Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Sereď Online

ISSN 1337-8481   Dnes je 22. 1. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Wifina - internetove pripojenie pre verejnost
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Farnosť Sereď
Označenie inzercie
Historické fotografie
Sereď
Označenie inzercie
Linky
Videá

EP schválil opatrenia na oživenie železničnej dopravy

Európsky parlament |MM|  Európsky parlament v stredu schválil nové pravidlá, ktoré zavedú výberové konania na zabezpečenie osobnej železničnej dopravy vo verejnom záujme v členských štátoch EÚ. Cieľom novej legislatívy je naštartovať investície do rozvoja komerčných služieb na tratiach v EÚ.

 

Na základe novej legislatívy budú môcť železniční dopravcovia ponúkať svoje služby na vnútroštátnych trhoch osobnej železničnej dopravy dvoma spôsobmi.

 

Výberové konania na prevádzkovanie služieb vo verejnom záujme

 

V prípadoch zmlúv na poskytovanie služieb osobnej železničnej dopravy vo verejnom záujme, ktoré prideľuje vnútroštátny orgán, sa výberové konania otvorené všetkým operátorom z EÚ stanú postupne normou.

 

Zmluvy zabezpečujúce služby železničnej dopravy vo verejnom záujme pokrývajú približne dve tretiny osobnej železničnej dopravy v EÚ. Viac uchádzačov o poskytovanie týchto služieb by malo prispieť k väčšej orientácii na zákazníka a k šetreniu verejných výdavkov.

 

Zmluvy bude naďalej možné prideľovať aj priamo, teda bez výberového konania. Tento postup by sa však mal uplatniť iba v prípade, ak je to na danej trati potrebné na udržanie či zlepšenie kvality poskytovaných služieb, prípadne na zvýšenie nákladovej efektívnosti daného spojenia.

 

V takomto prípade budú okrem iného platiť nasledovné pravidlá:

 

•     Súčasťou priamo prideľovaných zmlúv budú výkonnostné požiadavky týkajúce sa napríklad presnosti a frekvencie spojov, kvality koľajových vozidiel a prepravnej kapacity.

 

•     Priamo prideľované zmluvy budú povolené pri službách vo verejnom záujme, ktorých priemerná ročná hodnota neprekročí 7.5 milióna eur alebo ročný rozsah poskytovaných služieb, teda súhrn vzdialeností, ktoré operátori na danej trati prekonajú za rok, nedosiahne 500.000 km.

 

Konkurencia na ostatných tratiach

 

Akákoľvek železničná spoločnosť by zároveň mala možnosť ponúknuť svoje konkurenčné komerčné služby na všetkých trhoch osobnej železničnej dopravy v EÚ. S cieľom udržať dopravu zabezpečovanú vo verejnom záujme však budú mať členské štáty možnosť obmedziť prístup nových operátorov k istým tratiam. Zamietnutiu prístupu na takúto trať však bude musieť predchádzať objektívna hospodárska analýza vnútroštátneho regulátora.

 

Nová legislatíva obsahuje ustanovenia, ktoré by mali zaručiť nezávislosť prevádzkovateľov železničnej infraštruktúry a zabrániť prípadným konfliktom záujmov - napríklad ak je prevádzkovateľom železničnej infraštruktúry národný operátor osobnej železničnej dopravy alebo ak majú spoločného vlastníka. Cieľom týchto záruk je zabezpečiť rovnaký prístup všetkých operátorov k železničným tratiam a staniciam.

 

Na operátorov zabezpečujúcich železničnú dopravu vo verejnom záujme sa budú vzťahovať ustanovenia v oblasti sociálneho a pracovného práva vyplývajúce z predpisov EÚ, vnútroštátnej legislatívy a kolektívnych zmlúv.

 

Účinnosť novej legislatívy

 

Železniční dopravcovia z celej EÚ budú môcť na základe nových predpisov ponúkať svoje komerčné služby na vnútroštátnych tratiach od 14. decembra 2020. Výberové konania na prevádzkovanie služieb železničnej dopravy vo verejnom záujme sa s istými výnimkami stanú štandardným postupom pre nové zmluvy od decembra 2023.

 

Reakcie slovenských poslancov

 

„Pozitívne vnímam zámer zjednotiť technické a bezpečnostné štandardy na železniciach v EÚ. Aj občania strednej Európy či Pobaltia si zaslúžia železničnú dopravu na európskej úrovni. Žiaľ, mnohí Slováci musia i dnes cestovať v pomalých a starých vlakových súpravách, preto je veľmi dôležité konečne začať čerpať posledné eurofondy,‟ uviedol poslanec Branislav Škripek (ECR, SK).

 

„Slobodný pohyb osôb a tovarov nie je možný bez funkčnej infraštruktúry. Železnice sú najekologickejšou formou dopravy a Európska únia chce dosiahnuť, aby vlaky plynule prechádzali naprieč všetkými členskými štátmi. Liberalizácia trhu zároveň prispeje k zvýšeniu komfortu a zníženiu cien prepravy,“ uviedol poslanec Ivan Štefanec (EPP, SK).


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹
s.i.n. | 15-12-2016 11:37:01
A na to, čo EU najviac ťaží, ničí životné prostredie a kazí kvalitu bývania, t.j. kamiónová doprava naprieč celým kontinentom západ - východ či sever - juh sa vy....li

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Optik MORVAY AKCIA
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
iLieky
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Direct real Norea - REALITY
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Papiernictvo Kizze
Označenie inzercie
Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
Kominar DUBA
Označenie inzercie
LED ARENA
Označenie inzercie
Autopožičovňa Sereď
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Sereď, Slovensko
Jasno
15°
C
72%
Východ 10 km/h
07:02
18:10

Štv

B

23°/12°

Pia

B

22°/9°

Sob

B

22°/9°

Vyhľadávanie
Posledné komentáre
KomentárMisho Pred 1 hodinami:
Dnes komisia rozhodovala o výške dotácií po prvý raz v histórii mesta VEREJNE. - AKTUALIZOVANÉ
Komentárlolo Pred 1 hodinami:
NAKA zadržala ďalšiu drogovú zločineckú skupinu
Komentárobčania Pred 3 hodinami:
Oficiálna webová stránka obce Šoporňa je deň pred zastupiteľstvom nedostupná. - AKTUALIZOVANÉ
KomentárNataša Pred 5 hodinami:
Autogramiáda a beseda so spisovateľom, rodákom zo Serede Igorom Ďuričom v Panta Rhei v Seredi
Komentárpre dotaz | 15-01-2019 113215 Pred 22 hodinami:
"akékoľvek zvýhodnenie v rámci uvedených poplatkov pre tieto osoby považujeme za diskriminujúce voči ostatným obyvateľom" - píše generálnemu prokurátorovi rozhorčený občan
KomentárTak že chytať nebudete Včera:
Výsledky volieb do výboru a kontrolnej komisie na obdobie rokov 2018 – 2021
Komentáronanym Včera:
Auto zrazilo chodca na priechode pre chodcov
Komentáranonym Predvčerom:
Pozvánka na stretnutie s kandidátmi
Komentárnika Predvčerom:
Ak sa teda nebudú mať k činu poslanci, možno onedlho budú nahradení samotnými poškodenými občanmi.
Komentárpotecha 18-01-2019 23:11:59:
Tri víťazstvá basketbalistov ŠBK Sereď proti Trnave
Komentáranonym 18-01-2019 09:49:16:
Tragická dopravná nehoda na priechode pre chodcov
KomentárHutník 18-01-2019 09:48:09:
Prosba o pomoc pri nájdení strateného psíka
KomentárMichail Kovaľčuk genetika slovanov 18-01-2019 01:03:54:
Genetika moslimov
Komentárpre Zuzanu 17-01-2019 13:57:35:
Nahrávanie obecného zastupiteľstva - parametre cenovej ponuky
KomentárPavol Kurbel 17-01-2019 12:13:13:
Výsledky žiakov ZŠ Juraja Fándlyho v celoslovenskom testovaní žiakov KOMPARO
Komentársepultura666 17-01-2019 08:02:10:
Sanitka zrazila chodkyňu, polícia hľadá svedkov
Komentárgulak 15-01-2019 17:46:40:
Prezident sa stretol s europoslancami vo veci vyšetrovania vraždy Jána a Martiny

Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Bottom panel

© SeredOnLine.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na SeredOnLine.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign