PEZINOK – Počas opráv boli k dnešnému dňu úspešne zrealizované viaceré kľúčové zásahy. Vymenilo sa 360 kusov poškodených betónových podvalov pred a za výhybkou č. 14. Zároveň bola vložená nová výhybka č. 14, keďže pôvodná bola poškodená a bolo potrebné ju nahradiť, nakoľko nevyhovovala jazde vlakov stanovenou traťovou rýchlosťou 160 km/h. Taktiež bolo potrebné pristúpiť k výmene 600 metrov koľajníc.
Zamestnanci vykonali už aj potrebné úkony súvisiace so zabezpečovacími zariadeniami, ako je demontáž poškodených častí zabezpečovacích zariadení, ich oprava a nahradenie novými prvkami. V rámci ďalších nevyhnutných úprav bolo doplnené a upravené štrkové lôžko, bola vykonaná výšková a smerová úprava koľaje a výhybky č. 14, a taktiež výmena koľajníc, jazyka a opornice vo výhybke č. 12.
Opravné práce na železničnej infraštruktúre v železničnej stanici Pezinok boli včera (20.11.) okolo 19. hodiny úspešne ukončené a doprava je v celom úseku Bratislava – Trnava obnovená obojsmerne. Po ukončení týchto prác prešiel úsekom prvý vlak rýchlosťou 10 km/h a následne je v danom úseku počas nevyhnutnej konsolidačnej doby, v súlade s príslušnými prevádzkovými predpismi pre správu železničnej infraštruktúry, dočasne zavedené rýchlostné obmedzenie na 50 km/h. Po uplynutí stanovenej šesťdňovej lehoty potrebnej na stabilizáciu železničného zvršku bude v úseku obnovená plná traťová rýchlosť 160 km/h.
„Ďakujem všetkým, ktorí sa podieľali na odstránení následkov mimoriadnosti, a to takmer za milión eur. Viem, že vaše nasadenie bolo enormné, na hrane ľudských možností, tak ako aj kolegov pod Soroškou. Vaša profesionalita bola kľúčová pre navrátenie úseku trate Pezinok – Svätý Jur do požadovaného stavu,“ doplnil generálny riaditeľ ŽSR Ivan Bednárik.
Železnice Slovenskej republiky sa snažili opravné práce vykonať v čo najkratšom čase, o čom svedčí aj fakt, že veľmi rýchlo po nehode sa podarilo obnoviť dopravu obojsmerne po 1. traťovej koľaji. Čiastočne obnoviť dopravu bez nutnosti odriekania vlakov sa podarilo už v stredu 12. novembra 2025.








