Odbory bijú na poplach, situácia zamestnancov sa môže začať rapídne zhoršovať

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Peter Mrázik, Viceprezident odborového zväzu Moderné odbory AIOS |MM|   Moderní odborári zo zatial najmladšej automobilky spod Zobora apelujú na všetkých odborárov, aby od sociálnych partnerov žiadali pre zamestnancov rýchlu finančnú pomoc a systémové riešenia pre budúcnosť, ktorá začína byť pre väčšinu ľudí vo výrobe alarmujúcou.

V automobilke na Slovensku práve prebieha kolektívne vyjednávanie, pôvodná zmluva garantujúca napríklad zvyšovanie platov vyprší totiž už o tri mesiace. Od začiatku vyjednávaní sa však vývoj hospodárskej situácie začína prudko zhoršovať a budúcnosť vyzerá pre väčšinu ľudí vo výrobných odvetviach kriticky. Preto Moderné odbory k pôvodným návrhom pridávajú ďalšie nové požiadavky na poskytnutie rýchlej finančnej podpory.

,,Všetci čelíme bezprecedentnému zdražovaniu a inflácii, ktorá ukrajuje z našej životnej úrovne. Čakali sme, že po pandémii príde aspoň k stabilizácii, deje sa však opak. Rozplýva sa nádej, že konečne dosiahneme dôstojný život a kvalitnú životnú úroveň. Väčšinu príjmu zhltne hypotéka, strava, energie, pohonné hmoty a úverové zaťaženie. Nezabúdajme na to, že takých, čo ich od exekúcie delí sotva 20 eur, sú tisíce. A to môže byť len začiatok, čo sa stane, keď ľudia prestanú vedieť splácať úvery?“  vyjadruje vážne obavy Peter Mrázik, predseda Moderných odborov Jaguar Land Rover.

Preto odborári s okamžitou platnosťou pridávajú nové požiadavky k už rozbehnutému kolektívnemu vyjednávaniu s vedením Jaguar Land Rover:

Prvá požiadavka je okamžité zvýšenie základu mzdy o 36€ v čistom, a to nad rámec aktuálne platnej Kolektívnej zmluvy.

Druhá požiadavka je zvýšenie príplatku za prácu nadčas na 40% priemerného zárobku.

Tretia požiadavka súvisí s okamžitým vyplácaním základnej zložky mzdy z režimu konta pracovného času. Vďaka tomu by zamestnanci dostali svoje zarobené peniaze za extra odrobené hodiny okamžite, a nie až na konci roka.

Štvrtá požiadavka nadväzuje na blížiace sa letné prázdninové obdobie, preto odborári žiadajú prednostné ponúkanie dočasných pracovných pozícií (brigád) pre študujúce deti zamestnancov. „Na jeseň sa spúšťa tretia smena, myslím si, že aj takto by automobilka mohla prilákať nových, talentovaných mladých ľudí,“ vysvetľuje Peter Mrázik a dodáva: „Jednoznačne verím v úspech a obrovský potenciál Jaguar Land Rover. Vždy sme  spolu s členmi našich odborov, ale aj celkovo zamestnancami pri firme stáli, neustále jej dávame našu odbornosť, trpezlivosť a flexibilitu. Chápeme, že firma je v Nitre len štyri roky a z toho posledné dva v znamení najťažších výziev, aké kedy automotive zažil. A práve preto si myslíme, že na ľudí, tých, bez ktorých by žiadny závod nešiel, sa nesmie zabúdať! Ako zo strany firmy, tak zo strany štátu. Podmienky v závode dokážeme ovplyvniť, na to slúži aj aktuálne kolektívne vyjednávanie. Na tú dlhodobú perspektívu tu však musí byť vláda, aby poskytla zázemie a stabilitu pre všetkých, bez rozdielu, “ zdôraznil Peter Mrázik, predseda Moderných odborov Jaguar Land Rover.

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -
  1. No, pekne. Toto čaká aj ľudí, ktorí budú pracovať v novej automobilke VOLVO. Pán Sulík si mädlí ruky, že dotiahol nového investora, ale už takéto problémy riešiť nebude. To si riešte sami. Hovorí sa: že, keď vtáčika chytajú, pekne mu spievajú. Keď chceme niečo získať, sľúbime aj modré z neba. Ale že na úkor automobiliek zanikne u nás poľnohospodárstvo, to nikoho netrápi. Na výstavby sa dávajú len tie najlepšie orné pôdy. Prečo sa nestavia na ktoré sú menej kvalitné? Ale toto je jednoduchšie.

  2. automobilka 4. júla 2022, 10:52 – aj to pisete (podla mna) este stale az prilis tolerantne / zle.

    Mame dostatok starych fabrik zo socializmu, ktore su vaznymi environmentalnymi zatazami. V ich objektoch na hektarovych pozemkoch su stare rozpadajuce sa haly, ktore vlastnikov „nebolia“ – vacsina z nich byva v lukrativnych stvrtiach v Bratislave ako Horecny (Luzenec po Niklovke), niektori vlastnici hal priamo v objekte byvalej NHS, alebo Kroslak (GreenCon Recycling) niekde pri Topolcanoch.

    Prave stare objekty (mnokrat uz znecistene) by mali sluzit na vystavbu novych fabrik a logistickych centier.
    Doslo by k odstraneniu zatazi a kvalitna orna poda by nam zostala.

    My ale umoznujeme zaberat stale nove a nove hektare skutocne najkvalitnejsej ornej pody a ide doslovne o dokonalu ukazku „pilenia“ si povestneho konara na ktorom sedime, dediet budu nase deti a vnucata.

    Taketo barbarstvo by civilizovany narod voci sebe samemu inym pre ich biznis nikdy neumoznil.

  3. Milos, stat nedokaze prinutit majitelov odstranit ,,zataze,, , ako by to prinutili urobit novych – investorov? Pamatas preco nestoji automobilka pri NHS?

  4. Anonym 4. júla 2022, 13:47 – samozrejme ze ano a viem, podstatne viac informacii.

    Je to o legislative a (NE)zaujme kompetentnych organov konat.

  5. Kto iný ak nie štát nedokáže vlastníkov donútiť? Dane pokuty poplatky exekúcie trestoprávna zodpovednosť atď atď…
    z čoho neklapne tam sa nemákne

  6. p.majko 12,48 velmi vystizne a presne napisane.

    anonym 13,47 ak by stat pristupoval k majitelom starych zdevastovanych podnikov ako k drogovym dilerom napr zakonom o vseobecnom a nebezpecnom ohrozeni,tak verte,ze ten pozemok by aj vyzametali.

    ak to ide v rakusku,svajciarsku preco to nejde par kilometrov na slovensku?

Pridať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte vaše meno

UPOZORNENIE:
– Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
– Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
– Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov – prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
– Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
– Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
– Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
– Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Ďalšie články