Od svetelnej križovatky na železničný nadjazd a smerom do firiem za ním, majú chodci problém dostať sa bezpečne

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Sereď/  Pred týždňom sme uverejnením aktuálnej fotodokumentácie kritizovali vytvorenie nebezpečnej situácie pre chodcov, ktorým bolo v podstate znemožnené pristúpiť k priechodom pre chodcov, cez semaformi riadenú križovatku. Obidva chodníky po stranách Cukrovarskej ulice totiž boli rozkopané a ich obchádzanie bolo možné buď po ceste, alebo cez súkromný pozemok, alebo inou, ešte zdĺhavejšou a ťažko akceptovateľnou trasou.

V telefonáte s pracovníkom MsÚ Šišom a hovorkyňou Slahučkovou sme upozornili na ďalší problém – možno ešte vážnejší, ktorým je rozbitie a následná rekonštrukcia chodníkov po obidvoch stranách hlavnej a mimoriadne frekventovanej cesty od svetelnej križovatky smerom k železničnému nadjazdu. Pre úplnosť treba uviesť, že ani jeden z pracovníkov MsÚ si vážnosť situácie neuvedomil až do momentu, pokým sme v rozhovore priamo nenaviedli na problémy pre chodcov spôsobené touto diletantskou organizáciou práce.

Čakali sme týždeň s uverejnením tohto článku s tým, že sa snáď kompetentní “zbadajú” a uvedomia si zúfalý stav a v záujme bezpečnosti chodcov urobia konkrétne opatrenia. Neurobili nič !!

Bezpečnosť pre chodcov a ostatných účastníkov cestnej premávky má a musí byť prvoradá a to by malo platiť aj v Seredi.

Ak ešte stále netušíte o čom je reč, tak skúsime na dlhé týždne spôsobenú situáciu popísať.

Frekvencia chodcov od svetelnej križovatky smerom na železničný nadjazd a následne na cintorín, do firiem sídliacich a majúcich prevádzky v tejto oblasti, ako aj obyvateľov bývajúcich v rodinných domoch za železnicou je značná. Do základných škôl dochádzajú prakticky všetky deti z týchto domov a zároveň všetci ľudia sú odkázaní chodiť týmto smerom aj za bežnými dennými nákupmi.

Ako vidieť na fotografii, v smere do a zo železničného nadjazdu sú skutočne totálne rozkopané obidva chodníky po stranách hlavnej cesty. Spolu so spomenutými pracovníkmi MsÚ sme si nasimulovali situácie kadiaľ sa môže chodec, ktorý chce využiť chodník na nadjazd ponad železnicu reálne dostať.

Môže ísť obchádzkou po ulici Fándlyho, okolo ZŠ a následne smerom na nadjazd okolo bývalého Tekomu. Problém je, že ani tu nie je chodník. Môže teda ísť popri činžiaku súbežne s cestou kde chodník je na jednej strane cesty, no chýba akceptovateľný prechod na chodník, ktorý nie je rekonštruovaný.

Ak chce využiť odporúčanú trasu po pravej strane v smere na nadjazd, môže ísť po Pažitnej ulici, kde ale opätovne nie je chodník a ulica je úzka aj pre prechádzajúce autá, môže teda skúsiť ďalšiu ulicu popri bazáre. Žiaľ ani tu, po celej ulici nie je vhodný chodník. Najbližší chodník sa teda nachádza až od odbočky zo Železničnej ulice v križovatke, z ktorej sa dá ísť smerom aj na ZŠ J.A. Komenského a ZŠ Cirkevnú. Ide o obchádzku rádovo v stovkách metrov a s časovým zdržaním desiatky minút, čo pri pravidelnom chodení ťažko bude niekto akceptovať.

Čo teda zostáva chodcom? Nuž ísť po hlavnej ceste a riskovať kolíziu s autom (čo vidíme prakticky denne), prípadne ísť opätovne po stavbe, teda po rozkopaných bývalých chodníkoch a kopách stavebného materiálu pripraveného alebo rozhŕňaného ako podklad pod nové chodníky.

Tomuto sa hovorí organizácia práce zo strany vedenia mesta? To skutočne mesto Sereď s tímom ľudí na úrade v počte asi  50 ks a ročným rozpočtom cca 15 mil. Eur pod vedením primátora Tomčányiho naviac nemá?

- Inzercia -
- Inzercia -
  1. Buďme radi ze sa tu niečo robí. Tam kde sa preraba, je aj bordel. Tu chvíľu sa to dá hádam vydržať. Sú aj horšie veci na tomto našom malom Slovensku.

  2. Bolo to potrebné porozbíjať všetko naraz a nie postupne, aby mali kade ľudia chodiť? Však oni tade nechodia, oni sa vozia. Nuž čo? Vziať si krídla a lietať.

  3. Doteraz boli chodniky rozbite a stazovali sme sa.. teraz predsa chvilu vydrzime kym nam urobia pekne nove.. teda dufam ze to bude aspon kvalitne urobene.

  4. ludia v skratke dobre vam to jebe na hlavu, stažovat sa na rekonštrukciu… zas tak dlho to netrva, šecko sa vam nelubi, ako čo ste čakali že chodniky všetky spravia za jeden den v case ked po nich nik nejde???!
    každý čo mudruje vživote taku pracu nerobil tí čo tam pracuju sa vam do práce nestarajú tak sa nestarajte do prace im…

  5. ved mohli urobit jednu stranu a potom druhu teraz ked budu dusicky kadil budu chodit na hroby aj ked povedali ze to bude do konca oktobra hotove ale nepovedali v ktorom roku

  6. Mesto by malo rekonstrukcie robit priebezne a kazdy rok. A necakat na havarijny stav. Navrhnut presny plan a ktore casti z akych materialov a presnu metodiku /Typ dlazby, obrubnikov, vysadby/ aby sa dalo plynule pokracovat do dalsieho uzemia a casti mesta.

  7. Kandidovat nebude kandino patkano, ale dufam ze preveria ci konal v zmysle zakona pocas obdobia, aj ci boli opravnene tie odmeny jemu aj Tibimu. NAKAzdu svinu sa vari voda !!!

  8. Keď už robia na Cukrovarskej ul. a odstránili tie stromy, čo korene dvíhali chodník, bolo by potrebné odstrániť aj stromy na tej istej strane /pred vežiakmi/ ten nahnutý trom nad chodník a slivku, ktorej plody po pozretí padajú na chodník, čo chodci pošaľapú, čím hrozí šmyknutie.

  9. To je jedina cesta kadial sa da prejst na cintorin ? Pan Majko nerieste kok*otiny a budte rad ze nieco robia…

  10. Pre Andrej, bezpecnost ľudí čo teraz chodia po ceste sú kok.. ny? To hádam nemyslíš vážne

  11. Teším sa aké to bude pekné a nové. Vďaka Bohu nie som z tých večne ufrflaných Slovákov. Kde sú tie časy, keď si ľudia vážili náročnú fyzickú prácu vonku a tešili sa z toho, že sa skultúrňuje verejný priestor.

  12. Keď sa niečo robí v Seredi tak je tam pán Majko hneď prvý a píše a fotí jak je to zlé.Kedy napíšete niečo pozitívne?

  13. A to je smutné že len stále negatívne veci píše a navádza ľudí aby tu písali stále negatívne príspevky.

  14. pre Martin aké kktiny tu píšeš že navádza ľudí aby písali stále negatívne príspevky?Nevidím žiadne navádzanie ale fotky rozdrbaných chodníkov okolo celej križovatky.Tomčányi nič nerobil celé volebné obdobie a teraz poj3bal čo mohol.Že si riťolez a nevidíš aké je nebezpečné to teraz pre chodcov je tvoj problém.Majko má pravdu a jedine on má gule to napísať aj poslanci sú posraní

  15. Určite som neni riťolez to možno ty.Keď sa niečo opravuje tak sa to musí rozbiť,má to nejaký postup oprava chodníkov a si myslím že tú chvíľku sa to dá vydržať keď to dokončia.

  16. nezastavam si primatora ani vedenia ale ked sa nic nerobi pindate ked sa robi pindate dvojnasobne, tato sered to je fakt sedlac, len osierat ohovarat toho druhehom

  17. Znovu “len” sledujem vyvoj diskusie a snazim sa odhandut, kde sa dostane spolocnost, ktora bude tolerovat, ci dokonca chvalit taketo nepochopitelne diletantstvo.

    NIKTO nehovori, ze rekonstrukcie, resp. nove chodniky nemaju byt urobene. Opacne – mali byt davno.

    Kritika smeruje na:

    – sposob rekonstrukcie ( firmy rozkopu a dlhe dni nik nerobi nic)
    – pouzite materialy (v inych mestach a na dedinach pouzivaju moderne materialy, kvalitnu dlazbu kombinovanu farebne a kladenu sposobom hodnym datumu v kalendari)
    – terminy a organizaciu rekonstrukcii (nie je budovane nove mesto, ako bola v minulosti Astana, kde mohli byt prace vykonavane bez rozmyslania naraz a vsade)
    – kombunaciu starych obrubnikov s novou dlazbou (tak toto som videl skutocne len v Seredi a sko dovod uviedol pacovnik mesta lepsiu kvalitu tarych obrubnikov – na fotografiach sme zadokumentovali a nasledne z neho vypadlo, ze dovodom je setrenie na cene)

    Na toto vsetko doplacaju obyvatelia mesta a obcania, ktori to cele platia svojou pracou.

    Vysledkom takychto rekonstrukcii za verejne peniaze je nekvalitny a uz dnes nemoderny a sucasnej dobe nezodpovedajuci vysledok prace – celej investicie, problemy pri obchadzani stavenisk, znicene topanky, spinave oblecenie, znicene kociky a pod.

    Zasadnym problemom je BEZPECNOST chodcov a vodicov.

    Takze nie su podstatne mena, ale sposob organizacie prace. Mena vieme a musime doplnit, aby obcan vedel, kto konkretne za co zodpoveda, je zaplateny a ako si za svoje peniaze vykonava povinnosti.

    Tu nehovorime o tom, ako si kto naklada s vlastnymi peniazmi, ale ako pouziva a investuje rocne cca 15 MILIONOV EUR vedenie mesta pod taktovkou primatora M.Tomcanyiho a poslanci MsZ.

    Tu vo VEREJNOM ZAUJME rozoberame SPRAVU VECI VEREJNYCH a sposob, ucel a vyslednu hodnotu vyuzivania VEREJNYCH FINANCII. To je nasou povinnostou. Ci to obcan pochopi, je len a len na nom…

  18. Pán Mako verím tomu ze vy by ste našli niečo zle aj keby to urobili rozumne a chodníky by sa neopravovali naraz.

  19. a hlupákom sa stáva: Dušan Vajdík, Dolná Streda 901, ako realizátor prác a jeho firma Lukystav s.r.o.(Baustein, s. r. o.), Váhovská cesta 517, Dolná Streda

Pridať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte vaše meno

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Ďalšie články

- Inzercia -
x