back to top

ISSN 1337-8481

Archívy SeredOnLine

spot_img
spot_img

Použitie kriedy na chodníku nie je ani priestupkom

- Inzercia -spot_img
-spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -

Preto sa pýtam, na akom právnom základe MP (platí obecne) vôbec kontroluje totožnosť tých, ktorí na chodník kriedou napíšu odkaz politikovi platenému z daní občanov?

Na akom právnom základe koná verejný činiteľ pri prikazovaní autorovi textu, aby tento z chodníka (verejného priestranstva) zmyl?

A to už nehovorím o pracovníkovi SBS, či akomkoľvek inom civilovi.

V demokracii je sloboda zhromažďovania, sloboda slova, vierovyznania či politického presvedčenia garantovaná nielen národnou legislatívou, ale aj medzinárodnými dohodami, ktorými je aj Slovensko viazané.

V prípade, že MP zasahuje pri študentoch resp. všeobecne pri písaní odkazom politikom (pozor, nehovoríme o bežných fyzických osobách) na chodník, musí obdobne postupovať  pri každom písaní na chodník. Aj pred VŠ kde je štandardom podpisovanie sa absolventov, aj v materských školách kde deti na chodník kreslia bežne a aj na sídliskách, kde je obdobne písanie kriedou na chodník bežné.

Absurdné? Proti deťom v MŠ nie, no proti študentom strednej školy áno? Pri obrázkoch a postavičkách nie, no pri texte áno? Alebo už proti všetkým?

- Článok pokračuje pod reklamou -

Ako ďalej? Bude problémom už aj vlastnenie kriedy, alebo dokonca policajti budú legitimovať a vypočúvať každého, kto bude kriedu kupovať?

V každom prípade políciou „obťažovaní“ ľudia by sa mali brániť právnou cestou. 

Pozor, totalita prichádza pomaly, no odstraňuje sa ťažko!

Akékoľvek tolerovanie osobných iniciatív policajtov a vlastne každého, kto má tendenciu vystupovať proti občanom represívne len preto, že sa to niekomu nepáči, je až priveľmi citlivým problémom pre budúcnosť demokracie v krajine.

Ak si to neuvedomíme dostatočne včas a nezakročíme je možné, že konať bude neskoro.

Poznámka na záver:

Hovoríme o kriede na verejnom priestranstve – chodníku, ceste a voči politikom. Nie o použití farby spreja, alebo iných bežným dažďom nezmazateľných metód aplikácie nápisov. A nie na fasádach domov, autách, bránach, či súkromnom majetku.

- Inzercia -spot_img
spot_imgspot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Ďalšie články

  1. Demokracia bola ohrozená, keď najväčší demokrat vypínal weby a ľudí s iným názorom nazýval opicami a posielal na nich políciu, ako teraz demokrati v Česku. . A v žiadnom prípade nejde o to či píšu kriedou, vodovými farbami, alebo ide o status na sociálnej sieti, aj keď neskôr zmazaný. Vždy ide o vyjadrenú myšlienku a jej obsah. Položme si otázku: Ak niekto na verejný priestor načmára niečo čo považuje za vyjadrenie svojho názoru ktorý ja nezdieľam, mám právo to odstrániť? Či sa zachovám rovnako a vedľa načmáram ja svoj a vedľa zas niekto ďalší atď.??? Všetci vieme písať, tak popíšme všetko okolo 🙂 Akou „náhodou“ sa v čase písania odkazu na mieste objavila Darina Luščíková z PS so slovami: Mladý muž si môže písať čo chce? To ozaj ?

    8
  2. Laci 15. novembra 2025, 20:33 – tak mu v tom teda zabrante, zajtra zabrani dalsi inemu a pozajtra bude zabranene napisat nazor Vam.

    A to nie je fikcia, ale model potvrdeny dejinami.

    Este drobnost – horsi pripad je, ked nad ramec zakona kona policajt, teda verejny cinitel. Ten voci obcanovi kona z pozicie autority.

    5
  3. Pán Majko, nikomu nebránim v prezentácii jeho názoru. Písal som o odstránení nápisu s ktorým nesúhlasím, napísať si ho kľudne môže. Lebo ak má niekto právo verejný priestor znečistiť, niekto má právo znečistenie odstrániť a niekto to má dokonca ako povinnosť.. Chlapec sa mohol viac zviditeľniť v položení otázky priamo v diskusii. Aj skupina cca 30 študentov, ktorí odišli pred prednáškou s ukrajinskou vlajkou. Sám by som sa politikov spýtal na x vecí, ale keď sa diskusie nezúčastním, stratím možnosť. Až keď bude dotyčný moje argumenty ignorovať, budem voliť formu protestu. To je výchova k demokracii? Nahovárať neskúsené deti, nech svojho oponenta ignorujú a radšej píšu hneď odkazy? PS to nedomyslelo celé a zlyhalo načasovanie.

    9
  4. Je špinavosť huckať študentov,proti vláde a na ich chrbtov ,sa konečne dostať k vládnej moci,to bola dopredu pripravená provokácia,nešlo o žiaden spontánny prejav,provokácia s ukrajinskom vlajkou..

    7
  5. Laci napísal „Písal som o odstránení nápisu s ktorým nesúhlasím, napísať si ho kľudne môže.“

    Článok je podľa mňa hlavne o tom, že študenta kvôli tým nápisom vypočúvala polícia. Čiže áno môže si ho kľudne napísať, ale nebude to beztrestne.

    Laci napísal „Aj skupina cca 30 študentov, ktorí odišli pred prednáškou s ukrajinskou vlajkou.“

    Neodišli pred prednáškou, ale počas nej keď premiér povedal „choďte, postavte sa a choďte“.

    Laci napísal „Nahovárať neskúsené deti, nech svojho oponenta ignorujú a radšej píšu hneď odkazy? PS to nedomyslelo celé a zlyhalo načasovanie.“

    Toto je odkiaľ informácia?

    2
  6. Takže teraz môžeme kriedou čmárať po chodníku aj hákové kríže ? Pochopil som to správne ? No čo,šak je to len vyjadrenie názoru…

  7. Anonym 16. novembra 2025, 11:48
    Takže teraz môžeme kriedou čmárať po chodníku aj hákové kríže ? Pochopil som to správne ? No čo,šak je to len vyjadrenie názoru…

    § 422

    (1) Kto verejne, najmä používaním zástav, odznakov, rovnošiat alebo hesiel, prejavuje sympatie k skupine alebo hnutiam, ktoré násilím, hrozbou násilia alebo hrozbou inej ťažkej ujmy smerujú k potláčaniu základných práv a slobôd osôb, potrestá sa odňatím slobody na šesť mesiacov až tri roky.

    1
  8. Jednobunkovce sa snažia obhajovať neobhajitlne co uz zacina byt grotestne.

    Upozorňujú nas a zdvihaju varovný prst všetky európske organizácie ale mame jasnú odpoveď, môže za to Simeckova manka.

    5
  9. To ako ze je nazor? ako ti chuti putinov kokot? byt jeho otcom papulu ma rozbitu a je jedno ci by to pisol o matovicovi ,alebo ficovi, skuste to spravit vo svajciarsku ,alebo na oxforde ihned ste zo skoly vyluceny.v tejto zaostalej hulvatskej diere ste este hrdinom. Nuz, stale cuvame vo vsetkom.

    5
  10. baros 16. novembra 2025, 13:58
    …ihned ste zo skoly vyluceny…

    Máš k tomu aj nejaký zdroj, alebo si si to iba domyslel?

    1
  11. Ten chlapec z Popradu, odhliadnuc na to, že sa mohol aj slušnejšie vyjadriť , však použitím tej kriedy prišiel na geniálnu myšlienku. Všetci musíme uznať, že o tom diskutuje celé Slovensko a po celom Slovensku to medzi mládežou funguje ďalej. To bol účel a vidíte, že sa mu to na 100% podarilo! Mladý Kaliňák aj s Pampúšikom môžu len nemo závidieť a to ten Muro nemá ani také mediálne možnosti ako táto Ficova mládež.

    5
  12. V týchto dňoch idú smerácki influenceri na sociálnych sieťach a platení trollovia na plné obrátky na 4 zmeny aby obrátili verejnú mienku vo Ficov prospech.

    3
  13. Anonym píšeš – ten Muro nemá ani také mediálne možnosti ako táto Ficova mládež. Tento muro, ak teda máš na mysli toho čo to písal dostal za to na čo ho buď niekto nahovoril alebo to tam napísal z pi oviny maximálnu možnú pozornosť médií.
    K tomu písaniu, myslíte že vyjadrenie názoru je veta – ako chutí…
    Ak vyjadrím názor tak očakávam argumentáciu aspoň ja si to tak predstavujem.

  14. Bezzaujatosti 17. novembra 2025, 11:24…ak ste bez zaujatosti tak vadilo vam keď smeracki fanúšikovia(vo vyššom a „vyzrelejsom“ veku) vykrikovali ze Čaputova je americká kxxva a samotní smeraci ich v tom podporovali a rehlili sa? Alebo keď sa podobne vyjadruje premiér-od špiny Dzurindu s Mečiarom, cez potkanov, facky mokrou rukou atd…toto je aká argumentácia?
    Naozaj očakávame od tých študentov ze budú teenegerskom veku vyzrejsi ako ich starší spoluobčania či politici? Alebo vadi len keď sa takto vyjadrujú oni?

    2
  15. Môžeme skonštatovať, že ako za starých komunistov, tak aj za mladších komunistov ich koniec odštartoval na školách. Nech žije krieda, nech žije zmena…

    Iba dodám, že komunisti vedeli výnimočne dobre kradnúť. Vždy a za hociakých okolností vedeli dobre kradnúť a vedeli to aj veľmi dobre vysvetliť a podať.

    1
  16. Posolstvo 17.novembra bolo poslapane všetkými politickými stranami,nielen na Slovensku, ale aj v Českej republike, disidenti a komunisti sa dohodli a ojebali celý národ,privatizácia pomohla rozkradnúť všetko hodnotné, čo tu bolo,vznikli nový milionári,ktorí svoj majetok nezabudli svojou prácou,či vedomosťami,ale tým,že mali správne politické tričko,dnes keď sa spýtate mladých ľudí, čo ich tu veľmi trápi,tak je to nedostupnosť cenovádostupnosť bývania(mať byť na 30 ročnú hypotéku, podľa mňa,nie je cenovo dostupné bývanie),na to sa politici po r.1989 riadne vyprdli.
    Jedno z hesiel bolo,sľúbili sme lásku,porozumenie,slušnosť a dnes,politici bezchrbtovej kosti,neváhajú zneužívať naivitu mladých ľudi(niektorí simyslia,že nie sú naivní,ale realita,keď im skončia študentské obdobia,im to ukáže,že svet nie je čiernobiely,že nie je rozdelený na dve strany,na jednej Fico,na druhej jeho oponenti), nw to,aby sa dostali k moci.Ked budete stáť na námestiach a budete moknúť,tak začnite kričať hesla.. poďte medzi nás..poďte s nami spolu moknúť..

    4
  17. Anonym 17. novembra 2025, 12:56

    Po komunistoch nastúpili komunisti, napr. Ján Č., a iný, tváriaci sa za demokratov, že sa nechal národ odrbať, čo už. Sa pozri na poslancov NR SR za HZDS a nástupnícku stranu SMER, už treba pozerať aj rodičov poslancov, keďže sa menia u komunistov generácie. Za to si však môže národ sám, že uverí a uveril. Kto z nich neboli komunisti? Prosím aj meno pošli, kto z nich nebol komunista, ďakujem.

    Anonym 17. novembra 2025, 12:12

    Ja som si zobral 30 ročnú hypotéku 80 000 pred 12-timi rokmi, za to som postavil dom. Dnes má dom hodnotu 250 000. Hypotéku som práve ukončil, mesačná splátka bola aj tak smiešna a mal som našetrené a nevedel to inak použiť. O čom teda točíš ???

    1
  18. Pred 12 rokmi,o čom točíš ty?
    Písal som o realite pred par rokmi a teraz,nie pred dinosaurami.
    Porovnávať neporovnateľné.

  19. Po komunistoch nastúpili prezlečení komunisti (ficko) a rozkradli celé Slovensko. A veľa slovákov ho má za boha. Hnus.🤮

    2
  20. Ratafak plachta 17. novembra 2025, 11:42 – Za 1. Mne tak veľmi ani nevadí čo tam ten truhlík popísal, mne skôr vadí čo z toho robia médiá a ľudia.Za 2. Položil si mi otázky a odpovedám nie nie som za to a neschvaľujem aby sa takéto vyjadrenia používali.

    1
  21. anonym 13:22, presne tých 12 rokov aj niečo je tu tvoj milovaný ficko, tak máš čo si volíš stále dookola, tak ti treba

    1
  22. Bezzaujatosti 17. novembra 2025, 13:35…súhlasím s tebou, ale pokiaľ sa budú vulgárne a štvavo vyjadrovať politici, premiér, starší občania, tak to u mladých asi nemožeme očakávať inák..

    1
  23. Ozaj , tí, čo ste poslali peniaze na zbrane na Ukrajinu na predlžovanie vopred prehratej vojny, už ste čítali, ako vyšetrujú korupciu s tým spojenú? Už ste videli fotky pozlátených hajzlov, ktoré si postavili z vašich príspevkov? Čítali ste, ako Zelenskyj maril toto vyšetrovanie? Hnevá vás to?
    Pre kontext, niesom ficovolič, rusofil, ukrajinofób, nesplňam ani nič z tých vašich obmedzených škatulkovaní.

    3
  24. Pane Bože ďakujem ti za celodenný dážď ! Za to že si tým zmaril zdebilizovaným progresívcom čmáranie po chodníkoch. Amen.

    4
  25. Otvor oči 17. novembra 2025, 16:23
    Ozaj , tí, čo ste poslali peniaze na zbrane na Ukrajinu…

    Myslím, že odpoveď ťa nezaujíma a píšeš to len ako propagandu do úplne nesúvisiacej témy, ale aj tak odpoviem.
    Ja posielam a aj dnes pošlem pretože je deň boja za slobodu a neviem prečo by mi malo vadiť, že sa odhaľuje korupcia, dokonca na najvyšších miestach. Skorej mi vadí, že ešte nikto takto nezaklopal u našich politikov.

    2
  26. A dnes som sa dočítal, že ktosi zničil kriedový nápis. Netušil som, že kriedový nápis sa dá zničiť.

  27. Anonym 17. novembra 2025, 19:41
    Omega tabletečky na noc si si už dal ?

    Tu už vôbec netuším, čo sa preháňa v tvojej hlave, ale predvčerom som si dal večer magnézium. Ďakujem za opýtanie.

  28. Omega tak to je super ! Aj ja si dávam magnézium v šumivých tabletkách. Prepáč len ma zarazilo že je niekto ochotný posielať peniaze kamsi do neznáma. To ako keby si ich vyhadzoval… nemôžeš ich dať mne ? Napíšem sem verejne ďakovný list !

  29. Anonym 16. novembra 2025, 9:15
    Je špinavosť aj zvážanie dôchodcov na mítingy smeru? Je špinavosť priviesť na debatu s premiérom aj členov smeru, ktorí sa vydávajú za študentov?

    1
  30. A máme po kriedovej revolucii,vdaka nebesá,ani ten hore sa nemohol pozerat na tých idiotov,tak ich dobre osprchoval.

    5
  31. Pre Omega:

    Neuraz sa prosím, je mi uprimne jedno, čo si ty „myslíš „.
    Ku zbytku tvojej reakcie sa nebudem vyjadrovať, bola by to absolútna strata času.
    Majte všetci pekný deň.

  32. Otvor oči 18. novembra 2025, 9:55
    Pre Omega:

    Neuraz sa prosím, je mi uprimne jedno, čo si ty „myslíš „….

    Ale veď to som presne napísal. Tie otázky si dal, iba ako propagandu a odpovede ťa nezaujímajú.

PRIDAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!

Potvrdzujem, že som sa oboznámil a pochopil pravidlám diskusie.

Zadajte svoje meno tu

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img

Najčítanejšie

- Inzercia -spot_img

Aktuality

- Inzercia -spot_img

Sponzorované