Sereď mohla byť bezpečnejším mestom. Pokusy o účinnú prevenciu odignorovala samospráva

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Sereď / Sme v Seredi a tak je všetko inak…

Uplynulo viac ako desaťročie, čo práve v Seredi od základu vznikol na svoju dobu unikátny projekt Bezpečné mesto. Prvotne pozostával z mobilného detského dopravného ihriska, následne z protidrogovo preventívne zameraných aktivít aplikovaných už na základných školách s cieľom v priebehu dekády mať v meste mládež dôverne poznajúcu nástrahy neustále sa zvyšujúcej premávky na cestách, agresivity niektorých vodičov, ale aj nebezpečnosti užívania drog a stretávania sa s kamarátmi, ktorí hlavne skupine nič pozitívne do života nedajú.

Ešte počas prvotných príprav realizácie samotného projektu Bezpečného mesta, sme mali záujem otestovať pripravované bezpečnostné prvky a reálne ich v meste aj zaviesť do praxe.

Testovanie sme uskutočnili pred štrnástimi rokmi, vtedy ešte spolu s komisiou verejného poriadku a bezpečnosti vedenou Bc.Ľubomírom Veselickým. Na testovaní nami navrhovaných bezpečnostných prvkov sa aktívne zúčastnil aj ešte stále poslanec MsZ a viceprimátor Veselický.

- Inzercia -

V noci sme v meste na kritických miestach bezpečnostné prvky umiestnili a testovali sme viditeľnosť priechodov pre chodcov a ich zvýraznenie modernými, aj na tú dobu pomerne lacnými, no mimoriadne účelnými a vo svete osvedčenými bezpečnostnými prvkami.

Našou snahou bolo zvýrazniť všetky priechody pre chodcov priamo na vstupoch na priechody, teda na mieste, ktoré musí byť pre vodiča aj v noci zvýraznené. Nami navrhované bezpečnostné prvky boli (aj sú) výborne viditeľné nielen v tme, ale aj počas dňa, keďže sú vo fluorescenčnom vyhotovení. Rovnako sme mali záujem vyznačiť ostrovčeky na ceste a všetky rizikové zúženia mestských komunikácií, kde je priamo v susedstve chodník. Pochopiteľne, chodec je v ohrození nielen v noci, ale aj počas dňa, kedy je premávka na cestách hustejšia.

Výstražné svetelné blikače oranžovej farby boli navrhované a testované bez nutnosti dodávky elektrickej energie elektrickým vedením, teda bez dodatočných pomerne nákladných úprav a inštalácií.

Realizácia bezpečnostných prvkov a ich inštalácia do celého mesta by bola prakticky na jeden deň a spočívala by v samotnom uchytení komponentov prevažne montážnymi kotvami, alebo skrutkami a hmoždinami.

Ako to ale chodí, ani prezentácia prvkov nepomohla, bezpečnosť jednoducho nebola prioritou.

Následne namiesto moderných a v celom svete používaných bezpečnostných prvkov, došlo po nejakom čase k osadeniu „Veselického veselých“ oceľových stĺpov pred OD Progres a odpadových betónových zátarasov na ul. M.R. Štefánika.  Všetky mestom osadené prvky boli bez reflexného vyhotovenia a spĺňali štandardy pre druhú polovicu minulého storočia.

Mesto Sereď teda mohlo byť podstatne bezpečnejšie, keby dostali šancu progresívni jedinci so skúsenosťami, ako to robia v iných krajinách.

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. A bude tu aj článok, ako si chcel 10 – 12 rokov dozadu spraviť za titesom super oddychovú zónu a nakoniec sa nespravilo ani prd? Resp. sa tam spravil ozaj len prd?

  2. Milos, urcite si to mal aj po financnej stranke zrechnovane. Kolko by to stalo. Samotna instalacia, udrzba….

  3. nie zly napad, ale tvoja reflexna palicka chodca obleceneho v tmavom stojaceho na kraji prechodu neosvetli. Takze nijako nepomoze. Pomoze to akurat tak zvyraznit ostrovceky a prekazky. Na to je to super. Sak novy primator je tvoj kamarat tak je moznost realizovat sa. Uvidime ako to dopadne.

  4. Treba ísť k DK smer Mlynarska kde sa robí rekonštrukcia. Vyfrezovana cesta a soudruzi to zabudli označiť a aby toho nebolo málo, tak ešte aj osvetlenie je nulové. Ak by niekto rozbil auto, tak by som sa nečudoval, ak by náhradu škody žiadali od firmy, ktorá vykonáva rekonštrukciu. Niečo podobné je aj smer Garbiarska kde v križovatke pri prechode rozkopana cesta zahrabana len zeminou, ktorá je už pod úrovňou cesty. Značka v strede cesty a keď na chodníku parkujú autá, tak výhľad je nulový. Ide to ru dolu vodou

  5. Ktovie prečo Majko nenapísal, že pred štrnástimi rokmi bol primátorom Vladimír Vranovič.

  6. PRE 17,54 veselický bol poslanec a ďalších 12 rôčkov bol tomčány a veselo vice.majko nespomína brucháča píše o tom že sa odvtedy vyebali na bezpečnosť

  7. Sereď a bezpečné mesto sú dve rozdielne veci v tomto prípade. A náś úžasný pán primátor urobí to čo tí pred ním – vysere sa na celé mesto

  8. Mne sa tie prvky nepáčia, krikľavé farby patria na diaľnicu do mesta niečo elegantné, tmavé, reflexné prvky ok. Ale nemusí zas cesta vyzerať jak kolotoče.

  9. Keď ste mali pred 14-timi rokmi záujem vyznačiť ostrovčeky na ceste, tak ste to mali urobiť. Až teraz ste si na to spomenuli?

  10. Vyzerá to hrozne. Keby sa to vtedy zaviedlo, dnes by sme o tom písali ako o gýči podobnom ako je nápis názvu kina. Nikde som také rárohy na cestách nevidel.

  11. Kde sa v jednom človeku môže vziať toľko nenávisti k iným ako v „našom“ akože novinárovi

  12. Pre Karol, pokiaľ viem na Mlynárskej sú osadené dočasné zákazy vjazdu, takže ak si tam niekto rozbije auto, bude to jeho chyba a ešte môže dostať pokutu.

  13. Pre ja – musím sa opraviť. Ja som tadiaľ išiel v utorok alebo v stredu a označenie tam nebolo a jeden vodič tesne predtým prudko brzdil keďže si to všimol na poslednú chvíľu

  14. Ani mne sa to moc nepáči, reflexné prvky sú OK ale treba to trošku decentne spraviť, toto by sme mali naozaj krikľavé ako na kolotočoch 🙄

  15. Anonym 19. novembra 2022, 20:56
    A nejde tu o to, že dodávateľom tých zázrakov na ceste mal byť Majko?

    Toto si presne uhadol…

  16. Čo ak existuje dôkaz, že Majko mal Vranovičovi urobiť cenovú ponuku na reflexné značenie priechodov pre chodcov?

  17. pre 17:14 ja myslím že majko na vás ebe.nemáte na neho vie to.mladé brucho je znemožnené,bruchov koník neúspešný,kandidáti natlačili lówe mladému bruchovi a starému bruchovi sa zložili na poslanca vúc.paráda u majka mal reklamu len kurbel a uspel.ich musí z toho porážať

Pridať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte vaše meno

UPOZORNENIE:
– Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
– Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
– Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov – prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
– Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
– Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
– Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
– Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Ďalšie články