Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Sereď Online

ISSN 1337-8481   Dnes je 25. 3. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Wifina - internetove pripojenie pre verejnost
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Farnosť Sereď
Označenie inzercie
Historické fotografie
Sereď
Označenie inzercie
Linky
Videá

RegioJet ukončí 31. 1. 2017 prevádzku vlakov na trase Bratislava – Košice a späť

159 ilustračné foto

RegioJet |MM|   Radim JANČURA: „Cestujúci si obľúbili RegioJet, my sme si ich vážili a mali radi. O to viac je nám to ľúto. Po zásahoch štátu sa na tejto trase žiaľ nemôže uživiť viac dopravcov.“

 

Vlakový dopravca RegioJet s ľútosťou oznamuje, že 31. 1. 2017 ukončí prevádzku expresných vlakov na linke Bratislava – Košice. Po politickom rozhodnutí opäť zaviesť IC vlaky ZSSK žiaľ nie je na trhu kvôli cestovnému zadarmo v dotovaných rýchlikoch dostatok platiacich cestujúcich na to, aby sa vedeli komerčné nedotované vlaky vo vnútroštátnej doprave na Slovensku uživiť.

Trh kvôli zásahom štátu nefunguje štandardne a tam, kde by mohli svoje služby zákazníkom ponúkať pokojne aj traja alebo viac dopravcov, nie je možné zdravo podnikať.

 

Hlavným impulzom bolo politické rozhodnutie urobené na nátlak predsedu parlamentu a strany SNS Andreja DANKA znovu zaviesť štátne IC vlaky na trase Bratislava – Košice. To bolo spravené v situácii, keď viac ako polovica cestujúcich – najmä študenti a žiaci – predtým zmizli do vlakov zadarmo. Žiadni noví cestujúci neprišli. Vlaky IC ZSSK iba vybrali časť z osekanej skupiny zákazníkov v najlukratívnejších veľkých staniciach. Dá sa to interpretovať ako naplnenie oficiálne vysloveného želania predsedu SNS Andreja DANKA o tom, že RegioJet musí odísť preč zo Slovenska.

„20 rokov prevádzkovala ZSSK svoje IC vlaky vo vysokých stratách, hoci mala na trhu monopol, cestovné bolo vyššie a neexistovalo bezplatné cestovné v rýchlikoch. Teraz, keď  cestujúcich z komerčných vlakov vybrali rýchliky zadarmo, nie je možné predpokladať, že sa nové IC vlaky ZSSK dostanú do zisku. Okrem špičkových dní, ako sú piatky, nedele či vianočné sviatky, je ich kapacita nenaplnená a prevádzka stratová.

Opätovným príchodom vlakov IC ZSSK sa RegioJetu zhoršila ekonomika. Dopyt cestujúcich nie je pre vlaky zadarmo mimo piatkov a nedieľ vysoký. Vyrovnanému hospodáreniu RegioJetu na trase Bratislava – Košice chýbalo po letnej úprave cien už len 10 % - a tých sme chceli dosiahnuť vďaka zavedeniu prípojných autobusov na východnom Slovensku. Keby Andrej DANKO nepresadil vlaky IC ZSSK, verili by sme, že sa ako úsporne hospodáriaci dopravca dostaneme v roku 2017 ekonomicky na nulu, čo by bolo úplne dostačujúce pre naše fungovanie na Slovensku," doplňuje Radim JANČURA.

 

Riešením by bola zmena úhrady sociálnych zliav – štát by výrazne ušetril

Situáciu by mohla vyriešiť iba zmena systému úhrady cestovného zadarmo tak, aby aj komerčné vlaky mali možnosť osloviť tých cestujúcich, ktorí aktuálne cestujú zadarmo. V prípade, že by štát komerčným dopravcom preplácal len polovicu z toho, čo hradí na kompenzáciu cestovného zdarma v dotovaných rýchlikoch, RegioJet by bol ochotný zaplatiť druhú polovicu z vlastného. V takomto prípade by mohli na trhu fungovať za rovnakých podmienok komerčné vlaky oboch dopravcov – RegioJet aj IC ZSSK.

Štát by vďaka tomu ušetril až polovicu nákladov, ktoré v súčasnosti prepláca za cestovné zadarmo a študenti a ďalšie sociálne skupiny by mohli využívať bezplatné cestovné vo všetkých vlakoch bez rozdielu. Tento krok by okrem úspory na strane štátu znamenal aj prínos pre ekonomiku ZSSK a jej opätovne zavedené IC vlaky. RegioJet je určite pripravený o takomto variante ďalšieho postupu rokovať, čo deklaroval aj smerom k Ministerstvu dopravy. V takomto prípade by RegioJet zmenil svoje rozhodnutie a linku Bratislava – Košice by nerušil, resp. by ju opätovne zaviedol.

Komerčné vlaky sú pre štát výhodné aj tým, že za ich prevádzku nemusí na rozdiel od rýchlikov platiť dopravcovi jediný cent dotácií, nakoľko ich dopravcovia prevádzkujú čisto na vlastné riziko.

Poďakovanie zákazníkom

„Odchod nás mrzí predovšetkým kvôli našim zákazníkom, ktorým už žiaľ nebudeme môcť ponúkať naše služby na trase z Bratislavy do Košíc,“ hovorí Radim JANČURA, majiteľ spoločnosti RegioJet a dodáva:„Cestujúci si obľúbili RegioJet, my sme si ich vážili a mali radi. O to viac je nám to ľúto.

Ďakujeme všetkým zákazníkom, ktorí s nami na linke Bratislava – Košice cestovali a fanúšikom za ich priazeň a podporu. Veríme, že aj po 31. 1. 2017 budú uprednostňovať služby RegioJetu, aj keď na iných linkách. Milí zákazníci, ďakujeme vám za všetko, vážime si vašu priazeň, bolo nám s vami dobre!doplnil za celý tím RegioJetu Radim JANČURA.

 

ZSSK by mala upraviť cestovný poriadok IC vlakov a doplniť ďalšie zastávky

V tomto okamihu ide o cestujúcich, ktorí musia byť zmenami zasiahnutí čo najmenej, a preto sa RegioJet rozhodol odísť z trasy Bratislava – Košice až na konci januára po sviatkoch, keď už necestuje toľko ľudí. V súvislosti s tým veríme, že ZSSK začne ihneď pracovať na úpravách cestovných poriadkov tak, aby jej IC vlaky nezastavovali len v niektorých lukratívnych staniciach, ale obslúžili tiež Trenčín, Ružomberok, Liptovský Mikuláš a ďalšie významné centrá na trase Bratislava – Košice.

 

Ako prioritu riešime aj budúcnosť desiatok zamestnancov

Celá situácia nás veľmi mrzí tiež s ohľadom na našich zamestnancov, ktorí momentálne poskytujú služby zákazníkom vo vlakoch na trase Bratislava – Košice. Riešenie ich budúcnosti je pre RegioJet v súčasnosti jednou z najvážnejších priorít, ktorou sa firma zaoberá. Ide pritom o približne stovku zamestnancov, ktorí sú spojení s prevádzkou vlakov na trase Bratislava – Košice. Absolútnej väčšine zamestnancov, ktorej sa dotknú chystané zmeny, ponúkne RegioJet ďalšiu možnosť zamestnania sa v rámci celej skupiny RegioJet na Slovensku a v ČR.

 

Ostatných liniek sa odchod RegioJetu nedotkne

Ukončenie prevádzky žltých expresov na trase Bratislava – Košice k 31. 1. 2017 sa žiadnym spôsobom nedotkne ostatných liniek a aktivít RegioJetu na Slovensku. RegioJet naopak plánuje ďalší rozvoj vlakov z východného Slovenska cez Ostravu do Prahy a rovnako tak na novej trase Bratislava – Brno – Praha.S ďalším rozvojom ráta RegioJet aj v prípade autobusových liniek spájajúcich Bratislavu s Viedňou, Nitrou, Banskou Bystricou a ďalšími mestami v susedných krajinách.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹
ABC Finances | 06-02-2017 17:06:49
Ponúkame financovania pre podniky. Môžete získať finančné prostriedky bez obáv v rámci našej asociácie. Jednoducho nám pošlite svoju požiadavku a budete spokojní. Naše e-mailová adresa: abc.finances@yahoo.com
Čakáme vašu odpoveď vám slúžiť.
Peter | 04-01-2017 20:32:42
Mňa nezaujíma čo ste od nej vyžadoval pred štyrmi rokmi,inak teda asi tam nie je jedno volebné obdobie a aký dôvod máte aby ste to vymáhal.Ja som poukázal na to ako ste sa nechal znížiť na pre mňa úbohú úroveň.Koniec koncov ani vy sa nestotožňujete s tou primitívnou fraškou.Ak je niekto paranoidný ako lexa a nechce pochopiť že sa nezastávam konkrétnych politikov,iba poukazujem na to,že ak chceme aby sa chovali tak ako chceme my,tak by sme sa mali správať minimálne na tej istej úrovni ako vyžadujeme.Jednoducho slušná spoločnosť.Lexa má zafixované čím viac a hrubšie pouráža tým viac napraví krivdu.No ale čo už.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 04-01-2017 20:16:54
Peter | 04-01-2017 15:16:18 | - ja urcite k demagogii neprispievam prave preto, lebo nezverejnim hned a vsetko, co sa mi primota pod nohy.

Zatial pre inteligentneho cloveka povazujem za potrebne primomenut (lebo zverejnene tu u nas uz bolo) toto:

http://www.seredonline.sk/clanky/ako-reflektovala-stb-cinnost-jana-budaja-a-bratislavskych-ochrancov-prirody-v-roku-1988-1/

a na temu RegioJet a jeho odchod z trate BA-KE zverejnit dalsi clanok, kedze pod tymto sa evidentne chcete bavit o inych temach.

Takze novy clanok je vonku.


Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 04-01-2017 19:36:24
Peter | 04-01-2017 17:45:01 | - ako problem u Vas vnimam povrchnost.

Ak mate na mysli domahanie sa zapisnice novinarmi, tak ta pani je STAROSTKA MASAROVA, ktorej som ja osobne uz pred asi 3 ci 4 rokmi napisal, ze na urovni aku praktizuje, sa bavi v ZOO. A na tom trvam aj dnes, len znizujem druh zvierat.

Problem je, ze STAROSTKA OBCE DALA VEREJNY PRISLUB pred kamerami medii, ze v pripade ked sa myli vyvodi voci sebe zodpovednost. Verejny prislub je obcanmi vymahatelny.

Pani starostka na to uz za par dni zial zabudla...

Co sa tyka Jura Kuklu - ja by som sice urobil ine video, no on sa asi niekym inspiroval a ked chce ist touto cestou, ja mu to neberiem. Ja zostanem v style videi vecnych a vzdelavacich.

Otazka je, ako sa budem spravat v case, kedy moj boj bude trvat viac ako stvrt storocie... ;-)

Peter, zatial ma pomerne bavi tento druh diskusie, kedze citatel ma moznost vidiet, co vsetko je kto schopny obhajovat.
Peter | 04-01-2017 17:45:01
lexa,písal som niekde že úradníčka neurobila chybU?Chybu neriešim,riešim prístup oboch zúčastnených proti úradníčke.Tam ani o nejaký papier nešlo.Zatiaľ sa tu ako narušený psychopat javíš iba ty.Lebo Matovič,on sa hodí ako príklad ku každému zdravý rozum popierajúcemu konaniu.Ty sa ho zastávaš a on s tebou nechce mať nič spoločné,lebo si najlepšie rozumejú vo štvorici.A mohol by si rozbiť tú silnú väzbu na peniaze od štátu ak by si chcel vediet kam idú.Pekný Nový rok a celý rok.Prajem Ti iba to čo praješ ty mne.
lexa | 04-01-2017 17:21:09
Peter zas a znova dokazuje, že on jediný má pravdu, zbytočné aj diskutovať s takým narušeným človekom. Pán Majko chce \"za každú cenu zosmiešniť úradníčku z Brunoviec\", pričom ona vôbec neporušuje zákony, je čistá ako naša vládnuca svätá trojica. Postaviť pred múr alebo obesiť každého, čo si dovolí nesúhlasiť s touto sociálnou demokraciou, že Peter? Veď ako si niekto môže dovoliť nazývať nášho sociálneho poloboha Roberta bolševikom, nespravil on pre túto krajinu už dosť? A samozrejme by to nebol psychopat Peter, aby nespomenul Matoviča.. Do nového roka želám menej psychopatov ako Peter a viac ľudí, ktorí rozum aj používajú, nie len o ňom píšu v internetových diskusiách..
Lolo | 04-01-2017 16:48:17
Od článku o zrušení spojov sme sa dostali v Budajovi a Galovi. Nabudúce sa dostaneme v článku o tyzdennom menu ku konspiracii že za hnusne počasie môže Knazko a Kiska.
Peter | 04-01-2017 15:16:18
Ja robím závery z toho ako drvivá väčšina,to znamená 99,99%obyvateľstva.Ak si myslíte že viete viacej ako ostatní,vašou novinárskou povinnosťou je obyvateľov informovať.Zdroj odhaliť nemusíte .Ale radšej sa budete hrať na tajného agenta a necháte ľudí v nevedomosti a vyvádzať ich na posmech,že nikto nič nevie, netuší a príde čas a..... Niekde ste tuším spomínal aj slovíčko investigatívny novinár,no ak si pod tým predstavujete za každú cenu zosmiešnenie úradníčky v Brunovciach .Ak nechcete zverejniť pravdu občanom tak nechcite aby riešili stav o ktorom nechcete napísať pravdu.Obaja vieme že to čo sa prezentuje nie je pravda a Vy sa hrdíte tým že pravdu viete.Chrapúň je Matovič,lebo vynáša to čo sa hovorí medzi štyrmi očami.Je tak falošný že aj číňania by ho odmietli napodobňovať,ale vy ste nezávislý novinár.Neprispievate aj Vy tak trocha k tej demagogii obyvateľov?Umyselne?
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 04-01-2017 13:01:13
Peter | 04-01-2017 12:45:48 | - problem dnesneho diskutujuceho ako Vy je v tom, ze verejne robi zavery vo veciach verejnych, o ktorych netusi uplne nic. Vy nemate predstavu (tozit som ju este prd niekolkymi rokmi nemal ani ja) o tom, ako sa veci mali, kto za nitky tahal, preco tak robil a kto za tym stal. Nemate sancu vediet to, co vsetci do jedneho povedali a co dodnes stale nieje zverejnene. A osobne ani netusim, ci, kedy a akou formou to zverejnene bude - su totiz veci, ktore sa hovoria a pisu az vela rokov po smrti niektorych ludi. Ja som to nezaviedol, nemusim s tym suhlasit, no nemusim to vediet ani ovplyvnit.

Su veci, ktore sa hovoria iba medzi styrmi ocami (je ich vela a len zakerni chrapuni ich vytahuju ked im to vyhovuje) a su veci, ktore sa so sebou beru do hrobu.

Poznat historiu je dolezite pre pochopenie pritomnosti a predvidanie buducnosti.
Peter | 04-01-2017 12:45:48
Povie Vám Fedor Gál ako to bolo?Určite nie.Povie Budaj nie lebo ani sám nevie.Tí čo vedia a žijú povedia len to čo je verejne dostupné.Aj vaša zbierka obsahuje veci,ktoré boli a sú dostupné a dostupné sú preto lebo to tak niekto chcel.Tí čo ťahali a aj ťahajú za nitky určite nestoja za publikáciu v učebniciach dejepisu.Všetko ostatné sú len dohady a konšpiračné teorie.Ale ako hobby pre veľa generácií.Tí ktorých sa to celé bytostne týka budú mať záujem na celé pokolenia udržiavať situáciu v takej podobe ako je tu 25 rokov,a to je dosť na to aby ľudí držali tam kde chcú a presadili svoju pravdu.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 04-01-2017 11:54:37
Peter | 04-01-2017 11:42:59 | - v 1. rade ´89 je zaujem, nie zivost. Ale to je v zivnostenskom a obchodnom registri.

A presne ste to vystihli vo Vasej poslednej vete - citujem:

\"Ludí zaujíma ako prežiť a mladí ľudia berú súčasnú situáciu ako normálnu a žijú v realite.\"

A prave ta historia ´89 roku, to, kto tieto udalosti na zaklade dostatku skusenosti, moznosti a penazi znauzil vo svoj prospech a riadi to tu dodnes. To je to podstatne.

Ale o tom dalsi rozhovor, ktory som urobil s Petrom Cibulkom, tiez disidentom, tiez momentalne z Prahy a tiez tym disidentom, ktory sedel v base, pokym si ini uzivali dolare z USA.

Neviem teda ako Vase deti a vnuci, ale moj syn a ti moji si zasluzia vediet, ze historiu sa snazia napisat a menit a interpretovat po svojom ludia, ktori maju zaujem zakryt svoju minulost a to, ako sa ich predkovia, ako aj oni samotni dostali k majetkom a k moci.
Peter | 04-01-2017 11:42:59
Pán Majko,to na čom ste si založil živnosť,teda socializmus,komunizmus a štb nie že nebudú zaujímať vaše vnúčence ale ani vaše deti.Nedá sa donekonečna živiť na tom čo bolo.Dnešné deti už nevedia o čom je reč a nemyslím si že to bude nosná téma ich budúceho života.Už ešte žijúci Budaj nikoho nezaujíma a nedá sa donekonečna ťažiť z toho čo bolo,nech to bolo akokoľvek.Porovnávať Gála s Budajom ?Kde je Gál a kde Budaj?Možno máte najväčšiu súkromnú zbierku,len doba bude taká že to aj tak zostane.Ludí zaujíma ako prežiť a mladí ľudia berú súčasnú situáciu ako normálnu a žijú v realite.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 04-01-2017 11:16:51
seredan | 04-01-2017 10:00:37 | - este som zabudol toho bolsevika. Keby nam tu aj dnes za nitky netahal bolsevik (inak som to pouzil asi prvy raz prave pod tymto clankom) a neovladali to tu stale stari STBaci, resp, dnes ich nepodarene deti, zilo by sa nam podstatne lepsie.

A to ma vela spolocneho aj s tym, ze po viac ako stvrt storoci od revolucie sa nejaky dement z pozicie moci rozhodne statnymi peniazmi - teda aj Vasimi - KONKUROVAT sukromnej firme.

Problem je, ze tuto amoralnu zvratenost nechapete, alebo pochopit nechcete.

Ja ale v tomto roku oslavujem 25 rokov od zalozenia firmy. Ja teda viem aj dnes, co znamena, ze sa niekto z pozicie moci snazi konkurovat aj mne a to dokonca aj z mojich penazi. Ale to je uz nepochybne na samostatny material. Tu, v nasom malo statiku v state, model aj RegioJetu pochopite uplne jasne a bez problemov. To uvidite onedlho.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 04-01-2017 11:09:51
seredan | 04-01-2017 10:00:37 | - mate naozaj zvlastny pohlad na moj vztah k J.Budajovi. Sice netusim kde ste na neho prisiel, no je to Vas pohlad. Pravda je uplne niekde inde.

Inak, aj o tom asi niekedy napisem, lebo to je ako vidim zaujimava tema. Teraz co najstrucnejsie:

- niekoho zajuima hokej, ineho futbal, sach, kolky - mna zaujima rok 1989, resp. udalosti normalizacie, az po revoluciu. Zhanam po antikvariatoch vsetku literaturu uz aspon 20 rokv a verte, dnes vratane toho, co som si odlozil, natocil a nafotil v danej dobe ja sam, mam mozno najvacsi sukromny archiv.

- Nezaujima ma az tak velmi to, co dnes hovoria o ´89 ti, ktori vtedy obkladali kupelnu alebo si revoluciu nevsimli. Ti, ktori sa snazia za kazdu cenu este aj tieto udalosti prekrutit - hlavne z nich vynechat samych seba.

- s Budajom sa intenzivne stretam asi 7 rokov - svedectva osoby, ktora bola v base, utekala na zapad a bola zastavena na Rakuskom uzemi samopalmi pohraniciarov a dovlecena za ciaru nasililm, toho, kto nebol zo zapadu ako disident dotovany tisicami USD - to svedectvo ma zaujima. A mam ho v takom rozsahu, ktory postacuje k zachovaniu faktov pre buducnost- mozno aj vnuka mojho, ci niektoreho dnesneho neprajnika, ked ssa bude o historiu zaujimat.

- POZOR! - Budaj ma ten svoj pohld, jeho videnie sveta a jeho pribeh. Pribehov a pohladov aj na ´89 rok je viac a verte, a to aj u priamych protagonistoch revolucie.

- Vy ste uviedli lin na Fedora Gala. Viete, az smiesne mi je, ze Vy sa mi tu zrejme snazite nasepkat, ze tu je aj iny pohlad. Vas problem je v tom, ze Vy to len citate a ja sa s Fedorom stretam takmer tak intenzivne, ako s Budajom. Kedze zije v Prahe, tak logicky je stretnuti menej. Takze asi na Vasse prekvapenie, poznam a mam zaznamenane aj jeho skusenosti a pohlad na dane udalosti a to aj na citlivu cast historie, teda one lustracie a odhalenie Budajovej registracie v zvyzkoch STB.
Lenze to je jedna cast, kde 99% ludi konci. Nastastie su tu aj badatelie a odbornici, ktori vedia podstatne viac a ktori nie su zatazeni na meno Budaj, Majko, Sladky, Kurbel a pod. a zaujimaju ich fakty a pozadie. A aj s tymi som v permanentnom styku a - to su este len informacie, az tam zacina to najzaujimavsie.

- zaznamenaneho mam aj Milana Knazka a dnes uz neboheho Antona Srholca.

Napriek tomu, ze clanok je o RegioJete, odpovedam Vam, nie kvoli Vam, ale z dovodu, aby si snad niekto nemyslel, ze mam obavy z temy Budaj a STB. Na zaklade prave zozbieranych stoviek kil materialov a dnes uz mozno tisicov hodin rozhovorov a sedeni viem o veciach podstatne viac, ako drviva vacsina ludi.

Viem preco sa o to zaujimam a viem, ze to ma zmysel. Aj taky, aby ludia v buducnsti nerapkali len 10% z pravdy ako Vy teraz. Vy totiz poznate iba a iba nasledok. Dolezita je pricina.

Ale vdaka za podnet, ak bude chvila casu, urcite spracujem aspon ciastocne. Co by som robil, ked ma SOL prestane bavit? ;-)
seredan | 04-01-2017 10:00:37
Pan Majko pisat slovo bolsevik na vsetko s cim nesuhlasite je nonsens. A pritom vas duchovny mentor Jan Budaj bol v STB. Ale to uz nieje bolsevik to je hridina :) Ale nemusite sa citit trapne aj inych ludi Jan Budaj zmiatol ale nastastie pravda vzdy zvitazi.

http://www.hlavnespravy.sk/jaroslav-paska-pripomenul-budajovi-galove-slova-budaj-vlastnou-rukou-napisal-a-podpisal-suhlas-spoluprace-s-stb/872288
Obcan | 04-01-2017 09:50:10
Myslim ze SOL je v ramci objektivity na najvyssich prieckach v ramci medii a dnes ked cez media sa snazia ich majitelia manipulovat verejnu mienku a hajit rozne zaujmy je naozaj svetlou vynimkou.
Pisete ze vas LeoExpres neoslovil,tak vychadzajuc z kopa clankov o Regiojete clovek proste len dedukuje ze RJ tu ma vlastne komercne clanky.
Ano,mate pravdu do obchodnej politiky firmy nieje nikomu nic.
Co sa tyka cestovania,tak myslim ze mozem porovnavat,kedze som so SA/RJ cestoval cca tak 20-30 krat.
Priniesol sluzby na urovni a tym sa posunulo cestovanie lepsie aj u konkurencie.
Prave konkurencia je to najlepsie ako ist dopredu-pre obe strany.

Co sa tyka toho cestovneho zadarmo a obsadenie miest neplatiacimi-vzdy by to malo byt len par miest vo vlaku,ostatny maju moznost vyuzit k listku kupu miestenky-co povazujem za chore,lebo ak niekto cestuje stovky km ma mat automaticky miesto na sedenie a nie ze sa v 21 storoci dava moznost sediet ako neaky benefit.
Zazil som cestovanie ked sa stahuje pol Ba na vychod a je to nieco strasne a uplne nedostojne ked Hl.stanica v Ba pripomina tie zo zaberov v Indii.
Ale to je zas chyba vlady ze vsetka praca je len na zapade a ked chcu ludia z vychodu prezit,tak proste musia tocit tyzdnovky,inak budu doma len prezivat,mozno ani to nie.

Aj ja som uz asi stary,tiez som nieco zazil,aj ked uznavam ze Vam uprimne a v dobrom zavidim to cestovanie po svete-dava to cloveku rozhlad a hlavne moznost porovnavat.

Nebudem si robit iluzie o tom ze ak by tu vladli ,,kapitalisti,, tak ze by tu bolo male Svajciarsko,no to co robia bolsevici s malou prestavkou uz 10 rokov,to je chore a uz sme mohli byt niekde uplne inde,no tu cloviecikovi staci naozaj malo,jeden pan to raz dobre povedal-chlieb a hry...
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 04-01-2017 01:32:09
Obcan | 04-01-2017 01:05:40 | - v ramci objektivity pisem vzdy fakty platne pre datum napisaneho clanku, alebo diskusneho prispevku.

Co sa tyka LeoExpresu, nikdy nas neoslovili, ale kludne mozu skusit.

Co sa tyka obchodnej politiky firmy - nic do nej nieje nikoho, ani Vas.

A co sa tyka odchodu RegioJetu z tejto trasy - cestoval som s tymito vlakmi niekolko krat, vzdy rad. Je fakt, ze tie 2 cesty smerom na Ukrajinu kludne urobim aj inym vlakom.

ALE - onedlho sa dozvieme, ako statne zeleznice NEZVLADAJU dopravu na tejto hlavnej trati a budu musiet dokupovat vozne a lokomotivy. Ak k tomu pride, zaplatia to nasi vnuci, mozno pravnuci.
Je bolsevickou anomaliou, aby viac ako polovica cestujucich mala listky dotovane ostatnymi platiacimi cestujucimi a dokonca vsetkymi obcanmi krajiny. A to este ti riadne platiaci mnokrat vo vlakoch stoja, lebo nie su volne miesta - obsadzaju ich totiz ti, ktoym bolsevik umoznil cestovat za nase peniaze.

Viete, som uz asi stary a prili vela som toho zazil a denne zazivam na to, aby som nenazyval veci pravymi menami.

Co budem robit s diskusiou je na mne a verte (alemo aj nie) mi, ze si urcite poradim, kedze som si poradil doteraz.
Ironia? Nuy, vzdy lepsie, ako kradnutie, nevzhodne zmluvy ci pisanie nezmyslov v odbornych veciach...
Obcan | 04-01-2017 01:10:10
...v ramci objektivity mi to nedalo nenapisat.
Obcan | 04-01-2017 01:05:40
Miloš Majko | 03-01-2017 20:12:46 Cim to je ze ak Vam niekto nepise po voli prechadzate vzdy do ironie ??
Hlavne je to vtedy ak Vam niekto odporuje vo Vasej oblubenej politike-myslim ze to uz aj par ludi pisalo.
Ano,je to Vase medium,kludne mozete bloknut diskusie,ludi,ale to by tuto stranku stihol osud podobny tej mestskej.
Ale k clanku-zatial sa mi nepodarilo najst v ktorom presne clanku to bolo ze aj s nizkymi cenami budu ziskovy,ale niekde to iste bude.
Zatial nieco teda z clanku SOL z 29.9.-

,,Vstupom konkurencie klesli ceny lístkov v mnohých prípadoch až o polovicu. V súčasnosti tak zaplatia cestujúci na linke medzi Košicami a Prahou v mnohých spojoch iba € 10,-. \"Aj napriek takýmto nízkym cenám je prevádzka medzinárodných expresov RegioJet zisková a nízke cestovné je dlhodobo udržateľné,\" dodáva Radim JANČURA.,,

Takze v mnohych spojoch iba za 10e a este ziskova,o vzdialenosti ani radsej nehovorim...

Vy ste napisal:

Len na DOPRAVNU CESTU ma dopravca za kazdy rychlik z BA do KE naklady zhruba 2000 Eur / kazda cesta. Plus elektrina, najom lokomotivy, voznov, mzdy vlakoveho personalu, servis, leasingy inej techniky, odvody statu - toto vsetko u sukromneho prepravcu plati de facto cez dotacie stat.

Pravdepodobne tam malo byt u statneho dopravcu,ale to je nepodstatne.
Ak stoji vlakova cesta 2000e + dalsie spominane naklady a vytazenost suprav je cca 400 ludi,tak by boli trzby 3600 za jednu cestu a to je asi malo aj na pokrytie nakladov.

Raz ste mi v diskusii odpisal:

Obcan | 29-09-2016 20:31:38 | - tlacove spravy ZDARMA uverejnujeme aj ZSR. Kazdy rovnako. Otazka je, kto sa marketingu kolko venuje.

Priznavam ze moj nazor je iny-prave pre ignoraciu LeoExprexu,na druhej strane ste clovek co ma urcite moralne zasady a reklamu by ste priznal,takze v tomto som trochu na rozpakoch...
Ked uz sme pri tlacovych spravach,tak marketing funguje,neviem kde je potom chyba,ale je to krasne oznacene-napr.tu:

http://www.railpage.net/leo-express-zavedie-nove-vlaky-na-trati-praha-kosice/

alebo aj:

http://www.etrend.sk/firmy/leo-express-zaplati-cinanom-za-vlaky-20-milionov.html

Mame tu aj tohoto dopravcu,tak hadam neake clanky by tu mohli byvat aj o nom,aby ludia mali moznost spoznat,vyuzit a rozhodnut sa s kym budu cestovat.

Ospravedlnujem sa citajucim za dlhsi prispevok,ale v ramci objektivity

Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 03-01-2017 21:56:34
Len na DOPRAVNU CESTU ma dopravca za kazdy rychlik z BA do KE naklady zhruba 2000 Eur / kazda cesta. Plus elektrina, najom lokomotivy, voznov, mzdy vlakoveho personalu, servis, leasingy inej techniky, odvody statu - toto vsetko u sukromneho prepravcu plati de facto cez dotacie stat.

U sukromneho prepravcu to hradi prepravca z toho co zarobi na danej preprave, alebo stratu vykryje z inch aktivit.

Pri dotovanych tratiach je vylucene krizove financovanie - myslim si, ze je zazrak, ze s touto bolsevickou garniturou Jancura tk dlho zapasil.

Ten, kto pise take nezmysly, vud to robi ucelovo, alebo vobec netusi, o com pise. Podnikat fakt asi nemoze kazdy...
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 03-01-2017 21:13:34
Tak nase statne koleje davat len tak zadarmo?

Pre pana Boha, ludia, to Vam nieje hanba vyjadrovat sa verejne k veciam, ktorym evidentne rozumiete asi tak, ako upratovacka transplantacii srdca?

Kam az bude tento narod degenerovat v tych FB nekonecnych \"diskusiach\" o vsetkom a o nicom?

- - -

Kazdy prepravca plati za kazdy kilometer prejdeny po trati, za hmotnost supravy, pocet voznov, za vjazd do stanice, a verim tomu, ze prispeva este aj na cistenie hajzlov na nich.

Niektori ludia ziju v takej blazenej nevedomosti, az jeden nechape, ako vlastne dokazu prezit bezny den na svete.

Nie som odbornik, no dovolim si verejne tvrdit, ze RegioJet je jediny dopravca, na ktoreho na trati BA - KE stat nielenze nedoplatil ani jediny cent, ale opacne, stan na nom este zarobil.

Vyziadajte si statisticke udaje o tom, aka je bilancia RegioJetu na tejto trati pre stat a aka statnych IC vlakov.
Nasledne to tu zverejnite, alebo poziadajte o registraciu a urobte z toho clanok. Nech sa uz konecne nevedomy a tym sprosty narod preberie.

Cely boj s RegioJetom a cele vlaky akoze zadarmo su obcanmi ukrutne draho zaplatene politicke projekty jednotlivcov a stran, ktorym maju sluzit ako PR za paniaze nas vsetkych.

A ubezpecujem Vas, ze mi je uplne jedno, ako tento prispevok vnimate - mate moznost faktami ho vybratit.
Upozornujem - faktami, nie snickami trojrocneho dietata...
Lubo | 03-01-2017 21:12:26
Seredan, neviem, nevidim do toho ale podla mna regiojet za prenajom trate plati, takisto si myslim, ze maju svoje vlastne predajne listkov, t.z, ze zssk ilistky namich spoje nepredava. A k tomu skladaniu danovych poplatnikov, skladas sa takisto na listky pre dochodcov, studentov. Hold SMER sa nam coraz viac podoba na HZDS...
Seredan | 03-01-2017 20:48:40
Uznavam konkurencieschopnost ale nie ze pride niekto zo zahranicia da na nase statne kolaje svoje vlaky a teraz caka ze bude zarabat. Preco by stat mal svoje kolaje davat len tak zadarmo ? Preco by stat mal robit pravidelnu udrzbu kolajnic a vlakovych stanic a RegioJet len brat peniaze od cestujucich ? Preco by predavaci na staniciach mali predavat listky RegioJetu ked ich zamestnavatel je stat a nie sukromna firma ?
RegioJet jednoducho nedava nic ale berie vsetko a my danovi poplatnici sa skladame na vsetky opravy pre RegioJet aby mohol zarabat a kapital siel do cudziny.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 03-01-2017 20:12:46
Obcan | 03-01-2017 19:51:54 | - citajuc Vas prispevok usudzujem, ze Jancura moze ist do dochodku, ma vo vas nastupcu... ;-)))
Obcan | 03-01-2017 19:51:54
Vidim ze Regiojet je oblubeny u SOL,cim to asi len bude...
Na SK je aj iny sukromy dopravca a tiez sa snazi,ma nove vlaky a este len bude rast-ako prvy dopravca minim.v strednej Europe urobil velky obchod s Aziou a ked sa to podari,tak bude mat ine stroje,nie tieto stare repasy.
Kde su clanky o LeoExprese ? Preco len Regiojet ?
Aj ked uznavam ze Jancura priniesol kulturu do cestovania,stale je to len clovek co ide za biznisom a peniazmi-co je logicke a prajem mu to.
Neviem najst kde to presne bolo,ale myslim ze ked prichadzal,tak vravel ze ziadne dumpingove ceny nema a dokaze byt ziskovy aj pri tych 9tich eckach a obsadenosti cca 70-80%.
Obsadenost bola dobra,ceny po zruseni IC vlakov sli strmo nahor,takze potom podla toho by mu na krasny zisk stacila aj obsadenost neakych cca 50%.
Aj tak nespokojnost a vyhrazanie sa.
Stat dava mnozstvu ludi moznost cestovat zadarmo,co sa mu ako sukromnemu dopravcovi nepaci,uplne ho chapem,ale naco potom tie vyhlasenia ze aj pri ich nizkych cenach a obsadenosti budu v zisku,tak mu to predsa moze byt jedno,ked tych ludi ma,tym padom aj ten zisk.
Alebo ze by to bolo inak a tie ceny by nepokryvali naklady ako vraveli na zaciatku.
seredan | 03-01-2017 13:32:16
SNS uz pred volbou slubovala ze chce viac statnych vlakov. Svoj slub svojim volicom dodrzala.
A pokial by SNS bola vo vlade s SAS tak ci tak by tie vlaky boli pretlacene na zaklade vladnej dohody.
shelley | 03-01-2017 13:22:02
Tak a je to - vlakový biznis pokračuje - čo sa nám tu doňho má kto miešať! Že, páni politici!

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Optik MORVAY AKCIA
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
iLieky
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Direct real Norea - REALITY
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Papiernictvo Kizze
Označenie inzercie
Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
LED ARENA
Označenie inzercie
Autopožičovňa Sereď
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Sereď, Slovensko
Jasno
15°
C
72%
Východ 10 km/h
07:02
18:10

Štv

B

23°/12°

Pia

B

22°/9°

Sob

B

22°/9°

Vyhľadávanie
Posledné komentáre
Komentárgulak Pred 49 minútami:
Zápas o post prezidenta SR vyostruje aj ústavný činiteľ, ktorý mal aktívne komunikovať s obvinenou z objednávky vraždy novinára. Má mať prezývku "Maznák".
Komentáraký je v tom rozdiel? Pred 1 hodinami:
"FICO A TALIANSKA MAFIA" - Ondrej Dostál, poslanec NR SR
KomentárTemplár Pred 1 hodinami:
"Túto mega-konšpiračnú teóriu z dielne Blaha a spol. zatiaľ šírilo viac ako 10 000 ľudí. Nie je v nej ani zmienka o skorumpovanej vláde na čele so Smerom, ktorej už máme plné zuby."
KomentárMiloš Majko Pred 4 hodinami:
Francúzi protestujú už 19. sobotu, Slováci sedia pri televízoroch a pozerajú Farmu...
Komentárobčianka Pred 6 hodinami:
OZ: Odmeny, kontrola a diskusia s občanmi. A ešte poslancami nepodporená kontrola.
Komentárprdoch on line Včera:
"Smeráci a im podobní vyčítajú Zuzane Čaputovej, že je neskúsená politička. Určite je."
Komentármor ho Včera:
Pozvánka na stretnutie s kandidátmi
KomentárKronikár MsO SRZ Včera:
Súdne rozhodnutie zo dňa 7.3.2019 – OR Dolnostredské (vyjadrenie právneho zástupcu)
Komentárkonstatovanie Včera:
Výučba nového typu písaného písma na ZŠ Juraja Fándlyho

Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Bottom panel

© SeredOnLine.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na SeredOnLine.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign