,,Ide o jeden z najvýznamnejších mostov v danom regióne. Komplexná oprava prišla po štyroch dekádach a vďake nej ďalšie dekády bude most slúžiť motoristom,“ uviedol podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Rastislav Droppa. Od 17. mája budú prebiehať sanačné práce podhľadu nosnej konštrukcie, pilierov a krajných opôr pravého a ľavého mosta. Práce budú aj z hľadiska efektivity a minimálneho zaťaženia dopravy rozdelené do niekoľkých fáz, pričom v každej fáze budú v oboch smeroch diaľnice D1 zachované dva jazdné pruhy.
V prvej fáze budú práce prebiehať v pravom jazdnom páse diaľnice D1, v pripájacom pruhu Trnava – Žilina a odbočovacom pruhu Bratislava – Trnava. Odbočenie z diaľnice R1 na diaľnicu D1 v smere Trnava – Trenčín bude riešené obchádzkovou trasou na križovatku Vlčkovce, ktorá bude jasne vyznačená. Pripojenie z diaľnice D1 na diaľnicu R1 v smere Bratislava – Trnava bude zachované. Práce sa budú realizovať zároveň aj v ľavom jazdnom páse diaľnice D1, v odbočovacom jazdnom pruhu smer Žilina – Nitra. Odbočenie z diaľnice D1 na R1 smer Žilina – Nitra bude riešené obchádzkovou trasou. Všetka doprava bude presmerovaná na križovatku Modranka s vyznačením obchádzkovej trasy. Pripojenie z diaľnice R1 smer Nitra – Bratislava bude zachované.
V druhej fáze budú práce prebiehať v pravom jazdnom páse diaľnice D1, v rýchlom a v pravom pruhu a súčasne aj v ľavom jazdnom páse diaľnice D1, v rýchlom pruhu. V oboch jazdných pásoch budú vetvy a obchádzkové trasy v rovnakom režime ako v prvej fáze.
V tretej fáze budú práce prebiehať iba v ľavom jazdnom páse diaľnice D1 v dvoch stredných pruhoch. Odbočenie z diaľnice D1 na R1 smer Žilina – Nitra bude riešené obchádzkovou trasou. Všetka doprava bude presmerovaná na križovatku Modranka s vyznačením obchádzkovej trasy. Pravý jazdný pás diaľnice D1 bude bez obmedzenia.
V rámci komplexnej opravy v roku 2024 sa demontovali zvodidlá a zábradlia, odstránila vozovka, rímsy, vyrovnávací betón spolu s izoláciou a mostné závery. Na očistenú nosnú konštrukciu sa zrealizoval nový vyrovnávací betón, položila izolácia, mostné závery, odvodňovače, nový asfaltový koberec, nové rímsy, nové zvodidlá a mostné zábradlie.