Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Sereď Online

ISSN 1337-8481   Dnes je 22. 8. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Wifina - internetove pripojenie pre verejnost
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Farnosť Sereď
Označenie inzercie
Historické fotografie
Sereď
Označenie inzercie
Linky
Videá

Politickým rozhodnutím sa na hlavnú slovenskú trať vracia monopol. V každom prípade na to doplatí občan.

Miloš MajkoDátum31. 01. 2017 20:13:39TémaTak to vidím ja...
200

Tak to teda je tu, politik opätovne ukojí svoje ego (o ostatnom inokedy) na úkor najbežnejších občanov krajiny, ktorí sú odkázaní za prácou sa voziť krížom cez republiky vlakmi. Dnes odišli posledné súpravy súkromného RegioJetu na trase Bratislava-Košice a späť. Žiaľ nie na základe nezáujmu cestujúcich ale administratívno byrokraticko politickým opatrením, ktoré v konečnom dôsledku zaplatia samotní občania.

Viac ako štvrťstoročie po revolúcii sa Slovenská republika nehýbe dopredu, ale práve rozhodnutím človeka verejne vyhlasujúceho "žlté vlaky nemám rád" a po dvojročnom civilizovanom cestovaní na hlavnej trati z Bratislavy do Košíc, získava štátom dotovaný prepravca monopol. Práve konkurencia desaťročia trvajúci monopol narušila a do cestovania doniesla kultúru, úroveň a pocit, že z cestujúceho čísla sa konečne stal zákazník. Síce namiesto starých zatuchnutých vozňov s koženkovými sedadlami ľudia cestovali v obdobne starých, no pohodlných vozňoch pochádzajúcich z Rakúska a rekonštruovaných a modernizovaných pre RegioJet, no ľudia to vzhľadom na kvalitu rekonštrucie a doplnkové služby ani len neregistrovali. Ten viac ako milión RegioJetom prepravených ľudí, ale veľmi citlivo reagoval na príjemné stewardky prinášajúce občerstvenie a dokonca minerálku s kávou zadarmo priamo do kupé a pri meškaní vlakov prístup personálu nachádzajúcemu sa v súprave ako k ľuďom.

Síce som RegioJetom necestoval príliš často, vlastne iba dva či tri razy do roka pri ceste do Košíc s pokračovaním na Ukrajinu. Nebudem klamať, zvykol som si na raňajkový croasant so šunkou za 0,80 Eur či výborný ešte lacnejší koláčik, o sushi za niečo viac ako 3 Eurá ani nehovorím. Osobne som sa Radima Jančuru pýtal, ako v týchto cenách dokážu jedlo predávať a či sa im oplatí dotovať ho. Práve tu ma prekvapil tvrdením, že jedlo nedotujú a práve opačne síce minimálne, no sú na ňom v zisku. Ide im však o to, aby ľudia vedeli, že do ich vlakov nemusia chodiť so zabaleným mastným chlebom či zabalenou klobáskou v igelitke. A práve toto RegioJet dosiahol. Ukázal štátnym železniciam, že cestovať sa dá aj lacno, rýchlejšie, kultúrnejšie a bez dotácií z verejných finančných zdrojov.

Po odchode štátnych IC vlakov RegioJet mierne zvýšil ceny. Je to pochopiteľné, keďže trvale jazdiť so stratou možné v súkromnom sektore nie je a tam, kde polovica krajiny jazdí na náklady tej druhej je trhový mechanizmus prakticky nefunkčný a podnikateľské prostredie maximálne pokrivené. V súvislosti so zvýšením cien RegioJetu po odchode štátnych IC vlakov z trate Bratislava-Košice je nevyhnutné pripomenúť, že cestovné lístky u súkromnej firmy napriek miernemu zdraženiu boli stále hlboko pod pôvodnou cenou štátneho dopravcu pred príchodom RegioJetu na trh a kultúra cestovania s ostatným servisom zostala nezmenená.

RegioJet nateraz skončil s výraznou stratou, z ktorej sanovaním štát nemá nič spoločné. IC vlaky nikdy ziskové neboli, je veľký predpoklad že nebudú ani teraz. V diskusii pod niektorým z nedávno uverejnených článkov o RegioJete som uviedol, že pravý dôvod prakticky núteného odchodu RegioJetu sa ukáže až v budúcnosti. V týchto dňoch médiami prebehla informácia, že štát zadotuje štátne železnice nákupom vozňov v hodnote 60 miliónov Eur. Ak sa nemýlim vo svojej biednej matematike hovoríme o sume niečo viac ako 1,8 miliardy Slovenských korún. Je pri tejto finančnej čiastke potrebné pokračovať v dešifrovávaní "vlastenectva" predsedu parlamentu?

 


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobraziť všetky fotografie
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko


Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹
Obcan | 02-02-2017 13:06:35
Takze vagony z Ba-Ke idu na trat Praha-Brno + budu posilene neskor vyradenymi voznami zo Svajcu.
Najskor tu boli ceny od 9e,potom 12e a nebolo to ziskove.
Ako som uz pisal,p.Jancurovi sa napacili dumpingove ceny,hoci som poukazal na to ze podobnymi praktikami disponuje aj on.
V dnesnom vydani pise ze budu trat jazdit od 99kc,teda zhruba 200km za 3,6e.
Ak to vynasobime dvojnasobnou dlzkou trate Ba-Ke,tak to vychadza na 7,2e,teda cenu este nizsiu ako zacinal na Slovensku a teda aj cenu ktora ako aj sami priznali nebola unosna na biznis.
Opat cele zle.
Neviem preco sa nedrzi povodnej filozofie ktora bola osvedcena a priniesla mu uspech v zaciatkoch busovej dopravy-teda nove vozy,sluzby na urovni,velky obrat sice s nizsimi ziskami,ale stabilny.
Stale cakam ako sa vyvinie situacia ked tento alebo buduci rok Leoexpres nasadi uplne nove supravy z Ciny.
Ale ten ma zalozeny biznis len na preprave Ke-Praha,co by mohol ale neskor rozsirit.
Myslim ze ekonomicka situacia ludi-aspon teda tych co dost cestuju za pracou sa zlepsuje a ludia nebudu hladiet na euro-dve,ale skor na rychlost a pohodlie prepravy.
Uvidime.

http://ekonomika.idnes.cz/dalsi-cenova-valka-regiojet-zavadi-vozy-bez-obsluhy-za-99-korun-pb4-/eko-doprava.aspx?c=A170201_215102_eko-doprava_suj

Myslim (dufam) ze buducnost je tu:

http://ekonomika.idnes.cz/prvni-cinske-vlaky-na-ceske-koleje-leo-express-kupuje-tri-jednotky-1dq-/eko-doprava.aspx?c=A160926_224848_eko-doprava
gulak | 01-02-2017 15:31:54
Alebo mohol skusiť trasu..GA-Leopoldov..
onanym | 01-02-2017 12:54:54
A ked vstupujete do podnikania, neratate aj s rizikami, ktore mozu nastat? Nerobme z Jancuru mucennika. Zachoval sa aj nefer voci cestujucim. A ono byt na trati KE-BA neni ziadny kumšt. Keby skusil trasu BB - BA, ktovie ake by to bolo. Tam by sa konkurencia zisla ...
Obcan | 01-02-2017 12:18:00
Miloš Majko | 01-02-2017 11:08:28

Dakujem za uznanie,ocakaval som vyvracanie mojich faktov/nazorov :-)
Nechcel som ,,provokovat,, s tou reklamou,no nikto by ma nepresvedcil ze tu Jancura nemal reklamu,ale az teraz po Vasom vyhlaseni (aj ked v neakych veciach sa niekedy nezhodneme,ale pripadate mi ako cestny chlap) konstatujem ze som sa mylil a uznavam ze reklamu nerobite,robite to pre nazvyme to dobru vec,co je uctihodne,kedze tomu venujete svoj cas a samozrejme teda aj peniaze.
Zostava len verit ze casom sa to vsetko zlepsi-tak doprava,ako aj situacia na Slovensku.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 01-02-2017 11:08:28
Obcan | 01-02-2017 10:01:19 | - mimoriadne dobre popisane a suhlasim.

Doplnam len, ze ja tvrdim - podnikatel nemoze byt v strate trvale.

A trvam na tom, ze podnikatel nedokaze konkurovat statu, kedze stat podnika aj za jeho peniaze. A to je UPLNE CHORE!

Znovu verejne vyhlasujem (aj ked by som sa k tomu nemusel vyjadrovat vobec), ze RegioJet nema u nas platene reklamne clanky. Uverejnujeme ich ZDARMA preto, lebo Radim Jancura je jednym z tych podnikatelov, ktori na Slovensku SYSTEMATICKY doplacaju na neskutocne vysoku mieru KORUPCIE A KLIENTELIZMU a Jancura tento stav VEREJNE KRITIZUJE. Nazyva problemy a ludi menami a to je cesta, ktorou ideme od zalozenia media aj my.
onanym | 01-02-2017 10:40:23
Obcan - da sa s tym suhlasit. Aj vdaka RJ sa kultura cestovania zlepsila. Akurat Jancura si robi nepriatelov sam. V niektorych veciach sa da s nim urcite suhlasit, ale... ako bolo spomenute, on tiez nie je svaty a v CR tiez narobil kopu nie moc peknych veci.
Obcan | 01-02-2017 10:01:19
Mozno napisem dlhsi prispevok,ale neda mi nezareagovat na clanky ktore tu byvaju uvernejovane ohladom Regijetu,kedze Regijetom/Studentagency som cestoval niekolko desiatok krat,tak hadam mozem porovnat.

Studentagency/Regiojet priniesol novy vietor,ak nie uragan do cestovania v celom byvalom Ceskoslovensku a uz mu nikto nevezme to ze bol prvy a urobil cestovnu revoluciu ako sa da cestovat naozaj na urovni.
Najskor mal podnikanie zamerane na busy,neskor sa dal aj na vlakovu prepravu.
Pan Jancura ale postupne zacina byt mimo realitu,hlada stale len nepriatelov a ako vsetci idu proti nemu-co sa tyka specialne Slovenska,tak mu davam ciastocne za pravdu,lebo to aka je tu korupcia a prespikovane zlodejmi od kapitanov az po plukovnikov,to naozaj nema vo svete obdoby.
Ale to neovplyvnim lebo ti ludia ziju mimo realitu a strach by mali hadam len vtedy ked by sa tu vesalo na kandelabre popri cestach pre vystrahu,vtedy mozno ano.
Ale slecna/pani mima to vystihla celkom presne,normalne vidim jednu scenku z Pacha :-)
Ale naspat k cestovnemu.
Nechce sa mi hladat ci na SOL,alebo niekde inde Jancura na kritiku nizkych cien cestovneho pisal ze na trati Ba-Ke su schopni byt pri cenach 9e a vytazenosti cca 80% v zisku.
Myslim ze v takych percentach ak nie viac sa pohybovali.
Akonahle ale nebola konkurencia,tak ceny sli hned nahor.
Pan Majko pise ze je to samozrejme ze ako sukromnik nemoze byt v strate-suhlasim,ale nebol to prave pan Jancura co vravel ze im staci tych 9e na ZISK ?
Tak si podme ukazat ako to funguje v praxi:

Železniční společnost RegioJet, která patří do skupiny Student Agency, vykáže i za loňský rok ztrátu. Zatímco za rok 2011 činila 50 milionů korun, tentokrát bude ještě o něco vyšší, uvedl majitel společnosti Radim Jančura. Zdůvodnil to nízkými cenami jízdenek kvůli dumpingovým cenám Českých drah (ČD).

Panovi Jancurovi sa nepacia DUMPINGOVE ceny,teda ceny ktore niesu realne a krivia biznis.
OK,tak si treba pozriet aj napr.toto:

,,V rámci konkurenčního boje se železničním dopravcem zavedla Student Agency pro prvních 10 cestujících v každém autobusu na trase Praha – Ostrava jízdné 1 Kč,,

Na začátku listopadu 2010 uložil Úřad na ochranu hospodářské soutěže dopravci Student Agency pokutu 6 milionů Kč za to, že na vstup konkurenčního dopravce Asiana na trasu Praha – Brno s jízdným 50 Kč reagoval v roce 2007 snížením ceny kreditových jízdenek rovněž na 50 Kč, tedy údajně podnákladovou cenu.

Podobne to bolo aj v pripadoch jazd do Liberca,kde rovnako jazdili za 1 Kc,takisto Ba-Vieden uz od 1e atd...

Ano,je to boj o zakaznika,ale ak niekto robi co sa mi nevyhovuje,tak na to poukazujem,ale ak to robim ja,tak je to uz v pohode ??

Pan Majko,mozno to myslite v dobrom ale celkovo to tu stale vyznieva ako keby tu mal Regiojet reklamne clanky a citujem Vas: ,,Nebudem klamať, zvykol som si na raňajkový croasant so šunkou za 0,80 Eur či výborný ešte lacnejší koláčik, o sushi za niečo viac ako 3 Eurá ani nehovorím.,, mi pride aj trocha usmevne,no a Vami spominane: ,,príjemné stewardky prinášajúce občerstvenie a dokonca minerálku s kávou zadarmo priamo do kupé...,,-neverim ze to napisete Vy ako podnikatel,lebo sam viete ze NIC nieje zadarmo,sam to aj ludom ohladom politiky vysvetlujete v inych clankoch aby sa nedali oklamat-tym nevravim ze timto klamu ludi,ale tu kavu a mineralku si ludia uz ZAPLATILI v cene listka.
Aj ked na obranu musim povedat ze pri niektorych ludoch musia ist aj do straty,lebo ked je nieco ,,zadarmo,,tak nech aj roztrha,to som mal moznost vidiet x krat...
Co sa tyka tych milych stewardiek ono sa to ma tak ze babenky su naozaj mile,ale kolkokrat pri tych cestujucich si musia mysliet svoje,no neviem ci ste to zaregistroval-aspon na medzinarodnych linkach byva v spojoch ich casopis Zluty a tam je uvedene cislo na ktore sa da napisat cokolvek na dotycneho stewarda/ku a verte ze zamindrakovanych ludi je naozaj kopec,takze ak pocas cesty nadobudnu pocit ze nieje s nimi jednane ako s VIP,tak hned vypisuju a dotycny steward/ka sa moze uz len potom tazko branit-cestujuci si vystupi,ale jeho riesia a prichadza k sankciam uz aj tak z nizkeho platu-ono je toho na forach dost,staci si precitat.

Vsetko okolo cestovneho by sa dalo ale casom zlepsovat,hlavne tou spominanou konkurenciou,no vacsi problem ako mnou spominane postrehy je to co sa deje na Slovensku ohladom politickej sceny.
Aj na SOL je vidno ako sa dokazu zmenit ludia vstupom do zaprdenej mini regionalnej politiky,to co sa musi diat tam uplne hore je mimo chapania beznych ludi,ludska chamtivost je snad nekonecna.
Inak paci sa mi ako bola spomenute suma v eurach a aj byv.slov.korunach-tych 1,8 miliardy,lebo dost ludi uz zabudlo o ake obrovske sumy sa jedna.
Uz staci len si spojit kto za tym stoji,kto koho sponzoruje a normalny clovek musi pochopit ze co sa tu deje je cele zle.
Ale to je mozno inspiracia na samostatny clanok.

Na zaver,aj ked som mozno napisal nieco co sa nemusi pacit,stale uznavam ze Jancura urobil dobry podnikatelsky plan,ma viziu,myslim ze aj buducnost,no kto robi,robi aj chyby a ked sa povie A,treba povedat aj B.
onanym | 01-02-2017 08:39:53
Nas narod je proste sprosty. Ak sa o niekto nieco snazi, ostatni mu este vynadaju, ze naco je to dobre. Vid ucitelia. Chceli lepsie platy, podmienky v skolstve a coho sa dockali?! Nenavisti. Miesto, aby sa pridali robotnici, ci ini pracovnici, vsetci ticho šomrali na ucitelov, ktori sa proste chcu mat lepsie. A co je horsie, kopa z ich \"stavov\" nadavala tiez. Takze taky je nas narod. Mozete mi kludne vynadat, ale jedine co vieme, je somrat a vinu zvalovat na inych (vid. retorika istej strany v parlamente)...
mima | 01-02-2017 05:44:33
čo trepete,my a štrajkovať?Dôchodci,mladé rodiny,živnostníci,stredné vrstvy padajú na hubu z poplatkov,z cien v obchodoch,najnovšie za nekresťanské ceny za elektriku a plyn,my spíme,nič nás nezobudí,len naložiť na chrbát,v konečnom dôsledku tak nám treba,Keď nás neprebralo rozkrádanie,tunelovanie a iné špinavosti?
papa Zltasek | 31-01-2017 22:16:54
Keby to bola taka tragedia tak ludia by si aj zastrajkovali proti odchodu zlteho. Ale nikto nic tak asi to nieje az taka velka strata pre narod :)

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Optik MORVAY AKCIA
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
iLieky
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Direct real Norea - REALITY
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Papiernictvo Kizze
Označenie inzercie
Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
LED ARENA
Označenie inzercie
Autopožičovňa Sereď
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Sereď, Slovensko
Jasno
15°
C
72%
Východ 10 km/h
07:02
18:10

Štv

B

23°/12°

Pia

B

22°/9°

Sob

B

22°/9°

Vyhľadávanie
Posledné komentáre
KomentárA to je zas moj nazor Pred 1 hodinami:
Policajti im našli heroín
KomentárAnonym Pred 3 hodinami:
AKTUÁLNE: Po podnikoch v Seredi sa pohybuje podvodník zneužívajúci dôveru personálu
KomentárKlaun Pred 5 hodinami:
Technológie mali ľuďom uľahčiť život.
KomentárAnonym Pred 5 hodinami:
"Vy pán poslanec Fico ste absolútny suterén." - Zuzana Šubová
Komentárnové info Pred 8 hodinami:
Sereďskí rybári lovia opäť vo svojom revíri
Komentárre.obyvatel Pred 14 hodinami:
Rusi sa z tragédie v Černobyle nepoučili. Pravdu nehovoria ani pri ďalšej havárii, pri ktorej unikla pre ľudí a životné prostredie nebezpečná radiácia.
Komentárdik more Včera:
Požiar osobného vozidla v obci Dolná Streda
KomentárSMUTOK Včera:
Tragická dopravná nehoda medzi obcou Šintava a Šoporňa - AKTUALIZOVANÉ
Komentárvrahovia Včera:
Politici za 30 rokov od Nežnej revolúcie Slovensko dostali na morálne a právne dno.
Komentárkonstatovanie Predvčerom:
AKTUÁLNE: Vyzerá to tak, že predsa len právo a spravodlivosť sa začínajú vracať na Slovensko.
KomentárSud s obzalovanym Machom Predvčerom:
Obžalovanému starostovi Machovi pred prokurátorkou a sudcom do reči veľmi nebolo. Čo sa dozvieme na pojednávaní zajtra?
Komentárs.i.n. Predvčerom:
"stazovali sa tu niektori na amfiteater,,,my to mame dennodenne od skoreho rana do neskoreho vecera!!!!" - píše obyvateľ sídliska Meander
Komentárpotecha 18-08-2019 22:58:41:
MFK Zvolen - ŠKF iClinic Sereď 0 : 2 (0 : 1)
Komentárhavran 17-08-2019 10:28:26:
"HARAKTER VYJEDNÁVAL S VRAHOM" - píše poslanec NR SR Igor Matovič

Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Bottom panel

© SeredOnLine.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na SeredOnLine.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign