Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Sereď Online

ISSN 1337-8481   Dnes je 23. 5. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Wifina - internetove pripojenie pre verejnost
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Farnosť Sereď
Označenie inzercie
Historické fotografie
Sereď
Označenie inzercie
Linky
Videá

EP schválil opatrenia na oživenie železničnej dopravy

Európsky parlament |MM|  Európsky parlament v stredu schválil nové pravidlá, ktoré zavedú výberové konania na zabezpečenie osobnej železničnej dopravy vo verejnom záujme v členských štátoch EÚ. Cieľom novej legislatívy je naštartovať investície do rozvoja komerčných služieb na tratiach v EÚ.

 

Na základe novej legislatívy budú môcť železniční dopravcovia ponúkať svoje služby na vnútroštátnych trhoch osobnej železničnej dopravy dvoma spôsobmi.

 

Výberové konania na prevádzkovanie služieb vo verejnom záujme

 

V prípadoch zmlúv na poskytovanie služieb osobnej železničnej dopravy vo verejnom záujme, ktoré prideľuje vnútroštátny orgán, sa výberové konania otvorené všetkým operátorom z EÚ stanú postupne normou.

 

Zmluvy zabezpečujúce služby železničnej dopravy vo verejnom záujme pokrývajú približne dve tretiny osobnej železničnej dopravy v EÚ. Viac uchádzačov o poskytovanie týchto služieb by malo prispieť k väčšej orientácii na zákazníka a k šetreniu verejných výdavkov.

 

Zmluvy bude naďalej možné prideľovať aj priamo, teda bez výberového konania. Tento postup by sa však mal uplatniť iba v prípade, ak je to na danej trati potrebné na udržanie či zlepšenie kvality poskytovaných služieb, prípadne na zvýšenie nákladovej efektívnosti daného spojenia.

 

V takomto prípade budú okrem iného platiť nasledovné pravidlá:

 

•     Súčasťou priamo prideľovaných zmlúv budú výkonnostné požiadavky týkajúce sa napríklad presnosti a frekvencie spojov, kvality koľajových vozidiel a prepravnej kapacity.

 

•     Priamo prideľované zmluvy budú povolené pri službách vo verejnom záujme, ktorých priemerná ročná hodnota neprekročí 7.5 milióna eur alebo ročný rozsah poskytovaných služieb, teda súhrn vzdialeností, ktoré operátori na danej trati prekonajú za rok, nedosiahne 500.000 km.

 

Konkurencia na ostatných tratiach

 

Akákoľvek železničná spoločnosť by zároveň mala možnosť ponúknuť svoje konkurenčné komerčné služby na všetkých trhoch osobnej železničnej dopravy v EÚ. S cieľom udržať dopravu zabezpečovanú vo verejnom záujme však budú mať členské štáty možnosť obmedziť prístup nových operátorov k istým tratiam. Zamietnutiu prístupu na takúto trať však bude musieť predchádzať objektívna hospodárska analýza vnútroštátneho regulátora.

 

Nová legislatíva obsahuje ustanovenia, ktoré by mali zaručiť nezávislosť prevádzkovateľov železničnej infraštruktúry a zabrániť prípadným konfliktom záujmov - napríklad ak je prevádzkovateľom železničnej infraštruktúry národný operátor osobnej železničnej dopravy alebo ak majú spoločného vlastníka. Cieľom týchto záruk je zabezpečiť rovnaký prístup všetkých operátorov k železničným tratiam a staniciam.

 

Na operátorov zabezpečujúcich železničnú dopravu vo verejnom záujme sa budú vzťahovať ustanovenia v oblasti sociálneho a pracovného práva vyplývajúce z predpisov EÚ, vnútroštátnej legislatívy a kolektívnych zmlúv.

 

Účinnosť novej legislatívy

 

Železniční dopravcovia z celej EÚ budú môcť na základe nových predpisov ponúkať svoje komerčné služby na vnútroštátnych tratiach od 14. decembra 2020. Výberové konania na prevádzkovanie služieb železničnej dopravy vo verejnom záujme sa s istými výnimkami stanú štandardným postupom pre nové zmluvy od decembra 2023.

 

Reakcie slovenských poslancov

 

„Pozitívne vnímam zámer zjednotiť technické a bezpečnostné štandardy na železniciach v EÚ. Aj občania strednej Európy či Pobaltia si zaslúžia železničnú dopravu na európskej úrovni. Žiaľ, mnohí Slováci musia i dnes cestovať v pomalých a starých vlakových súpravách, preto je veľmi dôležité konečne začať čerpať posledné eurofondy,‟ uviedol poslanec Branislav Škripek (ECR, SK).

 

„Slobodný pohyb osôb a tovarov nie je možný bez funkčnej infraštruktúry. Železnice sú najekologickejšou formou dopravy a Európska únia chce dosiahnuť, aby vlaky plynule prechádzali naprieč všetkými členskými štátmi. Liberalizácia trhu zároveň prispeje k zvýšeniu komfortu a zníženiu cien prepravy,“ uviedol poslanec Ivan Štefanec (EPP, SK).


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹
s.i.n. | 15-12-2016 11:37:01
A na to, čo EU najviac ťaží, ničí životné prostredie a kazí kvalitu bývania, t.j. kamiónová doprava naprieč celým kontinentom západ - východ či sever - juh sa vy....li

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Optik MORVAY AKCIA
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
iLieky
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Direct real Norea - REALITY
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Papiernictvo Kizze
Označenie inzercie
Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
LED ARENA
Označenie inzercie
Autopožičovňa Sereď
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Sereď, Slovensko
Jasno
15°
C
72%
Východ 10 km/h
07:02
18:10

Štv

B

23°/12°

Pia

B

22°/9°

Sob

B

22°/9°

Vyhľadávanie
Posledné komentáre
Komentáronanym Pred 5 minútami:
1. zakázaná schôdza Národnej rady
KomentárSeredanka Pred 20 minútami:
Cap záhradníkom, alebo od buka do buka ?
KomentárPre Gulak Pred 40 minútami:
RegioJet pripravuje od septembra nasadenie poschodových vozňov na vlaky na trase Bratislava - Dunajská Streda - Komárno a späť
Komentárdeveloper Pred 4 hodinami:
5.zasadnutie Obecného zastupiteľstva - dňa 02. mája 2019 o 17:00 hod.
Komentárseredan | 23-05-2019 092638 Pred 4 hodinami:
ŠKF iClinic Sereď - MŠK Žilina 2 : 3 (1 : 3)
KomentárMiloš Majko Pred 14 hodinami:
Nemôžem nezverejniť. Hlavne v kontexte toho, čo bude onedlho verejne prezentované.
KomentárMartin Pred 14 hodinami:
Do nenávratna posielajú ďalšiu historickú budovu v Seredi
KomentárAnonym Pred 17 hodinami:
"Otázka teda nestojí tak, prečo sa nedostalo na 6 projektov zameraných na LGBTI komunitu, ale prečo sa k dotáciám nedostali desiatky organizácií"
Komentáranonym Pred 20 hodinami:
Policajti zaistili 0,5 kg marihuany, držiteľ skončil vo väzbe
KomentárMiloš Majko Pred 23 hodinami:
Vybrala listy zo schránky a čítala, porušila listové tajomstvo
KomentárCepenan Včera:
Políciou zadržaný Marek G. zostáva vo väzbe
Komentármeno Včera:
PRÁVE TERAZ: Zásah kukláčov v centre mesta - AKTUALIZOVANÉ
KomentárMiloš Majko Včera:
Železnice o budovu z čias Rakúsko-Uhorska záujem nemajú ani v prípade, že v Seredi končila Medzimestská konská železnica z Bratislavy.

Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Bottom panel

© SeredOnLine.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na SeredOnLine.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign