ISSN 1337-8481

piatok, 26. apríla, 2024

HLASUJTE: Plánujete si v priebehu 2 rokov kúpiť elektromobil?

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Európska Únia sa snaží znížiť emisie vypúšťané do ovzdušia a preferuje využívanie elektromobilov. Plánujete si v priebehu 2 rokov kúpiť elektromobil?

Ak máte iný názor na zavádzanie elektromobilov, prípadne na spôsoby opatrení zavádzaných EU v súvislosti s elimináciou znečisťovania životného prostredia, napíšte svoje názory do diskusie. Ďakujeme.

[democracy id=“16″]


 

 

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Choďte do riti s tými spotrebičmi na kolesách. Normálny bežný človek, ktorý má iba jedno auto v rodine a skutočne ho aj potrebuje môže z vysoka je*ať celý elektromobil.
    Pomerne veľká populácia obyvateľov žije v mestách, kde je človek rád, že vôbec po práci zaparkuje, nieto ešte kde si bude auto nabíjať.
    Priemerný dojazd elektropi*oviny je 300 km a ak nemáte možnosť dobíjať doma celú noc zo zásuvky alebo v blízkosti z rývhlonabíjačky, tak je vám celé auto na…
    A teraz druhá otázka. Cena! Ak skutočne uvažujete o takom aute do rodiny, bavíme sa o min. 60 000,- A kto si to môže dovoliť?
    A teraz ekologicky aspekt.. Slovensko je jednou z mála krajín, ktorá skutočne vyrába prevažne ekologickú energiu (ak rátame atóm), navyše pomerne lacno a napriek tomu doplácame aj kvôli takýmto ekopi*novinám za ceny elektriny. Väčšia časť Európy je závislá na uhlí a plyne. Čo je eko na aute, ktoré defacto spaľuje uhlie? A preto sa chudoba skladá na druhé, či tretie auto boháčom do rodiny? A na toto poukazovala aj Deutsche Bank.
    Ak niekto múdry z EÚ skutočne zakáže spaľovacie motory, vrátime sa do 12. storočia a časov feudalizmu, kde si dopravu budr môcť dovoliť len vyvolená šľachta, čo zbohatla na ohnutých chrbtoch chudoby.

  2. Preferovanie elektromobilov deformuje voľný trh. O tom kto si čo kúpi majú rozhodovať spotrebitelia a nie, aby nám to EU vnucovala. Každý sa rozhodne sám čo chce a podľa toho sa aj zariadi. Zatiaľ nevidím žiadny dôvod na kúpu elektromobilu. Je to predražené, sieť nabíjacích staníc nedostatočná, dojazd slabý. A jediný argument, že je to ekologické, je jedno veľké klamstvo.

  3. Realita čistý súhlas 👍 A inak o to im ide – znížiť počet áut na cestách. A to týmto docielia, lebo jazdiť budú ozaj len bohatý 🤷

  4. Malo by tam být ešte „odmietam túto technológiu vzhľadom na problematickú likvidáciu batérií, vysokú hořlavost, výbušnosť, problematické hasenie požiaru, čo v dlhej kolóne s vybitou batériou, a taktiež poškodzovanie prírody v súvislosti s tažbou surovín, z ktorých sa batérie vyrábajú a využívanie deti a lacnej pracovnej sily v krajinách tretieho sveta…“

  5. Aj pred 100 rokmi sa ludia smiali z konskych chrbtov na autach. Ze je to blbost a neuchyti sa to. A ahaho dnes kde sme. Takze je uplne jedno co si o tom tunajsi ,,odbornici“ na ekologiu,energeticku siet,technologiu vo vozidlach a vsetko mozne podobne dalsie myslia. Jednoducho sa to vsetko vyvija bez ohladu na to co si o tom laicka verejnost mysli. Jednoducho to pride a basta. Tak ako pride aj vyroba elektriny z prirodnych obnovitelnych zdrojov. Kedze za 50 rokov sa minie ropa ine vychodisko nieje. A ten komu je to teraz vsetko jedno pretoze uz vtedy bude davno po smrti a nemusi ho to trapit…nech nema deti radsej

  6. Spaľovacie motory končia od roku 2035 a po novom sa už v EÚ nebudú môcť registrovať autá s naftovým a benzínovým motorom.

    Ja som za elektromobily. Len treba vyriešiť vyrobu elektriky a to nie cez spalovne a uholne elektrarne ci ine kde sa vypustaju emisie. Taktiez je treba vyriesit sposob nabijania. Dneska sú stojany. Tak ako mate nabijacku na telefon, tak mate na auto. Musite nabijat a cakat. Onedlho niekto pride s napadom ako zkompresorovat baterie v podlahe elektromobilu do jednej jednotky, ktoru bude mozne vymenit. Pridete k vymienacovemu stojanu. Vlozite svoju prazdnu bateriu z vasho auta, stojan vam vyda nabitú bateriu, ktoru vlozite do svojho auta a idete bez cakania, ukon zabere 2 minuty. V podstate teoria je , uz chyba len prevedenie. Je to otazkou casu.

  7. Lukas, čo tak sa zamyslieť nad tým, že vzácne kovy, nevyhnute potrebné na výrobu komponentov do elektromobilov sa míňajú rýchlejšie ako tá ropa. Nehovoriac o ekologických problémoch pri ich ťažbe, spracovaní a doprave..
    A čo tak všetku tú vyplytvanú energiu, čas a peniaze venovať problematike ako ekonomicky a ekologicky získať vodík z vody a atmosféry, ktorého je tu pokkt a pri použití palivových článkov sa opäť vráti do atmosféry ako vodná para??
    A nemusíš riešiť „obnoviteľné zdroje“ elektrickej energie a fakt, že nič také v skutočnosti neexistuje. Rovnako ako fakt, že ani celá planéta už teraz nestačí na výrobu dostatku energie na vlastnú prevádzku, nieto ešte v prípade, že odstavíš spaľovacie motory a nahradíš ich spotrebičmi na kolesách!
    A chcem vidieť formu zásobovania podnikov a obchodov, keď vylúčiš akýkoľvek spaľovací motor. Potom môžu retardovanú Grétku poslať s kosou na 100 hektárové pole, nech si ho pokosí!

  8. Otazka by mala zniet,aj keby tu mal kazdy elektroauto,stihali by elektrarne dobijat elektromobily a zaroven,tovarne,domacnosti,nemocnice atd? odpoved je ,ze samozrejme elektrarne by nestihali.
    Ako to vyriesit?postavenim dalsej jadrovej elektrarne,len tu nastava dalsi problem,doba stavania JE je cca 15rokov.
    Vo Svajciarsku uz maju problem,niektore obce zakazali nabijat elektromobili,pretoze neostava dostatok energie pre domacnosti a to je len v obehu zopar elektrobobilov a to je bohate Svajciarsko,takze ako dalej s elektromasinami?

  9. pre Lukas: kde si budu nabíjať auta ľudia žijúci na činžiakoch? ved rozmýšľaj,a nepíš blbosti,realita je uplne ina,

  10. Ties som za naftu a benzín za ďalšie koľko ľudí dôjde o prácu keď budú tie črepy s elektromotorom budú stým viac problémov ako zo spaľovacím motorom

  11. Tých problémov o tom ako ľudia prídu o prácu je viac..
    Ak si odmyslíme samotnú mobilitu, tak v Európe nebude existovať priemysel, ktorý by nahradil ten súčasný automobilový, produkujúci viac ako polovicu HDP.
    Okrem toho, celá Európa sa stane 100 % závislá od dovozu, lebo absolútne nič, z čoho sa vyrába podstata elektromobilu nepochádza z Európy. Dôvodom je buď neexistencia alebo ekológia, kvôli ktorej je údajne tento humbuk..

  12. Anonym, treba si položiť otázku, kto tieto eko kktiny v EÚ parlamente schvaľuje..
    Len na zamyslenie, Nemecko kde kraľuje najfašistickejšia Strana zelených je zásadne proti. Pridali sa dokonca aj krajiny, o ktorých sa tu tvrdí, že sú to ekologicky mysliace a darí sa u nich predajom elektromobilov.
    Takže kto je ten, čo odklepáva podobné pi*ovyny, ktorými, nie že EÚ pod sebou píli konár, ale rovno ťahá na seba celý ten strom??

  13. Miloš otázky máš ako nejaký pubertiak. Čo ako dalej ? Tak ako to bolo aj pred vstupom do tej všivavej únie. Síce už politici tak všetko porobili aby sme s úniou boli previazaní na veky vekov… naše firmy zlikvidovali aj obchody zrušili aj naše banky,poľnohospodárstvo… ale verím tom že by to fungovalo.U
    Unia tu nie je na to aby nám pomáhala,to už vieme.
    Ostatné štáty sveta čo nepatria do únie budú veselo fičať na spaľovacích motoroch,že ? To len tu sa necháme utláčať debilitou z Bruselu.
    Auto na elek.pohon ani náhodou ! Kde sa to bude ako nabíjať ? A pri mínus 20°C chcem vidieť tých cestujúcich ako ich v takom aute bude vyhrievať elektrický motor… celé na hlavu !

  14. p. Majko, keď už k tým bruselskym idiotom.
    Ako je možné, že sa nenájde jednota, či zhoda k otázkam, ktoré by únii pomohli, či už ohľadom financií, ekonomiky alebo bezpečnosti.
    No v momente ako sa začnú baviť o irelevantných otázkach, ktoré nemajú vedecký podklad a prispievajú k rozpadu únie, či zruinovaní celej Európej ekonomiky, zrazu sa všetci dohodnú. A pritom najsilnejší hráči v EÚ parlamente sú proti.. Ako je to možné? Aký význam má teda únia, o ktorej sa už na počiatku vravelo, že ak nepostúpi k fiškálnej jednote, nemá šancu a význam existovať.
    Je to presne ako NATO.. Kedy si NATO plnilo svoje základné úlohy, miesto toho, aby plnilo posilu pri amerických agresiach, ktoré boli v rozpore s rezolúciu OSN a ešte si to celé fincovalo z peňazí členských štátov.
    Ak Európska únia chce, aby ju jej občania vnímali ako potrebnú, tak nech aspoň rieši problémy a prežitie vlastných občanov a problémy vlastnej ekonomiky.
    Zatiaľ len dokázala ako na úkor vlastných ľudí dokáže podporovať iných a čokoľvek čo za posledných 10 rokov schválila, či navrhla, len si podpílila ďalší a ďalší pilier svojej stability..
    Nie, nie som euroskeptik. Dokonca som bol vďačný za Euro, lebo ad jedna, zabránilo tým podivným vládam ku*vyt štátnu menu, aby pár vyvolených na tom mohlo profitovať a ad dva, bez eura, pri tých podivných vládach by Slovensko neprežilo finančnú krízu.
    Tak prečo sa zrazu všetko deje tak ako sa deje?

  15. Daniel 12. marca 2023, 15:14 – najskor davas otazku a nasledne si sam na nu odpovedas.

    Ano, Slovensko bez EU neprezije dlhsie ako par mesiacov. Uz male zakyvanie ekonomikou – napr. vaznejsia a dlhsie trvajuca kriza v automobilovom priemysle, SVK dostane na pokraj bankrotu a spolocnost na prah obcianskych nepokojov.

    Dlhodobo (aspon desat rokov) verejne pisem, ze Slovensko je prilis mala krajina na to, aby bola tak velmi zavisla na automobilovom priemysle.

    Nestoji totiz otazka ci k problemom pride, ale kedy a ako sa s tym vysporiadaju automobilky posobiace (aj) na Slovensku.

    Ale toto je chyba predchadzajucich vlad – Slovensko potrebuje desiatky tisic prosperujucich drobnych a strednych podnikatelov poskytujucich sluzby a vyrobu s vysokou pridanou hodnotou.

    Dolezite pre ekonomiku statu je dosiahnutie stavu, kedy ludia budu fungovat v rodinnych firmach. Za urcitych okolnosti je prijatelny aj stav, kedy statu tito podnikatelia vela nedaju, ale hlavne NIC OD STATU NECHCU.

    Velki investori ako napr. automobilky totiz dostali mimoriadne lukrativne danove zvyhodnenia a u nas zamestnavaju hodne, niekedy najma cudzincov.

    Takyto stav ale vyhovuje politikom – ide o kratkozrake myslenie, kazdy politik ZIAL pre nas rozmysla vylucne v stvorrocnych cykloch a dlhsia buducnost ho nezaujima.

    Preto mame v zumpe skolstvo, zdravotnictvo a preto v sucasnosti uz nekontrolovatelny a tazko skrotitelny populizmus a hulvatstvo z kazdej strany.

    Ale poprosim, vratit sa k teme a tou je buducnost elektromobility.
    Dakujem.

  16. Niečo ako „budúcnosť elektromobility“ neexistuje.. Minimálne nie v takomto ponímaní ako nám to v súčasnosti prezentujú. Už z podstaty, bez diverzity pohonov je to blbosť. Kto si to myslí, buď je mentálne nevyzretý alebo absolútne nemá šajn o tom ako vyzerá svet.
    Kto verí výrazu „obnoviteľný zdroj elektrickej energie“ je tiež v podstate mimo reality. Príkladom je Čína, ktorá kvôli veľkej vodnej elektrárni pripravila o vodné zdroje niekoľko svojich susedov. Baviť sa o „solárnej energii“ nemá zmysel, vzhľadom na účinnosť a plochu. A veterná, napriek tomu ako je neefektívna, narúša prirodzené prúdenie vzduchu, podvodných vetrov a teda sama prispieva k globálnym deformáciam počasia.
    A samotný elektromobil? Nuž, ako som písal. Ak sa bavíme o druhom, či treťom aute do rodiny na krátke jazdy po meste, na nakúpi, budiš. Lenže kto v meste si môže pravidelne nabíjať? A dať za nákupnú tašku 60 000?? Možno tak filmové hviezdy ako image, že aký sú ekologický..
    A navrch je ich neekologický pôvod, výroba a zdroj ťažkých a vzácnych kovov.
    A teraz realita. Kamióny, dodávky, prímestské či medzimestské autobusy, traktory, kombajny.. Lodná doprava. Toto všetko zrušíme od roku 2035?? A čím to akože nahradíme?
    Tým eko kktinám o čistej elektromobilite môžu veriť len duševne narušení alebo deti, ktoré veria, že chleba rastie na strome a elektrická energia je zo zásuvky..

  17. Daniel žiješ 100 rokov za opicami, zavretý doma a nevidíš čo sa deje mimo Európy. Žiadne veselé fičanie na spaľovacích motoroch. V USA je najpredávanejšie auto elektrická Tesla a o Číne ani nehovorím. Oni to dávno pochopili aj bez nariadenia zhora. Zmeny v oblasti energií sa dejú dramaticky rýchlo a preto za tých 12 rokov ktovie čo bude. Stačil jeden rok vojny na Ukrajine a zrazu sme sa ako rýchlo zbavili ruskej ropy a plynu.

  18. Našiel som svet, v tej tvojej štatistike píšu, že Tesla neuvádza štáty a regióny, preto tam nie je. A nielen Tesla je elektrická…
    The best-selling SUV in 2022 remains the Toyota RAV4, leading with 868,398 sales (-13.7%). It’s the first Sport Utility Vehicles sold worldwide, launched in Japan and Europe in 1994.
    The second best-selling SUV is the Tesla Model Y that with 759,579 sales (+88.7%) jumped 5 spots, overtaking the Honda CR-V with 591,293 new registrations (-18.8%).

  19. Nezmyselná anketa a v nej akože odpoveď : kupil by som ak by cena el auta bola na úrovni spaľovacích aut? 😳 To akože lepšie sa ani formulovať nedá!! Kto za toto zahlasuje je dement! Odôvodnenie: ak je iba toto vec ktorá hlasujúcich odrádza od kúpi el auta tak jednoduché zvisenie ciem spalovakov nad úroveň elektrických a vi celý happy si kúpite elektrické? Len tak ďalej veď nič ľahšie ako umelo navýšiť cenu Dacie na 60 000 neexistuje! 😂

  20. Strasne „odborne“ nazory su tu a vacsine z vas staci bicykel, lebo jazdite maximalne po Seredi.
    Oooo 300km dojazd, ako len zoberiem rodinku cez vikend na vylet do Avionu ?
    Mate strach z elektromobilov, lebo na ne nemate, ale aj ich cena postupne klesa – tesla aj VW uz postupne zlacnuju. Treba doviezt z Nemecka jazdenu audinku s 300 000km aby vsetci videli aky som frajer. Nehovoriac, ze ste si zvykli na pohodlie, ze v rodine su bezne aj 2 alebo 3 auta. Nech je auto drahe, ekologicke a nech ma rodina iba 1 ked si viac nevie dovolit.
    Svajciari zakazali elektromobily? Kecy, videl som aj ja na FB tento bomba nadpis, ale to, ze to platilo chvilku uz panko nespomenie..
    Ako budete nabijat tie baterky? Aj baterky sa vyvijaju, nakoniec litium ani nebude treba, vyvoj proste vase obmedzene myslenie nezastavi.
    Vy vidite iba problemy, ale nie riesenia, preto ste tam kde ste.

  21. Ozval sa dement, ktorý jazdí naozaj iba na tom bicykli..
    Pre info, ak sa chceš zamestnať a pritom ale aj zarobiť, aby si z toho vyžil, musíš do práce dochádzať. Pre info, ja mám denný nájazd cca 200 km. Tak môžem je*ať celý elektromobil, keď mi neumožní ani týždeň jazdy.
    A čuduj sa, ja nejazdím na starých hrčách..
    Staršie auto ako 9 rokov som ešte nemal, vždy kupujem len nové. Ja auto potrebujem mať vždy a vždy sa naň musím spoľahnúť. Ale dať za auto 60 000 a môžem s ním akurát tak ísť na nákupy do Avionu? Zobuď sa. Tie kecy o „vývoji“ batérií sa trepú dookola už najmenej 10 rokov a pi*a z toho.
    Výsledok? Ako tu bolo spomenuté, nátlak na to, aby autá so spaľovacím motorom dosiahli cenu poje*aného elekromobilu.
    Tak sadni na ten svoj bicykel a keď budeš chceš žrať, choď si to pekne ručne odrobiť, aby nepoškodoval planétu. A pre istotu nedýchaj.. Zanecháva to výraznú uhlíkovú stopu.

  22. co mi to len pripomina?
    plat okolo 1000 – 1500 a cena auta okolo 60000.
    jaaj, ved dobu budovania lepsich zajtrajskov.
    okolo roku 1980.

  23. treba sa pridat k rusku a vytvorit uniou s ruskom. europa a usa su uz teraz v piiiiciii.zivot v eu je na hovno…clovek nepotrebuje miliony ako kolar a spol. mne staci mat robotu a prejdem aj peso alebo na bycikli.ludia uvedomte si ked mate robotu da sa povedat ze mate vsertko ale ked ju mat nebudete nebudete mat nic.ekonomika furt sgoji raz za to raz za to ale v komunizme museli vsetci robit bol to trestny cin byt nezamestnany a ludom nic nechybalo akurat len tym co chceli zapad a nakazili vsetkych.ludia sa boja uz niektory rozumny rodit deti do tochto svetu a naco. ludsky zivot ma zmysel zivota ako mucha narodi s a lieta za hovnom a nema stoho nic pokial to hovno nevlasni a aj tak skape.zmysel zivota je len umriet tak naco vseko robit radsej sa nenarodit.

  24. nebude tu clanok ako padaju banky v tej vyspelej amerike?ved v rusku sa mala zrutit ekonomika a ono to udrelo na opacnom konci.

  25. Neviem si predstaviť, že v USA budú elektromobily nejaký šláger, je to veľká krajina,množstvo farmárov,ktorí majú obrovské pozemky a tam elektromobilita asi nehrozí.

  26. Odporúčam dementom aj zistiť o aký zákaz sa jedná. Ide o zákaz výroby a tým pádom aj predaja automobilov s spalovacím motorom vyrobených po roku 2035. Čiže ak si nemôžete dovoliť kúpiť elektromobil tak asi nebudete mať aj na nové auto s spalovacím motorom. Ale furt si budete môct (alebo skorej vaše deti lebo vy už budete mať svoj vek) kúpiť auto vyrobené v roku 2034.

  27. Trochu si to prekombinoval. Tým pádom aj zákaz predaja automobilov so spaľovacím motorom vyrobených po roku 2035? Veď také nebudú. Takže zakázané je len výroba, nie predaj toho čo sa nevyrobí. Takže žiadne tým pádom 😉

  28. Mňa zaráža (vlastne ani nie ak si uvedomím čím nás po večeroch kŕmia súkromné televízie) že každý si pod pojmom elektromobil predstavuje okamžite Audi e-Tron alebo Eniaq či iný e-mastodont. Osobne som naklonený myšlienke elektromobilu vzhľadom na to, že 95% denných jázd sú cesty do práce a na nákupy cez víkend a to je cca 50-60 km. Ak mi ponúkne výroba aj auto, ktoré na rozdiel od „autobusov“ za ceny od 50 tis. nahor, nemám problém ísť do elektromobility. Takže do roku 2030 sa zrejme automobilky „vybujačia“ a začnú ponúkať aj modely A a B segmentu na denné používanie, ktoré rozhodnú o tom, ako sa elektromobilita rozvinie.

  29. Aj viete kto vam bude tie elektrokokotiny nabijat? ak by bol v kazdej rodine elektromobil tak by nestihali jadrove elektrarne dobijat ani domacnosti.
    vystavba jadrovej elektrarne trva 15rokov,elektrorozvody tiez nie su stavane na taku enormnu zataz.
    Ci len rychlo vyrobte dajte tam cenu 25tis € a ovce si to hned kupia.
    UZ svajciarsko aj svedsko zakazalo v urcitych obciach nabijat elektromobily,no neostala stava pre domacnosti a to su najvyspelejsie krajiny v europe.ani predaj elektromob.sa poriadne nerozbehol.

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img