Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Sereď Online

ISSN 1337-8481   Dnes je 18. 10. 2018, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Wifina - internetove pripojenie pre verejnost
Označenie inzercie
Expedicia Nahorny Karabach
Označenie inzercie
Expedicia 100. vyrocie VOSR Petrohrad
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Farnosť Sereď
Označenie inzercie
Historické fotografie
Sereď
Označenie inzercie
Linky
Videá

V Komárne začínajú stavať most

159

Ministerstvo dopravy a výstavby SR |MM|   Komárno, Komárom (17. októbra 2017) – Slávnostné poklepanie základného kameňa nového komárňanského mosta za účasti premiérov Slovenska a Maďarska sa dnes konalo v maďarskom Komárome. Stavba cestného mosta je spoločným projektom  oboch krajín. Zaplatí ho Európska únia v rámci Nástroja na prepájanie Európy (CEF). Dokončený má byť v roku 2019.

 

„Mosty oddávna spájali nielen brehy riek, ale aj národy a ľudí. Som rád, že tento most prepojí komunity žijúce na oboch brehoch. Pracujeme na tom spolu s maďarskými partnermi, čím sa nám darí napĺňať aj jednu z priorít programového vyhlásenia vlády,“ povedal Robert Fico, predseda vlády SR v slávnostnom príhovore.

 

Nový most cez rieku Dunaj medzi mestami Komárno a Komárom bude postavený o 200 metrov vyššie (proti prúdu rieky) od existujúceho železničného mosta. V súčasnosti je v Komárne pre automobilovú dopravu prístupný jediný most – Alžbetin, ktorý bol otvorený ešte v roku 1892 a nemôže ho využívať nákladná doprava.

 

„Nové cestné spojenie zlepší podmienky na rozvoj cezhraničných podnikateľských aktivít a naštartuje rozvoj turistiky a cestovného ruchu. Most Komárno – Komárom bude spájať susedov bezpečnou cestou“, povedal štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR Viktor Stromček.

Nový most bude asymetrický s jedným pylónom a závesnými káblami. Oceľový pylón bude na prítokovej strane mosta, nakláňajúci sa priečne ponad most. Výška od úrovne vozovky po najvyššie napojenie kábla predstavuje 91,40 m. Pylón bude z ocele, v spodnej časti  vybetónovaný.

Cez most povedie hlavná cesta s dvoma jazdnými pruhmi. Šírka vozovky medzi zábradliami bude 11,50 m. Na prítokovej strane mosta sa nachádza obojsmerný chodník pre chodcov so šírkou 1,80 m a na druhej strane je plánovaná cyklotrasa so šírkou 2,5 m. Dĺžka stavby je 2 508 m.

Na most nadväzujú príjazdové cesty, ktoré si každá krajina buduje sama. Prístupová komunikácia na maďarskej strane Dunaja bude realizovaná v dvoch jazdných pruhoch a pripojí sa k hlavnej ceste č. 1 kruhovým objazdom.

 

Na slovenskej strane je plánovaný 600 m cestný úsek s dvoma jazdnými pruhmi pripojený k ceste I/63 kruhovým objazdom. Stavebné práce na príjazdovej ceste sa začali v októbri 2016 a ich dokončenie je viazané na hotové mostné teleso.

 

Koordinátorom projektu je maďarská strana. Náklady a zodpovednosť za výstavbu mosta sú rozdelené medzi obe krajiny. Celkový rozpočet na projekt je 117 726 283,00 EUR, z toho pre Slovensko je 55 938 957,00 EUR a pre Maďarsko je 61 787 326,00 EUR. Európska únia hradí 85 % rozpočtu z CEF.

 

Slovenská republika spolu s Maďarskou republikou pripravuje nové projekty s ambíciou financovania z Programu CEF. Ide o projekty pre vytvorenie Master plánu prístavov Komárno a  Komárom a následne štúdiu uskutočniteľnosti ako hlavného strategického rozvojového dokumentu týchto prístavov na nasledujúce roky. Obidva projekty boli vybrané v rámci druhej výzvy Nástroja na prepájanie Európy. Maďarská strana predložila projekt prístavu Komárom, MDV SR predložilo projekt prístavu Komárno.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Optik MORVAY AKCIA
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
iLieky
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Direct real Norea - REALITY
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Papiernictvo Kizze
Označenie inzercie
Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
Kominar DUBA
Označenie inzercie
LED ARENA
Označenie inzercie
Autopožičovňa Sereď
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Sereď, Slovensko
Jasno
15°
C
72%
Východ 10 km/h
07:02
18:10

Štv

B

23°/12°

Pia

B

22°/9°

Sob

B

22°/9°

Vyhľadávanie
Posledné komentáre
KomentárŠopornianske KDH Pred 3 hodinami:
Z verejných vyjadrení poslanca Naháckeho behá človeku mráz po chrbte
KomentárObec Pred 4 hodinami:
Bude Dolná Streda mestom?
Komentárrobo Pred 5 hodinami:
"Sto-nožka" má desať rokov
KomentárStrecha Pred 7 hodinami:
V Šintavskom spravodaji je uverejnené čisté klamstvo. Kto je za to zodpovedný?
Komentárlipova 18 Pred 9 hodinami:
Takmer stovka policajtov zasahovala v Seredi
KomentárĽuba Pred 17 hodinami:
Československo prišlo do Serede 9. decembra 1918
Komentáranonym Pred 20 hodinami:
Trnavský samosprávny kraj ocenil dvoch šintavčanov
KomentárLenka Oravcová Včera:
Pokazený bankomat
Komentárprisnejsi postup na tuto komunitu Včera:
Polícia kukláčov na akciu do sociálnych bytov v Seredi musela doviesť autobusmi
KomentárPavol Kurbel Včera:
Ako ďalej s kaštieľom?
KomentárInfo Včera:
V Sociálnych bytoch mesta Sereď zasahuje asi 50 kukláčov a desiatky ďalších policajtov.
Komentárobčan Včera:
Masové zneužívanie mestských novín ohrozuje férovú kampaň. Volebnú súťaž krivia pred nadchádzajúcimi komunálnymi voľbami šéfovia radníc, ktorí ovládli tlačené mestské médiá.
KomentárPrehratí súd Včera:
Bol Krajským súdom v Bratislave priznaný odkladný účinok rozhodnutiu MŽP SR č. 2913/2018/9.2 (1/2018 – rozkl.) zákonný?
Komentárvolby Včera:
Adrian Macho sa oficiálne ujal vedenia obce Šoporňa

Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Bottom panel

© SeredOnLine.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na SeredOnLine.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign