Odosielateľ z Brezna do Serede poslal už dve zásielky. Ich doručenie (prvej z nich) mešká dva týždne

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Sereď /  Ešte 1. februára tohto roku, teda pred 16-timi dňami bola obyvateľovi mesta z pošty v  Brezne zaslaná poštová zásielka 1. triedou. Poštovné na tovar v hodnote 6 Eur činilo 3,65 Eur. Tovar mal byť doručený v nasledujúci deň, najneskôr však na deň druhý. Nebol. Ani na tretí deň, štvrtý, piaty … ani na šestnásty deň.

Adresát bývajúci v Seredi na tovar čaká a potrebuje ho. Preto mu odosielateľ presne o týždeň posiela identický tovar v hodnote 6 Eur s poštovným 3,65 Eur opätovne. Pre istotu po uplatnení reklamácie na pošte v Brezne, odosielateľ cestuje do Banskej Bystrice a poštovú zásielku 1. triedou zasiela do Serede z krajského mesta.

Čo myslíte, prišiel tovar na druhý deň ? Nie ! Ani na tretí, štvrtý, piaty – tovar nebol doručený Slovenskou poštou doteraz !

Takže krátky sumár. Tovar v hodnote 6 Eur odosielateľ zaslal adresátovi 2 krát s tým, že Slovenskej pošte zaplatil 2 krát poštovné vo výške prakticky 8 Eur. Využil dve pošty (pre istotu) vo viere, že tovar adresát dostane. Nedostal.

Ešte včera v nočných hodinách v systéme sledovania zásielok Slovenskej pošty obidve zásielky figurovali ako na ceste. Rozmýšľate ako je to možné, keďže do troch dní v civilizovanom svete doručujú poštu do džungle odľahlých stepí ba dokonca na vrtné plošiny uprostred mora, či odľahlé miesta na Aljaške?

Bezmocný odosielateľ podal dve reklamácie a bezmocný adresát, ktorý v dobierke bude mať Slovenskej pošte zaplatiť za tovar meškajúci minimálne 16 dní poštovné vyššie ako je hodnota tovaru.

Kontaktovali sme hovorkyňu pošty s otázkou ako je takýto stav v 21. storočí, v krajine s počtom obyvateľov menšej ako jedno predmestie bežnej svetovej metropoly možný. Hovorkyňa Slovenskej pošty nám odpovedala nasledovné:

Dobrý deň,

Pre narastajúci počet nakazených zamestnancov Slovenskej pošty COVIDom-19 je situácia s doručovaním zásielok v meste Sereď veľmi vážna. Celkovú absenciu práceneschopných na Pošte Sereď 1 v súčasnosti tvorí až 55% chýbajúcich zamestnancov a cez víkend sme zaznamenali úmrtie jednej doručovateľky. Z tohto dôvodu je doručovanie na tejto pošte obmedzené a niektoré zásielky môžu meškať. Vzniknutá situácia nás veľmi mrzí a klientov prosíme o pochopenie a trpezlivosť.

– – –

Rešpektujeme situáciu, v ktorej sa seredská pošta nachádza. No pýtame sa verejne. Nebolo by férové a korektné zo strany Slovenskej pošty obyvateľov mesta a klientov Slovenskej pošty informovať o takto zúfalom stave v organizácii proaktívne, teda z iniciatívy samotnej Slovenskej pošty? Musí vedenie pošty čakať na oprávnené sťažnosti rozčúlených poškodených adresátov – čakateľov na nedoručené, meškajúce zásielky? Prečo pošta neupozornila na týždne trvajúcu neúnosnú situáciu a nedala usmernenie klientom radšej využiť inú formu doručovania, napr. kuriera?

Čo bude nasledovať? Áno, prirodzená a oprávnená otázka. Podľa vyjadrenia vedenia pošty na seredskej prevádzke sa nachádzajú vrecia neroztriedených a do systému neprijatých zásielok. Nepochybne sa medzi nimi nachádzajú aj dve konkrétneho adresáta čakajúceho týždeň resp. dva týždne na niečo, čo potreboval v danom čase a nie dnes, resp. možno o tri či štyri dni – ak vôbec tovar bude mať kto na adresu doručiť. Po roztriedení zásielok mu prídu obidve. Má ich vyzdvihnúť, zaplatiť presných 100 % navyše a tým “posvätiť” legalizovať a akceptovať takéto bezprecedentné zlyhanie Slovenskej pošty? Načo bude adresátovi o 100 % viac tovaru, ako skutočne objednal? Má adresát odmietnuť jednu zo zásielok prevziať? Pošta vráti túto zásielku odosielateľovi. Bude chcieť zaplatiť spiatočné poštovné, to znamená zaplatí za nekvalitné služby, ktoré ovplyvniť nedokáže? Na tieto otázky dnes hovorkyňa odpovedať nevedela…

Pri podávaní reklamácie v Brezne bola odosielateľovi podaná informácia, že zásielka sa stratila. Odosielateľ má čakať na vyriešenie reklamácie 30 dní. Skutočne je pošta v stave, že nie je schopná plniť svoje základné funkcie? Nebolo by lepšie odbremeniť pracovníkov pošty od predaja šampónov, hračiek, zubných pást, aviváže, knižiek, množstva žrebov a losov a ostatných zbytočností a špecializovať sa na doručovanie zásielok, teda na to, na čo pošta v civilizovanej spoločnosti slúži už viac ako 100 rokov?

Z informácií týkajúcich sa súčasnej situácie na pošte v Seredi usudzujeme, že sa jedná o  stav skutočne výnimočný. Áno, dvojtýždňové meškanie doručovania zásielok je skutočne neakceptovateľné. My domáci ale vieme, že seredská pošta bola problémom aj pred rekonštrukciou, je problémom po nej a komplikácie v súvislosti s COVID-19 tento stav len vyostrili a opätovne na neho upozornili vedenie organizácie. Vedenie Slovenskej pošty by si už konečne malo uvedomiť, že fungovanie organizácie súčasným spôsobom je dlhodobo neudržateľné. A problém by malo riešiť vtedy, kedy je ešte riešiteľný.

Od prvého podania zásielky v Brezne teda uplynulo16 dní. Dnes sa v monitorovacom online systéme Slovenskej pošty objavila informácia, že zásielka bola prijatá na poštu v Seredi. Podľa systému z Brezna do Serede putovala dlých 16 dní !!

Odosielateľovi došla správa, že bol pokus o doručenie zásielky a nikto nebol doma, teda nedošlo k jej prevzatiu. Toto je ale klamstvo. Účelovo pošta zavádza, žiaden pokus o doručenie vykonaný nebol. Stále máme za to, že klient je schopný skôr akceptovať ospravedlnenie, ako pokus o vyvinenie sa po 16 dňoch meškania klamstvom a robením s odosielateľa aj adresáta totálnych idiotov. Ešte k tomu za ich peniaze.

Doručenie aspoň jednej z odoslaných zásielok na adresu adresáta oznámime v aktualizácii tohto článku.

– – –

Systém Slovenskej pošty ešte dnes ráno ukazoval, že zásielky sú “V preprave”:

- Inzercia -
- Inzercia -
  1. A to ešte pani hovorkyňa Pošty zabudla povedať, že od 01. marca 2021, teda o necelé 2 týždne ide Slovenská Pošta prepúšťať po jednej priehradkovej pracovníčke na oboch seredských poštách, teda v súčasnej Covid-ovej situácii, ide ešte znižovať stavy zamestnancov. Pýtam sa , aké budú rady pred seredskými poštami, je toto tá najvhodnejšia doba na prepúšťanie zamestnancov, kedy ozaj, nikto nevie aký bude ich zdravotný stav zajtra ? Kde berie vedenie Slovenskej pošty tú istotu, že zajtra , nebude podobná situácia aj u priehradkových pracovníčiek ?

  2. Preboha zomrela tam dorucovatelka,a Vy sa tu hadate za par drobnych!!!! To uz nemate v sebe kusok hanby?? Hanbite sa !!!! Poslite mi cislo toho co tu place za drobne ,a ja mu ich poslem.Vyslovujem uprimnu sustrat rodine dorucovatelky.A vy ostatny sa zamyslite ci par drobnych je viac ako zivot.

  3. A preto by mali ľudia mali začať používať iné alternatívne riešenia. Napr. Zasielkovne. Odtiaľ viete aj zásielky aj odosielať za podobné ceny ako 1.trieda na pošte a viete to poslať aj do Čiech. A adresát dostane hneď informáciu, že zásielka bola odoslaná na mail a formou SMS

  4. Slovenskú poštu veľmi modernizovali, prepustili zamestancov, ale na jednu vec zabudli, že zásielok pribúda a že počítače, ani maily, ani SMS im zásielku neprinesú. Nie každý má auto a sú aj starí ľudia, ktorým treba zásielku doručiť. Doručovateľ musí ísť či prší, či je poľadovica…za každého počasia. Tak isto kuriér. Chcú veľmi šetriť na doručovateľoch alebo priehradových pracovníkoch, len na sebe nie.

  5. Pre Patrika. Ak si si nevšimol, ľudia na Slovensku zomierajú všade, A momentálne tu zomiera najviac ľudí na svete! Tento problém nie je preto, lebo zomrela jedna doručovateľka. Tento problém je o neschopnosti manažérsky riešiť problémy. Chýba 55 % zamestnancov. Tak ich treba nahradiť brigádnikmi, nadčasmi. Veď tých 55% momentálne platíme my všetci cez sociálnu poisťovňu. To je o neschopnosti ľudí, vedenia organizácie, o neschopnosti, ktorá začína celkom od hora, od vlády. Keď si taký hrdina, zaplať všetky škody, ktoré spôsobili neschopní ľudia. Pamätáš? Nech sa prihlási ktokoľvek, kto aspom sympatizuje so správnou trnavskou akože stranou.

  6. Treba si precitat VOP Posty a clovek rychlo pochopi, ze za to co clovek plati, Posta nic negarantuje a to ani pri Express kurieroch a prvej triede. Zaplatite ako za zlatu zasielku ale nedorucenie je gartis v cene. Posta neakcptuje ani pokus o refundaciu sposobneych uslych ziskov, ani odpustenie ceny postovneho. Za to ked sa im pokazi vozidlo robia bordel pomali az na ministerstve… Treba si uvedomit ze to co kurierske sluzby pouzivaju interne ako proces uz niekolko rokov posta este len objavuje ako koleso v dobe kamenej. Viem o com pisem.

  7. Pre anonym: Ja urcite som neni fanusik Matovica a ani som ho nevolil.A som tak isto za to aby tato neschopna vlada co narychlejsie odisla.Ved len hanbu nam roby vo svete.Ludia su uz unaveny,bez penazi,ekonomika ide dolu vodu.Kazdy tyzden len testovanie ktore nikam nevedie.Len som s mojim prispevkom chcel povedat ,ze tam zomrela p.dorucovatelka .Takze klud .

  8. Pre Patrik.
    Zomrela dorucovatelka cez víkend toto trvá už oveľa dlhšie , samozrejme , že je smutné že niekto umrel ale to nieje ospravedlnenie ‼️

  9. Keď , zatvoria , školy, banky a iné , inštitúcie , tak ste ticho . A keď zavrú poštu idete vyskočiť , z kože . Je tu covid , a všetko môže skolabovať , aj pošta ako aj iné inštitúcie. Poniektorý , ste doma a iné ako na poštu ísť asi ani neviete . Buďte tolerantný , a ak sa Vám nepáči píšte na vedenie , že majú príliš veľa management a málo poštárok a ešte idú aj tie prepúšťať. Nad tým sa zamyslite predtým , ako niečo napíšete.

  10. Vedenie Seredskej posty. Chodte na vycvik do Galanty. Ziadne rady ani vonku ani vnutri. Otvorene 4 -5 okienok. 👍😷

  11. Tisko sledujem diskusiu a som zvedavy, kedy sa jej analyza objavi v nejakej rigoroznej praci.

    Ako moze niekto porovnavat nefungovanie / zatvorenie obchodu s hrackami, ci nejakeho uradu s nedorucenim zasielky zaslanej 1. triedou?

    To uz fakt su medzi nami ludia NEschopni odlisit mensi vyber jogurtov, samponov ci obmedzenie kupy noveho televizora s DORUCENIM SURNEJ ZASIELKY v ktorej moze byt original dokladu, certifikatu, osvedcenia, zdravotnej dokumentacie, ci klucov od auta odstaveneho niekde na parkovisku a pod. ?

    Posta je VAZENOU INSTITUCIOU v kazdej krajine. V GB je to Kralovska posta, este aj v Stepanakerte v Nahornom Karabachu a v Bandar Abbas v Irane su posty instituciami s pravidlami, uniformami, urovnou a perfektnymi sluzbami. Videl a skusil som osobne, ako aj v dalsich viac ako 100 krajinach.

    Len na Slovensku z posty niekto polopricetny urobil predajnu samponov, kniziek, hygienickych potrieb, hraciek, avivaze a samozrejme stoviek druhov losov a zrebov.

    Lutujem pracovnicky pri prepazkach, ze musia s ponukanim tychto nezmyslov otravovat ludi…

    Je zname, ze posta na pomery SR zle plati zamestnancov, a specialne dorucovatelov, na ktorych cely system vlastne stoji.

    V roku 2019 som v sulade s platnou legislativou ziadal zverejnenie platov a odmien vrcholoveho menezmentu a – ZAMIETNUTE. Preco asi? Predpokladam, ze by na pobocky roznasat dopisy museli ist sami…

    Ludia, pokial nerozumiete problematike – spytajte sa. Diskusia bude mat zmysel.

  12. úryvok:
    Začalo to omylem.
    Blížily se Vánoce a já se dozvěděl od jednoho ožraly shora, který to tak dělal touhle dobou vždycky, že berou v
    podstatě každýho, a tak jsem tam šel a najednou jsem měl koženou brašnu přes rameno a volným tempem jsem se ubíral
    ulicí. To je teda prácička, pomyslel jsem si. Naprostá havaj! Dají vám k roznášce jeden dva bloky, a když to zvládnete,
    přidá vám další doručovatel, co má trvalou smlouvu, nebo se vrátíte zpátky a vedoucí vás někam pošle, ale vlastně
    jenom zvolna házíte vánoční pohledy do schránek.
    Myslím, že to bylo druhý den, co jsem pracoval jako vánoční brigádník, když se ke mně přidala jedna udělaná ženská a
    začala mě při roznášení dopisů doprovázet. Tím “udělaná” myslím to, že měla velkou prdel a kozy, že byla prostě
    udělaná na správných místech. Vypadala trošku bláznivě, ale já se díval jen na její tělo a jinak mi to bylo jedno.
    Bez ustání mluvila. Pak to z ní vylezlo. Její manžel byl důstojníkem na jakémsi dalekém ostrově a ona se cítila osamělá a
    bydlela v malém domku na předměstí úplně sama.
    “V kterém domku`?” zeptal jsem se. Napsala mi adresu na kus papíru.
    “Já jsem taky osamělý,” řekl jsem, “stavím se dnes večer a můžeme si popovídat.”
    Žil jsem sice s jednou holkou na hromádce, jenže ta byla napůl pořád kdesi v tahu, a tak jsem byl vlastně opravdu
    osamělý. Alespoň pro tu udělanou prdel, co stála vedle mě.
    “Fajn,” řekla, “nashle večer.”
    Byla fakt prima, dobrá šoustačka, ale jako u všech takových šoustaček jsem začal po třech čtyřech nocích ztrácet zájem
    a už jsem tam nešel.
    Nemohl jsem se ale ubránit pocitu, že jediné, co mají, panebože, tihle pošťáci na práci, je házení dopisů do schránek a
    šoustání. To je teda práce pro mě, to teda jo.

  13. Aj my máme jednu skúsenosť z doručovaním zásielok, ktorú by som tu chcela zdieľať. Včera sme si nasli v schránke žltý lístok, na ktorom bolo napísané: adresát nezastihnutý. Paradoxom je, že pracujeme z domu obaja s manželom. Tak sa manžel nahneval a volal na poštu, že či majú nejaké obmedzenia a nedoručujú zásielky. Pani vedúca nám oznámila, že sa nám pani doručovatelka snažila list doručiť, ale v čase doručovania sme “neboli” na adrese. Manžel ju však vyviedol z omylu, tak sa pokúsila nám nahovoriť, že je to list nadštandardnej veľkosti (je to list z katastra nič veľké, mala obalka). Nakoniec sucho skonštatovala, že si po ten list mame prísť osobne, pretože teraz v Covide sa zásielky do vlastných rúk nedoručujú. Žiadnu takúto informáciu nenájdete na stránkach pošty, takže konštatujeme že je to subjektívne rozhodnutie vedúcej pošty alebo doručovatela. Aký je rozdiel kontaktu mňa a doručovatela alebo mňa a pracovníka na priehradke. Na nedoručenie zásielok však doplácajú obe strany, adresát, ktorý si musí vystáť dlhú radu na pošte a aj pošta, pretože mojim listom sa musí zaoberať niekoľkokrát. Roztriedili ho, dali doručovatelke, doručovatelka musela vypísať žltý lístok, niekto ho na poste musí nahrať do systému, ja prídem na pobočku a pani na priehradke ho musí niekde nájsť a odovzdať mi ho. Mam pocit, že tu naozaj zlyhava manažment.
    PS: ďalšiu reklamáciu o nedoručení predplateného tyzdennika sme poslali na vydavatelstvo, ktoré sa ihneď ospravedlnilo s tým ze aj napriek tomu ze je týždenník pravidelne expedovany zasielajú 2 nedoručene tituly dodatočne opäť poštou (takže uvidíme ci niekedy prídu)

  14. A ja som dnes po dvoch týždňoch videl moju poštárku ! Normálne sviatočná udalosť ! A tiež mi hodila do schránky žltý papierik. Čo furt majú s tými papierikmi ? Stačilo mi zazvoniť na zvonček tak ako inokedy… zvláštne maniere. A ešte musí vypisovať lístok ! Tak jej treba ! Budem si objednávať ešte viac hovadín,nech len vypisuje papieriky keď ju to baví 🙂

  15. Naozaj nevidíte , aká je situácia na pošte ? To ste až taký sebecký? Na pošte robia 2 z 12 poštárok , tak čo majú robiť od rána do večera , aby to stíhali?Bohužiaľ tu je vidieť , aký sú bez poštárok hotoví , manažment pošty aj občania. Teraz si aj na vlastnej koži vyskúšali , že tie poštárky za malé platy robia a naučia si Vážiť ich robotu. Ale pochybujem , dnes sa vie každý len stažovať . Mali by ste sa niektorý , pozrieť aj na seba , naozaj si svoju prácu vykonávate , tak svedomite , alebo , keď sa to netýka Vás tak len kritizujete.

  16. pre elena a daniel 19. februára 2021, 6:01 – posta je ZALOZENA na postaroch a postarkach, nie ne veducich pracovnikoch a menezmente zasivajucich sa za dvoj, troj ci nasobne vyssie platy na riaditelstve.

    Poznamka k stazovaniu sa – STAZNOST na nekvalitnu sluzbu je prirodzdena, potrebna a mala by byt pochopitelna. Ide o sluzbu PLATENU.

    Pridete de restauracie, objednate si jedlo, donesu Vam pomyje a aj tie po dvoch hodinach a Vy zaplatite ako za kvaliznu stvor chodovu veceru s perfektnym servisom a kvalitnym vinom na stole? Ak ano, kludne tak urobte. Ale nekritizujte tych, ktori za svoje peniaze nechcu nadstandard, len sluzby, ktore objednali a VOPRED zaplatili.

  17. No… ja sa ani tak nesťažujem ako tu píše tá osoba s prapodivným menom : pre elena a daniel,ale serie ma to,že poštárka má balíček u seba a nedá mi ho. Odnesie ho naspäť na poštu a ja si tam musím ísť odstáť pol hodinu. Inokedy mi zazvonila a prišiel som si pre balíček. Načo to teda nosí ???
    Ja nájdem žltý lístok v schránke – idem na poštu a tam mi pani za okienkom povie že poštárka to má u seba ale ešte to nepriniesla. Tak načo som tam pol hodinu stál ?
    Úplne jak u jebnutých (prepáčte za výraz ale ja to tak cítim)

  18. Dano, pred par rokmi som vymakol postarku pri schranke so zltym listkom v ruke. Pytal som si tu zasielku -obalku z danoveho- nemala ju pri sebe, listky zlte si vypisala rano do predu na poste.

  19. Niekedy v polovici minulého týždňa mi prišiel menší balík (zaplatený kuriér na adresu) napriek tomu, že sme celá rodina doma a ak aj niekto odíde tak zvyšok rodiny je stále doma pátral som po balíku keďže dlho nechodil… na stránke pošty vo vyhľadávaní balíkov som sa dozvedel, že balík nebol doručený pretože adresát bol nezastihnutý… zaujímavé napriek tomu, že sme boli všetci doma a na balíku je telefónne číslo na kontaktovanie adresáta nikto nezavolal ani nezazvonil… cez web formulár som požiadal o opätovné doručenie no dodnes sa tak nestalo a balík je niekde na pošte. Nemám chuť ísť stáť do kilometrového radu a hodinu prípadne aj viac čakať na vydanie balíka ktorý je zaplatený s donáškou až do rúk adresátovi. Aká je situácia na pošte ma vôbec nezaujíma ja som si službu zaplatil a ak pošta nie je schopná túto činnosť robiť v plnej miere nech svoje služby “Neponúka”. Ak by som si ten balík objednal kuriérskou spoločnosťou, mal by som ho tu na druhý deň za podstatne nižšiu cenu poštovného… žiaľ moja chyba. Čo sa týka žltých lístkov tie si nachádzame v schránke takmer stále napriek tomu, že sme doma. Celá táto šaškáreň je nepochopiteľná.

  20. V prvej vete píšeš, že v polovici minulého týždňa ti prišiel balík a následne píšeš ako ti neprišiel.

  21. Postovy kurier roznasa zasielky ako sa mu chce. Rano pride sprava ze bude zasielka dorucena clovek na nu caka a poobede vidi postarske auto prefrcat okolo domu a zasielka nikde. Divne to metody v tejto seredi. Zasielky som sa nedockala ani na druhy ani na treti den. Zajtra vikend a mojej zasielky niet…

  22. Čudujem sa, ak máte pri objednaní tovaru možnosť vybrať si kuriéra, tak si vyberiete práve Slovenskú poštu. Ale aspoň máte k čom písať.

  23. Rozumiem situácii, ale nepochopím, prečo moje zásielky sú rozhádzané na oboch našich poštách. Dostanem 2 žlté lístky. Jeden na pošte 3 a druhý na pošte 1. Aký to má význam aby som takto behal medzi postami. Zbytočne zgrupovanie sa ľudí.

Pridať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte vaše meno

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Ďalšie články