Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Sereď Online

ISSN 1337-8481   Dnes je 18. 12. 2017, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Prenájom priestorov na podnikanie
Označenie inzercie
Ponuka práce
Označenie inzercie
ZARAZ Jazyková škola
Označenie inzercie
Afrikola
Označenie inzercie
Zaraz - jazykova skola
Označenie inzercie
Wifina - internetove pripojenie pre verejnost
Označenie inzercie
Jazykova skola ZARAZ
Označenie inzercie
Vysivanie na textil
Označenie inzercie
Expedicia 100. vyrocie VOSR Petrohrad
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Farnosť Sereď
Označenie inzercie
Historické fotografie
Sereď
Označenie inzercie
Linky
Videá

Tatranský vzduch z Lidla a Slováci...

Miloš MajkoDátum09. 10. 2017 09:25:54TémaAko to robia ini
200

Iba nedávno jeden z najväčších obchodných reťazcov pôsobiacich aj na Slovensku čelil kritike v súvislosti s vymazaním krížov na historických kresťanských kostoloch v Grécku. Dnes, hlavne na sociálnych sieťach hlavne Slováci kritizujú reklamnú akciu Lidlu zameranú na nákup domácich produktov, úplne presne darčeky, ktoré Lidl dáva pri nákupoch nad 20 Eur. Ide o plechovku s Tatranským vzduchom. Ľudia kritizujú neekologické správanie spoločnosti a nezmyselnosť kampane. Vyberáme niekoľko titulov z médií týkajúcich sa tejto kampane:

Lidl sa propaguje tatranským vzduchom a znečisťuje prostredie - Obchodný reťazec Lidl rozdáva údajný tatranský vzduch v plechovkách. Jeden z najhorších možných obalov, hovoria ochranári.

Slováci zúria! Neuveríte, čo rozdáva LIDL ľuďom pri nákupoch počas slovenského týždňa! - Spoločnosť LIDL pri príležitosti premiéry slovenského týždňa, kedy sa venuje najmä propagácii tovaru vyrobeného na Slovensku, svojim zákazníkom za nákup nad 20 € rozdáva kontroverzný darček. Zatiaľ čo niektorých príjemne pobavil, ďalší na oficiálnej Facebook stránke reťazca hromžia a odvolávajú sa na ekológiu.

Treba však povedať, že sú aj takí, ktorí zámer Lidlu pochopili:

Prvých 100-tisíc zákazníkov dostane zdarma tatranský vzduch v konzerve. Lidl uvedie po prvýkrát slovenský tématický týždeň - Tomu sa vraví dobrý nápad.  Pevne veríme, že novinka obchodného reťazca Lidl inšpiruje aj ostatných predajcov.

Aj na tomto negatívnom hodnotení tejto kampane je vidieť mimoriadna neznalosť a neskúsenosť väčšiny kritizujúcich Slovákov, minimálne skúsenosti s cestovaním a nechuť prijímať čokoľvek nové. V tejto súvislosti je potrebné povedať na rovinu, že konzervový vzduch ako suvenír nie je novinkou a tí, ktorí cestujú sú na tento druh suvenírov zvyknutí. Desiatky rokov môžete obdobné konzervy či uzavreté nádoby kúpiť napr. v New Yorku, San Franciscu ale aj v Berlíne, kde v jeho západnej časti v priesvitnej fľaštičke nájdete pribalený aj úlomok z legendárneho Berlínskeho múru, kde počas studenej vojny nielen odďaloval demokraciu od totality, ale zároveň slúžil ako popravisko pre viac ako sto ľudí rozhodnutých opustiť komunistický režim útekom do Západného Berlína. V tomto konkrétnom prípade o autentickosti vzduchu nepochybujem, no betónový úlomok viac ako štvrťstoročie po revolúcii pochádzať z už zbúraného múru nemusí.

Mnohí výrobcovia si dokonca dávajú záležať na doložení autenticity k predávanému suveníru a prikladajú k nemu dokonca písomný certifikát, ktorého je veľakrát súčasťou aj originálne razítko či dokonca hologram.

Obdobnú plechovečku s certifikátom zakúpenú v Odesse prikladám ako ukážku toho, že Lidl robí len to, čo vo svete dávno poznajú a teda nie Lidl, ale do svojej "geniality"  uzatvorení Slováci sú v tomto pprípade problémom. Pripomínam, že s manipuláciou skutočnosti retušovaním kresťanských symbolov spoločnosťou minulosti som sa nestotožňoval.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹
onanym | 10-10-2017 16:17:33
Ospravedlnujem sa, nie tak clanok - ako skor polemika o tomto \"probleme\"...To je vsetko
onanym | 10-10-2017 16:16:40
Peter - pretoze cely clanok je kravina... Neviem co sa tu riesi vzduch, plechovky a ine kraviny. To rovno riesme pohladnice Slovenska a podobne - a ako tym nicime nase stromy, kedze papier sa z niecoho musi vyrobit...a dalej magnetky, atd...Cele je to nezmysel..
Peter | 10-10-2017 14:58:13
Prečo by sa malo riešiť niečo iné ,ak sa článok týka plechovky z Lidla.Alebo budeme nadávať že to Fico je na vine aj s Dankom?To je velmi slabá útecha.
Trigger | 09-10-2017 23:48:59
Presne tak ludia mali by ste zacat riesit ine veci a nie plechovky z Lidla...
onanym | 09-10-2017 22:52:28
Zvlastne, ze ludia riesia konzervy v LIDL-i, ale prehmaty vladnej koalicie uz nevidia.. Alebo problemy v meste s bytovym podnikom detto neriesia, ale opat riesia krize na letakoch.. Zvlastna mentalita tohto naroda...
pre naopak | 09-10-2017 22:49:55
vystizne napisane,mne ta reklama pripada ako odvedenie pozornosti od predaja druhotriednych potravin,je to ako ked ide zlodej kradnut no za ohradou je vrciaci pes,prefikany zlodej vytiahne klobasku hodi ju hlupemu bobinovi,ten sa potesi a zlodej ma volnu cestu.
Peter | 09-10-2017 19:30:28
Ak majú aj v Nemecku,alebo hoci kde inde Slovenský týždeň v Lidli a rozdávajú plechovky Tatranského vzduchu AKO suvenír OK.Ale na Slovensku?
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 09-10-2017 18:47:12
naopak | 09-10-2017 18:26:47 | - nejedna sa o kaviar z Odessy, ale vzduch. Nejedna sa o nic ine, ako suvenir presne ako magnet, capica ci tricko s napisom mesta alebo potlacenu salku.
A nejedna sa o vyrobok Lidla, ale vyrobok - suvenir Slovenskeho vyrobcu, ktory je stale len suvenirom.

Co sa tyka ostatneho, uznavam, odbornici v Lidli neodhadli ocakavania Slovenskeho zakaznika. Nabuduce iste zvolia inu, nam zrozumitelnejsiu formu prezentacie zameru predavat viac Slovenskych vyrobkov...

Ano, nie je to vsetko. Na celom svete predavajuci tento typ suvenirov su blazni, je potrebne prist ucit sa marketingu na Slovensko.
naopak | 09-10-2017 18:26:47
...pán Majko, nezdieľam Váš názor na túto akciu a ani sa necítim citujem \"uzatvorený do vlastnej geniality\".
Áno, kaviár z Odesy, kus múru z Berlína a aj Tatranský vzduch kúpený v Tatranskej Lomnici je ok. Ale Tatranský vzduch kúpený v Seredi cez megareťazec...
To naozaj nevidíte ten rozdiel?
Kontroverzné akcie pútajú pozornosť a aj takáto reklama vynáša. A práve aj odstránené kríže z gréckych kostolov, čo mimochodom v neveriacom Česku oveľa tvrdšie odmietli ako u nás, sú kontroverznou reklamou.
Ale pokiaľ budeme sami seba označovať pri kritike reťazcov za uzavretých a negeniálnych tak to ich marketérov iba utvrdí, že to na nás stačí. A dovtedy nám pod rúškom \"najvyššej kvality\" budú forsírovať potraviny nižšej kvality. Kedy bude v Lidli týždeň - Kvalita ako v Nemecku?
Pokiaľ Vám ale stačí nadýchnuť sa z konzervy Tatranského vzduchu ...tak pozor, otvárajte si ju pomaly aby ani molekula neutiekla.
anonym | 09-10-2017 18:05:52
Prazdna plechovka, ale s certifikatom. Take slovenske. Koho uz len toto ohúri?
Peter | 09-10-2017 17:54:03
Prázdna plechovka je cieľom kampane Slovenského týždňa v Lidli!A že to tých tatrancov nenapadlo skôr predávať vzduch v plechovkách.Tak ako prírodne čistú vodu balenú,minerálnu,menej minerálnu alebo čisto prírodnú vodu mierne perlivú....ako obchodný ťah niekde v amerike no prosím,kto chce kúpi,ale prázdna plechovka ako symbol slovenska v tematickom týždni..pre mňa ponižujúce a zahambujúce.Koľko potrebujete certifikátov na niečo takéto?Aj suvenýri v Tatrách s rýdzo slovenskou tématikou sú len a len poľskej výroby.Dúfam že to plnili aspoň z poľskej strany tatier.To nie je moja domnienka ale priama reč majiteľov stánkov v Lomnici.Pre mňa je to potupné ako kvalita potravín.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 09-10-2017 16:57:29
Peter | 09-10-2017 16:44:03 | - menujte niekolko takych, ktore budu suvisiet s cielom kampane.
Peter | 09-10-2017 16:44:03
Prázdna plechovka hmmm ,dávajú nám jasne a otvorene najavo kto pre nich sme a čo si o nás myslia.Nikto rozumný to nebude obhajovať ako marketingový ťah na propagáciu Slovenských výrobkov.Je toľko národných produktov,čo by sa im zmestilo do rozpočtu na reklamu,ale prečo ak Slovákom stačí............nič:
Pravda | 09-10-2017 16:18:22
Až na to, že to ani nie je tak výrobok Lidlu ale slovenského Tatrakonu ktorý to predáva ako suvenír. Inak sa stotožňujem s autorom článku. Je to marketingový ťah a tie konštruktér ktoré tu niektorí magovia predvádzajú sú neskutočné.
http://www.tatrakon.sk/produkty/suvenír/tatransky_vzduch-detail
vzduch | 09-10-2017 15:52:41
Drzosť a hyenizmus najvyššieho zrna. Privandrovalci až takto si dovoľujú nás ponižovať? Prečo by to nerobili, keď aj my sme im predali obrovský kus zeme? Dávajú nám to aj takto na vedomie, akí sme sprostí, že každému lezieme...
obyvatel 1 | 09-10-2017 14:47:36
Toto je chore takto propagovat ze vraj domace vyrobky. Pritom naschval nechodim do Lidlu lebo tam bol prevazne len Polsky marazmus. A ked vidim este takuto *****anu reklamu a dalsie ktore doteraz pustili do eteru tak dakujem neprosim si.
Ivan Sklenár | 09-10-2017 12:18:03
Som presvedčený, že v prípade \"Tatranského vzduchu\" ide čiste o marketingový ťah spojený s propagáciou Slovenských výrobkov. Tá by sa ale celkom určite zaobišla aj bez ataku na životné prostredie . Aj ja mám toho precestovaného po svete dosť, hoci možno nie tak veľa ako autor tohto článku. Ale postup, aký zvolil LIDL pre reklamu Slovenských výrobkov považujem za obyčajnú zvrhlosť a necitlivý prístup k ŽP. Napokon ohlasy značnej časti návštevníkov sociálnych sietí to len dokazujú.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 09-10-2017 11:22:05
Spolocnost ako LIDL ma planovane naklady na marketingovu komunikaciu a ako aj na mzdove a ine naklady. Presuny financii by boli bud privelmi komplikovane, alebo nie su vobec mozne.

Nadnarodne spolocnosti maju pravidla platne univerzalne a Slovensku sa urcite prisposobovat nebudu.

Ci bol zvoleny spravny marketingovy produkt je na zvazenie, no moj clanok pojednava vseobecne o vyuzivani tohto produktu vsade vo svete a nepochopeni casti 5 milionoveho naroda.

Je smutne, ze ludia spolocnost odsudili prave v suvislosti s kampanou, ktora ma za ulohu propagovat predaj domacich produktov od domacich vyrobcov.
obyvatel 1 | 09-10-2017 10:35:50
Aj na tejto reklame je vidiet ze ludska sprostost nema hranice a taketo trestuhodne plytvanie nema co robit v reklame. Vydavky na takuto sprostost si Lidl odpise cize uctovne to utopi v nakladoch aby mal nizsie dane. Mozno by Lidl urobil lepsie keby naklady co vynalozil na takuto plytvajucu reklamu rozdal medzi zamestnancov.

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Optik MORVAY AKCIA
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
iLieky
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Direct real Norea - REALITY
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Papiernictvo Kizze
Označenie inzercie
LIDL
Označenie inzercie
Kominar DUBA
Označenie inzercie
LED ARENA
Označenie inzercie
Autopožičovňa Sereď
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
Sereď, Slovensko
Polooblačno
-1°
I
78%
Sever 11 km/h
08:34
16:59

Pon

H

2°/-3°

Uto

B

1°/-3°

Str

H

1°/-2°

Vyhľadávanie
Posledné komentáre
Komentárdva pohlady Pred 2 hodinami:
Starosta Holička pred redaktorkou TV Markíza zbabelo ušiel
Komentárfakt Pred 2 hodinami:
"Doufám, že jsem Ti pomohl."
Komentárlexa Pred 4 hodinami:
Muž, ktorý sa mal sa vyhrážať policajtom po zákroku v Opoji smrťou sa prihlásil sám na polícii
Komentárlexa Pred 4 hodinami:
Domové prehliadky vykonané pravdepodobne v súvislosti s incidentom, pri ktorom bol zastrelený Ján G. z Vinohradov nad Váhom
Komentárale je my z toho smutno Pred 5 hodinami:
Videozáznam z 9. zastupiteľstva v obci Šoporňa
Komentáruž je to aj na markíze Pred 5 hodinami:
Šintavská "celebrita" Holička utekal aj pred kamerou a otázkami redaktorky TV Markíza - v REFLEXe na TV už dnes popoludní
KomentárJavor sa bojí že ho nezvolíme Pred 5 hodinami:
"kam smerujú kroky klubu, ktoré ako vidno nič nerobí pre nás, ale proti nám?" - verejne sa pýta rybár
Komentártomáš Pred 7 hodinami:
"Pochod čertov" v Piešťanoch - vyjadrenie organizátora
Komentárčitatel Pred 9 hodinami:
Mimoriadna udalosť v obci Opoj: Policajti PMJ museli použiť služobnú zbraň, jeden z podozrivých streľbu neprežil
Komentárobyvatel 1 Pred 12 hodinami:
Väčšinu poslancov MsZ a primátora Tomčányiho diskusia o veciach verejných pre občanov nezaujímala.
KomentárPeter Pred 24 hodinami:
Prečo sú čerti škaredí? Môj názor na "spestrenie" Vianočných trhov
KomentárIgor Lehocký Včera:
Zomrel bývalý tréner seredských futbalistov Tibor Meszlényi
Komentárxxxxx Včera:
Mikuláš rozsvietil vianočný stromček
KomentárVlado Včera:
Nútené práce uložené Mestom Sereď príslušným VZN napadol JUDr. Ladislav Skubeň na Generálnej prokuratúre
Komentármiroslav Včera:
Nadránom v obci Opoj polícia vykonala zákrok proti podozrivým z trestnej činnosti, pri ktorom bol zastrelený Ján G. zo známej "bankomatovej mafie". - AKTUALIZOVANÉ
KomentárAnonym Včera:
Podnikateľ exposlanec Marián Sidor patrí medzi žiadateľov o zmenu územného plánu. Vo videu predstavuje ich zámer na ubytovanie stoviek až tisícov pracovníkov v areáli bývalej NHS
KomentárObcan 333 Predvčerom:
Poslanci začali rokovať - bod o zmene Územného plánu mesta bude o 13:00 hodine - AKTUALIZOVANÉ

Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Bottom panel

© SeredOnLine.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na SeredOnLine.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign