NDS |MM| Rezort dopravy pokračuje v odbremeňovaní Bratislavy od tranzitnej dopravy. Do užívania sme odovzdali ďalšiu vetvu na križovatke D1/D4. Prostredníctvom nového dopravného riešenia sa motoristi dokážu napojiť z D1 v smere od Zlatých Pieskov priamo na obchvat D4.
Diaľničiari odovzdali motoristom do užívania ďalšiu časť križovatky D1/D4. Nová vetva Bratislava – Jarovce zjednoduší život predovšetkým obyvateľom východnej časti hlavného mesta, ktorí sa budú môcť omnoho komfortnejšie napojiť na obchvat Bratislavy.
Aktuálne, pri ceste zo severovýchodnej časti Bratislavy v smere na západ mesta, Rakúsko či Maďarsko, prechádzali vodiči najčastejšie centrom mesta. Podľa analytických odhadov nová vetva zvýši komfort niekoľkým stovkám motoristov denne, ktorí dochádzajú do zamestnania z východného konca Bratislavy do západnej časti mesta.
„Rovnako sa vďaka novej vetve zjednoduší aj napojenie zo severovýchodnej časti Bratislavy cez D1 na D4 v smere na Dunajskú Stredu a ďalej na juh Slovenska po rýchlostnej ceste R7. Nová vetva zároveň napomôže aj cestujúcim z bratislavského letiska v smere na západ mesta, ktorí doteraz využívali cestu cez mesto,“ podotkol Jozef Ráž, minister dopravy.
Nové dopravné riešenie nadväzuje na doterajšie investície do odklonu dopravy z hlavného mesta. Len pred pár mesiacmi boli odovzdané do užívania nové vetvy križovatky z D1 v smere na Raču či z D4 na D1 v smere na Trnavu. Práve tento krok umožnil v marci tohto roka odkloniť nákladnú tranzitnú dopravu z bratislavského Prístavného mosta. Nové dopravné riešenie odbremenilo intravilán mesta o stovky kamiónov denne.
„Pracujeme aj na vetve z Trnavy na Jarovce. Vetva umožní odkloniť nákladnú tranzitnú dopravu cez mesto aj v opačnom smere, čo v praxi znamená odklon ďalších stoviek nákladných vozidiel z Bratislavy,“ doplnil Filip Macháček, generálny riaditeľ NDS.
Modernizácia D1 pred Bratislavou a križovatka D1/D4 predstavujú najvýznamnejšiu dopravnú investíciu na západnom Slovensku. Vo finále vznikne na úseku vysokokapacitná diaľnica, ktorú západoslovenský región nevyhnutne potrebuje.
Križovatka je zároveň kľúčovým krokom pre odbremenenie hlavného mesta od tranzitnej dopravy. Podľa predpokladov NDS sa bratislavská D1 po kompletnom otvorení križovatky odľahčí o niekoľko tisíc vozidiel denne.