Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Sereď Online

ISSN 1337-8481   Dnes je 23. 1. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Wifina - internetove pripojenie pre verejnost
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Farnosť Sereď
Označenie inzercie
Historické fotografie
Sereď
Označenie inzercie
Linky
Videá

Dozvedeli sme sa naozaj všetko o príčinách pádu vojenského špeciálu v Hejciach?

Miloš MajkoDátum19. 01. 2016 13:06:38TémaAktuálne témy
200

Dnes je tomu 10 rokov, čo vojenský špeciál AN-24 našej armády vezúci domov z misie v Kosove desiatky vojakov narazilo do kopca Borsó v Maďarsku. Haváriu prežil jediný vojak - Martin Farkaš. 42 vojakov domov nedoletelo a to košické letisko mali už na dohľad.

Lietadlo havarovalo v podstate v pohraničnom úseku pri obci Hejce prakticky počas  klesania na pristátie. Bolo 19.30 hod. večer teda tma a pilot mal pristávať bez využitia prístrojov  na manuálne riadenie lietadla a narazil do kopca vysokého iba 747 metrov.

Asi tri dni dozadu, som sa bol osobne pozrieť na tomto mieste a môžem potvrdiť, že lietadlu k bezpečnému preletu ponad kopec chýbalo možno 10 či 15 výškových metrov. Aj dnes po desiatich rokoch je podľa stôp zanechaných v poraste evidentné odkiaľ lietadlo priletelo a kam teda bol smerovaný náraz. Poškodené stromy naveky zostanú pamiatkou na tento tragický let vojakov vracajúcich sa z mierovej misie.

Práve na toto okrúhle výročie sa dá predpokladať, že politici budú spomíňať a to aj priamo na mieste nešťastia. Je veľmi pravdepodobné, že aj za účasti pozostalých. Príčiny havárie podľa všetkého doteraz neboli zodpovedne objasnené, za nehodu má byť podľa výsledkov vyšetrovania vinný pilot / kapitá lietadla. Je skutočná pravda taká, ako je verejnosti prezentovaná? Bez dostatku informácií sa vo veci ťažko vyzná aj odborník, nie to ešte laik. Musí však občan za každú cenu prijať všetky závery prezentované politikmi, ktorí minimálne v teoretickej rovine môžu mať dôvod skutočnú pravdu zakrývať?

Aj po 10 rokoch je smrť 42 vojakov veľmi citlivou témou, no na mieste musí byť v prvom rade verejný záujem a tým nepochybne je pravda. Pravda za každú cenu a to aj za predpokladu, že by mohli byť spochybnené oficiálne stanovisko vyšetrovateľov - ak samozrejme nie je korektné, je zavádzajúce, alebo dokonca úplne nepravdivé.

Iba zopár dní späť sa na sociálnych sieťach objavilo video s osobným vyjadrením Ivana Katrinca, ktorý podľa jeho slov na základe tajnej správy Vojenského spravodajstva verejnosti ale aj orgánom činným v trestnom konaní ponúka inú verziu zodpovednosti za pád lietadla ako je tá oficiálna pochádzajúca z vyšetrovania prípadu.

Neprináleží nám hodnotiť, či má pravdu vyšetrovacia komisia a vláda SR, alebo Ivan Katrinec. Upozorniť však na fakt, že pravdu nemôžu mať obaja je povinnosťou médií a je už len na orgánoch činných v trestnom konaní, či závažná otázka položená Ivanom Katrincom v závere videa zostane trvale nezodpovedaná nielen verejnosti, ale aj pozostalým 42 vojakov a samotného pilota/kapitána lietadla.

 


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobraziť všetky fotografie
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹
pre Pisarovic | 26-01-2016 15:48:08
N E T R E P T E!!!!!!
Pisarovic | 26-01-2016 12:09:55
páni, posádka zrejme spravila navigačnú chybu, zle odhadla prechod z prístrojového na vizuálne priblíženie k letisku v Košiciach a lietadlo nemalo správne nastavený rádiový výškomer.
pre preco | 22-01-2016 14:06:40
presne ako pisete,je to zaroven bohuzial aj hanba na slovensko,vojakom sa nic nestane na misii,alebo vo vojne,ale do cesty sa im postavi kopec a pilot ho vobec ani nezaregistruje a razom je mrtvych vyse 40 vojakov.tolko slovenskych vojakov nezahynulo na vsetkych misiach dohromady.natiska sa otazka ci vojensky piloti su dostatocne vycviceny a kolko maju nalietanych hodin.vid letecke dni co rok to tragedia.
prečo? | 22-01-2016 11:54:22
na margo ...laicky povedané - skúsenosti s navádzacím strediskom pre letovú kontrolu mám. ale pýtam sa prečo? čo urobili alebo neurobili na riadiacej veži pri priblížení? čo urobil alebo neurobil pilot, keď vedel v akej letovej výške je a MAL poznať terén v okruhu letiska? MAL vedieť, že v jeho letovej hladine sú kopce a aké kopce. Prečo?
LEBO už všetci čakali ... ??? Prečo? Lebo radosť z návratu zatemnila myslenie a zodpovednosť za letovú DISCIPLÍNU???!
Netýka sa ma to, len mi je ľúto rodín a tých ktorí tam zahynuli pre hrdinstvo pár nezodpovedných \"odborníkov\".
Pisarovic | 22-01-2016 08:00:14
Ohromna nehoda. vzdy ked na to myslim ma marazi.
Realista | 21-01-2016 13:47:55
Uz len tvrdenie, vypol si vyskomer.... aky? Odkedy sa da vyskomer (barometricky) vypnut? Ked tak si mohol vypnut radiovy vyskomer, ak mal napr. poruchu, stale vsak skuseny pilot musi vediet bezpecne pristat aj bez tohto zariadenia...

Tak ako vacsina leteckych nestasti jedna sa o zhluk viacerych chyb, faktorov ktore vedu k nestastiu.

A este taka vec, pilot je zodpovedny za to ci s lietadlom odleti, je to jeho rozhodnutie, ak lietadlo malo nieco zanedbane ci nefungujuce, pilot o tom s najvacsou pravdepodobnostou vedel, otazkou zostava preco potom letel?
anonym | 21-01-2016 12:39:40
Nedouci čo sa sa tu hrajú na špecialistov a riešia pád lietadla kde prišli o život ľudia. Obraz doby ktorú žijem keď kdejaký truľo sa hrá aj na leteckého odborníka a vyjadruje sa k leteckému nešťastiu. Takýto, čo nevedia nič ani o lietadle a z papiera sa vyjadrujú.Akú odbornosť máte v oblasti letectva ??
realista | 20-01-2016 11:08:59
Ste smiesni s vasimi konspiraciami.Suvislosti s padom lietadla sa laik a ani spravodajska sluzba ,nemoze dostat k tomu,preco liatadlo spadlo.Je to veda sama pre seba,ktora zahrnuje viacero vednych oblasti.Ked to teda nebolo len tak,pre laika sa naskyta len niekolko otazok.Vina pilota,technicka pricina,lietadlo bolo cudzim pricinenym poskodene.A teraz mi prezradte motiv,preco by mal niekto zaujem poskodit lietadlo,tak aby havarovalo,ved to vsetko nedava ziadny smysel.
prečo? | 20-01-2016 10:45:32
prečo pilot prelietaval ponad kopce, keď mohol letieť ponad dolinu takmer priamo na priblíženie? Nie som pilot ani odborník na lety. Len sa pýtam prečo. Alebo chcel pilot urobiť obrat a počkať na druhé lietadlo, aby bol prílet spoločný s druhým lietadlom. Prečo aj keď bol na vizuálnom priblížení a v noci, letel bez pomoci prístrojov?
Prečo? A prečo sa neviem zbaviť pocitu, že vždy za nejakou tragédiou sa dáva opona, aby sa skutočná pravda nikdy nezistila a nepovedala?

R.I.P
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 20-01-2016 08:03:49
Podla obsahu videa v materialoch pochadzajucich od byvaleho poslanca NR SR mala byt sprava vojenskeho spravodajstva s obsahom, ktory mal citovat.

Osobne nieriesim jeho osobu (kedze precitat par listov dokaze kazdy gramotny clovek) ale prislusne organy by mali riesit pravdivost tychto udajov.

Ak pravdive nie su, tak povodcu nepravdivych udajov.

To je v spolocnosti ktora ma ambicie nazyvat sa demokratickou a pravnou zatial vsetko.
OTOM | 20-01-2016 07:16:50
Kto je to Katrinec? Je to odborník v letectve a môže byť oponentom vyšetrovacej komisii?

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Optik MORVAY AKCIA
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
iLieky
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Direct real Norea - REALITY
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Papiernictvo Kizze
Označenie inzercie
Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
Kominar DUBA
Označenie inzercie
LED ARENA
Označenie inzercie
Autopožičovňa Sereď
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Sereď, Slovensko
Jasno
15°
C
72%
Východ 10 km/h
07:02
18:10

Štv

B

23°/12°

Pia

B

22°/9°

Sob

B

22°/9°

Vyhľadávanie
Posledné komentáre
Komentárvypisovanie návrhov Pred 5 hodinami:
Dnes komisia rozhodovala o výške dotácií po prvý raz v histórii mesta VEREJNE. - AKTUALIZOVANÉ
Komentárproblém ? Pred 7 hodinami:
Oficiálna webová stránka obce Šoporňa je deň pred zastupiteľstvom nedostupná. - AKTUALIZOVANÉ
Komentárlolo Pred 9 hodinami:
NAKA zadržala ďalšiu drogovú zločineckú skupinu
KomentárNataša Pred 13 hodinami:
Autogramiáda a beseda so spisovateľom, rodákom zo Serede Igorom Ďuričom v Panta Rhei v Seredi
Komentárpre dotaz | 15-01-2019 113215 Včera:
"akékoľvek zvýhodnenie v rámci uvedených poplatkov pre tieto osoby považujeme za diskriminujúce voči ostatným obyvateľom" - píše generálnemu prokurátorovi rozhorčený občan
KomentárTak že chytať nebudete Včera:
Výsledky volieb do výboru a kontrolnej komisie na obdobie rokov 2018 – 2021
Komentáronanym Včera:
Auto zrazilo chodca na priechode pre chodcov
Komentáranonym Predvčerom:
Pozvánka na stretnutie s kandidátmi
Komentárnika Predvčerom:
Ak sa teda nebudú mať k činu poslanci, možno onedlho budú nahradení samotnými poškodenými občanmi.
Komentárpotecha 18-01-2019 23:11:59:
Tri víťazstvá basketbalistov ŠBK Sereď proti Trnave
Komentáranonym 18-01-2019 09:49:16:
Tragická dopravná nehoda na priechode pre chodcov
KomentárHutník 18-01-2019 09:48:09:
Prosba o pomoc pri nájdení strateného psíka
KomentárMichail Kovaľčuk genetika slovanov 18-01-2019 01:03:54:
Genetika moslimov
Komentárpre Zuzanu 17-01-2019 13:57:35:
Nahrávanie obecného zastupiteľstva - parametre cenovej ponuky
KomentárPavol Kurbel 17-01-2019 12:13:13:
Výsledky žiakov ZŠ Juraja Fándlyho v celoslovenskom testovaní žiakov KOMPARO
Komentársepultura666 17-01-2019 08:02:10:
Sanitka zrazila chodkyňu, polícia hľadá svedkov
Komentárgulak 15-01-2019 17:46:40:
Prezident sa stretol s europoslancami vo veci vyšetrovania vraždy Jána a Martiny

Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Bottom panel

© SeredOnLine.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na SeredOnLine.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign