Ing. Zuzana Slahučková, referent komunikácie MsÚ Sereď | Mestské zastupiteľstvo v Seredi dnes schválilo zavedenie novej sociálnej služby – odľahčovacej služby, ktorá je určená pre ľudí dlhodobo sa starajúcich o svojich blízkych v domácom prostredí. Cieľom tejto služby je poskytnúť neformálnym opatrovateľom čas na potrebný oddych, zabezpečenie osobných záležitostí či regeneráciu, bez toho, aby bola narušená starostlivosť o ich odkázaného príbuzného.
„Odľahčovacia služba sa bude poskytovať priamo v domácnostiach klientov, prostredníctvom kvalifikovaných pracovníkov, s ktorými máme dlhoročné skúsenosti v rámci opatrovateľskej služby. Zavedenie tejto služby reaguje na požiadavky občanov,“ objasnila Silvia Adamčíková, vedúca Oddelenia sociálneho, bytového a rodiny.
Vedenie mesta sa aj takýmto spôsobom snaží podporiť ľudí, ktorí sa rozhodli starať o svojich rodičov, partnerov alebo deti s ťažkým zdravotným postihnutím doma. Služba sa poskytuje v zmysle § 54 zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách. Opatrovateľ musí byť osobou, ktorá opatruje príbuzného na základe posudku vydaného úradom práce, sociálnych vecí a rodiny na účely kompenzácie sociálnych dôsledkov zdravotného postihnutia.
Úhrada za službu bola stanovená na dve eurá za hodinu, čo je rovnaká suma ako pri opatrovateľskej službe. „Vzhľadom na to, že v úvode nepredpokladáme veľký počet žiadateľov, mesto bude odľahčovaciu službu financovať z rozpočtových prostriedkov vyčlenených na opatrovateľskú službu,“ doplnila Adamčíková.
Mesto Sereď tak v súčasnosti poskytuje tri druhy sociálnych služieb:
– krízovú intervenciu v nocľahárni,
– opatrovateľskú službu,
– a po novom aj odľahčovaciu službu.
Informácie o podmienkach a spôsobe podania žiadosti budú zverejnené v najbližších dňoch na oficiálnom webe mesta a dostupné aj na Oddelení sociálnom, bytovom a rodiny Mestského úradu v Seredi.