Prezidentka navrhla zvolanie Bezpečnostnej rady štátu v súvislosti so zámerom vlády na plošné testovanie

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
Dnes ráno som navrhla zvolanie Bezpečnostnej rady štátu v súvislosti so zámerom vlády na plošné testovanie.
Bude ma zaujímať nielen prepracovanosť konceptu, ale aj stav príprav na plošné testovanie. Najmä to, či je takéto testovanie realizovateľné bez negatívneho dopadu na poskytovanie zdravotnej starostlivosti pacientom, keďže si plošné testovanie vyžiada nemalý počet zdravotníkov.

Dôležité sú aj analýzy, či je takúto operáciu možné zrealizovať bez rizika nákazy na testovacích miestach. Môjmu názoru musí predchádzať poznanie.

 

zdroj: prezident.sk

- Inzercia -

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na socálnych sieťach!

- Inzercia -
  1. Tomuto sa povie “demokracia” – hlupaňa Sorosová atrapa tlstá z prezidentského paláca vyzývala Lukašenka za protesty v Bielorusku aby odstúpil. Pričom nepoužil ani vodné delá, ani slzný plyn voči demonštrantom. Tu najprv psychicky narušený idiot, ktorý sa hrá na premiéra nariadi celoplošné testovanie ľudí, potom keď voči krokom vlády- alebo skôr voči bande neschopnych idiotov, ktorí nevedia školu skončiť bez podvádzania ľudia vykročia do ulíc, použili vodné delá.

  2. Matovic kraca po stopach Hitlera.
    Spasitel ma vvhlave posahane a ak prezidentka razne nezasiahne, strati autoritu. Je vyhlaseny nudzovy stav a prezident je velitelom ozbrojenych sil. Z tohto stavu, ak by 8000 vojakov robilo servis pri plosnom testovani, ohrozi tym bezpecnost statu.
    Moj nazor je, aby pani Caputova, prezidentka SR, tomu dementovicovi jeho zamer s armadou, policajtami a hasicki zakazala. Ak, tak po vlastnej linii zdravotnikov. Co vsak nie je realne a Matovic len potreboval “zahojit” znameho firmu…
    Co vsetko este vyjde na povrch? Psychiatria caka …

  3. Anonym Škoda že si není na jej mieste. Isto máš viacej vedomosti, keď si trufnes niekoho tak nazvať. Na dnes odmakane?

  4. Prevzaté z facebooku Jozef Šátek – bývalý elitný vyšetrovateľ PZ a zároveň prvý riaditeľ Úradu boja proti korupcii. Dovolím si uviesť, že Jozef Šátek sa vo svojich právnych analýzach nezvykne mýlit a už vôbec nie zavádzať.
    https://www.facebook.com/jozef.satek.14

    Vec : Podozrenie z prijatia nezákonného rozhodnutia – uznesenia vlády SR č. 665 z 18. októbra 2020, ktorým schválila použitie ozbrojených síl SR na prípravu a vykonanie celoštátneho testovania obyvateľstva na území SR na prítomnosť ochorenia COVID-19 v čase núdzového stavu.
    Dňa 18.10.2020 vláda SR na svojom zasadnutí prerokovala a schválila uznesenie č. 665 z 18.10.2020, ktorým
    – v časti A.1. schválila „návrh na prípravu a vykonanie celoštátneho testovania obyvateľstva na úrovni Slovenskej republiky na prítomnosť ochorenia COVID-19 v čase núdzového stavu, zároveň
    – v časti A.2. schválila „použitie ozbrojených síl Slovenskej republiky na prípravu a vykonanie celoštátneho testovania obyvateľstva na území Slovenskej republiky na prítomnosť ochorenia COVID-19 v čase a v rámci odstraňovania následkov núdzového stavu“, zároveň
    – v časti B., B.1 uložila ministrovi obrany „vyčleniť do 8 000 príslušníkov ozbrojených síl Slovenskej republiky na prípravu a vykonanie celoštátneho testovania obyvateľstva schváleného v bodoch A.1. a A.2. tohto uznesenia“ v termíne do 30. novembra 2020.
    Na webovej stránke Úradu vlády SR z rokovania vlády SR z 18.10.2020 („https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/25396/1) vyplýva, že podkladom pre rokovanie a schválenie uvedeného uznesenia vlády SR bol „Návrh na prípravu a vykonanie celoštátneho testovania obyvateľstva na území Slovenskej republiky na prítomnosť ochorenia COVID-19 v čase núdzového stavu“, ktorí predložili minister obrany, minister zdravotníctva a minister vnútra.
    Z predkladacej správy vyplýva, že „V nadväznosti na uvedené sa navrhuje využiť zákonnú možnosť použitia ozbrojených síl Slovenskej republiky na odstraňovanie následkov núdzového stavu v zmysle § 4 ods. 4 písm. b) zákona č. 321/2002 Z.z. o ozbrojených silách Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov so zameraním na prípravu a vykonanie testovania obyvateľstva na prítomnosť ochorenia COVID-19“.
    Predkladatelia v odôvodnení priloženého vlastného materiálu konštatujú, že „V zmysle § 4 ods. 2 zákona č 321/2002 Z.z. o ozbrojených silách Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov je povinnosťou ozbrojených síl Slovenskej republiky podieľať sa na plnení úloh v čase núdzového stavu, pri ktorom sú ohrozené životy a zdravie osôb. V nadväznosti na uvedené sa navrhuje využiť zákonnú kompetenciu vlády Slovenskej republiky v ustanovenom rozsahu rozhodnúť v zmysle § 6 ods. 2 písm. e) zákona č. 321/2002 Z.z. o použití príslušníkov ozbrojených síl Slovenskej republiky, a to na odstraňovanie následkov núdzového stavu v súlade s § 4 ods. 4 písm. b) zákona č. 321/2002 Z.z. so zameraním na zabezpečenie testovania obyvateľstva na prítomnosť ochorenia COVID-19.“
    Podľa zákona č. 321/2002 Z.z. o ozbrojených silách SR, ust. § 6 ods. 2, písm. e) vláda pri riadení ozbrojených síl „rozhoduje v ustanovenom rozsahu o použití vojakov“. Týmto zákonom je len všeobecne konštatovaná právna možnosť vlády, aby v „ustanovenom rozsahu“ t.j. v rozsahu konkrétne určenom týmto alebo inými zákonmi rozhodla o určitom použití ozbrojených síl SR. Je právnym nezmyslom pri rozhodovaní vlády SR o použití ozbrojených síl odvolávať sa na všeobecné ustanovenie bez použitia konkrétneho zákona a jeho splnomocnenia ku konkrétnemu rozhodnutiu.
    Takýmto konkrétnym zákonom je zákon č 171/1993 Z.z. o Policajnom zbore, kde podľa § 70, má vláda SR právomoc vyčleniť vojakov a príslušníkov ozbrojených bezpečnostných zborov na plnenie úloh Policajného zboru. Rovnako vláda SR v určenom rozsahu v zmysle ústavy SR čl. 119 písm. o) má právo rozhodovať o vyslaní ozbrojených síl mimo územia Slovenskej republiky na účel humanitárnej pomoci, vojenských cvičení alebo mierových pozorovateľských misií, o súhlase s prítomnosťou zahraničných ozbrojených síl na území Slovenskej republiky na účel humanitárnej pomoci, o súhlase s prechodom zahraničných ozbrojených síl cez územie Slovenskej republiky.
    V zmysle ústavného zákona č. 227/2002 Z.z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu, ktorý má prednosť pred zákonmi ako všeobecne záväznými právnymi predpismi, s odkazom na ustanovenie § 5 ods. 4/ citujem „V čase núdzového stavu môže prezident na návrh vlády (písm. a) nariadiť výkon mimoriadnej služby profesionálnym vojakom, vojakom v zálohe povolaným na pravidelné cvičenie alebo na plnenie úloh ozbrojených síl a vojakom dobrovoľnej vojenskej prípravy“.
    V zmysle zákona č. 570/2005 Z.z. o brannej povinnosti, ust. § 2, písm. c) je „mimoriadnou službou vojenská služby vykonávaná v služobnom pomere, ktorú je v období krízovej situácie povinný vykonať vojak mimoriadnej služby uvedený v písmene e)“. Takýmto vojakom „mimoriadnej služby“ je po „1. profesionálny vojak, ktorému bol v období krízovej situácie nariadený výkon mimoriadnej služby“. Takouto „mimoriadnou službou“ je aj aktívne zapojenie profesionálnych vojakov Ozbrojených síl SR do prípravy a realizácie celoslovenského testovania obyvateľov SR proti chorobe COVID-19.
    Vláda SR nevyužila svoje ústavné oprávnenie navrhnúť prezidentke SR, aby v čase vyhláseného núdzového stavu v súvislosti s celoslovenským testovaním obyvateľstva na Covid-19 v zmysle svojej prezidentskej právomoci nariadila profesionálnym vojakom ozbrojených síl výkon mimoriadnej služby,
    – takýto návrh vláda prezidentke SR nepredložila a preto o ňom ani nerozhodla,
    – rozhodnutie vlády SR o použití ozbrojených síl SR k realizovaniu celoslovenskej testovacej akcie počas núdzového stavu s odvolaním sa na zákon č. 321/2002 Z.z. je v rozpore s ústavným zákonom a nad rozsah zákonom určených právomocí vlády SR a
    – zároveň je konanie vlády SR porušením právomocí prezidentky SR vyplývajúcich z ústavného zákona aj z jej ústavného postavenia ako hlavného veliteľa ozbrojených síl Slovenskej republiky.
    Na základe tohto právneho stavu bezprostredne hrozí bez legálne vydaného rozhodnutia prezidentkou SR použitie ozbrojených síl SR v rozsahu 8.000 profesionálnych vojakov k príprave a realizácii celoslovenského testovania obyvateľov SR na Covid-19, čím rozhodnutím vlády SR už došlo k podstatnému narušenie deľby výkonnej moci medzi vládou SR a prezidentkou SR a je ohrozená legalita celej plánovanej akcie s negatívnym dopadom na dôveryhodnosť vlády SR v očiach občanov, čo môže následne vytvoriť celú psychologickú reťaz od občianskej pasivity, rezervovanosti až po zjavné aktívne prejavy nesúhlasu s jej činnosťou a odmietaniu opatrení v súvislosti s bojom proti koronavírusu SARS-CoV-2.
    JUDr. Jozef Šátek
    (Text podozrenia zaslaný dnešného dňa 19.10.2020 cez kontaktný formulár Kancelárii prezidentky SR Zuzany Čaputovej)

  5. Na dusicky nemozes ist na cintorin, nemozes byt blizsie ako 5m od inej osoby, mas mat 15m²,…ALE stat v rade na odobranie vzorky, riskovat nakazenie pocas cakania,..to je OK
    Chore, ako cely Matovic!
    Bude mat prehlad? Pri vytere mozem byt ok, ale na druhy den mozem byt chory a nakazeny od cakania.
    S tym mojim testom nech si urobi vyter zo spodu, ukaze mu co si o tom myslim.

  6. Ked sa nechces dat testovat, tak sed doma na riti, chod do senku to vypalit a chod tam MHD alebo vlakom, tam si imunny, tam to nechytis. Ale nevnucuj svoj nazor ostatnym, kto chce, ten pojde. Ja by som nemusel, ja uz som to prekonal, ale aj tak pojdem.

  7. pre testovanie…tak si udržuj ten odstup aj v rade na odobranie vzorky, daj si rúško a minimalizuješ pravdepodobnosť nakazenia…vyriešil som ti problém, nemáš zač.

  8. ja moj nazor nikomu nevnucujem, len som sa vyjadril.
    A neviem co si ty prekonal. Sracku? Lebo zrazu je straasne vela tych co to mali, co to zazili a v tomto okres ich bolo len zopar. Nonanpodla toho co citam, podla komentarov TO mal kazdy. Ako teda?
    Vies co si o celoplosnom testovani s tymy korejskymi testami myslim? Ze do pribaloveho letaku si percento uspesnosti mozem napisat aj 99,99%, ak zlyha, tak chyba bolo pri odbere? Ci ako?

  9. Nie, ja som to neprekonal, ze si to iba myslim, mam to v mobile v SMSke, sracku som nemal, ale neprajem ti to…

  10. Brifing Matoviča, Naďa a Krajčiho po rokovaní bezpečnostnej rady SR v súvilsosti s plošným testovaním :

    ” Na testovaní sa nemusia zúčastniť dôchodcovia nad rokov, klienti domovov sociálnych služieb, imobilni občania a upresnia sa aj ďalšie medicínske výnimky”

Pridať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte vaše meno

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Ďalšie články

- Inzercia -