V akom štádiu plánovanej rekonštrukcie sa práve nachádza železničný most v Seredi?

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Mestský úrad / Ing. Zuzana Slahučková, referent komunikácie MÚ a projektov mesta /

Budú to už tri roky, odkedy je železničný most v meste neprejazdný pre autobusy a nákladné autá. Termíny začiatku jeho rekonštrukcie sa neustále odsúvajú, a tak sa občania právom obracajú na mestský úrad so žiadosťami o bližšie informácie.

Rekonštrukciu projektuje a financuje Slovenská správa ciest, ktorá spadá pod Ministerstvom dopravy a výstavby Slovenskej republiky. Mesto Sereď je v konaní o povolení stavby dotknutou stranou a vyjadrenia dotknutých orgánov si zabezpečuje stavebník. „So stavebníkom sme v kontakte. Z rôznych príčin sa však termíny posúvajú, približne trištvrte roka je projekt v štádiu získavania právoplatného stavebného povolenia,“ uviedol vedúci oddelenia rozvoja mesta Sereď Marián Šišo. Stavebník vytýčil obchádzkové trasy na dobu rekonštrukcie, ktoré budú aktualizované a zverejnené pre potreby verejnosti včasne, pred uzatvorením mosta. Cieľom investora je dať do užívania také obchádzkové cesty, ktoré časovo a aj finančne zaťažia obyvateľov v čo najnižšej miere. Aj napriek tomu je jasné, že obyvatelia budú musieť strpieť značný diskomfort.

V súčasnosti teda stále prebieha stavebné konanie k vydaniu právoplatného stavebného povolenia. Podľa predpokladaných termínov harmonogramu prípravy a realizácie rekonštrukcie mosta Slovenská správa ciest následne zaháji proces verejného obstarávania na výber zhotoviteľa stavby a po podpise Zmluvy o dielo sa bude môcť začať samotná realizácia, na ktorú všetci netrpezlivo čakajú. Predpokladaná dĺžka trvania opravy je 12 mesiacov.

Mesto Sereď teda nie je v pozícií, z ktorej by mohlo proces rekonštrukcie riadiť, vie v ňom len participovať ako dotknutá strana. „V roku 2021 sme zaslali k projektu svoje pripomienky, patrila k nim napríklad pripomienka o potrebe rozšírenia telesa mosta kvôli plánovanej cyklotrase cez tento most, ktorej stavebník vyhovel,“ doplnil Šišo. Zrekonštruovaný most bude rozšírený o dva pruhy cyklotrasy a zachované budú chodníky po obidvoch stranách.

Mesto Sereď tiež zapožičalo svoje priľahlé pozemky k telesu mosta pre Slovenskú správu ciest, na dobu rekonštrukcie, ktorú schválilo mestské zastupiteľstvo v júni minulého roka. Súhlas mesta je aktuálny do konca roka 2024.

Iniciatívou mesta bolo aj požiadavka na intenzívnejší monitoring bezpečnosti mosta, nakoľko ten správca vykonáva podľa pravidiel len v perióde raz za štvrťrok.

Ostatné stretnutie s investorom malo mesto Sereď v decembri 2022.

 

foto: enviroportal.sk

zdroj: Mesto Sereď

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. No takže predpokladaný dátum začatia jar 20233 nakoniec zas nemusí byť konečný ak suhlasne stanovisko vydaju v auguste , však…

  2. za ten cas v cine potavili cca 3000 km dialnic a cca 200 km mostov kim tu rozhodnu o cca 30 m moste.je to chore

  3. Cha cha cháááááááááá,za ten čas čo už je most uzavretý pre kamióny nám mohli čiňania postaviť nový obchvat mesta aj s 500.metrov vysokým mrakodrapom ako rozhľadňou…

  4. Jebem aj túto skurvenú demokraciu !
    Načo je to dobré ? Len sa rokuje,diskutuje,kompetencie sa prevaľujú z jedného na druhého ale v skutočnosti sa nerobí vôbec nič. Páni berú kráľovské platy a problémom sa vyhýbajú.
    To by chcelo tvrdú ruku čo buchne päsťou do stola a rozhodne že toto bude tak a tak ! A nie nejakí pajáci v oblekoch čo neriešia vôbec nič. Most je už roky uzavretý a dlhé roky ešte bude lebo demokracia…

  5. je to paradox, v HC mal most poškodenie č.6 z možných 7!!!! v Seredi má most poškodenie od začiatku č.7 !!!!!!! ale samozrejme pred volbami museli začať zázračne opravovať v HC napriek tomu, že tiež nemali vysúťaženého zhotoviteľa a do roka to urobili. prečo v Seredi to nechcú robiť ako havarijný stav s ohrozením a tým nemusia dodržiavať stanovené lehoty súťaže. náš most neohrozuje ludí, nespadne?

  6. To je najľahšie odstaviť most a nechať tak. Však kompetentní tadiaľ nechodia, oni nemajú predražené cestovanie k vôli obchádzke, tak načo by sa s tým ponáhľali? Začnú tisíc vecí naraz a nič nedokončia. Koľko diaľnic, tunelov a mostov nie sú dokončené už desiatky rokov? To je vizitka, ako to v našom štáte, ako sa v našom štáte pracuje. Tak aj my len čakajme na zázrak!

  7. Správa ciest počká kým most padne sám a tým ušetrí za demontáž mosta. Až potom sa občania dočkajú nového mosta.

  8. Tento most je asi najprimitívnejší typ mostu. Takéto mosty si stavali za komunistov družstevníci na kanálmi v poli. Urobili sa násypy z oboch strán – to už máme. Potom sa zabetónovali krajné steny- múry v požadovanej hrúbke a na tie železobetónové múry na krajoch sa položili vystužené železobetónové preklady, obdoba panelov aké máte v paneláku uchytené na krajoch nosných stien. Na tieto preklady sa nalial betón a na koniec asfalt, aby tá plocha bola rovná. Navyše tu máme ZiPP, teraz Strabag, ktorý takéto asi 2x dlhšie panele vozí bežne cez mesto.
    Ale tu sa bude diskutovať, rozhodovať, plánovať 10 rokov nad úplne základným, najprimitívnejším mostom aký existuje. My sme ako krajina úplne stratení. Úplne.

  9. A ty si stavbyvedúci zo štrabagu? Asi si šefoval aj keď stavali ten most čo potom padol?

  10. Tiež som toho názoru, že strabag co sídli v meste , by tam mal šupnúť ten most, čo nemôže byť žiaden problém pre nich nakoľko vidím odtál vychádzať dlhšie betónove časti. Lenže lepšie je tam postaviť 3 cigánov s lopatami a robit to rok a zobrať milióny €. Také slovenské….

Pridať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte vaše meno

UPOZORNENIE:
– Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
– Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
– Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov – prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
– Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
– Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
– Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
– Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Ďalšie články