ISSN 1337-8481

štvrtok, 28. marca, 2024

RegioJet a ministerstvo dopravy spúšťajú novú kapitolu prepravy na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno a späť

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

RegioJet |MM|   Od 16. septembra nasadia do prevádzky poschodové vozne, vďaka ktorým sa navýši prepravná kapacita na najvyťaženejšej jednokoľajke na Slovensku.

Vlakový dopravca RegioJet, ktorý na objednávku Ministerstva dopravy a výstavby SR prevádzkuje regionálne vlakové spoje na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno a späť, nasadí od pondelka 16. septembra 2019 dvojposchodové vozne na vybrané vlakové spoje na tejto trase. Súpravy zostavené z poschodových vozňov zvýšia prepravnú kapacitu najvyťaženejších spojov jazdiacich v rannej a popoludňajšej špičke.

Pre vlakovú dopravu na Žitnom ostrove je to zlomový okamih. Trať, ktorá ešte v roku 2011 svojimi prepravnými výkonmi patrila k menej významným, je dnes najviac vyťaženou jednokoľajnou traťou na Slovensku. Od pondelka na nej ako na jedinej neelektrifikovanej trase na Slovensku budú premávať kapacitné, moderné dvojposchodové vozne konštruované pôvodne pre náročné výkony prímestských vlakov v okolí veľkých metropol v SRN. RegioJet a ministerstvo dopravy spoločne otvárajú ďalšiu kapitolu prepravy cestujúcich na tejto dnes už jednej z najvýznamnejších trás pre prímestskú železničnú dopravu v okolí Bratislavy a na Slovensku.  

„Poschodové vozne budú nasadené na ranný vlak 4308 s odchodom z Dunajskej Stredy do Bratislavy vo všedné dni o 6:15 h. Vďaka ich nasadeniu sa navýši kapacita na sedenie v rannej a popoludňajšej špičke o stovky miest,“ hovorí Ivana Kašická, riaditeľka vlakovej a autobusovej dopravy RegioJet.

Vozne zakúpil RegioJet od nemeckých dráh DB Regio – ide o moderné vozne pre prímestskú dopravu, ktoré doteraz jazdili v okolí bavorskej metropoly Mníchova. Súpravy zostavené z poschodových vozňov budú ťahať najmodernejšie dieselové lokomotívy SIEMENS Eurorunner, ktoré spolu s vozňami prešli v uplynulých mesiacoch náročným procesom schválenia pre prevádzku v sieti ŽSR. RegioJet je prvým dopravcom na Slovensku, ktorý bude prevádzkovať tento typ vozňov, a ktorý nasadí poschodové vlaky na neelektrifikovanej trati.

Nasadenie poschodových vozňov nadväzuje na prvú fázu posilnenia kapacít vlakov, ktoré RegioJet spolu s Ministerstvom dopravy a výstavby SR realizoval od 18. februára 2019, keď na vybrané spoje na trase Bratislava – Komárno a späť nasadil klasickú súpravu zostavenú z rýchlikových vozňov RegioJet.

Masívny nárast cestujúcich – za prvý polrok viac ako 2,3 milióna

Počet cestujúcich na tejto trase neustále masívne rastie rekordným tempom. Za prvý polrok tu vlaky RegioJet prepravili rekordných 2,3 milióna cestujúcich, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka o 50 % viac. Hlavnými dôvodmi pokračujúceho silného nárastu počtu cestujúcich sú rast počtu obyvateľov v nových rezidenčných oblastiach v obciach Žitného ostrova a tiež vstup RegioJetu do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji. V neposlednom rade množstvo cestujúcich dáva prednosť vlakom pri ceste do práce či späť z dôvodu rekonštrukcie a výstavby cestných komunikácií na príjazde do Bratislavy.

„Vítame, že ministerstvo dopravy sa systematicky zaoberá navyšovaním prepravných kapacít vlakov na trase Bratislava – Komárno. Kým dôjde k zvýšeniu priepustnosti trate do Komárna, je nasadenie poschodových vozňov jediná možnosť, ako ďalej navyšovať kapacitu spojov, ktoré už dnes v špičke jazdia v 20 minútových intervaloch. Trať Bratislava – Komárno je najvyťaženejšia jednokoľajná trať na Slovensku a len vlani tu cestovalo 3,6 milióna cestujúcich – čo je medziročne o milión cestujúcich viac,“ dodáva Ivana Kašická, riaditeľka RegioJetu.

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img