak tam bude situacia kriticka, k comu sa da dopracovat uplne normlane sledovanim terajsej premavky, resp. dopocitanim, tak stale sa da tato krizovatka riesit napriklad prenosnym semaforom, dalej upravou a docasnym znacenim priamo na R1 (znizenie rychlosti, docasne „predlzenie“ odbocovacie pruhu etc.), priapdne aj radikalnejsie, obmedzenie odbocit dolava nakladnej doprave a umoznit to az na Soporoni…
    Predpokladam vsak ze na to ma NDS aj SSC ovela vacsich odbornikov ako sme my dvaja a preto mi pride uplne scestne tu zas tajnostarsky varit z vody a tvarit sa ako vsetko vie niekto vyriesit z Trnavskej na zaklade svojich skusenosti…
    Ja netvrdim, ze nebude dochadzat k zdrzaniam, netvrdim, ze to nebude neprijemne, ale naozaj nechapem ako by ste tuto situaciu s danymi prostreiedkami chcel riesit. Nie su peniaze na poriadne opravy ciest a v Seredi sa bude kvoli 10 minutovej obchadzke hadam stavat dalsi most, lebo niekto potrebuje odviezt deti do skolky…

  30. Ani pri funkcnom moste cez Vah s najvacsou pravdepodobnostou v krizovej situacii v Sulekove nezasahuje OO PZ Hlohovec, ale oddelenie OO PZ Leopoldov…
    Šulekovo patrí do služobného obvodu OO PZ Hlohovec, takže pri funkčnom moste v Šulekove pôsobí OO PZ Hlohovec. Toľko k tým „faktom“. HaZZ Leopoldov radšej nekomentujem

  31. Dat pod ten most jednu bombu vyhodit ho do luftu a hotovo.potom by sa to konecne zacalo hned stavat.mohol by to niekto spravit to by bola sranda a vysetrovania policoe

  32. Kto verejne podnecuje na trestný čin alebo verejne vyzýva na hromadné neplnenie dôležitej povinnosti uloženej zákonom alebo na jeho základe, alebo na závažné porušovanie verejného poriadku, potrestá sa odňatím slobody až na dva roky.

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

Aktuality

Sponzorované