NDS |MM| V rámci výstavby križovatky D1/D4 už diaľničiari odovzdali do užívania niekoľko dôležitých križovatkových vetiev. Ich význam potvrdzujú aj dáta. Jednou z najvýznamnejších prepojení je vetva Trnava – Jarovce. Spustenie tejto vetvy spred mesiaca umožnilo odkloniť tranzitnú nákladnú dopravu z mimoriadne frekventovaného Prístavného mosta v smere na Česko, Rakúsko a Maďarsko. Obchvat vďaka tomu odbremeňuje Bratislavu o takmer 2100 tranzitujúcich kamiónov denne v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
Motoristi využívajú vetvu D1/D4 z Trnavy na Jarovce od konca júna. Tranzit od Trnavy teda už vyše mesiaca prúdi cez obchvat Bratislavy. Prvé dáta ukazujú, že v tomto smere poklesol tranzit cez Bratislavu o 65 % v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2024. Za mesiac prešlo na obchvat vďaka novému napojeniu skoro 33-tisíc kamiónov.
V opačnom smere (z Bratislavy na Žilinu) sa tranzitná doprava z Prístavného mosta odklonila na začiatku marca. Už prvé čísla ukazovali významný odliv tranzitnej dopravy z centra mesta. Za päť mesiacov obchvat pohltil v tomto smere bezmála 138-tisíc nákladných áut, ktoré by inak prechádzali mestom.
„Postupné otváranie jednotlivých vetiev podľa postupu prác prinieslo veľmi pozitívne výsledky najmä z pohľadu tranzitu. Vylepšená infraštruktúra znamená efektívnejšiu dopravu pre kamionistov, ale aj čistejší vzduch a menej hluku pre Bratislavčanov,“ povedal člen predstavenstva a investičný riaditeľ NDS Július Mihálik.
Jednoduchšie napojenie sa na obchvat Bratislavy má aj širší regionálny význam. Odbremeňuje aj starú Seneckú cestu, kde v súčasnosti evidujú diaľničiari až o tretinu menej nákladných vozidiel než pred rokom.
Modernizácia D1 pred Bratislavou a križovatka D1/D4 predstavujú najvýznamnejšiu investíciu do cestnej infraštruktúry na západnom Slovensku. Po dokončení prác vznikne na úseku plnohodnotná diaľnica, ktorú západoslovenský región nevyhnutne potrebuje.