UZATVORENIE NADJAZDU
nad železnicou, sa výrazne dotkne značnej časti občanov. Necháte preniesť náklady spojené s navrhovanou obchádzkou na svoje peňaženky?
Uzatvorením nadjazdu ponad železnicu na minimálne rok, výrazne stúpnu finančné náklady na dopravu do a z mesta pri každej ceste, ktorú po plánovaných obchádzkových trasách budú robiť obyvatelia mesta bývajúci od centra mesta za železničnou traťou.
Čakanie v kolónach na obchádzkach nás všetkých neoberie len o peniaze, ale aj o čas, teda veličinu najcennejšiu, ktorý nám nikto nikdy nedokáže nahradiť.
Na základe doterajších našich zistení, obchádzkové trasy sú zvolené po rýchlostnej komunikácii R1 – s vylúčením spoplatnenia tohto úseku NDS nepočíta – cez Gáň a Nebojsu, prípadne ešte dlhšie.
Je evidentné, že takto mohli voliť obchádzku „len“ ľudia takpovediac „od stola“, ktorých sa netýka a ktorí zvýšené náklady pociťovať nebudú.
Za mimoriadne dôležitú považujeme aj bezpečnosť a samotné kompetentné osoby nám potvrdili, že trasu detailne nepoznajú a neprešli ju simultárne v prevádzke, ktorá minimálne v dopravnej špičke bude, resp. nemôže nebyť. My však trasu dôverne poznáme a vieme, čo tisíce áut na R1 (hlavne pri odbočovaní z cesty na Sládkovičovo a následne pri odbočovaní na Dolnú Stredu) spôsobia. Trasu sme prešli niekoľkokrát aj s kamerou a predpokladáme množstvo kolíznych situácií, havárií a kolóny nie na samotnom nadjazde, ale už na rýchlostnej komunikácii.
Prečo si to dovolíme povedať? Nuž, sme to my, kto niekoľkokrát denne má problém na hlavnú cestu sa vôbec dostať a to teraz je možností ako sa k súčasnému nadjazdu dostať viac. Pri obchádzke po R1 vznikne kritické hrdlo práve na nadjazde pri odbočovaní doľava na Dolnú Stredu.
Riešenia sú, len bývalá samospráva o nich s občanmi rozprávať záujem nemala.
V stredu 15. marca 2023 primátor Mesta Sereď Ondrej Kurbel zvolal stretnutie občanov vo veci rekonštrukcie železničného nadjazdu v Seredi.
Železničný nadjazd je nateraz jediným prepojením značnej časti mesta a jeho úplné odstavenie sa výrazne dotkne obyvateľov ulíc Trnavská, Kasárenská, Bratislavská, Poľná, Nový Majer a ďalších iba nedávno vybudovaných ulíc a zároveň zamestnancov firiem ako IDC, ďalších firiem a všetkých logistických centier.
Odstávka nadjazdu plánovaná na zhruba rok, spôsobí výrazné navýšenie finančných nákladov, ale aj straty času na obchádzkach pre občanov bývajúcich a pracujúcich v časti mesta za železnicou.
Občianske združenie Občan rozhodni pozýva obyvateľov na stretnutie v predvečer rokovania zvolaného primátorom mesta a to za účelom dohodnutia požiadaviek dotknutých občanov voči investorovi a ďalším kompetentným orgánom.
Stretnutie sa uskutoční DNES, teda UTOROK 14.marca 2023 o 19.30 hod.
na adrese Milos Majko, Trnavská 53. Úćasť na stretnutí prosíme potvrdiť na tel. čísle: 0907 277 777
Neviem načo je dobré dnešné stretnutie, keď sa môžu požiadavky sformulovať zajtra na stretnutí s primátorom?
je to dobrý nápad prísť na stretnutie dohodnutý.tam bude veľká debata a veľa ľudí sa nedohodne na ničom.
Načo? Aby si svoj názor povedali aj iní, lebo ako to je v týchto komentároch zvykom stále kritizovať pána Majku, že do všetkého sa mieša. Nestačí, keď tam bude len p. Majko. Obchádzka sa bude týkať mnohých a potom kritizovať a nadávať bude neskoro.
Skutocne si vysoko vazim aktivitu noveho primatora a jeho pristup k veci. Chape, ake problemy uzatvorenie nadjazdu na tak dlhu dobu pre ludi sposobi.
Poskodena je ale hlavne cast obcanov spoza zeleznice a pri mnozstve ludi ktori s najvacsou pravdepodobnostou budu na stretnuti pritomni nebudu mat realne sancu sformulovat poziadavky a voci kompetentnym.
A POZOR !! Nie voci vedeniu mesta, resp. samosprave. Nadjazd totiz nie je v majetku mesta – samosprava ma „len“ hajit opravnene zaujmy obcanov. Ak nebudu poziadavky, nebudu sa kompetentni nimi zaoberat.
Zajtrajsie stretnutie – bol som na vela obdobnych stretnutiach – bude hlavne informacneho charakteru.
Problemom u nas dnes vecer je kapacita – tak max 20 ludi si myslim, ze dokaze konstruktivne k veci hovorit a aj sa dohodnut. Preto prosim SMS s menom.
Zajtra na MsU ocakavam stovky ludi, co by bolo dobre. Aby nasledne neboli prekvapeni…
Požiadavky bolo treba formulovať pri zadávaní projektovej dokumentácie, prípadne pred hľadaním investora. Komunikovať bolo treba hlavne s TTSK a to malo robiť minulé vedenie mesta. Treba sa pýtať prečo nekomunikoval verejne pán bývalý primátor, vyhli by sme sa problémom, ktoré nás v najbližšom období čakajú v súvislosti s uzavretím žel. mosta. Podľa mňa je teraz už dosť neskoro prísť na TTST s nejakými požiadavkami. Niečo sa možno ešte dá vyjednať, ale ideme s požiadavkami 5 min. po 12 tej. Bohužiaľ.
Jebat na celý most, peši prejdeme aj cez štreku.
Pán Majko, problémy a obchádzkové trasy ste popísal detailne. na základe vášho konštatovania – Riešenia sú, len bývalá samospráva o nich s občanmi rozprávať záujem nemala – mám dojem že toto lepšie riešenie poznáte. Myslím že SOL je ideálne miesto kde by ste mohli občanov o týchto konkrétnych riešeniach informovať.
aby to zase nedopadlo tak ze to bude riesit iba Majko a ostatni si povedia, ze ved to vyriesi. Potom to vyzera tak, ze to zaujima iba jeho. Potom mozu ludia nadavat ked nevyuziju svoje prava a nepridu aj vo velkom pocte a vzdaju sa moznosti vyjadrit svoj nazor.
este k tomu dodam, ze podla mna tradicne sa vela ludi spolieha na Majka a jeho aktivitu a oni len nadavaju ake je to zle a este ho pri tom ani nepodporia. Je vela oblasti kde mozeme byt radi, ze sa niekto vobec o to zaujima a chce veci posunut dalej. Len bohuzial, chyba potom podpora a masa ludi.
Niekto sa opyta „Naco je to dobre?“ . No minimalne nato, aby ludia trosku zdvihli zadky a aspon sa vyjadrili k tomu, co sa chysta. Kazdy caka, ze tu nieco zanho niekto iny urobi. Ano, p.Majko je tu za „zlobra“, ale kto iny sa ma pytat na problemy, ked ludom je vsetko jedno? Som zvedavy, ked sa to realne zacne.
Zbytočná debata treba nový most. Modlime sa aby výstavba mosta trvala len rok.
Napriek vsetkemu si dovolim povedat, ze tak polovica ludi sa zbada az v momente, kedy raz rano budu zabrany a obchadzka po dialnici. Ked si v kolone odstoja dve hodky a zmeskaju vsetko, co zmeskat necheli, zacnu rozmyslat nad tym, ako dlho to potrva. No to uz bude na pripomienky neskoro – uz zostane len priestor na rozculovanie sa.
Odstávka mostu na minimálne rok? To považujem za neakceptovateľné, to kto je developer? jeden robotník s miešačkou? Pri dnešných technológiách si osobne myslím že by to mala byť maximálne mesačná záležitosť. Kto robil plánovanie prác? Skutočne (rozobratie koľají a trakčného vedenia 2-3 dni, rozbitie starého mostu s odvozom 3-4dni, odkopanie násypu 2-3 dni, uloženie bet. prvkov pre podpery a znovu navezenie nasýpu 4-5 dni, hutnenie 1-2 dni, uloženie bet. konštrukcie nového mostu 2-3dni, navezenie podkladu a hutnenie 2 dni, natiahnutie novej vozovky 2 dni). cca. ani nie mesiac a betónové prvky sa dajú vyrobiť dopredu stačí ich len následne priviezť a uložiť, (a to strabag ktorý tieto veci vyrába máme doslova za rohom). Vážne by som chcel vedieť na čom sa tam bude zhruba rok onanovať.
Pán Majko, teraz už otázka. Oboznámite občanov o vašom riešení alebo nie? Vo svojom príspevku sa vyjadrujete že riešenie existuje.
Myslím tu na SOL.
Pre Miloš Majko 14. marca 2023, 13:18 – ak to vzide ako dohodnuta poziadavka, samozrejme ze ano.
Vy sa to tu hambíte uverejniť ako vaše riešenie, som presvedčený že by to občanov zaujímalo, a môžu prísť na vaše stretnutie už pripravený.
Pre Miloš Majko 14. marca 2023, 13:34 – uz zaklad mate zly. To nie je MOJE stretnutie, ale obcanov, ktori napr. denne vozia deti do skoly alebo skolky. Pracujucich a teda tych, ktori denne potrebuju prejst nadjazdom niekolkokrat.
Nas syn od septembra bude studovat mimo mesto.
Kedze mame demokraciu, kazdy sa musi rozhodnut sam, nic nie je povinne. Ale za pokus to stalo, nie? 😉
Ak som sa vyjadril nesprávne tak sa opravujem – na vami organizované stretnutie – predpokladám že ak je to na vašej adrese tak to pravdepodobne organizujete vy, samozrejme pripúšťam že to môže byť aj niekto iný, komu ste prenajali miestnosť. Ak som sa dopustil nejakej chyby v záklede tak sa vopred ospravedlnujem. Samozrejme uznávam vaše právo neodpovedať ale pri vašom vyzývaní na informácie som myslel že sa to od vás salušným požiadaním dozviem.
Navrhujem,aby mesto postavilo letisko a zakúpilo eroplán a pre p.Majka teplovzdušný balón
Pre Miloš Majko 14. marca 2023, 14:02 – nic sa nedeje, organizujem to ja vo svojich priestoroch.
Ako som povedal, to, na com sa pritomni dohodnu, bude nasledne aj odprezentovane.
Ja sa tiez obavam ze to rok nebude, ale viac a ako tu bolo napisane, ludia sa zobudia az ked sa cez most nebude dat prechadzat. A prinajmensom obyvatelia ulic, ktorych sa to tyka najviac by sa mali zobudit uz teraz. Osobne si myslim, ze sa to dotkne nas vsetkych, aj co tam nebyvame (okrem uderky – 14:28)
Akože, zbytočná debata? Že treba nový most je každému jasné, o tom tu nie je reč. Ale o tom, kade má ísť obchádzka. Ide tu o to, aby sa zbytočne nenadchádzalo, ale aby sa našlo riešenie na skrátenie obchádzky. Myslím, že by sa mali do toho zapojiť hlavne vodiči, ktorí túto trasu často využívajú, aby zbytočne nestrácali čas a peniaze.
Podla mna by malo mesto od investora stavby ziadat, aby namiesto lavky pre pesich zaistil premostenie umoznujuce prechod pre pesich a neprerusenu jazdu pre jednostope vozidla,t.j. bicykle a skutre do urcitej kubatury. Da sa bicykel aj potlacit vedla seba po lavke pre pesich, ale neprerusena jazda je vyssi komfort. Investor si bude tu lavku asi prenajimat, tipujem. Tak ze by namiesto lacnejsej prenajal drahsiu. Bolo by dobre od nich mininalne ziadat odpoved, ci to je technicky zrealizovatelne a kolko naviac by to stalo. Menej by to oddelilo mesto od priemyselnej zony. Ludia by mohli lahsie chodit do prace a aj ludia spoza trate na nakupy.
Premostenie už je hotové v zipke na tento most,.
Zas mám taký pocit, že sa to tu chytilo zo zlého konca, počnúc majkom končiac diskutermi.
V prvom rade, obchádzka je už dávno zavedená pre nákladné vozidlá, autobusy… Tým kto teraz „prepláca“ náklady? Uhádli ste, nikto.
Reálne je obchádzka v trvaní do 10 minút. Áno v špičke odbočenie na výjazde Dolná Streda bude trvať dlhšie. Ale tak bez diaľnice Mača – Gáň – Sereď 20 minút. Stále v pohode.
Keď bol uzavretý most v Hlohovci tak aké boli obchádzky??? Cca 40 minút. A ľudia to prežili.
Aké sú iné „alternatívy“ jedna je prejazd cez Horný Čepeň, ktorý už dnes využívajú niektoré nákladné autá, cesta je ale poddimenzované na takúto premávku. Jej úprava do dvojprudovky by stála viac ako nový most = hlúposť.
Ďalšia alternatíva je vybudovanie urovnove križovanie so železnicou, napríklad niekde pri Dufrexe. Lenže na to, vysporiadanie pozemkov na príjazdovú cestu, projekt a vybudvanie križovania, značne investície zo strany železníc aj do zabezpecovacieho zariadenia a tak podobne. Tieto veci sa nerobia z večera do rána. Opäť náklady pomerne vysoké.
Čo nám teda ostáva? Veľa asi nie však, ale zdá sa, že tu je nejaké zázračné riešenie…
A to že výstavba mostu bude trvať rok. Jasné, že sa to dá postaviť rýchlejšie, lenže je to otázka peňazí a keď takých mostov ako v Seredi je po Slovensku stovky až tisíce, nemôžu predsa minúť tu všetky peniaze, lebo niekto nevydrží 10 minútovú obchadzku (v prípade mimoriadna to dlhšie).
A to ešte neviete že sa bude rekonštruovať diaľničný most na križovatke Trnava s uzáverom pruhov tak že budú prejazdné po jednom kuse v každom smere a pekne v plnej premávke. Neviem či by niektorí jedinci tuná nenavrhol spraviť najprv tunel…
Realita niektorých ľudí obchádza na kilometre…
Konecne niekto kto pouziva rozum. Vdaka.