Vicepremiérka Remišová: Investujeme do nových ciest v regiónoch, tranzit cez obce pri Bratislave odľahčí projekt za vyše 6 miliónov z eurofondov

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

MIRRI |MM|  Na severovýchodnom okraji hlavného mesta sa začala dlho očakávaná výstavba novej cesty, ktorá zásadne odľahčí tranzitnú dopravu cez obce okresu Pezinok. Základný kameň cesty poklepala vicepremiérka a ministerka investícií Veronika Remišová. Práve jej rezort spravuje regionálny program IROP, z ktorého na projekt ide vyše 6 miliónov eur.

„Na cestu, ktorá priamo prepojí Chorvátsky a Slovenský Grob s križovatkou Triblavina a diaľnicou D1 čakali tunajší obyvatelia dlhé roky. Pri Bratislave vyrástli v relatívne krátkom čase veľké developerské projekty, nové obytné štvrte a v kedysi malých obciach pribudli tisíce nových obyvateľov. Ľudia zo satelitov cestujú každý deň do hlavného mesta za prácou či do školy. Výsledkom sú cesty plné áut, kolóny, hluk a vysoká prašnosť. Súčasná cestná infraštruktúra už nedokáže pokrývať potreby tohto regiónu, preto som veľmi rada, že sme našli riešenie problému a vďaka novej ceste už tranzitná doprava nepôjde priamo cez obce,” povedala vicepremiérka Remišová. Na otvorení stavby sa zúčastnili tiež bratislavský župan Juraj Droba a starostovia dotknutých obcí.

Podľa ministerky je v prípade tohto dopravného projektu výnimočná rýchlosť, s akou bol schválený. Robíme všetko preto, aby sme pomáhali ľuďom v regiónoch, a aby sa  eurofondy čo najjednoduchšie dostávali tam, kde treba. Transparentne, bez korupcie, efektívne. Za rok od nástupu do vlády sme v eurofondoch zaviedli už 5 antibyrokratických balíčkov, za ktoré hlasovala aj opozícia a vďaka tomu sme projekt novej cesty mohli schváliť rekordne rýchlo – len za 41 dní. Za minulej vlády schvaľovanie takýchto projektov trvalo štyrikrát dlhšie a rekord bol dokonca 692 dní, čo sú skoro dva roky, zdôraznila podpredsedníčka vlády.

Prepojenie diaľničnej križovatky Triblavina s cestou Chorvátsky Grob – Čierna Voda bude mať dĺžku 1,7 km a stáť bude 6,5 milióna eur. Z toho bude až 6,2 milióna eur hradených z Integrovaného operačného regionálneho programu (IROP), ktorý od 1. októbra 2020 prešiel pod Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR.

Bratislavský samosprávny kraj uzatvoril zmluvu s víťazom súťaže – dielo bude realizovať DOPRASTAV, a. s., ktorý predložil ponuku za 3,9 milióna eur s DPH. Dokončenie výstavby novej cesty je plánované na jeseň 2022. Po napojení na križovatku Triblavina a rýchlostnú komunikáciu prinesie výrazné zlepšenie dopravnej situácie a ročná úspora, prepočítaná na čas vodičov automobilov, sa odhaduje až na 850 000 eur ročne.

 

Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR aktuálne pripravuje ďalšiu podporu na výstavbu ciest II. a III. triedy v regiónoch. Výzva z programu IROP bude vyhlásená v najbližších týždňoch. „Cesty II. a III. triedy sú kľúčovou dopravnou infraštruktúrou, sú to životne dôležité tepny našich regiónov. Žiaľ, dlhodobo boli zanedbávané a dnes máme stovky kilometrov ciest v havarijnom stave, ktoré sú nevyhovujúce a  nebezpečné. Preto do opráv a modernizácie ciest budeme v nasledujúcom období investovať oveľa viac. Pokračujeme v reforme eurofondov a pripravujeme nový Operačný program Slovensko, o ktorom vedieme náročné vyjednávania s Európskou komisiou. Naším cieľom je, aby sme pre Slovensko vyrokovali čo najlepšie podmienky a aj z nových eurofondov mohli naďalej financovať opravy ciest,“ dodala vicepremiérka Remišová.

 

- Inzercia -
- Inzercia -
  1. 21% DPH…
    Prosím v mene občanov zoberte jej už ministerskú pozíciu pretože tá osoba nás stojí nemalé peniaze

  2. Už nemá nikoho všetci ju opustili aj mládež. Nie je to smiešné nikto ju nepodporuje a sedi v kresle ministra, čo to má vlastné na starosť?

Pridať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte vaše meno

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Ďalšie články