Krajská organizácia cestovného ruchu Trnavský kraj |MM| Hodnotný produkt, ktorého cieľom je prezentácia destinácie Trnavský kraj zážitkov na domácom aj zahraničných trhoch. To je magazín Trnavel, ktorý vydala Krajská organizácia cestovného ruchu (KOCR) Trnavský kraj.
„Prostredníctvom reportáží, cestovateľských tipov, ale aj rozhovorov či autorskej poviedky predstavujeme čitateľom zo Slovenska aj zo zahraničia rozmanitý Trnavský kraj. Chceli sme to spraviť nenásilnou formou a osloviť čitateľov, ktorí preferujú kvalitný obsah. Preto tento magazín nie je klasickou destinačnou brožúrou. Je to spoločné dielo mojich kolegov a šikovných ľudí z celého Trnavského kraja,“ uviedla Agáta Mikulová, výkonná riaditeľka KOCR Trnavský kraj. Dodala, že magazín vychádza aj vďaka podpore Trnavského samosprávneho kraja a sú v ňom zastúpené atraktivity z územia oblastných organizácií cestovného ruchu, ktoré sú členmi KOCR Trnavský kraj.
Trnavel má 120 strán, je dvojjazyčný, bude vychádzať raz ročne. Celková koncepcia magazínu kladie dôraz na vizuálnu čistotu a dôslednú prácu s písmom i obrazom pre čo najlepšie zážitky pri čítaní. Za grafickým dizajnom stojí skúsený art director Eduardo Barrera z Mexika, ktorý je tiež autorom názvu. Ide o slovnú hračku spájajúcu výrazy Trnava a travel, ktorej cieľom je zaujať aj zahraničného čitateľa.
O každý grafický detail sa postarala grafická dizajnérka Veronika Barrera, ktorá stojí za vizuálnou komunikáciou Trnavského kraja zážitkov. Autorom titulnej fotografie je oceňovaný slovenský fotograf Robert Tappert, laureát ocenení Paris Photo Prize, Slovak Press Photo i Czech Press Photo.
Slávnostné predstavenie magazínu Trnavel sa uskutočnilo v pondelok 23. júna na Nádvorí v Trnave. Herci Silvia Soldanová a Braňo Mosný ho pokrstili lupeňmi ruží. Práve oni poskytli do magazínu rozsiahly rozhovor doplnený fotografiami Roberta Tapperta z inscenácie Zmeškané rozhovory župného Divadla Jána Palárika v Trnave. Ruže sú odkazom na Medolandiu a rozárium v Dolnej Krupej, ktorým je venovaná jedna z reportáží. Počas predstavenia magazínu prečítala dramaturgička Katarína Jánošová časť svojej autorskej poviedky z prostredia Holíčskeho zámku.
„Naším cieľom bolo pripraviť časopis, ktorý si s chuťou prečítate a nie iba prelistujete a odložíte. Práve pocit, že čitateľ drží v rukách niečo hodnotné, by v ňom mal vyvolať záujem o našu destináciu. Chceme ho inšpirovať, aby si našiel čas čítať i spoznávať Trnavský kraj zážitkov,“ priblížila Katarína Rohaľová z KOCR Trnavský kraj.
Trnavel vychádza v náklade 2 000 kusov, ale vďaka svojmu nadčasovému obsahu je pripravený na dotlač. Distribuovaný bude zdarma prostredníctvom turistických informačných centier, ale čitatelia sa k nemu dostanú aj v hoteloch a kaviarňach v Trnavskom kraji i za jeho hranicami. Zároveň bude slúžiť ako darček pre zástupcov cestovných kancelárií, zahraničné delegácie a ďalších partnerov. Využitý bude aj na výstavách a veľtrhoch cestovného ruchu.
***
Krajská organizácia cestovného ruchu Trnavský kraj systematicky vytvára podmienky na rozvoj cestovného ruchu s podporou Trnavského samosprávneho kraja a svojich členských oblastných organizácií cestovného ruchu: Trnava Tourism, Rezort Piešťany, Žitný ostrov – Csallóköz, Matúšova zem – Mátyusföld a Región Záhorie. KOCR Trnavský kraj je zároveň marketingovou centrálou a zastrešuje propagáciu pre svojich členov doma a v zahraničí. Organizuje podujatia, vytvára a predáva zážitkové produkty cestovného ruchu, ktoré dotvárajú ponuku výletnej destinácie Trnavský kraj zážitkov.
Autor tlačovej správy: Martin Palkovič