Mestský úrad / Ing. Zuzana Slahučková, referent komunikácie MÚ a projektov mesta /
Budú to už tri roky, odkedy je železničný most v meste neprejazdný pre autobusy a nákladné autá. Termíny začiatku jeho rekonštrukcie sa neustále odsúvajú, a tak sa občania právom obracajú na mestský úrad so žiadosťami o bližšie informácie.
Rekonštrukciu projektuje a financuje Slovenská správa ciest, ktorá spadá pod Ministerstvom dopravy a výstavby Slovenskej republiky. Mesto Sereď je v konaní o povolení stavby dotknutou stranou a vyjadrenia dotknutých orgánov si zabezpečuje stavebník. „So stavebníkom sme v kontakte. Z rôznych príčin sa však termíny posúvajú, približne trištvrte roka je projekt v štádiu získavania právoplatného stavebného povolenia,“ uviedol vedúci oddelenia rozvoja mesta Sereď Marián Šišo. Stavebník vytýčil obchádzkové trasy na dobu rekonštrukcie, ktoré budú aktualizované a zverejnené pre potreby verejnosti včasne, pred uzatvorením mosta. Cieľom investora je dať do užívania také obchádzkové cesty, ktoré časovo a aj finančne zaťažia obyvateľov v čo najnižšej miere. Aj napriek tomu je jasné, že obyvatelia budú musieť strpieť značný diskomfort.
V súčasnosti teda stále prebieha stavebné konanie k vydaniu právoplatného stavebného povolenia. Podľa predpokladaných termínov harmonogramu prípravy a realizácie rekonštrukcie mosta Slovenská správa ciest následne zaháji proces verejného obstarávania na výber zhotoviteľa stavby a po podpise Zmluvy o dielo sa bude môcť začať samotná realizácia, na ktorú všetci netrpezlivo čakajú. Predpokladaná dĺžka trvania opravy je 12 mesiacov.
Mesto Sereď teda nie je v pozícií, z ktorej by mohlo proces rekonštrukcie riadiť, vie v ňom len participovať ako dotknutá strana. „V roku 2021 sme zaslali k projektu svoje pripomienky, patrila k nim napríklad pripomienka o potrebe rozšírenia telesa mosta kvôli plánovanej cyklotrase cez tento most, ktorej stavebník vyhovel,“ doplnil Šišo. Zrekonštruovaný most bude rozšírený o dva pruhy cyklotrasy a zachované budú chodníky po obidvoch stranách.
Mesto Sereď tiež zapožičalo svoje priľahlé pozemky k telesu mosta pre Slovenskú správu ciest, na dobu rekonštrukcie, ktorú schválilo mestské zastupiteľstvo v júni minulého roka. Súhlas mesta je aktuálny do konca roka 2024.
Iniciatívou mesta bolo aj požiadavka na intenzívnejší monitoring bezpečnosti mosta, nakoľko ten správca vykonáva podľa pravidiel len v perióde raz za štvrťrok.
Ostatné stretnutie s investorom malo mesto Sereď v decembri 2022.
foto: enviroportal.sk
Vela sme sa nedozvedeli.
No takže predpokladaný dátum začatia jar 20233 nakoniec zas nemusí byť konečný ak suhlasne stanovisko vydaju v auguste , však…
Most v Seredi bude opravený hneď ako začne nad ním jazdiť Maglev a pod ním TGV.. 😜
Takže ešte není vybraný zhotoviteľ mosta, tak to bude odsunúťe na ďalšie 2 roky.
za ten cas v cine potavili cca 3000 km dialnic a cca 200 km mostov kim tu rozhodnu o cca 30 m moste.je to chore
Kedy si už ľudia uvedomia, že porovnávať Čínu a SR nie je úplne na mieste.
Načo nám je most? Spravte normálnu cestu, dajte tam závory a srať na most
Cha cha cháááááááááá,za ten čas čo už je most uzavretý pre kamióny nám mohli čiňania postaviť nový obchvat mesta aj s 500.metrov vysokým mrakodrapom ako rozhľadňou…
Jebem aj túto skurvenú demokraciu !
Načo je to dobré ? Len sa rokuje,diskutuje,kompetencie sa prevaľujú z jedného na druhého ale v skutočnosti sa nerobí vôbec nič. Páni berú kráľovské platy a problémom sa vyhýbajú.
To by chcelo tvrdú ruku čo buchne päsťou do stola a rozhodne že toto bude tak a tak ! A nie nejakí pajáci v oblekoch čo neriešia vôbec nič. Most je už roky uzavretý a dlhé roky ešte bude lebo demokracia…
už 4 roky to budú nie 3,most bol zavretí už od 2019.
V cine by ho mali postaveny za dva dni.Tu potrebuju rok.🙈🙈🙈
je to paradox, v HC mal most poškodenie č.6 z možných 7!!!! v Seredi má most poškodenie od začiatku č.7 !!!!!!! ale samozrejme pred volbami museli začať zázračne opravovať v HC napriek tomu, že tiež nemali vysúťaženého zhotoviteľa a do roka to urobili. prečo v Seredi to nechcú robiť ako havarijný stav s ohrozením a tým nemusia dodržiavať stanovené lehoty súťaže. náš most neohrozuje ludí, nespadne?
To je najľahšie odstaviť most a nechať tak. Však kompetentní tadiaľ nechodia, oni nemajú predražené cestovanie k vôli obchádzke, tak načo by sa s tým ponáhľali? Začnú tisíc vecí naraz a nič nedokončia. Koľko diaľnic, tunelov a mostov nie sú dokončené už desiatky rokov? To je vizitka, ako to v našom štáte, ako sa v našom štáte pracuje. Tak aj my len čakajme na zázrak!
Všetkému sú na vine komunisti!!!
A Putin.
Správa ciest počká kým most padne sám a tým ušetrí za demontáž mosta. Až potom sa občania dočkajú nového mosta.
A možme im pomôcť? Ja by som začal už teraz búrať majzel a kladivo
Tento most je asi najprimitívnejší typ mostu. Takéto mosty si stavali za komunistov družstevníci na kanálmi v poli. Urobili sa násypy z oboch strán – to už máme. Potom sa zabetónovali krajné steny- múry v požadovanej hrúbke a na tie železobetónové múry na krajoch sa položili vystužené železobetónové preklady, obdoba panelov aké máte v paneláku uchytené na krajoch nosných stien. Na tieto preklady sa nalial betón a na koniec asfalt, aby tá plocha bola rovná. Navyše tu máme ZiPP, teraz Strabag, ktorý takéto asi 2x dlhšie panele vozí bežne cez mesto.
Ale tu sa bude diskutovať, rozhodovať, plánovať 10 rokov nad úplne základným, najprimitívnejším mostom aký existuje. My sme ako krajina úplne stratení. Úplne.
A ty si stavbyvedúci zo štrabagu? Asi si šefoval aj keď stavali ten most čo potom padol?
Tiež som toho názoru, že strabag co sídli v meste , by tam mal šupnúť ten most, čo nemôže byť žiaden problém pre nich nakoľko vidím odtál vychádzať dlhšie betónove časti. Lenže lepšie je tam postaviť 3 cigánov s lopatami a robit to rok a zobrať milióny €. Také slovenské….
No to sme sa teda dostali vyčerpavajúcu odpoveď .