ISSN 1337-8481

piatok, 26. apríla, 2024

Počas Svetového dňa bez áut cestovalo prímestskými autobusmi bezplatne vyše 50-tisíc ľudí

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

TT SK |MM|  Trnavský samosprávny kraj sa opäť aktívne zapojil do Európskeho týždňa mobility, ktorý sa konal od 16. do 22. septembra 2021. Vyvrcholil Svetovým dňom bez áut, počas ktorého bolo cestovanie prímestskými autobusmi bezplatné pre všetkým, a to bez nutnosti preukázať sa platným vodičským preukazom.

„Stále zvyšujeme atraktivitu cestovania v prímestskej autobusovej doprave. Už tradične sme na to využili aj príležitosť v podobe Európskeho týždňa mobility. Bezplatné cestovanie na linkách všetkých troch dopravcov počas Svetového dňa bez áut využilo vyše 50-tisíc ľudí. Sami si vyskúšali, že verejná doprava je reálnou alternátorovou tej individuálnej, často šetrí čas aj peniaze. V tejto dobe je významný aj ekologický rozmer hromadného cestovania,“ povedal trnavský župan Jozef Viskupič.

Do kampane za zvýšenie povedomia o udržateľnej mobilite sa druhýkrát zapojili aj župné kultúrne inštitúcie. Držitelia cestovných lístkov z prímestskej autobusovej dopravy z obdobia Európskeho týždňa mobility môžu až do konca októbra bezplatnej navštíviť múzeá či galérie.

Trnavská župa motivuje obyvateľov, aby presadli z áut do ekologickejších autobusov, rôznymi spôsobmi. Seniori s vekom 70 a viac rokov cestujú bezplatne, 62 a viac roční majú nárok na 25-percentnú zľavu. Rodiny s deťmi môžu počas víkendov cestovať za jedno euro a objavovať tak kultúrne či prírodné krásy kraja.

Novinkou sú možnosti kúpy cestovného lístka prostredníctvom aplikácie alebo bankovej karty. Po odskúšaní týchto riešení na vybraných linkách v regióne Trnava bude ich dostupnosť rozšírená do celého kraja.

Od roku 2023 bude župa ponúkať aj predplatné cestovné lístky, ktoré budú cenovo výhodnejšie pre pravidelných cestujúcich prímestskými autobusmi. V rámci časovej a zónovej platnosti nového druhu lístkov budú môcť ľudia cestovať neobmedzene.

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Za komušov sa pracujúci dostali do prace autobusom, vlakom, auto nemal každý. Cestoval som do práce vlakom týždenne cestovné SEREĎ – TRNAVA a späť ma stalo 5.20 KČS. Mal som auto a predsa som cestoval vlakom, bolo to lacnejšie už vtedy a ekologické. 1971-1981

  2. Hm, vyskúšajte si cestovať do a z práce Galanta – Sereď.
    A potom si k nevyhovujúcim spojom prepočítajte náklady na cestovné voči nákladom na PHM auta.
    Jednoznačne ak cestujú dva, dostávate sa autom do plusu. Nehovoriac o komforte a ušetrenom čase..

  3. Vodič chápem ťa, ale dnes tu vládnu ľudia sprostejši ako za komušov. Pohodlie o ktorom píšeš ma následky, znečistené ovzdušie, Bratislava zapchatá autama, ľutujem Bratislavakov koľko exhalatov skonzumuju, tvoj komfort nie je lacný. Spoje boli organizované do práce s práce, aj pre školákov. Všetko dotoval štát nič nebolo zadarmo.

  4. Anonym.., Bratislava zapchatá? Hej, ale od 7:45 do 8:30. Lebo každý si berie zasrana na ôsmu do školy a zároveň ide na ôsmu do práce.
    Momentálne tam pracujem a po celý deň sa presúvam cez mesto.
    Skús tam prísť cez víkend, keď nie sú školy a „Blaváci“ sú doma na východe.. 😉
    A teraz k tej ekológii.. Autobus ti ide na úsmevy cestujúcich, či čo?
    A trend voziť zasranov do školy čím ďalej udomácňuje aj v menších mestách. Preto majú v rodinách 2 – 3 autá. Jedno vyslovene iba na tento účel. To je fakt ekologické.. Tak ja mám kvôli tomu cestovať 2 hodiny do práce a 2 z práce, lebo nemám normálne spojenie a ešte ma to vyjde 2x drahšie?..

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img