“Môžeme ostať navždy krajinou sedlákov bez vzdelania, vkusu a umeleckého cítenia, no žiaľ tak to vyšlo, že práve toto ešte nikde žiadnu civilizáciu neudržalo”

- Inzercia -
- Inzercia -
- Inzercia -

Ako pochopiť magický odpor množstva ľudí voči vzdelaniu, diplomom a univerzite? Odpor, ktorý sa prejavil nepochopením výhrady voči odrbu s diplomom?

Prestalo už na Slovensku snáď platiť, že rodičia chcú, aby mali ich deti vysokú školu, pretože žijeme vo svete, kde je ešte stále výhodou mať vyššie vzdelanie? Alebo politici zničili dôveru voči poznaniu paktovaním s dedinskými vysokými školami, o ktorých všetci vždy vedeli, že ich diplomy nemajú hodnotu a sú príznakom nevzdelanosti? Alebo v spoločnosti jednoducho existuje stará nenávisť voči študovaným ľuďom, pretože v nich vidíme zvyškových čarodejníkov?

Lenže ako vysvetliť, prečo krajina, kde sa každý päťkár hlási k dvom byzantským filozofom , nepovažuje fejkové práce z dedinskej uni za problém? Nedá sa totiž hlásiť sa k intelektuálnym revolúciám v našich dejinách, počnúc písmom, cez bardejovských a levočských kníhtlačiarov, osvietenských autorov, reformátorov a zakladateľov škôl až po ľudí, ktorí dnes zachraňujú svet prácou na vakcínach a zároveň brať peniaze výskumu a vysmievať sa vedcom a všetkýmktorí si myslia, že univerzitná práca nie je iba spoločenská trofej, ale záväzok k tradíciám poznania, disciplíny a pracovitosti.

Od ujasnenia týchto otázok závisí budúcnosť krajiny. Môžeme ostať navždy krajinou sedlákov bez vzdelania, vkusu a umeleckého cítenia, no žiaľ tak to vyšlo, že práve toto ešte nikde žiadnu civilizáciu neudržalo. A preto platí aj to, že v demokracii nestoja politici mimo základných požiadaviek na kompetenciu. Množstvo získaných hlasov nie sú oprávnením ku všetkému, aj nad percentami a nami všetkými je duch zákona, nie účelová legislatíva, ale túžba po spravodlivosti. Žiaden volebný výsledok neoprávňuje k útokom na podstatu nášho sveta. Sveta, ktorý nestojí na bludoch, poverčivosti a ojeboch, ale na generáciách ľudí, ktorí bránia poznanie, vzdelanosť a spravodlivosť.

Zdroj: FB

- Inzercia -
  1. Štát ktorý podporuje aby hlupák mal vysokoškolské vzdelanie je svetu na posmech a teda štátu na škodu. Priklad Matovič, Kollar, Kristufkova. Slovensko potrebuje vysoké školy ktoré prinášajú osoh pre štát. Školy ktoré existuju len kvôli tomu aby niekto bohatol musia byť zrušené. Kollar sa vyslovil že titul Mgr používať nebude. No koľko euro dal štát na tieto pochybné vysoké školy. Ked ľudia počujú o vysokej škole v Sládkovičove tak sa usmievajú kto vie prečo. Sládkovičovo Skalica tam študuje Slovenská elita. Za komunistov bola tiez bezvýznamná škola, mala skratku VUML, ten kto vyštudoval takú školu musel byť komunista a hnet mohol pomýšľať nad lepšou funkciov a samozrejme aj lepším platom. Dalo by sa napísat aj viac ale načo.

  2. Komentar pekny, akurat ze si tam len tak nahodou spomenul Matovica, presne takto pracuju novodobi trolovia, pomale oblbovanie, nenapadne spomenut Matovica…

  3. Nie je prioritne problem v skole, ale v necestnych ludoch. Studentoch – podvodnikoch a vyucujucich, ktori to cele za prachy kryju. Jednoduchy mechanizmus – korupcia.

  4. Velkym problémom týchto titulov je, že ich nositelia zďaleka nedosahujú požadovanú úroveň znalostí, ktoré by mali mať…a takýto nekompetentný “vysokoškolak” je schopný sa na celú kariéru usadiť na nejakom úradníckom mieste a ovplyvňovať životy ľudí, ktorí sa skladajú na jeho mzdu….občas sa to stane aj v súkromnej sfére, ale tam sa tá nekompetentnosť skryje ťažšie a vlastník/manažér to netoleruje a ak áno, sú to jeho peniaze …bohužial aj na kauze Danko/Kollár je vidieť že mnoho ľudí/voličov to vo verejnom sektore toleruje, stačí pôsobiť národné a sľubovať…a to je len špička ľadovca, na nižších úrovniach je takýchto ľudí nespočet,..nečakajme preto že náš štát bude fungovať efektívne ak to tolerujeme a povieme si že diplom je len papier…niektorí sa na neho naozaj nadreli, a takýto Dankovia/Kollarovia degraduju aj ich snahu

  5. Smutné čítanie…bohužiaľ tých naozaj schopných ľudí do tohto prostredia ťažko nalákame…ak aj áno tak po čase sa buď prispôsobia alebo odídu…

  6. My sme mali školstvo na vysokej úrovni, čo nám závideli vo svete. Vysokoškolsky vzdelaní v Amerike, nemali také vedomosti ako naši stredoškoláci. Keď sme my chodili do školy, sme si robili srandu z Rusov, že dva krížiky -inžinier, tri krížiky -doktor. Do tejto roviny sme sa aj my vypracovali, nakoľko p.Mečiar vystavil vysoké školy pri každej vŕbe a že, vysokoškolské vzdelanie musel mať takmer každý. Bolo treba len získať platiacich študentov a natlačiť diplomy. Pred časom sme to videli aj myslím, že v Trenčíne dcéra rektora, alebo prodekana ukončila štúdium za dva roky.

  7. Prepáč nevedel som ze je tvoj idol, ten Matovič. Snaž sa študuj aby steba niečo bolo.

  8. Ja som absolvoval tazku statnu VS technickeho smeru, rovnako aj moja zena a 2 deti, Zivim sa informatikou a nepotrebujem trolovat za peniaze ako ty. Alebo odstavenim smerackej mafie su ohrozene tvoje ksefty?

  9. Nikdy som nebol v žiadnej strane, nikdy som nekšeftoval, pracoval som ako rušňovodič mám výborný dôchodok. Fico toho môžu už zajtra zavrieť.

  10. Neočakávajte že sa v školstve pohne niečo k lepšiemu. Ako vznikali za Mečiara VŠ na politickú objednávku. Len tak mohli vzniknúť VŠ ako je “kukuričná univerzita v Sládkovičove, Pretransformovaný VUML v Trenčíne, či VŠ v Skalici alebo v BB so študijnými programom absolventov bez praktického uplatnenia. Tieto VŠ žili a ete stále žijú z dotácií od štátu a od samotných študujúcich podľa počtu študentov. Vedomosti na prijímacích pohovoroch boli tam nehrali a ešte stále nehrajú rolu. V takto zdeformovanom školstve (žiaľ, patria tam aj ZŠ) môže na jeho čele stáť trebárs aj kaderník s obuvníckou školou.

  11. Matovič ma ďalší problém. Grohling nikdy nikoho neučil, a ze minister koľko má Slovensko takýchto odborníkov. Pravda nie je trolovanie.

  12. Že vraj všetky cesty vedú do Ríma.Bol som na pohrebe, a pán farár fylozoval, že vsetky cesty vedú na cintorín. Zdá že Slovensko tam kráča už dávno. Šašo robil zábavu v parlamente, a teraz zabáva, Slovensko. Daňový podvodnik, mafián plagiator, kočnerov kamoš, daňový podvodnik zlodej pozemkov.Táto koalícia je tiež len to čo tu už bolo. Tak že kam to kráčame?

  13. Grochling je v rodinnom zväzku so Zasneženým rypákom.. žije so Sulíkovým synom z prvého manželstva, akurát neviem, či je Sulíkovi zaťom, alebo nevestou… rodina sem, rodina tam, Braňo ťahaj z vlády, lebo trtko od Žaluďov aj zo svokrom to idú roztočiť ako pri Boriskovi.. , už sa v tom ani divá sviňa nevyzná.. prosím vás, čo je to Paneurópska škola? Grochling tam študoval holičstvo, kaderníctvo?

  14. Že “fylozofoval”, ty máš zjavne plagiát aj z vysvedčenia zo základnej školy…

  15. Hlavne sem dáváť články veľkého “novinárskeho” liberálneho učenca, pardon hlupáka…

  16. To je ten Michal Havran, (protestantský teológ a novinár RTVS) ktorý sa verejne vyjadril v jednej svojej relácii že:
    – “Štúr bol antisemita a Vajanský zaprdený hlupák” ?
    alebo
    – “Atentáty z Nice, Paríža a iných európskych miest sú dôkazom životaschopnosti kozmopolitnej kultúry a európskej identity” ?
    M.M. to je SOL naozaj odkázané zverejňovať fb statusy žurnalistického odpadu ako je M.H.?

  17. S tými sedliakmi to prepiskol, hovorí sa, že sa treba držať zdravého sedliackeho rozum. Ak by boli vysoké školy zárukou kvality , musel by zo zákona všetci riadiaci ľudia vo verejnej správe mať vysokoškolské vzdelanie.

  18. Trolovanie sa nepotvrdilo ale pravda o Matovičovy sa potvrdila. Svetová ostuda. Nechcel by som byť ministrom zahraničia SR.

Pridať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte vaše meno

- Inzercia -
- Inzercia -

Ďalšie články