Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Sereď Online

ISSN 1337-8481   Dnes je 25. 3. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Wifina - internetove pripojenie pre verejnost
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Farnosť Sereď
Označenie inzercie
Historické fotografie
Sereď
Označenie inzercie
Linky
Videá

RegioJet odovzdal ministerstvu dopravy záväznú ponuku na prevádzku doteraz dotovaných vlakov. Štát do roku 2020 ušetrí 36 miliónov eur

159

RegioJet |MM|   Ide o 3 páry vlakov Humenné – Košice – Žilina – Praha a 4 páry vlakov Štúrovo – Bratislava – Kúty – Praha. Ministerstvo tým naplní vládny program úspor „Hodnota za peniaze“ a štát získa financie na ďalšie potrebné investície.

 

Súhrn základných informácií:

 

·         Minister dopravy Arpád ÉRSEK dostal od spoločnosti RegioJet ponuku na prevádzkovanie doteraz dotovaných diaľkových vlakov na trasách Humenné – Košice – Praha a Štúrovo – Bratislava – Praha. De facto ide o predĺženie dnes úspešných liniek, ktoré RegioJet prevádzkuje. Rozjazd týchto spojov by sa spustil v decembri tohto roka.

 

·         RegioJet sa zaviazal, že bez nároku na dotácie zaistí v plnom rozsahu prevádzku vlakov, ktorú štát doteraz dotuje ročne čiastkou cca 9,2 milióna eur.

 

·         RegioJet garantuje: Štát ušetrí milióny eur, cestujúci dostanú lepšie a lacnejšie služby. Lístok z Košíc a z Bratislavy do Prahy stojí s RegioJetom len € 10,-.

 

·         Štát v súlade s európskou a slovenskou legislatívou nemá dotovať z verejných peňazí vlaky, ktoré je iný dopravca na trhu schopný plne zaistiť bez dotácií.

 

Minister obdržal ponuku, RegioJet požiadal o rokovanie o ďalšom postupe

Minister dopravy a výstavby, Árpád ÉRSEK, obdŕžal v minulých dňoch od spoločnosti RegioJet záväznú transparentnú ponuku na plné zaistenie bezdotačnej prevádzky diaľkových vlakov na trasách Humenné – Košice – Praha a Štúrovo – Bratislava – Praha. Túto ponuku mu vrátane návrhu cestovných poriadkov odovzdal Radim JANČURA, majiteľ spoločnosti RegioJet, a súčasne oficiálne požiadal ministra dopravy o zvolanie spoločného stretnutia na prerokovanie tohto návrhu a ďalšieho postupu.

 

Štát ušetrí, cestujúci dostanú lepšie služby. RegioJet nepožaduje ani cent dotácií – je pripravený to zmluvne garantovať

Ide o jednoznačne pozitívny krok v prospech verejných financií a služieb pre zákazníkov na železnici. Na zaistenie prevádzky vlakov, ktoré ministerstvo v súčasnosti dotuje ročne sumou 9,2 milióna eur, nebude RegioJet od štátu vyžadovať ani cent. RegioJet sa zaväzuje, že zaistí ich prevádzku v plnom rozsahu – vrátane akceptácie zákonných zliav (preprava detí do 6 rokov zadarmo, zľava pre ZŤP, študentov a pod.) – a to na vlastné podnikateľské riziko. Za týmto účelom je RegioJet pripravený podpísať s ministerstvom dopravy zmluvu, ktorá bude garantovať rozsah poskytovaných služieb. V prípade bezplatného cestovného, ktoré nevyplýva zo zákona, je RegioJet pripravený podpísať tarifný záväzok a cestovné zadarmo poskytovať sociálnym skupinám za pre štát výhodnejších podmienok.

 

Ročné úspory 9,2 miliónov eur, do roku 2020 36 miliónov eur

Ešte v tomto roku by ministerstvo ušetrilo cca 1,75 milióna eur, v nasledujúcich rokoch až 9,2 milióna  eur ročne. V rokoch 2017 – 2020 by úspory predstavovali spolu až 36 miliónov eur. Takto ušetrené peniaze môže štát venovať na ďalšie potrebné oblasti, ako sú platy v školstve či v zdravotníctve.

 

Ministerstvo ako dobrý hospodár musí prestať dotovať spoje, kde to nie je treba

Ponuka dopravcu RegioJet nadväzuje na zverejnenie výsledkov analýzy Inštitútu stratégie ministerstva dopravy „Revízia financovania prevádzky vlakov ZSSK na trase Košice – Praha“, ktorá preukázala nezmyselnosť dotovania 4 párov spojov (2 nočné spacie vlaky, 1 prémiový spoj Pendolino a jeden posilový spoj) vo chvíli, keď na trhu existujú dopravcovia bez dotácií. Vypracovanie a zverejnenie tejto analýzy realizovalo ministerstvo dopravy ako súčasť napĺňania vládneho programu úspor „Hodnota za peniaze“. V ďalšom kroku ministerstvo dopravy musí podľa zákona prestať tieto spoje dotovať z verejných financií, pokiaľ na trhu existuje niekto iný, kto je ochotný dotovanú službu zaistiť bez dotácií. A k tomu sa teraz zaviazal RegioJet.

 

„Minister dopravy Érsek dokončením a zverejnením analýzy stratovosti a nezmyselného dotovania spojov na trase Košice – Praha ukázal jasný záujem prihlásiť sa týmto krokom k naplneniu vládneho programu Hodnota za peniaze. Podľa zákona musí teraz nasledovať ďalší krok – zrušenie dotovania týchto spojov, ktoré využíva minimum cestujúcich a neslúžia na zaistenie základnej dopravnej obslužnosti,“ hovorí Radim JANČURA, majiteľ spoločnosti RegioJet.„V celej Európe sú medzinárodné železničné spojenia prevádzkované bez dotácií, podobne ako medzinárodné autobusy alebo lietadlá. Nie je dôvod, aby to na Slovensku bolo inak,“ doplnil JANČURA.

 

Analýza zverejnená ministerstvom dopravy konštatuje, že ministerstvo ročne dopláca stratu 4,9 milióna eur na spoje, ktoré v priemere na jeden vlak využíva len 101 cestujúcich. Za každého cestujúceho, ktorý platí drahé cestovné, zaplatí štát ZSSK navyše ešte ďalších € 22,- na dotáciach, a to len za cestu v úseku Košice – štátna hranica. Pritom RegioJet jazdí na rovnakej trase bez dotácií a cestujúci platia za celú trasu z Košíc do Prahy lístky od € 10,- do € 18,50, pričom v cene lístka majú nápoje zadarmo, internet a ďalšie služby.

 

RegioJet zaistí bez nároku na dotácie 4 páry vlakov aj na trase Štúrovo – Bratislava – Kúty –  Praha

K plnému zaisteniu prevádzky diaľkových vlakov bez nároku na dotácie sa RegioJet v ponuke zaviazal aj na trase Štúrovo – Bratislava – Kúty – Praha, a to opäť vrátane akceptovania zákonných zliav bez kompenzácií zo strany štátu a súčasne s možnosťou zaistenia presahu spojenia až na maďarské územie. Ide o nasledujúce spoje, ktoré už dnes jazdia súbežne s úspešnými spojmi RegioJetu na trase Bratislava – Kúty – Praha:

 

Zo Štúrova do Prahy: EC 282 Slovenská strela (len z Bratislavy hl. st.), EC 280 Jan Jesenius, EC 278 Danubius a EC 274 Jaroslav Hašek

Z Prahy do Štúrova: EC 275 Jaroslav Hašek, EC 279 Danubius, EC 281 Jan Jesenius a EC 283 Slovenská strela (len do Bratislavy hl. st.)

Priemerná miera dotovania týchto vlakov je € 8,- za každý vlakokilometer – čo pri celkových objednávaných  535 000 km za rok na území SR predstavuje úsporu verejných financií vo výške 4 300 000 eur. RegioJet je pripravený od decembra 2018 bez dotácií prevziať aj zostávajúce 3 páry medzinárodných vlakov, čo by predstavovalo úsporu ďalších 3,3 milióna eur ročne, ak nebude ZSSK pripravená prevádzkovať tieto vlaky bez dotácií.

RegioJet poslal túto ponuku aj na ministerstvo financií a do Kancelárie predsedu Vlády SR a očakáva ďalší postup úradov v súlade s povinnosťou riadneho hospodára

 

Okrem ministra dopravy obdŕžali uvedenú ponuku aj minister financií Peter Kažimír a Kancelária predsedu vlády SR Róberta Fica, ktorí sú hlavnými politickými garantmi naplnenia programu vládnych úspor „Hodnota za peniaze“. RegioJet – v nadväznosti na zaslané dokumenty – očakáva realizáciu rokovania o ďalšom postupe v čo najskoršom termíne. „Ministerstvo a vláda ako riadni hospodári a garanti vládneho programu „Hodnota za peniaze“ musia v súlade so zákonom reagovať na oficiálnu ponuku najúspešnejšieho stredoeurópskeho súkromného dopravcu, ktorý sa jasne zaväzuje zaistiť službu, vďaka ktorej Slovensko ušetrí viac ako 9 miliónov eur z verejných financií ročne,“ dodáva Radim JANČURA, majiteľ spoločnosti RegioJet.

 

 

 


Fotogaléria k článku:

159
Autor: RegioJet

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹
lexa | 12-04-2017 12:47:50
seredan, píšeš že je úsmevné ako Regiojet zavádza a klame, ale to ako klame a zavádza tvoj milovaný Fico s jeho mafiou Ti už nevadí? Veľmi zvláštne takto si vyberať, že keď klame jeden, tak je to zlé, a keď klame druhý, tak je všetko v poriadku a skutok sa nestal..
pre M.M | 12-04-2017 12:01:44
Pre mna za mna sa hrajte na slovicarenie. Ale pravda je ze vlada rozhoduje kam nase peniaze pojdu. A ludia v demokratických volbach im na to dala suhlas.
Tak ako vam sa nepaci ze dotujeme vlaky pre studentov a dochodcov ktore vyuziva cca 1 milion ludi, tak mne sa nepaci ze hlava statu ako jedna osoba uz minula 1 milion eur na svoje cesty domov.
A ked uz piseme o tych vlakov zdarma tak turizmus na SVK vzrastol na 2,13 miliardy eur. Z coho ma podiel aj to ze ludia cestuju do tatier a inych lokalit ktore si pred tym nemohli dovolit. Nezabudajme ze tie peniaze co tam oni nechaju bez problemov nasobne vratia tu dotacnu cenu vlakov. Dokonca to priznal aj Mihal v TA3.
kým bude Danko predsedom NR SR a SNS vo vláde | 12-04-2017 10:13:02
tak Jančura nemá šancu.Danko sa už vyjadril:„Neznášam tie žlté vlaky a autobusy. Radšej mám tie naše. Žlté vlaky a autobusy musia ísť preč.“

http://finweb.hnonline.sk/ekonomika/593088-danko-neznasam-zlte-vlaky-a-autobusy-jancura-reaguje-stip-avym-odkazom
onanym | 12-04-2017 10:03:53
Tak to neviem posudit. Na tej trase som fakt necestoval. Ale cosi som uz zachytil...
cestovatel | 12-04-2017 09:25:26
Lenze Jancurova cena je dlhodobo neudrzatelna, to ako sa sprava/l na dotovanej trase BA - KN sa mozete ist presvedcit sami, kvalita rovnaka ako u ZSSK (jedno WC na vlak aj to nefungujuce, nevykurene, neklimatizovane, preplnene vlaky, socialisticke vozne vytiahnute z muzea, meskania a tak podobne)
onanym | 12-04-2017 09:03:04
Nuz, mne je fuk, kto ma bude vozit, pre mna je podstatna cena. Ak mam zaplatit 10 ecok miesto 20 tich, moja volba je jasna. A narodny dopravca (tzv.) je predrazeny, ze fest. Ako som spomenul, Jancurove nazory casto nemusim, ale...
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 11-04-2017 23:35:14
pre anonym | 11-04-2017 23:32:06 | - mate to hoooodne pomylene s tym dotovanim vlakov vladou.

Vlaky dotujeme my, co vlakmi bud jazdime a platime za ne, alebo dokonca vlakmi nejazdime. Zadarmo nie je uplne nic.

Vlada len populisticky rozhodla a obcania platia ako sprosti...
pre anonym | 11-04-2017 23:32:06
Ja som nikdy nepisal ze ich sluzby su horsie ako od ZSSK. Ja len cely cas tvrdim ze nieje mozne aby jeden zahranicny sukromnik vydieral a ponizoval slovensku vladu na zaklade toho ze vlada dotuje vlaky. Volby vyhral SMER ktory pred volbou avizoval ze planuje dotovat vlaky, ludia suhlasili a aj preto ich volili. To vse z mojej strany.
A to som neni volic Smeru.
Pokial pride SAS a zostavi vladu a kde avizuje zrusenie dotovat vlaky tak tiez dobre.
Ale odsudzujem aby zahranicny subjekt sa nadradene spraval slobodnym obcanom ktory si zvolili zastupcu.
onanym | 11-04-2017 23:12:43
Seredan ...ono by som aj nieco rozumne napisal na tvoj koment, ale radsej ti odpoviem takto - Ak chces cestovat do Blavy, kup si listok, zaplat rezervacku na miesto a potom mi napis, aky uvidis rozdiel... A ano, Jancura tára mozno 2 na 3, ale realita je taka...ze ZSSk sa na dialkovej trase do Prahy na RJ ani zdaleka nechyta. Minimalne cenovo...
seredan | 11-04-2017 19:11:13
Raz povie Regiojet ze odchazda zo SVK potom zas sa priplazi spat. Je usmevne ako zavadzaju a klamu obcanov so snahou vyvolat s nimi sucit, ktory im ale ludia neopetovali. Tak zrazu dosli s daslou ponukou.
Treba ich poslat zo SVK nech tieto ich scenare skusaju na ukrajincoch ale aj oni by poslali Regiojet kade ľahšie.

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Optik MORVAY AKCIA
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
iLieky
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Direct real Norea - REALITY
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Papiernictvo Kizze
Označenie inzercie
Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
LED ARENA
Označenie inzercie
Autopožičovňa Sereď
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Sereď, Slovensko
Jasno
15°
C
72%
Východ 10 km/h
07:02
18:10

Štv

B

23°/12°

Pia

B

22°/9°

Sob

B

22°/9°

Vyhľadávanie
Posledné komentáre
KomentárTichá revolúcia Pred 0 minútami:
Dnes som volil z presvedčenia a verím, že rovnako budem aj v druhom kole.
Komentárgulak Pred 54 minútami:
Zápas o post prezidenta SR vyostruje aj ústavný činiteľ, ktorý mal aktívne komunikovať s obvinenou z objednávky vraždy novinára. Má mať prezývku "Maznák".
Komentáraký je v tom rozdiel? Pred 1 hodinami:
"FICO A TALIANSKA MAFIA" - Ondrej Dostál, poslanec NR SR
KomentárTemplár Pred 2 hodinami:
"Túto mega-konšpiračnú teóriu z dielne Blaha a spol. zatiaľ šírilo viac ako 10 000 ľudí. Nie je v nej ani zmienka o skorumpovanej vláde na čele so Smerom, ktorej už máme plné zuby."
KomentárMiloš Majko Pred 4 hodinami:
Francúzi protestujú už 19. sobotu, Slováci sedia pri televízoroch a pozerajú Farmu...
Komentárobčianka Pred 6 hodinami:
OZ: Odmeny, kontrola a diskusia s občanmi. A ešte poslancami nepodporená kontrola.
Komentárprdoch on line Včera:
"Smeráci a im podobní vyčítajú Zuzane Čaputovej, že je neskúsená politička. Určite je."
Komentármor ho Včera:
Pozvánka na stretnutie s kandidátmi
KomentárKronikár MsO SRZ Včera:
Súdne rozhodnutie zo dňa 7.3.2019 – OR Dolnostredské (vyjadrenie právneho zástupcu)
Komentárkonstatovanie Včera:
Výučba nového typu písaného písma na ZŠ Juraja Fándlyho

Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Bottom panel

© SeredOnLine.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na SeredOnLine.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign