Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Sereď Online | SOL archív | Reportér 24

Najhoršia je mlčiaca väčšina
Označenie inzercie
Sereď Online

ISSN 1337-8481   Dnes je 24. 8. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
Vrazda novinára a jeho priatelky nesmie zostat zabudnuta
Označenie inzercie
Wifina - internetove pripojenie pre verejnost
Označenie inzercie
RubrikyRubriky
FOTO
Označenie inzercie
INFOSLOBODA Transparentnosť v samospráve
Označenie inzercie
EXPEDICIA BALKAN 2014
Označenie inzercie
Sherlock Holmes
Označenie inzercie
Lekáreň
Údaje o lekárskej službe na dnešný deň nie sú dostupné.

Kino Nova
Múzeum Sereď
Farnosť Sereď
Označenie inzercie
Historické fotografie
Sereď
Označenie inzercie
Linky
Videá

Boj RegioJetu s dotovaným štátnym dopravcom je v skorumpovanom štáte prakticky nereálny

Miloš MajkoDátum04. 01. 2017 15:44:42TémaTak to vidím ja...
200

Netuším, či Radim Jančura odchod z hlavnej železničnej trate na Slovensku myslí vážne, alebo nie. Ak áno, tak na to v súčasnosti nedoplatí on. Firma RegioJet vzhľadom na podmienky nebude pri tomto produkte generovať stratu, ktorú je nepochybne potrebné vykryť z iných aktivít.  Koho je teda problémom, že tento dopravca chce opustiť najvyťaženejšiu a najlukratívnejšiu trať na Slovensku?

Sú tisíce ľudí, ktorí túto zmenu nepostrehnú o nič viac, ako samotný príchod RegioJetu na Slovensko. Jednoducho by sa ich nedotklo ani to, keby sa železnice vrátili k vozňom s drevenými lavicami ťahanými konským záprahom. Sú tu však desiatky tisíc ľudí na pravidelnú, až dennú prepravu vlakmi odkázaných, aby prežili oni a ich rodiny. Vládna limuzína s ochrankou totiž nie je pre každého z nás.

Odchod tohto na pomery nielen Slovenska významného prepravcu poškodí v prvom rade samotných cestujúcich. Po prvé nebudú mať alternatívu vo vlakovej preprave a po druhé bez nevyhnutnej konkurencie sa vývoj na trhu zablokuje. Samozrejme len dočasne a to dovtedy, pokým občania pochopia, že presadzovanie osobných ambícií v politike volenými zástupcami na úkor občanov, nakoniec vždy vedie k neriešiteľným problémom a stagnácii vo vývoji. Dopredu (vo funkciách a príjmoch) sa posúvajú totiž iba tí volení politici.

RegioJet na Slovensko priniesol to, čo v minulosti v leteckej doprave  SkyEurope. V prvom rade ukázal ľuďom, že cestovať sa v 21. storočí dá aj inak, ako vo vozňoch z osemdesiatych rokov storočia minulého a že servis pre zákazníka štandardný vo vyspelých krajinách od Slovenska na západ, môže byť realitou aj u nás. Radim Jančura dokázal, že je možné postaviť sa aj skorumpovaným politikom - korupcia má totiž viacej tvárí, ako len dvadsať dekov šunkového salámu starou babkou podstrčeného lekárovi pred vyšetrením nachladnutého močového mechúra. 

Nenahovárajme si, že firme RegioJet nejde o peniaze. Ale ani to neodsudzujme a nekritizujme! Je to normálne a prirodzené, účelom podnikania v trhovom mechanizme je totiž tvorba zisku. Kto z vás čitateľov chce toto kritizovať nech si najskôr odpovie na otázku, koľko hodín z pracovnej doby robí pre niekoho zadarmo bez nároku na odmenu za vykonanú prácu. A pre úplnosť, koľko hodín z pracovnej doby robí pre štát. 

Nekritizoval by som teda fakt, že súkromnej firme ide o zárobok, ale vyhodnocoval by som, akým spôsobom zarába, koľko investuje a koľko je ochotná na zisk čakať. A porovnával by som to objektívne u súkromného prepravcu (prípadne všeobecne v podnikaní) a u jeho "konkurencie" štátneho dopravcu. U RegioJetu sú to milióny v investíciách zo svojich peňazí, dlhodobé podnikanie s minimom riaditeľov, sekretárok, manažérov a iných "príživníkov", kdežto u štátneho prepravcu s generálnym riaditeľstvom plným úradníkov, vysokými platmi, odmenami, zlatými padákmi a pre ľudí starými vozňami a nulovým servisom. No a tým najdôležitejším - všetkým plateným z peňazí občanov.

Pri rozmemení si vecí na drobné a nahliadnutí do pozadia človek príde na to, kde je "pes zakopaný" a o čo komu ide.

Takže, ako ďalej?

Myslím si, že odchod RegioJetu poškodí v prvom rade cestujúcim, v druhom premiérovi Ficovi a paradoxne aj  "národovcovi" Andrejovi Dankovi a v rade neposlednom krajine a jej menu vo svete. Hráme sa na hrdinov tam, kde by sme mali byť radi, že niekto má záujem podnikať. Podmienky na podnikanie sú totiž v krajine v korupcii vyhodnotenej za druhú najhoršiu na svete naozaj veľmi zlé. Jančura to skúsil a chcel zmeniť. To, že sa mu to nepodarilo nie je jeho zlou známkou, ale vizitkou Slovenska. Bojovať totiž proti systému pri apatii väčšiny ľudí je niečo podobné, ako zápasiť v hľadisku síce proti podvodníkovi, zákernému zlodejovi a kriminálnikovi, no o dve váhové kategórie silnejšiemu s tým, že rozhodcov platí protivník a ešte aj v obecenstve má pozvaných komparzistov, ktorým buď je jedno, ako zápas dopadne (nerozumejú mu a nezaujíma ich), alebo na výsledku zápasu sú priamo zainteresovaní v prospech protistrany. To sú zápasy, ktoré sa nevyhrávajú silou a možno už nie ani rozumom a právom, ale čakaním na chyby súpera a jeho nenažratosťou. A to nielen v tomto konkrétnom prípade.

Slovensko, resp. politici by veľmi rýchlo mali upustiť od nezmyselnej demagógie a presadzovania vlastných politických cieľov za peniaze občanov, mali by výrazne uvolniť trh, obmedziť vplyv štátu a na trhu sa dať šancu o "pobitie sa" nielen RegioJetu a  Leo Expresu, ale aj ďalším dopravcom. To je cesta k úspechu, kvalitným službám za dobré ceny a k spokojnosti cestujúcich, teda nás občanov.

A som si istý, že na záver ani nemusím pripomínať, že diskriminácia cez falošné a nespravodlivé dotácie jedincov je skutočnou cestou do pekla, lebo takto nám budú nielen vládnuť, ale aj voziť nás neschopáci, ktorí bez dotácií (teda peňazí ktoré nikdy oni nezarobili), by jedine ak pokapali od hladu...


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹
Peter | 07-01-2017 21:00:13
Vy aj po sebe čítate čo píšete?Aj ja som štát a všetci čo tu žijú.Ak sa nepovažujete za súčasť tohto štátu,to je Váš problém.Tie omáčky ,slohy a dlhosiahle eseje nič nehovoriace okolo jednej jednoduchej otázky si nechajte pre iných.Ja som dal otázku ľudom čo trocha rozumejú danej veci.Nie Vám.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 07-01-2017 19:40:13
Peter pre Peter | 07-01-2017 19:16:55 | - Peter!! To myslite fakt vazne? Tak stat chce podnikat na SVOJOM?

Kto to je stat? A co vlastne stat ma svoje?

Pre pana Boha, urobte si poriadok v pojmoch a nezavadzajte tu ludi.

Podnikanie \"statu\" znamena vecna strata ako v nemocniciach, tak na zelezniciach, v statnej Vseobecnej zdravotnej poistovni a pod. pri vyuzivani majetku obcanov za udelovania AMORALNYCH PLATOV akoze manazerom a rocnych odmien vo vyske, aku obycajna predavacka v obchode nezarobi za cely zivot.

Keby boli statne aj pohrebne sluzby, tak by dnes nebolo za co pochovavat ludi a pohrebni manazeri by sa vlacili na osmickovych audinach!!

Peter, uznam trochu, za urcitych podmienok aj viac propagandy, ale toto je uz moc.

Na svojom podnika ten, kto si poctivym podnikanim alebo pracou peniaze zarobil. Uz ani pseudomilionari ci politici podpisujuci nevyhodne zmluvy nemaju zpravidla vsetky prijmy
legalne a tak majetok mnohych z nich je vlastne NAKRADNUTY
zo spolocneho.

Jednoznacne zastavam nazor, ze porovnavanie RJ a statneho dopravcu je scestne!

Sutazit medzi sebou mozu aspon ako tak rovnocenni superi a to stat tvoriaci pravidla so sukromnikom ktory ich musi respektovat, NIKDY NIEJE.
Peter pre Peter | 07-01-2017 19:16:55
To je všetko ok.Ale kde je dôvod na lynčovanie štátneho prepravcu,že chce podnikať na svojom a kde už podnikal?O p.Jančurovi si vieme dohladať ,aké praktiky používa a nie len na Slovensku.Ako píšete ,každý mú slobodu rozhodnúť sa s kým bude cestovať.Ak bude len jeden,tak sloboda nebude.Ide o konkrétnu trať.
Peter | 07-01-2017 17:26:09
Oprava, nie Regionova ale Arriva
http://www.zeleznicne.info/view.php?cisloclanku=2016120002&nazevclanku=
Peter | 07-01-2017 16:54:57
pre Peter

My sa skladame hlavne na infrastrukturu, ktoru moze vyuzivat kazdy. Nie len Jancura je sukromnik na tratiach. Je tu aj Regionova a niekolko cargo sukromnikov. Regionova ci cargo sukromnici Vam nevadia?
Jancura to robi jasne za ucelom zisku tak ako kazdy iny. Len pri nom je akosi vela povyku, preco asi.
Vyuziva trate za ktore plati tak isto, ako kazdy iny. Napriek tomu mu v BA naschval prideluju najkratsie nastupiste, aby nemal viac ako 10 voznov. Pritom na 1 ci 2 moze mat 13. Tam to zacina a konci vo vztahu dane a pod. Vam nikto nekaze do toho vlaku nastupit, ani nikomu kto sa nim chce zviest. A pokial viem, mam slobodnu volbu, ci dam zopar euro sukromnikovi aby ma odviezol po statnej trati mnou dotovanej na urcitej urovni, alebo dam este viac penazi statu, ktory ma odvezie vyrazne horsou kulturou a kvalitou, len aby sa na tom nabalil cely aparat dosadeny politikmi?
Nebyt jeho, doteraz jazdia na trati BA-TT stare vozne s laminatkami, medzi GA a TT stare pantografy atd. A eurofondy s tym nic, minuli by sa niekde inde, viac sukromnejsie.

Ako som uz pisal, je dolezite rozdelovat ZSR ktore sa stara o trate a ZSSK ako dopravcu. Dotovat ZSR je OK, trate su narodnym majetkom - bohatstvom, ale dotovat vsak pochybnu politiku a prezranost ZSSK ako dopravcu, uz OK nie je. Statny dopravca ma hlavne vykryt stratove trate, kde by sa ludia nemali inak ako dostat. To je servis statu, ktory si platime ako kazdy iny servis. Potom je druhy ucel, a to vytvaranie zisku ako spravny hospodar na znizenie potreby dotacie no a tu je problem. ZSSK dobry hospodar nie je.

Len pre upresnenie, zamestnanci na zeleznici su ZSR, nie dopravca ZSSK!!!
gulak | 06-01-2017 19:45:24
Realista..preco stale utocite na RJ..nejako Vam ublizil..teraz taka mala uvaha..ak vypadne RJ..tak ZSSk bude musiet prenajat,alebo nakupit vagony..a kto vie,kto na tom zarobi najviac,mozno ten,co sa najviac v odchode RJ angazuje
Peter | 06-01-2017 18:16:36
Posledné príspevky pridávajú ľudia asi trocha viacej znalý veci a p.Majko.Dúfam,že dostanem od nich aj fundovanú odpoved.Ako vieme železnice sú štátne a stratové.V každom prípade stratové,či s RJ alebo bez neho,s IC vlakmi alebo bez nich,s jazdným zadarmo alebo bez neho.VO VEREJNOM záujme štátne vlaky jazdiť musia aj tam kde je to nerentabilné a to vytvára ešte väčšiu stratu a preto ich financujeme všetci,či jazdíme na vlaku alebo nie.Prečo sa prepadnú do pekla železnice ak budú pokračovať v podnikaní tam kde sa to asi v osobnej doprave najviac oplatí a kde už podnikali?Lebo tam je pán Jančura ako súkromný podnikateľ?O jeho praktikách,prehratých žalobách a milionových pokutách sa rozpisovať nechcem ,to je jeho problém.Zakážeme železniciam podnikať ,lebo sú dotované štátom?Ak nebudú bude pán podnikateľ bez dotácií zvážať ľudí do práce?Mne to stále prichodí ako osvedčená finta zo strany p.Jančuru a doma ho už prekukli.Uvedomujú si tu poniektorí,že de facto pracujúci človek cestou do práce vo vlaku RJ dáva zarobiť súkromníkovi a svojimi daňami,ktorými sa p.Majko rád oháňa financuje ešte aj štátne železnice?Dvojitá platba za jednu cestu.Ak má niekto doma auto,staršie ale kúpené a servisované a v celej réžii financované z vlastných peňazí ,musí sa nechať voziť taxíkom,lebo niekto chce podnikať v taxislužbe a súkromné vozidlá mu obmedzujú zisk?V konečnom dôsledku o tri eurá proklamovaná lacnejšia cesta s vystretými nohami a novinami je možno lákavá,ale pre pracujúceho človeka klamlivá a drahšia a o dosť.
brano | 06-01-2017 16:39:36
OK,v poriadku.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 06-01-2017 16:16:30
Brano - ospravedlnujem sa, napisal to Realista. Vam som na Vas prispevok v obdobnej veci odpisoval.
Realista | 06-01-2017 13:26:34
Obcan v mnohom suhlasim.
K tomu ohladne pritahnutia novych cestujucich, nemyslim, ze by pred zavedenim bezplatneho pritiahol nejaky vyrazny novy kontingent na zeleznice, skor odcerpal cestujucich ZSSK nakolko ponukol dumpovu cenu (a serepeticky okolo). Pred bezplatnou prepravou totiz cast studentov stale cestovala busmi nakolko boli ceny porovnatelne a aj komfort, nakolko vsak dnes studenti a dochodcovia maju vlaky uplne zadarmo, je jasne, ze pre tychto ludi je vlak prva volba. To ze nie je IC a RJ zadarmo je jasne, ved preto aj platiaci cestujuci z Rychlikov boli vlastne \'nahnani\' do IC a RJ. Zvysovanie kvality voznov a suprava u ZSSK zacalo dokozatalne skor ako RJ vstupil na trat BA-KE, to, ze sa nezacalo skor je velka chyba, preto mame stale \'kozenky\' a stare rusne, lebo obdobie od 1990 do cca. 2005 nikto neriesil obnovu vozoveho parku a tak to aj vypada, toto je velky problem ZSSK, ale dnes sa len tak rychlo tie peniaze nenajdu na plosnu obnovu a najma ked dodavatelmi su privilegovane podniky pod kontrolou oligarchie(nestihali by). Takisto mam nacestovane viac ako dost, ale to co sa dialo a deje v RJ je niekedy uz moc. Ono to nie je o jednom dvoch zablokovanych WC, ak sa spravne pamtam rekord dosiahol niekedy minuly rok ked v 7 voznovej suprave, kde je 14 WC mal 10 pokazenych/blokovanych, tj. na 7 voznov 4 WC co je teda dost pod standart. Poruchy su takisto normalne, no je vidiet tak ako pises, ze tie vozne su repas, a ani nie su stavane na nase podmienky (vypadavanie CZE je sposobovane prepinanim napajacich sustav) a najma teda to , ze RJ nevie tieto problemy operativne riesit resp. dostatocne rychlo (zazemie az v Prahe), tym padom sa stava, ze nezaradia vozen, takze sice mas cez net vybrate pekne miesto ale posadia ta uplne inam (vlastna skusenost).Ja som skor narazal na to, ze ked RJ zacinal tak vsetci hovorili ake to je ejdnoduche jazdit na top urovni, vsetko pekne ciste a enviem co, stacilo par mesiacov a pochopili aj v RJ, ze take jednoduche to nie je a to nadavanie na ZSSK za kazdu drobnost (aj ked opravnene) je predsa len niekedy prehnane (najma ak mne sa deju veci podobne a tazko ich ovlyvnit).
To riesenie na SVK je podla mna v tom, ze si musime povedat ako chceme aby nase zeleznice vyzerali o 10-20-30 rokov. Jednoducho te koncept ktory mame nefunguje dobre, nieco sa snazil Figel na BA-DS-KN trati, ale ta realizacia tiez nebola spravna. Kazdu trat treba prehodnotit, treba spocitat kolko do nej treba investovat (infrastruktura) a nasledne aky potrebuje rozpocet od statu (prevadzka) na rozumne, efektivne a komfortne cestovanie. Potom vyhlasit otvorenu sutaz a uvidime ako to pojde, toto ale treba spravit na celom Slovensku. Myslim vsak, ze to by sa muselo z rozpoctu vyclenit omnoho viac penazi ako sa dava dnes, jednoducho tento model pri tolkych tratiach ako mame nebude nikdy pre ziadneho sukromnika ziskovy a preto to vsetko ostava v rukach statnej ZSSK ktora sa trapi lebo je to politicky riadena firma
brano | 06-01-2017 13:25:17
Pán Majko, ten prvý odsek som kde a kedy napísal? Dávate to ako moju citáciu. Tak mu pripomente dátum a čas? Či to je z inej diskusie?
A no to spomínanie môjho mena vo Vašom komente predtým budem reagovať ako vy =na hlúposti nereagujem.
A som zvedavý na tých vašich odborníkov na dopravu. Ako Columbova žena. A vraj fakty, fakty, fakty.... 😀
seredan | 06-01-2017 13:09:58
Ako tak citam tak na Jancuru su podavane zaloby aj v ceskej republike za vydieranie a ohovaranie.
Oligarcha Jancura sa nam vyfarbuje
Obcan | 06-01-2017 13:00:06
Realista-napisal som len svoj nazor a stale si to myslim ze pritiahol dalsich ludi.
Tiez si myslim ze na zaklade cestovneho zadarmo to nebude-teda ak sa bavime o IC a RJ na trati Ba-Ke.
Mam za to,ze cestovne zadarmo v IC-ckach a logicky aj u sukromnika nieje mozne.
Cestovat zadarmo mozu studaci a dochodci akurat tak v osobakoch a rychlikoch,co ale myslim hlavne pracujucemu cloveku moc nevyhovuje (uspora casu).
To ze priniesol urcitu uroven,je tiez fakt,aj ked nasledne zeleznice zacali obnovovat vlaky,ci uz z eurofondov,alebo inak je jedno-mali to urobit skor a mohli sa pysit oni-samozrejme su veci ktore nemoli ovplyvnit a ze dotacie dosli neskor nemeni nic na tom ze Jancura ponukol nadstandart.
Len je skoda ze nezvolil cestu ako pri busoch,kde nakupuje a pravidelne obnovuje vozovy park len novymi strojmi.
Ak na to nemal,mohol si vziat uver,ale asi vedel ze mu v ramci SK staci zvolit mensi nadstandart a pri tom co tu bolo mu to uplne stacilo.
Co sa tyka cestovania myslim ze mozem porovnavat,kedze som zazil cestovanie v zaciatkoch SA ked mal len busy,takisto som nim cestoval vlakmi do Ke,ale tiez mozem porovnat uroven vlakov Praha-Bukurest alebo napr. Vieden-Mnichov.
Prejazdil som x desiatok tisic km,jazdil som aj ,,kozenkacmi,, ked cestovanie pripominalo MHD,osobne niesom narocny,ani tu spominanu kavu nepotrebujem (inak zadarmo tiez nieje,ale si ju plati cestujuci v cene listka,len je to tak magicke pre slovaciska,ak je spomenute nieco zadarmo),hajzle by som tiez neriesil,lebo ich mavaju odstavene aj ti rakusaci,no este som nezazil ze by boli odstavene v celom vlaku,takze myslim ze pri dlhsej ceste prejdenie sa pride vhod a iste vo vedlajsom vagone nebude problem.
Co sa tyka problemu s kurenim,respektive klimatizaciou,tie sa vyskytuju vsade a u vsetkych spolocnosti,tazko hodnotit.
Moj nazor je ten ze ked chcel zacat vazne podnikat na zeleznici,mal investovat do novych strojov.
Len tam by bola navratnost v horizonte xy rokov a ziadny cesko(slovensky) podnikatel neuvazuje v horizontoch rokov,ale ako co naskor zbohatnut.
Za kazdu cenu a hociako.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 06-01-2017 12:46:50
Brano, napisal ste toto:

\"
Pan Majko, som rad, ze argumentujete faktami :)
Mimochodom uz dlhodobo ste sa nevyjadril k tym mnozstvam excesov RJ o ktorych sme sa bavili x-krat a stale pribudaju. Dokonca aj k tym slubom pana Jancuru ktore sme pocuvali velmi dlho a kopa z nich je stale nesplnena, ale tak viem selektivna pamat a flexibilna tolerancia je dobra vec.. ;)\"


Mate trosku problem v samozamotavani a samoklamani sa. Totizto uz: 05-01-2017 20:03:00 | som v reakcii na Vas prispevok napisal toto:

\"Ak RJ nedodrziava zmluvu, nenaplna dohodnute kapacity, neplni dohodnute standardy - nech OBJEDNAVATEL UPLATNI VSETKY SANKCIE, ktore mu zmluva a prislusna legislativa umoznuje uplatnit.\"

A nejde mi o kavu, kedze vlaky ako som uz napisal v SVK vyuzivam tak 2 x rocne.
Ide mi o to, aby ludia pochopili princip pri investiciach, stratovosti a konkurencii statnej firmy dotovanej obcanmi voci sukromnej firme.

- - -

Som si isty, ze sa casom dozvieme, ze ide nielen o politiku, ale aj peniaze (mozno eurofondy), ktore zaujem vycerpat a bude potrebne odovodnit potrebou vykrytia hlavnej trate statnym dopravcom. Neviem, ale ti, ktori o veci rozhoduju do nej vidia ovela skor, ako obcan. Som si vak isty v tom, ze vsetko co robi RJ plati RJ a vsetko co robi statny dopravca, v konecnom dosledku plati obcan. A platenie obcanom dnes uz neznamena, ze to platime my, ale ze to zatiahnu nasi vnuci. Treba trpezlivost, ide ovela a to sa dlho neutaji...
Kava | 06-01-2017 12:14:01
Pan Majko, vam ako kavickarovi fakt ta kava v RJ chuti?
Realista | 06-01-2017 11:22:28
Obcan, mas niekde podlozene to tvrdenie, ze pritiahol novych ludi do vlakov? Lebo moj nazor je skor taky, ze do vlakov skor pritahlo masu novych cestujucich (nestastne) bezplatne cestovanie. Povedzme si to na rovinu statne IC je mu tazko nejaka konkurencia ked su to dva pary vlakov v uplne inej casovej realcii ako jazdi RJ. Proste RJ nebol ziskovy nikdy na trati BA-KE, ziskovy by bol akurat tak vtedy keby dorovnal povodne statne IC ceny a este by sa mu preplacali socialne zlavy, lenze to uz je defacto statom objednana preprava. Inak to, ze pozdvihol uroven je podla mna len mytus, uz davnejsie, par mesiacov dozadu, som na tychto strankach ozrejmoval, ze rekonstrukcie a nakup novych strojov ZSSK sa zacinali realizovat o dost skor ako vobec Jancura ohlasil vstup na trat BA - KE, za pozdvihnutie urovne mozeme hlavne dakovat eurofondom ktore sa do zeleznice nacerpali. Mimochodom aj ta jeho uroven je uz znacne posramotena, nefungujuce vecka vo vlaku (a neopravovanie cele dni ci tyzdne lebo zazemie je v Prahe), nefungujuca klima alebo naopak kurenie na plne gule, vypadavajuce CZE vo vagonoch ci kompletne vypadky elektra vo vlaku (jazda na studeno a nasledne odrieknutie vlaku) to vsetko sa v RJ deje. Ja to vidim tak, ze Jancura prisiel s velkymi ocami, myslel si, ze pouzije klasicku hru na super luxusneho a top prepravcu par mesiacov bude jazdit za dumpovu cenu a nasledne si stat povie no dobre tak ide mu to dajme mu akusi dotaciu (soc. zlavy.. etc.) a on bude jazdit, nasledne zvysi cenu aby bol v priemere tak o euro lacnejsi ako statne vlaky co by ho dostalo na uroven uctovnej nuly, potom by o rok-dva zacal tlacit na to aby dostal statom objednanu dopravu (rychliky) na ramene BA - KE co by bola vlastne prenho uplna pohoda pretoze uz by nemusel riesit konkrencny cenovy boj a podobne veci ale len by zarabal. Holt, nevyslo, ano , nasi SMER a SNS partajnici proti nemu zvolili taku politiku aku zvolili (rozumej uplne naprd) a teraz to zavedenie IC mu uplne krasne posluzilo ako zamienka na odchod.

Pan Majko, som rad, ze argumentujete faktami :)
Mimochodom uz dlhodobo ste sa nevyjadril k tym mnozstvam excesov RJ o ktorych sme sa bavili x-krat a stale pribudaju. Dokonca aj k tym slubom pana Jancuru ktore sme pocuvali velmi dlho a kopa z nich je stale nesplnena, ale tak viem selektivna pamat a flexibilna tolerancia je dobra vec.. ;)
Obcan | 06-01-2017 10:58:05
Realista | 06-01-2017 10:17:40

Podla mna-tak ako je u nas ,,naj,, trat Ba-Ke,tak v CR je to paradoxne nie spojenie Praha-Brno,ale Praha-Ostrava.
O tu trat sa tam vedu este spinavsie vojny ako u nas.
Zabezpecuje spoje Praha-Brno busmi,co je pre neho asi to naj,myslim ze spoje mu tam jazdia v 30 min.intervaloch.
Jancura posunul dopravu a jej uroven o par levelov vyssie,no nieje to ziadny samaritan,ide len a len o peniaze.
Obcan | 06-01-2017 10:25:58
Realista | 06-01-2017 09:54:38

Jedno sa Jancurovi upriet neda a to ze prave kvoli jeho vlakom to trat teraz kapacitne nestiha.
On ani tak nevzal cestujucich zelezniciam,ako to ze pritiahol dalsich na zaciatku lepsou cenou a aj sluzbami.
Takze ked by teraz odisiel,tak ludia musia prejst do IC-ciek,dalsi uz len do pomalsich rychlikov,pripadne opat nasadnut do aut.
Najlepsie pre trat BA-KE by bolo,ak by tam bola este dalsia konkurencia,lenze zase specifikum cestovania zapad-vychod a opacne je narazovost-studenti,turnusovy pracovnici,vikendy...takze v ,,hluchych,, casoch pri nedotovani by boli spoje stratove a pri malo spojoch zase nedokazu generovat taky zisk aby to utiahli.
Zacarovany kruh.
Inak dobry postreh s tym vracanim cestovneho-ak niekto pokracuje dalej medzinarodnymi spojmi,dost ludi ide aj na Schwechat,tak mu je prt platne ak mu vratia aj cele cestovne ked nestihne lietadlo.
A ked ma pre istotu cestovat o den skor,tak dakujem pekne.
Tu by mal ratat s neakou zalohou,ale na druhej strane ako podnikatel nechce zbytocne investovat do niecoho co bude len tak stat bokom na kolaji a cakat=nezarabat.
Potom ale sa mal aj rozhodnut ci kupi nove vozne,alebo repasy,pripadne ci sa mal davat na kolajovy biznis.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 06-01-2017 10:24:18
Moj nazor na problematiku najdete v samotnom clanku, v starsich prispevkoch pod clankom, ako aj v prispevkoch pod clankom, ktory bol podnetom k napisaniu tohto.

Dalsi cas straveny v disksusii na tuto temu povazujem za strateny.

Pockam na prve ohlasy cestujucich, ak RJ skutocne trat opusti. Nie moje, ja vlakom na SVK chodim tak 2 x do roka, ale tych, ktori sa budu musiet za 2 x cenu RJ uskromnit bez kavy citanim novina na stojaka. Ale ani Brana sa to netyka, takze vsetko bude fajn. Aspon pre neho urcite. ;-)

A nasledne popisem identicky model RJ aplikovany rozhodnutim z rovnakeho motivu u nas v meste. Predsa len pri konkretnych menach sa lepsie chape. Teda nie pre Petra, pre tych ostatnych, ktori stale nevedia, kde je sever, ako je vsetko LEN a zaroven AZ o peniazoch a ako moc od tej najvyssej az po tu najnizsiu chce zivoty a podnikanie inych (ci pozitivne alebo negativne) riadit cez peniaze nas obcanov.
Realista | 06-01-2017 10:17:40
Obcan - Myslim ze RJ ide najma o usek Praha Brno, to potiahnutie do BA je preto aby tam mohol jazdit. Podobny trik vyuzil aj pri busoch BA - NR - BB
Obcan | 06-01-2017 10:02:31
brano | 06-01-2017 07:27:16

Pan hovorca ako zamestnanec firmy bude vzdy vraviet to co je dobre pre firmu,to je jasne a aj logicke.
Mozno naozaj kapacitne nestihali kvoli sviatkom,ale inak chodi v smere Ba-Praha,respektive Budapest-Hamburg EC-cko kazde 2 hodiny a verte ze naozaj plne byvaju len obcas,respektive narazovo.
Tych obchodnych cestujucich naozaj vela nebude,ked uz tak,tak mozno studenti,ale ti mu o 4tej rano vstavat nebudu,aby usetrili par eur-aj EC-cka pri zakupeni spiatocneho listka jazdia za smiesne ceny,pohodlne dostupne pre kazdeho pracujuceho cloveka.
Tu su tie vlaky uplne porovnatelne s RJ.
K cestovaniu dotykovu obrazovku,alebo kavu zadarmo nepotrebujem-aj ked je az smiesne ze ked je nieco zadarmo,su jedinci ktori si ju daju aj ked ju nepiju,alebo ak ano,tak ju otocia aj 3x,ved je to ZADARMO,no neber to...
Jedina vec co je ako tak podstatna pri cestovani a myslim ze pre dost ludi je priestor na nohy.
Pri dostatocnom pohodli sa da niekolkoodinova cesta v pohode zvladnut trebars pri dobrom citani.
Realista | 06-01-2017 09:54:38
Pan Majko, zaujalo ma z Vasho dlheho prispevku, bez faktov, pasaz kde hovorite, ze vz mate odbornika a uz viete, ze ZSSK nezvladne odchod RJ z trate. Zaujimave, cize tvrdite, ze stat objednava malo spojov pre zabezpecenie spojenia medzi BA-KE, moze byt, potom sa ale pytam, ako mozu sucasne vsetci nadavat na ZSSK? Toto je koren problemu, a to si musime uvedomit vsetci, ze na zeleznice na Slovensku ide malo penazi! Chceli by sme dokonale grafikony a spoje do kazdej dedinky v luxusnych voznoch kazdych 15 minut, ale to nikdy nebude rentabilne a vzdy to budeme musiet dotovat. Podme sa teda pobavit o tom o kolko by sa musel zvysit rozpocet a nasledne liberlizujme trh, vpustime vsetkych hracov a sutazme kazdu trat zvlast, vsetci budu spokojny akurat budeme musiet dat z verejnych penazi viac. A prepokladam, ze by veru RJ nepatril medzi tych najlepsich v tych sutaziach. Snazite sa navodit dojem, ze odchod RJ bude znamenat kolaps na trati, zaujimave, ze teraz RJ budi dojem akejsi nepostradatelnosti ale sucasne tvrdi, ze nie je ziskovy, tak ako teda? Kolko ludi by mal vozit aby bol ziskovy? A mimochodom, pan Majko spytajte sa toho vasho odbornika ci bolo od RJ napriklad zodpovedne si nechat nakreslit vlaky do grafikonu, tvarit sa, ze budem robit vykony a nasledne tieto vlaky ani nevypravovat. Vtedy nebola ohrozena trat? Vtedy ma zaskakovat statna spolocnost? A co vtedy ked RJ vypadne technika a nema absolutne ziadnu zalohu? CO vtedy ked odriekne svoj vlak v celej dlzke trasy? Vtedy nie je ohrozeny cestujuci? Ved mu musi stacit, ze dostane peniaze spat, vsak? Viete ono vsetko ma dve strany a ano su rozhodnutia ktore su politicke a su zle, na druhej strane netvarme sa, ze Jancura je akysi spasitel. A mimochodom, je sice pekne poznat odbornika, ale obcas je nutne pocuvat aj odbornikov z inych stran...
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 06-01-2017 09:32:15
Nema zmasel venovat cas a energiu v diskusii ludom, ktori nepoznaju problemtiku a su dlhodobo schopni pouzivat vylucne politicke frazy odtrhnute od reaality.

Ked niekto napise ze konkurencia z verejnych penazi je rovnaka, ako konkurencia z penazi sukromnych, tak tam uz nekonci len zdravy rozum, ale aj vsetka sranda a zivot s takymito ludmi sa sice stava moznostou zapasit, no zaroven vaznou tragediou, pretoze beznych ludi ochotnych zapasit ubuda.

A takyto stav zase otvara moznosti jednotlivcom, ktori \"tu a teraz\" vytusia sance kricat opacne (je jedno co), hlavne kricat dostatocne nahlas a vyuziju tento stav k tomu, aby sa dostali do politiky a nasledne k moci. Z mozno 80% budu rovnaki, len v inom tricku.

Ludia prestali verit v spravodlivost a hodnoty, bez ktorych nieje mozne dat dohromady spolocnost spravodlivu a zlozenu z vacsiny normalne mysliacich ludi.
Vid postoj: Peter | 06-01-2017 08:35:59 |

Svojim sposobom lutujem tych, ktori nemaj odbornika, s ktorym by sa o veci poradili, no pisu ostosest - nebudem rieist preco im to vyhovuje, je mi to svojim sposobom jedno.

Uz des vidia odbornici na zeleznici, ze odchod RJ z hlavnej trate ustat jednoducho nemozu bez vaznych problemov, napriek tomu, ze IC su ciste politicke a pre obcanov vazne stratove rozhodnutie.

Asi je potrebne zobrat na vedomie, ze tu bude skupina ludi ktori potrebuju svojho vodcu, mesacny aj ked nie velky, no hlavne pravidelny a isty prijem, ktori korupciu povazuju za sucast svojho zivota a su schopni a ochotni pre svoj vlastny prospech vzdat sa cti, slobody a prisposobit sa kazdej dobe.

Dufam, ze aj tej opacnej skupine (hrdo sa k nej hlasim) zostanu prava na aspon ako tak rovnocenny zapas o normalny pravny stat zalozeny na korektnosti a respektujuci nie pravu silnejsieho a vacsieho hovada, ale elementarne zaklady fungovania ekonomiky.
Peter | 06-01-2017 08:35:59
Tu niektorí ľudia vedú kampaň proti všetkému,čo nie je súkromné a nezáleží im na tom,či je to zmysluplné alebo nie.Myslia si,že jediná pravda je len tá ich a nadôvažok si dovolia ostatných nazývať ovcami.Pod heslom\"Ludia ani netušia akú majú moc\"si predstavujú iba pod určitým vedením a to je jediné správne,ich.
Realista | 06-01-2017 08:04:54
Braňo, dakujem, že v tejto diskusii zachovavate aspoň kúsok zdravého rozumu. Páči sa mi ako sa tu ide obhajovať to, že by štát mal dotovať extra komfortné spoje kategórie IC sociálnymi zľavami. To by sme boli už aki socialisti 😉
Tak ako spomínate, Jancurovi znovuzavedenie IC ohromné pomohlo odkomunikovať odchod z BA-KE keďže, znalý človek vie, BA-PHA bude musieť kapacitné navýšiť a bude musieť mať aj nejaké zálohy (na rozdiel od BA-KE kde neraz nechal svojich cestujúcich napospas a následne museli cestovať tými hnusnými štátnymi vlakmi). Mimochodom o serióznosti a ako vážne to pán Jancura s vlakmi na Slovensku myslel je aj fakt, že na Slovensku nemá opravárenské dielňu, jedinú má v Prahe. Takže ak jazdíte trať BA-KE asi to nie je terno, potom sa stávalo, že pokazený vozeň o triedu lepšieho prepravcu brázdil trate aj týždne kým išiel na opravu, ale veď súkromník to vie najlepšie.
brano | 06-01-2017 07:27:16
Peter, viete prečo Jančura odchádza z BA-KE? Nie kvôli konkurencii a nespravodlivosti. Stačí sledovať správy, trebárs aj tie tlačové od RJ. RJ získal teraz na jeseň možnosť prevádzkovať trasu Praha-Brno-Bratislava a ako ich hovorca povedal, tak majú veľké kapacitné problémy. Chýbajú im vozne, aby bol poriadne ziskový. Zároveň podotkol, že na trati do Ostravy, ktorú už dlhšie prevádzkujú uberať vozne nebudú, lebo by ČD s nimi zatočilo. To by len zistili čo je to dodržiavanie dohodnutých záväzkov.
Ako vieme, tak na južnej trati dlhodobo nedodržujú kapacitu, lebo tam mali dve, či tri kolízie a než zrepasujú vozne z Rumunska, tak to niečo trvá.
Takže zavedenie IC vlakov bola len zámienka a RJ s radosťou posilní po odchode z trate BA-KE svoje vlaky na trati medzi BA-Praha. Tak si p.Jančura ešte na záver kopol, veď možno motyka vystrelí(dotácie na trati BA-KE) a zopár ľudí mu to tu pekne papá vrátane SOL.
Peter | 06-01-2017 06:59:26
Aký súboj?Je to najfrenkvetovanejšia a najziskovejšia trasa aká na slovensku je.Tak prečo pán veľkomožný nechce strpieť konkurenciu a ešte k tomu legálnu ?Myslíš že by nekričal ak by sa tam tlačil další súkromný prepravca?Tie vlaky vôbec nemali rušiť.Prečo sa tak bojí ak sú štátne IC vlaky normálne spoplatnené,drahšie a kvalitatívne na horšej úrovni?Ked štát IC vlaky zrušil,automaticky zdvihol cestovné a hlavne na najviťaženejších spojoch,lebo ako jediný prepravca si to mohol dovoliť,no a teraz po prerátaní zistil,že klesne o polovicu zisku.Všetci by sa rozkrikovali.To je celé.To s tým lyžovaním je len malá kvapka v mori.Je jedno o aký šport sa na slovensku jedná,ale to je na iný článok.
sered | 05-01-2017 22:44:43
pre: Peter - Zuzulova verejne podporila stranu smer pred volbami.
--
Cestovanie vlakom vyuziva takmer milion ludi na SVK. Cestovny ruch na svk stupol.
Peter | 05-01-2017 22:32:59
SLZ som myslel Zuzulovu s Vlhovou a Zampom vs prehnity prerasteny zbytocny aparat bolsevikov a prizivnikov v SLZ vcetne gantnerovcov.
Peter | 05-01-2017 22:29:34
Skor nez zacne diskusia si je nutne uvedomit, ze infrastruktura je statna a to su trate a vsetko s tym suvisiace. Je to to iste ako su cesty. Tiez su statne a na ne sa skladame danami, tak zakazeme sukromnym prepravcom a bude len statna nakladna doprava? (podla logiky niektorych) Blbost. Prepravcovia platia dane za vyuzivanie, To iste aj Regiojet ci hocikto kto vyuziva nase trate a ze ich tu jazdi viacej (napriklad v cargo je hned niekolko dopravcov)
Smutne na tom celom je, ze stat zneuziva prave infastrukturu nas vsetkych na boj voci Jancurovi. A to je chore.
Za vyuzivanie infrastruktury musia vsetcia platit rovnako, teda aj ZZSK. ZSSK ma vsak o jednu dolezitu ulohu ako statny dopravca a to mat aj nerentabilne spoje do hornej dolnej, za co doplaca stat aby tak bolo. Na to sa skladame.
Neskladame sa na to, aby zneuzival IC vlaky na suboj? A voci komu a vlastne ani nechapem preco? Ze je regiojet sukromny? Ale nie, to len jancura namiesto pomastenia do vacku ukazuje na skorumpovanost. A stat s nim zatoci, po bolsevicku. A preto len boj vovi RJ, ale ini dopravcovia sa maju fajn. Nestaci?
Je smutne, ze ludia toto nevidia. Ale co sa cudujeme. Ved aj v lyzovani namiesto toho aby bol SLZ statsne ze bez ich pricinenia dostali dotaciu 700k eur, Ale na slovensku nie, budeme ich dusit este viac, lebo sa im dari a zarobia nam peniaze. A takto je to vsade ze su tym prehniti aj ficovolici.
Peter | 05-01-2017 20:38:59
Tí čo si myslia,že ušanujú peniaze ak budú jazdiť RJ a platia dane ,tak sú na kurevsky velkom omyle.Dobrovoľne podporujú milionára,ktorý tu zarába,ale na druhej strane daňami financujú štátne železnice,ktoré sa starajú o všetko čo ku železniciam patrí a to nie sú iba vlaky a koľaje.Susedné krajiny sú nepomerne väčší trh ako náš.Sloboda podnikania.Bráni mu niekto odísť?Pán Jančura len hlasno kričí a to navodzuje dojem že sa mu deje krivda.Nič iné.
onanym | 05-01-2017 20:21:03
Zrusit zadarmo cestovanie. A to okamzite. Najvacsia krajina, na ktoru doplacaju vsetci. Akurat Smerovolici vytlieskavaju,ake uzasne to je. Jasne, hlavne ti, co su z Medzilaboriec, ci z miest, kde kolaje ziadne nie su. Ale bravo..
Peter | 05-01-2017 20:15:30
Neviem čo je na tom smutné.Konkurencia ako konkurencia.Podmienky sú rovnaké aj v tomto prípade,lebo IC vlaky nie sú zadarmo.A štát tu fungoval skôr ako RJ.Tender nebol ani na južnej trase tam to dostali priamo.Celé železnice sú v strate,ale verejný záujem káže a to nezmení ani súkromný prepravca.Teraz čo zrušíme všetky nerentabilné spoje len aby mal súkromník dušu na mieste?Ja som to pochopil hned a vytýčil ste len jednu stránku veci a druha?
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 05-01-2017 20:07:11
Zakladny problem je, ze v diskusii upustate od vecnosti a apriori ste proti mne, aj ked mi to je jedno, neprofitujem ani z toho, ci ste za a ani opacne.

Staci pochopit, ze ja nie som na strane RJ, ale mam pohlad podnikatela, ktory zvazuje, co a do akych rozmerov sa oplati.

Na RJ sa mi paci to, ze je ochotny na zisk cakat aj roky. Vyziadajte si informacie, ktory manazer ZSSK kedy dostal prvu odmenu, jej vysku a kedy dostava dalsie odmeny napriek tomu, ze stat (teda my vsetci) zeleznicnu dopravu vyrazne dotujeme.

Ekonomika nepusti a je uplne jedno, ci som ja alebo vy na jednej alebo druhej strane so svojimi nazormi.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 05-01-2017 20:03:00
brano | 05-01-2017 17:31:33 | - kedze ide jednoznacne o peniaze z rozpoctu, tak je jedno, ako ich nazveme. Aj dar. Vysledok pre rozpocet a obcana ktory ho tvori je rovnaky.

Ak RJ nedodrziava zmluvu, nenaplna dohodnute kapacity, neplni dohodnute standardy - nech OBJEDNAVATEL UPLATNI VSETKY SANKCIE, ktore mu zmluva a prislusna legislativa umoznuje uplatnit.

Nemoze RJ ist na dalsie trasy, kedze tam nebol vyhlaseny tender. Ale o tom som uz pisal.

Co sa tyka poslednej vety, na hluposti nereagujem.

- - -

Peter | 05-01-2017 17:57:35 | - fakt si myslite, ze je jedno, ci je konkurencia sukromna alebo statna? Smutne...
Ste si isty v tom co tvrdite o inej firme verejne - teda, ze by RJ vadil dalsi sukromny prepravca?
Ja si myslim, ze by sa velmi netesil, no konkurencia by donutila oboch zvazovat ako ceny, tak uroven sluzieb. Ale aj o tom som pisal - ja som za normalnu konkurenciu s rovnakymi pravidlami a narokmi na dotacie, alebo rovnake fungovanie bez nich.

- - -

Peter | 05-01-2017 18:03:17 | - to co pisete je pomerne prirodzene. Zamestnanec rozmysla inak ako podnikatel. Nenesie zodpovednost podnikatela, nema vo firme investicie ako podnikatel a neplati straty ako podnikatel. A jasne, pracuje za mzdu - nedeli sa s podnikatelom o zisk. To je zaklad a je uplne jedno, ci to chapete, alebo nie. Mne teda uplne. ;-)

Peter | 05-01-2017 18:03:17
Dobrá prvá veta od p. Majka.Zamestnanec to nepochopí..... Logické rozmýšľanie zamestnanca a zamestnávateľa je diametrálne odlišné.To čo sa zdá milionu zamestnancom logické je pre jedného podnikateľa nelogické.
Peter | 05-01-2017 17:57:35
Lolo ale v takom prípade je úplne jedno či konkurencia bude súkromná alebo štátna .Tu ide o to ,že RJ nechce žiadnu.Ak by štát pustil do hry dalšieho hráča zo súkromného sektoru,nastalo by presne to isté zo strany RJ.
brano | 05-01-2017 17:31:33
Pán Majko, či je zaplatenie straty dotácia alebo nie neviem posúdiť, nie som ekonóm. Môžu mať na to iný výraz, tak ako marža nie je prirážka.
Píšete \"Najskor si teda musite upratat pojmy a odlisit ich od pripadnych dojmov\" a to, že vy píšete \"verim tomu, ze s rovnakymi dotaciami by aj tam prepravu sukromna firma zvaldla\" je iba Váš dojem, nie pojem, hlavne ked dennodenne vidíme ako RJ nezvláda kapacitne južné dotované trasy a porušuje tým zmluvu a štát mu to toleruje. Dúfam, že čoskoro prídu sankcie.
Tak si prosím Vás upracte tie dojmy a pojmy,ktorými sa oháňate.

Tak ešte raz a naposledy to skúsim.Trochu jednoduchšie. Štát a RJ nemajú v SR rovnaké, porovnateľné prostredie čo sa týka zabezpečenia prepravy obyvateľstva, preto nemôžu mať rovnaké podmienky aj na trase BA-KE. Ak chcú mať rovnaké podmienky, tak nech poskytujú(RJ) aj rovnaké výkony ako štát(celá SR)

A k tomu zamestnancovi len toľko, že pokiaľ to neozrejmíte, tak u mňa platí na vás presne to ako vás(určitá novinárska obec) pomenoval Ficko
Lolo | 05-01-2017 16:16:18
Peter ty si myslíš že ten súkromný vlak ide po štátnych kolajach zadarmo? Štát od neho berie peniaze, tak nech sa stará. A za to že nie je viac súkromných spojov hádam nemôže RJ
politika | 05-01-2017 16:07:13
nema zmysel dalej riesit. Jednoducho SNS to mala v predvolebnom programe a ci uz by bola vo vlade s SAS tak ci tak by to preslo. Tak ako Mihal s SAS hovori ze slovensko potrebuje migrantov lebo nebude na nas mat kto v buducnosti robit tak Danko mal IC vlaky. Ked sa dostane SAS do vlady tak zas budeme mat migrantov a nie IC. Jednoducha politika.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 05-01-2017 15:41:55
brano | 05-01-2017 14:50:23 | - presne ako som uz napisal - zamestnanec to nepochopi...

Napisal ste: \"Ešte raz. IC vlaky nie sú dotované! To, že ak vznikne strata a zaplatíme ju všetci je fakt.\"

Najskor si teda musite upratat pojmy a odlisit ich od pripadnych dojmov.

Ked raz stratu hradime u statneho prepravcu vsetci, tak to je v konecnom dosledku dotacia. Nic viac a nic menej.

Sukromny dopravca si stratu plati sam a ZO ZISKU!!

- - -

Ta druha cast je o inom. Ano, statny dopravca zabezpecuje prepravu aj na lokalkach, nielen na lukrativnych trasach. A je dotovany. Na tieto trasy ale nie su vypisane tendre - verim tomu, ze s rovnakymi dotaciami by aj tam prepravu sukromna firma zvaldla. Ze o tom nepochybujete aj Vy?

No a co sa tyka porovnavania sukromnej firmy (teda nie Basternakovej) so statnou na 100% dotovanou z verejnych zdrojov - ten rozdiel by snad mal chapat uplne kazdy.
Peter | 05-01-2017 15:34:40
Lolo,majiteľ je štát nie?Tak aj servis a modernizácia koľají sú dotované.Nevadí,že súkromník jazdí po štátom dotovaných koľajniciach bez konkurencie,ako by si to vyžadoval trh?Ak vznikne konkurencia tak sa nedá podnikať?A ešte k tomu,ked tie štátne vlaky sú spoplatnené?Zdá sa ti to logické?
brano | 05-01-2017 14:50:23
Ešte raz. IC vlaky nie sú dotované! To, že ak vznikne strata a zaplatíme ju všetci je fakt. Taký istý fakt ako keď strata vznikne na iných úsekoch, ktoré nie sú toľko pre prepravcu lukratívne a tiež sa na ňu zložíme, čo Vám nevadí.
Vám to vadí len na jednom úseku, lebo na tomto úseku je konkurencia RJ. Ja vravím, že ak chce p. Jančura tvrdiť, že štát deformuje konkurenčné prostredie, tak nech konkuruje na všetkých tratiach kde prevádzkuje ZSSK svoje služby, nie len na lukratívnych. Potom ak toto nastane poviem, áno, majú rovnaké postavenie na trhu(ťahajú aj rovnaké bremeno), ale oproti štátu sú diskriminovaný. Ale nie za týchto podmienok, keď štát musí zabezpečovať dopravu po celej SR čo znamená, že má iné postavenie na trhu a ako vy tvrdíte je nevyhnutné aby dotoval niektoré činnosti vo verejnom záujme.
Lolo | 05-01-2017 14:43:50
Peter za koľaje je zodpovedný majiteľ. On si účtuje za použitie, tak nech sa stará on o modernizáciu.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 05-01-2017 13:49:31
brano | 05-01-2017 11:22:23 | - Brano, Vy predsa nezijete z demagogie. Preco teda pisete, ze IC vlaky nie su dotovane?

Kto plati stratu na nich, generalny riaditel?
Peter | 05-01-2017 12:28:51
Dotované nie sú len vlaky ale aj koľajiská.Nie?Prispieva RJ na ich údržbu alebo modernizáciu ?
brano | 05-01-2017 11:22:23
S prvou časťou súhlasím, preto nie sú na IC dotácie a ani na RJ na tejto trati. Tak isto tu neplatí cestovanie zadarmo pre vybraté skupiny.

Som rád, že vo Vašom hodnotovom rebríčku ste mi dali šancu so slovíčkom \"pravdepodobne\". Keby bolo takých nadludí ako ste vy viac, hneď by bolo sveta žiť.
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 05-01-2017 11:04:12
brano | 05-01-2017 10:54:31 | - stat ma urcovat podmienky. Ale podmienky musia byt ferove, podnikatelske subjekty musia mat rovnake moznosti a nesmie byt statom (teda verejnymi financiami) zvyhodnovany jeden podnikajuci subjekt.

Su veci, ktore zamestnanec pravdepodobne nepochopi.
brano | 05-01-2017 10:54:31
Nekritizovali by ste RJ za to, že sem prišiel zarobiť, ale keď chce zarobiť štát, ten už kritizujete. Z toho mi vyplýva, že určité dotácie sú OK, ale tam kde je čerešnička na torte (BA - KE) a dajú sa potom vykryť dotácie na iných tratiach , tam už je problém.?
Pokiaľ viem, tak IC nie sú dotované. Všetky ostatné sú, tak ako aj súpravy RJ na južnom Slovensku. Teda tam kde si to štát objednal. Podľa mňa štát má právo na to, aby určoval podmienky.

Ja na rozdiel od Vás nespomínam korupciu. Tak keď budem mať vedomosť, tak kludne môžeme porovnávať. Vy tu zvyknete napádať diskutujúcich aby predložili fakty ak niečo tvrdia. Tak prečo to nežiadať od Vás?
Registrovaný Miloš Majko Miloš Majko | 05-01-2017 10:38:36
brano | 05-01-2017 10:23:50 | - mylite sa. Dotacie z verejnych zdrojov su v urcitych odvetviach prirodzene, nevyhnutne a bez dotacii niektore cinnosti vo verejnom zaujme dokonca nie su mozne.

Vadi mi OBMEDZOVANIE PODNIKANIA a ZVYHODNOVANIE jednej strany konkurencie. Povedane inak, konkurovanie v podnikatelskom prostredi s peniazmi obcanov firmam, ktore de facto obcania prevadzkuju.
To je pozitivna diskriminacia, ktora je rovnako nepripustna a skodliva, ako diskriminacia negativna. Zase povedane inak - tento druh dotacii krivi podnikatelske prostredie, resp. v takomto prostredi podnikat nemozno.

A co sa tyka mojho postoka a konania vo veci nepoctivych politikov - so svojimi postojmi a vysledkami mojej prace som spokojny.

Mozeme sa porovnavat. Idete do toho?
brano | 05-01-2017 10:23:50
Pán Majko, zopár principiálnych otázok. Vadia Vám dotácie štátu (z Vašich/ našich peňazí)do železníc na tratiach,ktoré sú vyslovene stratové, ale štát zabezpečuje túto službu, lebo by sa tých zopár ľudí nemalo ako dostať do práce, školy, lekárovi...?
Vadí Vám, že štát dotuje zdravotníctvo a školstvo, napriek tomu, že Vy ste neboli dlhší čas chorý resp. nemáte školopovinné dieťa a míňa na tento účel aj Vaše peniaze?

A spomínate skorumpovaných politikov. Tak šup šup trestné oznámenie, budem Vám úprimne z celého srdca vďačný!
shelley | 05-01-2017 01:50:03
Slovensko - krajina neobmedzených možností ....toho, kto je pri koryte ...a po mne potopa.
Nech uz su volby | 04-01-2017 20:50:46
Nech uz je pri moci Matovic so Sulikom a budeme zachraneni. Sulik premierom a Matovic minister financii, Kollar minister vnutra. A cely svet nam bude závidieť
Makoty | 04-01-2017 20:21:32
Mne sa to páči Miloš, niekto si už fakt musel kopnúť do tohto skorumpovaného Ficoštátu. Konkurovať Ficolandii, keď štát zaplatí programové vyhlásenie SNS p. Danka (ktoré zaplatí aj ten čo vlakom najazdí),je proste choré... Neboj Fico s Dankom sa až teraz zbadali, že skončila prdel výpravcu p. Danka... Ak Jančura dodrží čo sľubuje, tak Fico s Dankom budú riadne posraní....
Peter | 04-01-2017 19:38:36
Chudaci platiaci cestujuci tymto stratili jedinu moznu jazdu na urovni. Chudaci prave pre tuto stratu.

Odteraz sa tlacit so zadarmistami v preplnenych vagonoch a za vacsiu cenu.

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Optik MORVAY AKCIA
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Pridať komentár
iLieky
Označenie inzercie
Reklamna plocha - bannerovy pruzok
Označenie inzercie
Reporteri
Označenie inzercie
Direct real Norea - REALITY
Označenie inzercie
Optik MORVAY
Označenie inzercie
Papiernictvo Kizze
Označenie inzercie
Begam Trnava
Označenie inzercie
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
LED ARENA
Označenie inzercie
Autopožičovňa Sereď
Označenie inzercie
Bezpecne mesto
Označenie inzercie
Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Sereď, Slovensko
Jasno
15°
C
72%
Východ 10 km/h
07:02
18:10

Štv

B

23°/12°

Pia

B

22°/9°

Sob

B

22°/9°

Vyhľadávanie
Posledné komentáre
KomentárČo tak Pred 2 hodinami:
PRÁVE TERAZ: Dopravná nehoda pri Tescu v Trnave
Komentáranonym Pred 3 hodinami:
Vláda schválila návrh nového zákona o občianskych preukazoch
KomentárAnonym Pred 10 hodinami:
AKTUÁLNE: Vyzerá to tak, že predsa len právo a spravodlivosť sa začínajú vracať na Slovensko.
KomentárČo ste čakali Pred 10 hodinami:
MFK Zvolen - ŠKF iClinic Sereď 0 : 2 (0 : 1)
KomentárAnonym Včera:
AKTUÁLNE: Po podnikoch v Seredi sa pohybuje podvodník zneužívajúci dôveru personálu
Komentárak nemôžete poraziť, snažíte sa uraziť., tak hovorí naše slovenské porekadlo Včera:
Obžalovanému starostovi Machovi pred prokurátorkou a sudcom do reči veľmi nebolo. Čo sa dozvieme na pojednávaní zajtra?
KomentárHlupáci Včera:
Sereďskí rybári lovia opäť vo svojom revíri
Komentárseredanka Predvčerom:
"Vy pán poslanec Fico ste absolútny suterén." - Zuzana Šubová
KomentárPre obyvatel Predvčerom:
Rusi sa z tragédie v Černobyle nepoučili. Pravdu nehovoria ani pri ďalšej havárii, pri ktorej unikla pre ľudí a životné prostredie nebezpečná radiácia.
KomentárA to je zas moj nazor Predvčerom:
Policajti im našli heroín
KomentárKlaun 21-08-2019 20:12:23:
Technológie mali ľuďom uľahčiť život.
Komentárdik more 20-08-2019 21:17:55:
Požiar osobného vozidla v obci Dolná Streda
KomentárSMUTOK 20-08-2019 11:31:46:
Tragická dopravná nehoda medzi obcou Šintava a Šoporňa - AKTUALIZOVANÉ
Komentárvrahovia 20-08-2019 11:10:30:
Politici za 30 rokov od Nežnej revolúcie Slovensko dostali na morálne a právne dno.
Komentárs.i.n. 19-08-2019 10:45:25:
"stazovali sa tu niektori na amfiteater,,,my to mame dennodenne od skoreho rana do neskoreho vecera!!!!" - píše obyvateľ sídliska Meander

Na Expediciu - cestovateľský portál
Označenie inzercie
TPX-NET
Označenie inzercie
Zdravotnicke pomocky Nitra
Označenie inzercie
Hrady a zamky
Označenie inzercie
Ericsoft
Označenie inzercie
TransSibírska magistrála - Cestovateľská relácia
Označenie inzercie
Bottom panel

© SeredOnLine.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na SeredOnLine.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Webdesign