Zvyšovanie intenzity premávky si vyžaduje stále lepšie bezpečnostné prvky na cestách

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Zvyšovanie intenzity premávky si úmerne vyžaduje zvyšovanie bezpečnosti na cestách. Všade okolo nás to pochopili, no my sme zostali zamrznutí niekde na začiatku nového Milénia.

Pred štrnástimi rokmi sme prezentovali v danej dobe skutočne na trhu čo do štandardu vyspelého Západu najmodernejšie a zároveň cenovo dostupné bezpečnostné prvky slúžiace na reflexné vyznačenie tých najkritickejších miest v dopravnej infraštruktúre miest a dedín, na ktorých najviac hrozí kolízia auta s chodcami a auta, motorky alebo bicykla s pevnou prekážkou na ceste. Teda priechodov pre chodcov, ostrovčekov na ceste, parkovísk a miest v blízkosti materských a základných škôl.

Na tento účel sme z vtedajšej ponuky vytipovali a z civilizovaného zahraničia priviezli niekoľko druhov bezpečnostných prvkov v počte kusov nevyhnutných pre účinný test v reálnej premávke.

Po dvoch predchádzajúcich článkoch, v ktorých sme pripomenuli prezentáciu bezpečnostných prvkov v meste, prinášame ďalšie prvky, ktorých inštalácia si už vyžadovala povolenie správcu komunikácie v meste, ktorého vedenie žiaľ záujem o zvýšenie bezpečnosti na mestských komunikáciách neprejavilo.

Na nasledovných fotografiách sú nielen už prezentované štandardné plastové stĺpiky, ale aj komponenty určené pred a na ostrovčeky a pred priechody pre chodcov.

- Inzercia -

Okrem bežných fluorescenčných farieb viditeľných počas dňa a reflexných prvkov pre nočné spozorovanie prekážky na ceste, sme prezentovali aj kovové na červeno blikajúce a samozrejme rovnako reflexné prvky pred priechody pre chodcov nevyžadujúce si napojenie na elektrickú energiu, pretože sú v nich osadené batérie a nabíjanie cez vlastný solárny článok.

A to všetko pred štrnástimi rokmi…

                         

Predchádzajúce články k téme bezpečnosti a bezpečnostných reflexných prvkov:

Sereď mohla byť bezpečnejším mestom. Pokusy o účinnú prevenciu odignorovala samospráva

Bezpečnostné prvky používané vo svete sú otestované, osvedčené v praxi a štandardizované

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

Ako sa Vás dotklo zdražovanie a inflácia a čo si myslíte o blízkej budúcnosti?

môžete vybrať max. 2 odpovede

- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Môjho brata zrazilo auto na prechode v Seredi.Je na vozíku.Ďakujem bohu že to aspoň prežil.Škoda že v noci nie sú prechody označené.Vodič by možno spozornel

  2. Pri huberte mi z chodníka spod tých stromov vybehol chodec, zaregistroval som ho v poslednej chvíli a nemal som šancu ubrzdiť no našťastie to nebol jeden z tých samovrahov čo sa hodia pred auto nehladiac na to ako je vozidlo vzdialené a či vodič stíha zastaviť.
    No ak by som ho včas zaregistroval na chodníku a že sa blíži ku prechodu zastavil by som mu, predsa len ja som bol vo vyhriatom aute a on vonku mrzol tak prečo by som ho nepustil, no problém bol že som ho tam vôbec nevidel, bolo by teda na mieste nie len zvýrazniť samotné prechody ale aj dostatočne osvetliť priestor v okolí prechodu. To že budem vidieť prechod samotný mi je na dve veci ak nezbadám blížiaceho sa chodca.
    Samozrejme proti zvýrazneniu prechodov a ostrovčekov nič namietať nebudem (nikto by nemal). Otázne je čo všetko použijete na zvýraznenie a ako to bude vypadať (tí čo čítali dva predošlé články a diskusie pod nimi asi pochopia na čo narážam).

  3. Martin 3. decembra 2022, 22:06 – individualna bezpecnost chodcov, kolobezkarov, cyklistov a pod. je o inom. Dnes je dostatok bezpecnostnych prvkov pre deti aj dospelych a to ku vsetkym cinnostiam.

    Policia sustavne upozornuje na nevyhnutnost bezpecnostne prvky reflexne v noci a fluorescencne vo dne vyuzivat, ze to nechapu niektori jedinci, zial evidentne neovplyvnia ani neuprosne statistiky.

    Tejto problematike sa viac ako desat rokov aktivne venujeme v projekte BEZPECNE MESTO.

    Kazdy vodic by si mal uvedomit, ze sadanim si za volant, ide vlastne jednou nohou do basy.

    Chodec ale je v nevyhode – spravidla ma podstatne mensiu sancu na prezitie narazu vozidla. Vami popisanu situaciu kazdy z nas zazil neraz.

    Zatial zverejnujeme hlavne prvky bezpecnosti, ktore su standardom vsade okolo nas. Najblizsie si ukazeme, ako to v praxi vyzera v Ceskej republike. Ine krajiny sme uz predstavili.

  4. Blikace v cestách už dávno máme na viacerých miestach aj osvetlené prechody podľa normy, aj tak sa dejú nehody a budú sa. Čím viac týchto blikajucich farebných serepeticiek bude pri a na cestách tým skôr ich budú vodiči, ktorí sú arogantní alebo nepozorní ignorovať resp. budú zbytočne priťahovať pozornosť všetkých vodičov namiesto toho aby si kontrolovali situáciu okolo seba prirodzene.
    V jednom Nemeckom meste sa v centre diali často nehody, snažili sa to inžinieri riešiť rôznymi znaceniami a zmenami organizácie dopravy. Nepomohlo.
    Pomohlo až to to keď značky úplne zmizli a chodci,cyklisti a vodiči sa museli na ceste „dohodnúť“.
    Zbytočné komplikované a presaturovanie cestného priestoru značkami a rôznymi prvkami má od určiteho bodu opačný efekt.
    Stále čakáme na vyhodnotenie koľko z tých ostrovčekov kde sa reflexné prvky testovali pred 14 rokmi boli miestom nehody.
    Lebo každému lucidne zmyslajucemu človeku je jasné, že krikľavý oranžový stĺpik na prechode v centre mesta nezabráni žiadnej nehode s chodcom.

  5. P. Majko, ešte že ste to napísali Vy, ak by to napísali kompetentní z radnice tak by to totiž bolo dosť alibistické. Namiesto inštalovania osvetlenia ponad chodníky pri prechodoch jednoducho povieme že za bezpečnosť si každý chodec môže sám, nemá chodiť odetý celý v tmavom , prípadne si má dať na seba reflexné prvky. Tak jednoduché…
    Inak tie blikajúce svetielka na vozovke sú celkom dobré no nešťastne sú nainštalované snímače ktoré ich spúšťajú, hlavne na cukrovarskej stačí ako chodec prejde po chodníku a už sa to spustí pričom ten chodec vôbec nemá v pláne prejsť cez cestu. Možno by bolo lepšie inštalovať miesto snímačov tlačidlá a keď chce prejsť tak to bude musieť stlačiť a zároveň ho to trochu spomalí a nebude sa vrhať na prechod ako nesmrteľný.
    Ak si dobre pamätám tak práve na tej križovatke boli kedysi tlačidlové semafory, možno je na čase tam inštalovať niečo obdobné, keďže je tam kaufland a aj základná škola tak sa tam dosť ľudí premelie (chodcov aj vodičov).

  6. Ja aj tak nechápem ako sa niekto môže dať zraziť na priechode pre chodcov. Vôbec ho nezaujíma či prichádzajúce auto brzdí? Alebo mám zelenú a som nesmrteľný? Keď už vodič serie na to, prečo aj chodec?

Pridať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte vaše meno

UPOZORNENIE:
– Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
– Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
– Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov – prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
– Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
– Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
– Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
– Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Ďalšie články