Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Sereď Online
OSOBNÝ BANKROT
Označenie inzercie

ISSN 1337-8481   Dnes je 18. 7. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Wifina - internetove pripojenie pre verejnost
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
ŠKOLA DEMOKRACIE
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Farnosť Sereď
Označenie inzercie
Historické fotografie
Sereď
Označenie inzercie
Linky
Videá

Poslanci presadzujú ekologickejšie autá na cestách EÚ do roku 2030

Správy z Európskeho parlamentu |MM|

   opatrenia smerujúce k rýchlejšiemu rozširovaniu elektromobilov

   testovanie emisií CO2 v skutočných jazdných podmienkach

   výzva na podporu vývoja európskych batérií a batériových článkov

 

Emisie CO2 nových automobilov by podľa v stredu schváleného návrhu EP mali do roku 2030 klesnúť o 40%, zatiaľ čo podiel elektrických a nízkoemisných vozidiel na trhu by mal rásť rýchlejšie.

 

„Návrh som podporil, keďže vzhľadom na vývoj v Turecku mala byť Európsky parlament v stredu pomerom hlasov 389 (za): 239 (proti): 41 (zdržalo sa hlasovania) schválil text nariadenia, ktorý navrhuje stanoviť cieľ zníženia emisií celoúnijného vozového parku predaných nových vozidiel jednotlivých automobiliek do roku 2030 na úrovni 40% - oproti hodnotám v roku 2021. Európska komisia presadzovala v pôvodnom návrhu 30% zníženie emisií do roku 2030. Poslanci tiež navrhujú predbežný 20% cieľ znižovania emisií do roku 2025, teda o päť percentuálnych bodov viac, ako navrhla Komisia. Predložená právna úprava obsahuje podobné ciele aj pre ľahké úžitkové vozidlá.

 

Výrobcovia automobilov, ktorých priemerné emisie CO2 prekračujú tieto ciele, by mali čeliť pokutám, príjem z ktorých by smeroval do rozpočtu EÚ. Takto získané prostriedky by sa podľa poslancov mali vynaložiť na zvyšovanie kvalifikácie zamestnancov automobilového priemyslu, ktorých negatívne zasiahli zmeny v sektore.

 

Automobilky by tiež mali zabezpečiť, aby ich vozidlá s nulovými a nízkymi emisiami, teda elektromobily alebo vozidlá emitujúce menej ako 50g CO2 na kilometer, tvorili v roku 2025 minimálne 20% a do roku 2030 aspoň 35% z celkového počtu nimi predaných nových osobných a ľahkých úžitkových vozidiel na trhu EÚ.

 

Emisné testy v skutočných jazdných podmienkach do roku 2023

 

Parlament vyzval Európsku komisiu, aby do dvoch rokov zaviedla systém testovania reálnych emisií CO2 pomocou prenosného zariadenia - podobne, ako v prípade testovania emisií NOx. Dovtedy by sa emisie CO2 mali určovať na základe údajov z meračov spotreby paliva v automobiloch. Poslanci presadzujú, aby bol systém testovanie emisií v skutočných jazdných podmienkach plne funkčný v roku 2023.

 

Sociálne dopady dekarbonizácie

 

Spoločensky prijateľný a spravodlivý prechod na mobilitu s nulovými emisiami do polovice storočia si podľa poslancov vyžaduje zmeny v celom hodnotovom reťazci automobilového odvetvia, ktoré by zohľadňovali prípadné negatívne spoločenské dopady. EÚ by preto mala podporovať zvyšovanie kvalifikácie, rekvalifikáciu a presun pracovníkov automobilového priemyslu, a to najmä v regiónoch a komunitách, ktoré budú týmto prechodom najviac zasiahnuté. Parlament tiež vyzval na podporu vývoja batérií a batériových článkov v EÚ.

 

Označovanie vozidiel a nahlasovanie emisií za celý životný cyklus

 

Európska komisia by mala do konca roka 2019 predložiť legislatívny návrh v oblasti označovania automobilov, ktoré by spotrebiteľom poskytlo presné a porovnateľné údaje o spotrebe paliva, emisiách CO2 a ďalších ovzdušie znečisťujúcich látok. Od roku 2025 by zároveň výrobcovia automobilov mali na základe spoločnej metodiky nahlasovať emisie CO2 ich nových vozidiel za celý životný cyklus.

 

Vyhlásenie spravodajkyne

 

„Získať podporu Európskeho parlamentu pre 40% cieľ zníženia emisií CO2 do roku 2030 nebolo ľahké, na úspešne dosiahnutý výsledok som však hrdá. Rovnako dôležitý je aj 20% cieľ do roku 2025,‟ uviedla spravodajkyňa Miriam Dalli (S&D, MT).

 

„Táto právna úprava presahuje snahu o obmedzenie škodlivých emisií a ochranu životného prostredia. Ide o legislatívu, ktorá sa usiluje nastaviť správne stimuly pre výrobcov, nabáda na investície do infraštruktúry a podporuje spravodlivú transformáciu pre zamestnancov,‟ dodala poslankyňa Dalli.

 

Reakcie slovenských poslancov

 

„Pre  zachovanie zdravého životného prostredia je nutné znižovať emisie CO2 v automobilovom priemysle.  Avšak je potrebné nájsť rovnováhu medzi environmentalistikou, hospodárstvom a technickými možnosťami. Príliš ambiciózne ciele by mohli mať sociálno-ekonomické dopady, ktoré by priamo ohrozovali pracovné miesta občanov EÚ,‟ uviedol poslanec Branislav Škripek (ECR, SK).

 

Ďalší postup

 

Ministri členských štátoch by mali dospieť ku spoločnej pozícii v Rade EÚ dňa 9. októbra. Rokovania poslancov s predsedníctvom Rady o konečnom znení novej legislatívy by tak mohli začať už 10. októbra.

 

Súvislosti

 

Doprava je jediné významné odvetvie v EÚ, v rámci ktorého emisie skleníkových plynov neustále rastú. Dekarbonizácia celého dopravného sektora sa musí urýchliť, pokiaľ má EÚ naplniť svoje záväzky z konferencie COP21 z roku 2015 a dosiahnuť nulové emisie do polovice tohto storočia.

 

Svetový automobilový priemysel prechádza rapídnymi zmenami, a to najmä v oblasti elektrických hnacích sústav. Pokiaľ sa európske automobilky zapoja do tohto procesu neskoro, riskujú podľa poslancov stratu aktuálnej pozície svetových lídrov.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Optik MORVAY AKCIA
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
iLieky
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Direct real Norea - REALITY
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Papiernictvo Kizze
Označenie inzercie
Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
LED ARENA
Označenie inzercie
Autopožičovňa Sereď
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Sereď, Slovensko
Jasno
15°
C
72%
Východ 10 km/h
07:02
18:10

Štv

B

23°/12°

Pia

B

22°/9°

Sob

B

22°/9°

Vyhľadávanie
Posledné komentáre
KomentárPeter Pepo Páleník Pred 6 hodinami:
Sereďskí rybári lovia opäť vo svojom revíri
Komentárjuro Pred 22 hodinami:
Vinohradčan jazdiaci na bicykli predával pervitín
KomentárFrantišek Uhrič Včera:
Našla sa unikátna historická fotografia Serede. Pomôžete pri jej identifikácii?
KomentárMaher Včera:
Cyklista spadol na priechode pre chodcov, v nemocnici o pár dní zomrel
Komentármachinacie Včera:
Obžalovanému starostovi Machovi pred prokurátorkou a sudcom do reči veľmi nebolo. Čo sa dozvieme na pojednávaní zajtra?
KomentárAlena Včera:
Kukláči zasahovali v sobotu v Seredi a okolitých obciach Šalgočka, Zemianske Sady a Pusté Sady
Komentáranonym Včera:
Táto banda politicky nanominovaných teoretikov rozhoduje o chode tohoto štátu?!
KomentárCanasta Včera:
Živil sa predajom drog, skončil v rukách polície - DROGY ZAISTENÉ V SEREDI
KomentárUdenac Predvčerom:
Falck sa v tendroch nebude uchádzať o stanice záchrannej zdravotnej služby
KomentárAdministrator SOL 15-07-2019 11:00:14:
"HLUK ZABÍJA - Primátor bol požiadaný aby v tomto smere zjednal nápravu. Avšak ako obyčajne - BEZ ODOZVY !!"
KomentárSponzor 15-07-2019 10:57:36:
ŠKF iClinic Sereď - Gyirmót FC Gyor 2 : 0 (1 : 0)
Komentáranonym 14-07-2019 21:51:39:
To akože myslíte vážne, alebo sa blbí len robíte?
Komentárotázka 14-07-2019 11:27:45:
Splnomocnenec Ravasz: Dosiahli sme zavedenie povinnej predškolskej výchovy. Aby bola v praxi úspešná, pracujeme na ďalších podporných opatreniach.
KomentárBanner 13-07-2019 10:52:16:
Galantskí policajti pátrajú po 29 ročnom Mariánovi Cicákovi z Paty
Komentárotázka do pléna 12-07-2019 16:45:47:
Župa osadila v Trnave prvý verejne prístupný defibrilátor na záchranu života
Komentárpre udenac 12-07-2019 13:43:49:
Bitka futbalových fanúšikov na Ventúrskej ulici v Bratislave
Komentárpre názor 12-07-2019 12:01:16:
7. zasadnutie Obecného zastupiteľstva v Dolnej Strede dňa 3.júla 2019

Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Bottom panel

© SeredOnLine.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na SeredOnLine.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign