B. Gröhling predstavil opatrenia na podporu znevýhodnených žiakov

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

MŠVVŠ SR |MM|    Ministerstvo školstva predstavilo opatrenia zamerané na žiakov ohrozených školským neúspechom a na žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Ide o investície z Plánu obnovy a odolnosti SR, ktoré budú smerované do školských klubov detí, personálu materských škôl či doučovania.

Od nástupu na rezort bolo naším cieľom dobehnúť to, čo sa v školstve dlho zanedbávalo. Prvé financie z Plánu obnovy, ktoré čerpáme, sú v objeme 15 miliónov eur a sú zamerané hlavne na žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a žiakov ohrozených školským neúspechom. Našim cieľom je týchto žiakov podporiť od materskej až po strednú školu a pomôcť im tak uspieť,“ priblížil minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling.

Ide o štyri typy investícií. Prvou je výzva na pomocných vychovávateľov do materských škôl. Na 340 materských školách pribudnú pomocní vychovávatelia, ktorí budú pracovať s predškolákmi prioritne zo znevýhodneného prostredia či so zdravotným znevýhodnením.

Rezort chce tiež podporiť školské kluby deti. „Pravidelná návšteva ŠKD žiakom veľmi pomáha, no niektorí rodičia si nemôžu dovoliť uhradiť poplatky. Preto preplatíme mesačné poplatky za ŠKD deťom zo sociálne znevýhodneného prostredia,“ opísal minister školstva. Dotknúť sa to môže až 17 500 žiakov mesačne, ktorí nemali možnosť navštevovať ŠKD.

Ďalším opatrením je doučovanie na základných a stredných školách, ktoré začalo ministerstvo preplácať na jar roku 2021. Od októbra v ňom bude rezort pokračovať, pričom rozpočet narástol 2,5-násobne na 3,75 milióna eur. Tento rok bude môcť do doučovania zapojiť od 24-tisíc do 40-tisíc žiakov mesačne.

„Chceme, aby mali žiaci poskytnuté doučovanie priamo na škole, kde sa im budú venovať ich učitelia. Mnohí rodičia si doučovanie dovoliť nemôžu a preto rezort túto iniciatívu preplatí. Tento projekt je určený pre všetkých žiakov – pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, pre nadaných žiakov, aj pre tých, ktorí si potrebujú upevniť vedomosti či precvičiť učivo,“ doplnil Gröhling.

Štvrtá výzva je zameraná na neštátny sektor. „Chceme zachytiť aj prípady, kedy žiaci potrebujú doučovanie, ale škola nemá potrebný personál. V tomto prípade občianske združenie, komunitné centrum či iné organizácie vyškolia doučujúcich a poskytnú ich škole,“ uviedol šéf rezortu školstva. Rezort pripravuje tiež ďalšiu samostatnú výzvu na doučovanie a to z vlastných zdrojov. Určená bude pre neštátne organizácie, ktoré nebudú školiť nový personál, ale poskytnú už svoj existujúci personál na doučovanie na školách.

„Naším cieľom je pomôcť čo najviac žiakom, ktorí to potrebujú, aby v škole uspeli, aby si zlepšili svoje vedomosti a mohli úspešne napredovať v ďalšom štúdiu,“ uzavrel Gröhling.

 

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
  1. Aha,čiže zase väčšia časť peňazí,poputuje smerom na východ,do komunít,ktoré vedia,len natrčať paprče,neplatia za energie,za smeti,príbytky sa postavia,kde sa im chce,socialne dávky prehajdákajú…toto je ten plán obnovy,ktore Slovensko posunie vpred,k lepšej buducnosti

  2. a čo takto stopnúť všetky dávky! Roboty je dosť treba produkovať a robiť niečo pre spoločnosť

  3. …davajme peniaze na dementov, ktorych potrebujeme akoze zaclenit do spolocnosti normalnych ludi (cista utopia) a zdravych ludi, ktori mozu byt pre nasu zdravu, inteligentnu spolocnost uzitocni, brzdime – zvysujme skolne, internaty, ucebne pomocky, druzinu, obedy, atd.
    Ved pracujuci a normalne fungujuca rodina peniaze ma, tak naco podporovat?!
    Toto moze vychrlit len tak slaby jedinec – ohrozeny skolskym neuspechom, ako je minister skolstva – totalna katastrofa, hnus!

  4. A potom že sa “ rozdrapuju” a pracujúci sú im na smiech . Vedia prečo ! V tomto štáte sa fakt neoplatí pracovať. Najlepšie je “ odrbávačom” a “ našej” menšine! Podpora cely život a invalidné dôchodky od narodenia a v takých sumách čo sa nám čo “dremé´” sviatky -piatky ani nesnívalo!! Ale tak nám treba ….

  5. Vrchol bezcharakternosty nevzdelanci vedú štát už sú na posmech aj deťom. Deti v škole jeden druhému vravia, že čo ti plagiator. Toto hádam nebolo ani kambodži za Pol Pota.

  6. A ti by si sa mal vrátiť do tej školy doučiť pravopis. Ti si bol asi ten plagiator, všetky diktáty si opisoval😀

Pridať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte vaše meno

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Ďalšie články