Volvo sa rozhodlo pre SR, preinvestujú vyše miliardu a vzniknú tisíce nových pracovných miest

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

MH SR |MM|   Skupina Volvo sa rozhodla v strategickom priemyselnom parku Valaliky pri Košiciach (okr. Košice – okolie) postaviť tretí európsky závod. V  rozmedzí rokov 2023 až 2027 Volvo na Slovensku preinvestuje viac ako 1, 18 mld.  eur. Na východnom Slovensku bude Volvo vyrábať iba elektromobily a so sériovou výrobou by mali začať v roku 2026. Ročne budú môcť v novom závode vyrobiť 250 000 elektromobilov. „Som nesmierne rád, že môžeme oznámiť, že na Slovensko prichádza spoločnosť Volvo, ktorá si pre svoju prvú expanziu v Európe od roku 1960 vybrala práve Slovensko. Veľmi ma teší, že Slovensko uspelo v súťaži o megainvestíciu, ktorá prinesie rozvoj a množstvo pracovných miest východnej časti Slovenska,“ vyhlásil vicepremiér a minister hospodárstva Richard Sulík. 

zdroj: Richard Sulík
zdroj: Richard Sulík

Vicepremiér vyzdvihol, že sa podarilo splniť množstvo náročných kritérií a aj obrovské nasadenie ľudí z Ministerstva hospodárstva, agentúry SARIO a štátnych firiem VIP a MH Invest II prispeli k rozhodnutiu spoločnosti, že investovať na Slovensku sa oplatí. „Od nástupu na ministerstvo hospodárstva je jednou z mojich priorít znižovanie regionálnych rozdielov. Splnili sme v tomto smere nielen  jeden z našich najdôležitejších mýľnikov ale aj môj dlhodobý sen priniesť do tejto lokality nového významného investora,“ doplnil vicepremiér. Prvé zemné práce začnú už tento rok. Začiatok výstavby samotného závodu je naplánovaný na budúci rok a postupne v rokoch 2025 až 2027 táto spoločnosť vytvorí 3 300 priamych nových pracovných miest. Príchod takéhoto investora bude znamenať prácu aj pre rôzne subdodávateľské spoločnosti a teda aj ďalšie pracovné príležitosti. Vláda súhlasila aj s investičnou pomocou vo výške 267 mil. eur.

„V prvý deň, keď sme začali pripravovať industriálny park Valaliky, dali sme si do záhlavia slogan: Spájame sily! Teraz spájame sily so značkou Volvo,“ zdôraznil konateľ Valaliky Industrial Park, s.r.o. Miloslav Durec. Ako doplnil, „Volvo je v súčasnosti najrýchlejšie rastúci prémiový brand a Slovensko dnes dostalo šancu ďalej rásť s ním. Naša misia je oddnes spoločná: vybudovať na Slovensku v košickom regióne priestor pre prácu a život, ktorý bude zároveň  ľahší a lepší.“  Konateľ spoločnosti VIP upresnil, že výkup pozemkov v strategickom parku by mal byť ukončený vo februári budúceho roka. K 1.6. boli výkúpené pozemky o výmere 283 hektárov čo predstavuje 77% percent územia, boli vykonané potrebné prieskumy a projektuje sa potrebná infraštruktúra

Skupina Volvo Cars bola založená v roku 1927 vo Švédsku. V roku 2010 ju kúpila čínska automobilová spoločnosť Zhejiang Geely Holding Group Co. Výrobné závody skupiny Volvo Cars sa nachádzajú v Göteborgu (Švédsko), Gente (Belgicko), Južnej Karolíne (USA) a v Chengdu, Daqing a Taizhou (Čína). Volvo Cars má tiež výskumné, vývojové a dizajnérske centrá v Göteborgu (Švédsko), Camarille (USA) a Šanghaji (Čína). Dnes má skupina Volvo 41 000 zamestnancov. Celkový obrat skupiny v minulom roku presiahol 282 miliárd SEK so ziskovosťou 7,2% čo ju radí medzi navýznamnejších výrobcov automobilov.

Tlačový odbor MH SR

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -
  1. Ešte koľko automobiliek tu postavia? Všetku pôdu tu zapelešia cudzinci, ktorí si svoju pôdu chránia, ale zato ju ničia sprostým Slovákom, ktorí nedokážu sami vytvoriť pre ľudí pracovné miesta, preto sem zvlákajú cudzincov, ktorí zisky si prevádzajú domov. Tu, keď sa im prestane dariť ako si predstavovali, zdvihnú kotvy a odídu a po sebe zanechajú spúšť. Zato my si budeme dovážať drahé potraviny, ktoré sme si my vedeli dopestovať. Človek pochybuje o zdravom rozume našej vlády, lebo to len tak inde nevidí.

  2. Vy dvaja nadomnou, nevidite si po spicku svojho nosa. Zadubeni, hlupi, zavistlivi Slovaci. Taketo investicie su obrovskym prinosom pre region, pre stat, pre lokalnych ludi. Pritiahne to spustu dodavatelov, vytvoria velke mnozstvo pracovnych prilezitosti, zamestnanci budu platit dane, odvody, win win situacia. Trnava sa od prichodu automobilky citelne zacala rozvijat k lepsiemu. Detto Zilina.

  3. Mna by zaujimalo kolko ten hnup automobilky vytvoril pracovnych miest, kolko hektarov sk pody obhospodaruje a kolko potravin vyraba .

  4. Neviem, čo máš v tej tvojej priblblej hlave? To už si tak sprostý, že si nevidíš ďalej od nosa? Koľko automobiliek je to nasr…? Čo budeme žrať? Koľko tu už bolo zahraničných tzv.investorov a kde sú? Keď im skončili daňové prázdniny zatvorili podnik, zdvihli kotvy a zmizli. Odídu, keď si ľudia budú pýtať vyššiu mzdu a pôjdu tam, kde bude pracovná sila lacnejšie. Alebo si myslíš, že tam u nich doma by ľudia pracovali za takú mzdu ako u nás? Keď je Sulík a ostatní taký sprostý ako ty, tak sa nečudujme, že v našom štáte je to tak ako je. Tí, čo sa tam len hádajú a odvolávajú, prečo nevytvoria pracovné miesta, veď sú múdri, ale len rečami. Skutek utek. A čo je tu tak na závidenie?

  5. Drbe vám ? budme radi že sem ide tak veľký investor a že konečne ide niečo aj na východ krajin. Tej ornej pôdy máme stále dosť a stále sa jej dosť neobhospodáruje alebo sa tam len repka pestuje. Keď Ficko, Dzurinda alebo Slota vybavili nejakého investora tak ste tlieskali a teraz sa vám nepáči ? Sami neviete čo chcete…

  6. Je to super sprava. Cim viac takychto velkych investorov, okrem ineho, tym vacsi bude dopyt po zamestnancoch, tym bude vacsi rast miezd. A to Vas urcite potesi, no nie? Odkaz pre toho zavistliveho Slovaka, 14:22. A ked ste nespokojny so svojim zivotom, mozte zacat obhospodarovat tu podu……:)

  7. Takže v podstate bude pracovať 13 tisíc Ukrajincov v automobilke pri Košiciach.

  8. A este by som dodal: co Vam brani zacat podnikat a vyplacat tie super vysoke mzdy zamestnancom? Jaaaaj, to nieee, radsej za pasom budem makat…..

  9. Aj keby len Ukrajinci, no a? Je trhovy mechanizmus, zamestna sa kto chce. Je to o dohode zamestnavatela a zamestnanca. Dane a odvody zo mzdy zostanu v SR.

  10. kurna dalsia otrokaren, aj tak tam slovaci za taku mzdu muklovat nebudu zase len migranti!!!

  11. Poľnohospodári nado mnou, dajte čísla koľko % ornej pôdy zaberajú na našom území tieto automobilky (či to je aspoň nejaká slabá desatina z percenta), keď tak vyplakávate že nebudete mať čo žrať. Skôr si myslím že problém je niekde úplne inde napríklad, že nevieme s pôdou dobre hospodáriť a využívať ju naplno (nemáme dostatok zavlažovacích prístrojov atď.) Určite kvôli automobilkám nebude mať čo žrať… tupci fakt… A potom že prečo sem chodia len automobilky, no keď vidím tých inteligentov na diskusiách tak vela ludí by inak ako za pásom robiť ani nemohla…

  12. pre Anonym 1. júla 2022, 13:15, ty truľo! trnava sa rozvija od vtedy co sa zmenilo vedenie mesta, za cias Butka-kdh sa tam ic nedialo a to uz otrokaren tam davno stala!

  13. @automobilky 1. júla 2022, 14:22
    Ale no nerozculuj sa dezolatik. Tieto sracky co ti idu z huby funguju len pre poloretardov z LSNS tabora. 1. Fakt je ten ze polnohospodarstvo sa zefektivnilo a potrebuje menej pody ako v minulosti. 2. Fakt je ten ze to zaberie zanedbatelne promile z pody. 3. Fakt je ten ze to pomoze vychodu. 4. Fakt je ten ze si debilek co vie len picovat ale ak by si mal dat ako slovak pracu inemu slovakovi za slusnu mzdu tak nemozes pretoze tvoja mozgova kapacita nema na podnikanie a navyse by si radsej zamestnal migranta len aby si usetril. 😀 😀

  14. Aka otrokaren? To akoze tam dobrovolne makaju otroci? Neprehanaj……Robia tam ludia, ktori su spokojni ze za svoju pracu dostanu adrkvatnu placu. Ak by neboli, tak by tam nerobili. Nikto ich tam predsa nadrzi nasilu. Preco Slovaci maju tendenciu vyplakavat? Mzdu urcuje trh. Ak sa nepaci, idete inam. Preto je taka vysoka fluktuacia vo fabrikach. Ale makat sa musi vsade, aj na zapade…..:) Neplakat na internete, makat na sebe a budete sa mat lepsie.

  15. Na SK vlastnia Dani a ini cudzinci tisice hektarov pody a toto by vas malo trapit. A nie ze do uz vybudovaneho priemyselneho parku pride investor. To je super sprava pre vychod. A hlavne ze budu vyrabat elektro auta…. 👍✌️

  16. a uz vyvracal tie svoje nezmysly aj retarder miestny saso a dement VEGA! he he he

  17. Len ešte dúfať že sekta olano
    s Matovicom nezačnú robiť napriek len preto že Sulík vybavil. Olano je schopné výstavy ešte aj to Volvo a obviniť Sulika že to preto lebo nenakupil testy

  18. vega sa zachvilu objavi a bude tu grcat tie svoje stupidity,je to taky maly bires.

  19. daleko viac ornej pody tu lezi dlhe roky lanom a sluzi ako predmet podvodu s dotaciami, ako je pod automobilkami 🙂 stat by mal viacej podporovat nasich polnohospodarov a nie vytvarat birokraticku pavucinu. dalsi problem je to, ze u nas si kopa polnohospodarov ponicila remisky, tak isto zavlahy a potom maju problemy s vetrom napriklad.

  20. Len je tu taky dost velky problem. Ta zla zla vlada jaksi nema koho podporovat. Sk dedicom pody sa uz dnes nechce robit na poli. A ako pise vyssie, podu tito Sk dedici predali cudzincom.

  21. Je lepšie rozpredať každú kúsok zeme, ako sa o ňu starať. To je tendencia doterajších vlád od začiatku. Veď čo? ˇPotraviny si dovezieme a na to vybudujeme diaľnice pre kamióny, ktoré brázdia celou krajinou a ničia cesty, za opravu my platíme. Na ornej pôde postavíme automobilky, sklady, logistické centrá, samozrejme pre cudzincov. Aj podniky, ktoré boli naše zanikli, alebo sa rozkradli, alebo rozpredali, lebo nebola vôľa štátu ich podporovať. Napr. koľko ostalo cukrovarov zo 16?

  22. Tie cukrovary zanikli preto že nedokázali konkurovať, tak to proste je, sa s tým musíte zmieriť že sme súčasťou EU a nie všetko si môžeme vyrábať sami, niečo je proste jednoduchšie a hlavne lacnejšie doviesť, ak by tie cukrovary dokázali konkurovať a vynášali by tak by stále fungovali, tomu ver že podnik ktorý prináša niekomu zisk nikto zatvárať nebude …

  23. Ten si snad mysli, ze podu predava stat. Tu zem si predavaju slopaci sami. Makat sa nikomu uz nechce a lepsi vrabec….sak vis.

  24. Len aby to tu nedopadlo ako v detroide… potom Vám budú dobrý aj lokálny podnikatelia… ak tu nejaký ešte prežijú

  25. @dotaz 2. júla 2022, 16:11
    Ale ved tak ste to chceli, Filcka ste volili 12 rokov ten nasiel Skytoll a vyjebali so slovakmi, mate spoplatnene dialnice a peniaze tecu Skytolu do vacku zatial co su dialnice nadalej nasracky 😀

  26. Pre toho nadomnou 3. júla 2022, 19:35 – vysvetli diskutujucim, preco o inom diskutujucom bez uvedenia akychkolvek argumentov verejne tvrdis, ze je pribrzdeny a pod.

    Podla mna diskutujuci „Vega“ a „Martin“ argumentacne plne zvladaju diskutovanu temu, kdezto Ty vsetkych iba jednoduchou vetou urazas.

    Tu prebieha diskusia, Tvoj styl usiel z krcmy stvrtej cenovej…

Pridať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte vaše meno

UPOZORNENIE:
– Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
– Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
– Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov – prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
– Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
– Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
– Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
– Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
Predchádzajúci článokVýnimka na dojazd povolená
Ďalší článokRetro fest Sereď

Ďalšie články